Bank account openen tussen nu en de emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Bank account openen tussen nu en de emigratie

Bericht door Willem1 »

adam747 schreef:OK – fair enough. Wat hier helpt is dus hoe lang je zo’n een kaart hebt en niet alle andere factoren zoals op tijd betalen etc want die worden toch niet vanuit de Nederlandse historie 1-op-1 overgezet, of wel?
Jawel - die wordt blijkbaar ook overgezet. Ik zie tenminste op mijn credit reports staan dat ik netjes betaald heb ("paid as agreed"), ook voor maanden dat ik nog niet naar de US verhuisd was. (In fairness: ik heb altijd netjes op tijd betaald, dus ik kan niet bevestigen dat een te late betaling in NL ook geleid zou hebben tot een aantekening in de US credit reports).

Edit: Op een ander credit report kan ik ook zien wat de openstaande balance per maand was, maar die info is er pas vanaf dat ik in de US was. Dus het lijkt een beetje een mixed bag qua wat er wordt overgezet.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Bank account openen tussen nu en de emigratie

Bericht door ADE01 »

Vooral de "age" van de AMEX schijnt goed mee te tellen voor je beginnende credit score. Wanneer ze je account omzetten behoud je de age van je Nederlandse account, die ze dan ook rapporteren aan de krediet bureaus. Maar mijn AMEX staat nog niet op m'n credit report. Ik kan binnenkort wel updaten wat het doet zodra AMEX het voor het eerst door geeft aan de krediet bureaus.
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bank account openen tussen nu en de emigratie

Bericht door hankthefreeze »

adam747 schreef:Een backup betalingsmethode; een tweede cc, cash, Nederlandse pinpas, lijkt me toch noodzakelijk.
Toen ik mijn auto ging huren heb ik me uiteindelijk kunnen redden met de credit card van iemand anders, die ik in cash terug heb betaald.
De maatschappij ging niet akkoord met een andere betaling dan credit card. Daarom betaal ik nu ook vooraf steeds de huur van de auto.
adam747 schreef: Any which way, wees wel voorzichtig met debet card betalingen. Amerika is erg laks qua veiligheid van betalingsverkeer. Chips op betaalpassen zijn recent ingevoerd – tja, anno 2017. Bovendien heb je slechte bescherming/afwikkeling/compensatie voor debet card na fraude en een uitstekende bescherming voor creditcard.
Dat is wel een goeie ja. Daar heb ik al meer over gehoord van Amerikanen daar.


PS. Ik wil nog zeggen dat dit forum zo veel behulpzamer is dan de ambassade/het consulaat. Daarnaast heb ik sowieso al ervaren dat jullie hier allen zoveel meer hulp willen bieden dan ik van een forum had verwacht. Ik ben blij dat ik me hier bij heb gevoegd!
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Bank account openen tussen nu en de emigratie

Bericht door ADE01 »

Nog even ter update, m'n American Express staat nu ook op m'n credit rapport en heeft de score met ongeveer 30 punten doen stijgen. Hoewel de age niet gerapporteerd is alszijnde account van reeds X jaar oud, is de stijging best fors. Nogmaals, ik zou echt een AE aanvragen in NL en hem regelmatig gebruiken om een profiel op te bouwen zodat je deze over gemakkelijk over kunt zetten in de VS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer