L1/L2 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal!

Update nummer 2: Het visum is inmiddels goedgekeurd. Het was vrij makkelijk, geen lastige vragen. Van deur tot buiten zat ik ongeveer twee uur binnen, maar het interview zelf duurde nog geen 10 minuten. Visum goedgekeurd en binnen 3-5 werkdagen kan ik 'm weer in de bus verwachten. En dan ga ik begin januari naar de VS! Een goed begin van het jaar.

Bedankt voor alle hulp hier!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: L1/L2 visum

Bericht door Willem1 »

Leuk dat je nog even een update komt geven. Gefeliciteerd! Het klinkt alsof het allemaal volgens plan verloopt voor jullie.

Even uit nieuwsgierigheid: zijn jullie inderdaad in de VS getrouwd, zoals de bedoeling was? En zijn de plannen om een green card aan te vragen inmiddels al in gang gezet?

Hopelijk gaan jullie een geweldige tijd tegemoet!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Ja, we zijn inderdaad in de VS getrouwd.

Bij het consulaat had ik een gewaarmerkte kopie van het trouwcertificaat mee van de county waarin we getrouwd zijn. Toen de CO deze in ontvangst nam, vroeg hij waar de echte was. Hij doelde op de ceremoniele versie, het mooie certificaat. Die had ik in de VS laten liggen, dus dat gaf ik aan. Daarbij zei hij dat hij die eigenlijk ook nodig had (terwijl dat certificaat niet rechtsgeldig is dacht ik..). Hij deed er verder niet moeilijk over en het visum is gewoon goedgekeurd, maar vond het toch interessant!

De GC procedure is voor een deel al gestart voor mijn man, dus volgens mij volg ik daar nu automatisch in mee. Het is nog in de early stages maar de eerste stappen zijn al gezet!

Dankjewel!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Overigens, een vraag! Als ik inlog op de CEAC website, staat er: administrative processing. Na het interview zei de CO dat ik binnen 3-5 werkdagen mijn visum kon ontvangen. Is het standaard dat er dan nu administrative processing staat, of is er iets anders aan de hand? Ik hoor graag wat jullie hiervan weten!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Ik was op dinsdag bij het consulaat en kreeg zojuist (vrijdagmiddag) de bevestiging dat ze de paspoorten meegegeven hebben aan de koerier. Dan duurt het nog 1 a 2 werkdagen.
Niet te zenuwachtig zijn, vertrouwen hebben, je krijgt vast na het weekeinde bericht.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Bedankt voor de info, dan zal mijn status morgen wel veranderen. Hoe wordt het paspoort nu eigenlijk toegezonden?

Ik kan me herinneren dat toen ik zes jaar geleden voor een visum ging, ik een gefrankeerde, aangetekende enveloppe moest achterlaten voor het paspoort. Dat was nu niet het geval. Ik heb hier eigenlijk helemaal niet over nagedacht! Weet iemand dit? Mijn afspraak was nogal rommelig en moest al een keer terug komen toen ik al bijna buiten stond, dus heb hier helemaal niks over gehoord.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Hi Jessica,
Dan heb ik je die ochtend gezien op het consulaat. loket nummer 4 vroeg je terug, toch?
Enfin, afgelopen zaterdagmiddag hebben wij onze paspoorten ontvangen via de koerier (gewoon aftekenen net als een normaal postpakket).
Dus wij zijn helemaal happy!. Nu is het voor het echt! We gaan!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Klopt als een bus. Ze hadden maar een hand gefingerprint dus ik moest even terug. Iedereen kijkt je aan alsof je de grootste crimineel bent als je terug loopt. Maar alles was goed. Ik had inderdaad 4 december een afspraak, ik dacht dat het de 5e was. Gelukkig stond ik daar niet op de verkeerde dag ;)

Mijn visum staat bij CEAC inmiddels op 'issued' maar nog geen bericht van de koerier of iets dergelijks. Kreeg je gewoon een mail hierover dat de paspoorten waren meegegeven?
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Super fijn trouwens dat jullie je paspoort al terug hebben! Waar gaan jullie heen? Geniet van de voorpret!!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Hi Jessica, nee hoor zo keken we niet. We hadden meer de hoop dat je er nog was en niet onderop de stapel kwam. Toen je terugkwam hadden wij, mijn vrouw en ik (met 3 kinderen) zoiets van: "fijn dat het nog gelukt is om je terug te halen". :clap: :clap:
Noworries.

Wij kregen afgelopen vrijdagmiddag een mail met als titel: Kennisgeving retournering reisdocumenten visumsysteem Amerikaans ministerie van Buitenlandse Zaken" en daarbij de link dat de koerier het had opgehaald en zou gaan bezorgen. Die mail zul je dan wel vandaag, uiterlijk morgen krijgen. Misschien in je spam terecht gekomen, of een andere mailbox?

Oh en we gaan naar regio Boston (Massachusetts). Voorpret? we moetn huis verkopen en spullen sorteren (wegbrengen/verkopen) en heul veul regelen. Maar dat scharen we dan ook maar onder voorpret. :thumbup:
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Papageno schreef:Hi Jessica, nee hoor zo keken we niet. We hadden meer de hoop dat je er nog was en niet onderop de stapel kwam. Toen je terugkwam hadden wij, mijn vrouw en ik (met 3 kinderen) zoiets van: "fijn dat het nog gelukt is om je terug te halen". :clap: :clap:
Noworries
Ja het voelde ook vooral zo hoor, iedereen kijkt je dan aan en dat kleine kamertje voelt dan als een stuk van 10 km ongeveer. Helemaal omdat je geen idee hebt waarom je terug moet komen.. Toch afgekeurd? Gelukkig allemaal niet het geval.

Ik hoop dat ik die mail vandaag krijg inderdaad, ben nogal een stress kip (misschien heb je het door :wink: ) Er staat in ieder geval niks in mijn spam. Toch gek, dat we op dezelfde dag een interview hadden en het op een andere dag aankomt..

Wat leuk, Boston! Ik ga met twee koffers die kant op, en verder niks. Nou ja, we hebben er gelukkig al een huis en hebben alles samen uitgezocht daar, dus ik kom in een gespreid bedje terecht. Wanneer vertrekken jullie??
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Begin maart is de planning om te gaan.
Heb je je melding al binnen? Of nog beter je paspoort al terug?
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Ik wilde net hier posten dat mijn paspoort vanochtend is afgeleverd! Ben blij dat ik 'm weer in mijn bezit heb. Stress om niks dus. Maar goed, dat houdt het leven een beetje exciting ;)

Succes in maart! Ik ga over een maand, dus ik ga echt al bijna. Spannend!!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Top!! Fijn, gefeliciteerd
Waar ga je heen? (naar je nu man, maar geografisch gezien?)
Laat je even weten hoe alles ging? (I-94 form invullen op airport e.d.)
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Jaa ik kom zodra ik de grens over ben nog even schrijven over mijn ervaring.

Ik hoef alleen nog maar een ticket te boeken en dan ben ik er klaar voor. Ik zoek een goed retour ticket voor september, maar kan nog geen gunstige tijden vinden. Vandaag hak ik de knoop door op welke datum ik precies weg ga!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Weer even een update! Inmiddels aangekomen in de VS. Mijn binnenkomst ging vrij makkelijk, er waren weinig problemen. Het duurde langer dan normaal, maar dat was te verwachten met de shutdown. Bij binnenkomst werd er gevraagd naar een formulier van mijn man (ik reisde zonder hem naar de VS, hij was hier al) en werd er gezegd dat als ik zonder mijn man reisde, ik dat formulier altijd bij me moest hebben. Verder werden er weinig vragen gesteld en mocht ik doorlopen.

Nu ga ik me bezig houden met het aanvragen van een social security number en een werkvergunning, zodat ik hopelijk snel een baan kan vinden! Ik hoop dat de aanvraag van de werkvergunning geen vertraging oploopt door de shutdown. Een social security nummer moet wel lukken, want volgens mij is dat geregeld door de lokale overheid.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen de afgelopen periode!!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: L1/L2 visum

Bericht door Papageno »

Top! goed om te lezen.
Moest je dan ook nog een Esta doen/aanvragen?
Wij komen wat later die kant op, beetje vertraging hier maar we gaan voor de zomer.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: L1/L2 visum

Bericht door Max Kool »

Als je op L1/L2 reist hoef je geen ESTA aan te vragen. Zorg wel dat je hele pakket van je visumaanvraag in je handbagage hebt.
LA, LA, LA....
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1/L2 visum

Bericht door Jessica88 »

Klopt inderdaad, gewoon op mijn L2 visum gegaan en geen esta nodig. Volgens mij kan dat nu ook niet meer, nu ik een L2 visum heb.

Even een tip voor degenen die hier lezen: ik ben afgelopen weekend in Canada geweest en gister terug gekomen met mijn man. Bij de grens was er niks aan de hand, maar toen ik vanochtend mijn I-94 online checkte zag ik dat ik ben toegelaten op mijn oude visum (deze is een hele andere categorie van een stage die ik in 2014 hier heb gelopen en ook echt allang niet meer geldig is). Ik heb nu een paar keer met DHS gebeld, maar vaak kreeg ik een antwoord apparaat (ik denk ivm de shutdown). Ik heb eindelijk iemand te pakken gekregen door naar de officers van het vliegveld te bellen en heb gemaild. Het zou nu moeten worden aangepast maar dit kan een paar weken duren...

Goed je I-94 na binnenkomst checken dus! Normaal doe ik dit nooit echt, maar nu had ik 'm nodig voor mijn werkvergunning.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: L1/L2 visum

Bericht door hemmie »

Je kunt als je een L1/L2 hebt nog wel een esta aanvragen, voordeel daarvan is dat je opeens wel online kan inchecken. Maar, op het moment dat je de VS inreist, bij Immigrations, moet je op je visum inreizen, niet op je esta. Het is onze ervaring dat de offocer ook vraagt waar je op wil binnenreizen als je beide hebt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer