Verlopen (?!) greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Verlopen (?!) greencard

Bericht door Bennogr »

Overigens: als je Amerikaans burger bent en in Nederland woont en werkt, hoef je waarschijnlijk geen Amerikaanse belasting te betalen omdat de belasting in Nederland vaak hoger is. Maar je moet WEL een Amerikaanse AANGIFTE doen. Zelfs als je overal 0 kunt invullen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Verlopen (?!) greencard

Bericht door USInsider »

Dakloze, wie een familie-lid wil sponsoren voor immigratie, moet de I-864 AoS invullen. Is zijn/haar inkomen ontoereikend, dan kan iemad anders als co-sonsor optreden.

Wat betreft je broodje-aap (via-via) verhaal. Nu ga je vertellen dat de vader al die jaren een huis heeft aangehouden in de US ?
Als je een residentie, een bankrek. en zo meer hebt in de US en houdt, dan kun je stellen dat je de US je "place of primary residence" was.
In dat geval al iemand ook zorgvuldig zijn US taxes betalen en aangifte aan de IRS doen.
Ik ken meerdere PR houders die de zaak belatafelen, maar die komen alle jaren enige weken naar de US om de G.K. te behouden.

Of je G.K. wordt afgepakt aan de grens of na een hearing, lijkt me in de praktijk weinig verschil te maken (voor de PR status).

Je komt nu ook aan met "iemand die een ernstig ongeluk heeft gehad in het buitenland en derhalve langer zal wegblijven."
DOS zal daar denk ik wel een mouw aan kunnen passen. Maar niemand blijft dan jaren langer weg, het zal dan om maanden gaan.
Amanda Knox was een US citizen.
Ik denk dat een PR in haar situatie ontdekt zou hebben dat de G.K. was vervallen vanwege de vier jaar afwezigheid.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verlopen (?!) greencard

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef: Wat betreft je broodje-aap (via-via) verhaal. Nu ga je vertellen dat de vader al die jaren een huis heeft aangehouden in de US ?
Nee, de betreffende vader is gewoon weer in Nederland gaan wonen. Maar omdat zijn LPR status nooit is afgepakt, kon hij zoonlief sponsoren. Overigens is zoonlief binnen een jaar getrouwd met een Amerikaanse.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer