Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dubbele nationaliteit mogelijk voor Belgen (juni 2007)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dubbele nationaliteit mogelijk voor Belgen (juni 2007)
Stel: een Belg/Nedelander heeft een geldig visum, en trekt naar Amerika. Hij volgt de geijkte paden, en x-aantal jaren later heeft hij een Green Card, nadien vraagt hij het Amerikaanse staatsburgerschap aan, en verkrijgt hij het.
Deze persoon krijgt dan de Amerikaanse nationaliteit.
Maar: heeft hij dan ook volledig op alle vlakken dezelfde rechten als iemand die al van bij zijn geboorte Amerikaan was? Ik denk dan aan bijvoorbeeld openbare functies, zoals president, kamervoorzitter, bevelhebber van de strijdkrachten, diplomaat, enz...?
Politicus kan hij zeker worden (cfr. Arnold in CA). Maar bevelhebber van het leger? Diplomaat voor Amerika in het buitenland?
Edit op 17 mei 2007: ik heb op pagina 4 van deze discussie op 17 mei het bericht gepost waaruit blijkt dat de dubbele nationaliteit voor Belgen mogelijk is over een maandje. Daarom heb ik de 'waarschijnlijk' die oorspronkelijk in de topictitel verwijderd.
Deze persoon krijgt dan de Amerikaanse nationaliteit.
Maar: heeft hij dan ook volledig op alle vlakken dezelfde rechten als iemand die al van bij zijn geboorte Amerikaan was? Ik denk dan aan bijvoorbeeld openbare functies, zoals president, kamervoorzitter, bevelhebber van de strijdkrachten, diplomaat, enz...?
Politicus kan hij zeker worden (cfr. Arnold in CA). Maar bevelhebber van het leger? Diplomaat voor Amerika in het buitenland?
Edit op 17 mei 2007: ik heb op pagina 4 van deze discussie op 17 mei het bericht gepost waaruit blijkt dat de dubbele nationaliteit voor Belgen mogelijk is over een maandje. Daarom heb ik de 'waarschijnlijk' die oorspronkelijk in de topictitel verwijderd.
Laatst gewijzigd door kastelke op 17 mei 2007, 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Bennogr
- Amerika-expert
Zoals al eerder gezegd: je mag geen president worden, dat is voorbehouden aan in AMerika geboren Amerikanen (de enige uitzondering is mensen die al voor 1776 in de VS waren, maar dat zijn er niet zoveel meer ....)
Zodra je Amerikaan bent, mag je je kandidaat stellen voor allerlei plaatselijke verkiezingen, van hondenmepper tot dorpslijkschouwer tot burgemeesteer of lid van het staatsparlement. Je moet vijf (of zeven, dat ben ik even kwijt) jaar Amerikaan zijn voordat je kandidaat mag worden voor het federale Huis van Afgevaardigden en zeven (of negen) jaar voordat je Senator mag worden.
Zodra je Amerikaan bent, mag je je kandidaat stellen voor allerlei plaatselijke verkiezingen, van hondenmepper tot dorpslijkschouwer tot burgemeesteer of lid van het staatsparlement. Je moet vijf (of zeven, dat ben ik even kwijt) jaar Amerikaan zijn voordat je kandidaat mag worden voor het federale Huis van Afgevaardigden en zeven (of negen) jaar voordat je Senator mag worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Daar zijn nog andere requirements: hij moet ouder dan 35 zijn en voor 14 jaren in de US gewoond hebben.Timmo schreef:Nee, hij kan namelijk geen President worden. Daarvoor moet je in Amerika geboren zijn.
Vrouwlief is na 41 jaren eindelijk een citizen geworden verleden week and I remembered the question.
Beetje offtopic:
Er is overigens een nieuwe citizenship test uitgekomen. Het is niet meer simpele feiten stampen. Enkele vragen:
Why does the United States have three branches of government?
Name two rights that are only for US citizens
Name two cabinet-level positions
Name one important idea found in the Declaration of Independence
What does the Constitution do?
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6197422.stm
Er is overigens een nieuwe citizenship test uitgekomen. Het is niet meer simpele feiten stampen. Enkele vragen:
Why does the United States have three branches of government?
Name two rights that are only for US citizens
Name two cabinet-level positions
Name one important idea found in the Declaration of Independence
What does the Constitution do?
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6197422.stm
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yes! Yes! Yes! :dance:Timmo schreef:Nee, hij kan namelijk geen President worden. Daarvoor moet je in Amerika geboren zijn.
Dit is GEWELDIG GOED NIEUWS!
(en nu ga ik jullie nog even in spanning laten waarom. Dus: ra ra ra, waarom is dit zo'n geweldig goed nieuws?)
Elke
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Iemand in je buurt met hoge ambities die niet naar je zin zijn?
Al de antwoorden van die vragen van de citizenship test zijn te verkrijgen in een handboek van 12th grade high school class: P.O.D. = Principles Of Democratie
en een paar zal je moeten zoeken in een handboek van american history, maar heel gemakkelijk te vinden in eender welke plaatselijk bib, of gewoon een high school binnenstappen en een boek lenen.
Tot mijn grote ergernis ben ik veel van de antwoorden vergeten als ik de lijst zo es vlug doorlas.
Al de antwoorden van die vragen van de citizenship test zijn te verkrijgen in een handboek van 12th grade high school class: P.O.D. = Principles Of Democratie
en een paar zal je moeten zoeken in een handboek van american history, maar heel gemakkelijk te vinden in eender welke plaatselijk bib, of gewoon een high school binnenstappen en een boek lenen.
Tot mijn grote ergernis ben ik veel van de antwoorden vergeten als ik de lijst zo es vlug doorlas.
I am where I need to be
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
kastelke schreef:Yes! Yes! Yes! :dance:Timmo schreef:Nee, hij kan namelijk geen President worden. Daarvoor moet je in Amerika geboren zijn.
Dit is GEWELDIG GOED NIEUWS!
(en nu ga ik jullie nog even in spanning laten waarom. Dus: ra ra ra, waarom is dit zo'n geweldig goed nieuws?)
Hmmmm ....
Optie 1) Iemand oefent druk op jou uit om naar Amerika te emigreren, te naturaliseren en president te worden, terwijl je daar helemaal geen zin in hebt.
Optie 2) Je doet mee aan een of andere quiz om een miljoen te winnen, kreeg een vraag over de rechten van genaturaliseerde Amerikanen en hun rechten en je weet nu dat jij het goede antwoord hebt gegeven.
Optie 3) Je zoon had een huiswerkopdracht over dit onderwerp waarbij jij hem hebt geholpen en hebt nu bevestigd gekregen dat je hem geen onzin hebt verteld.
Optie 4) Zoals Felipe al zei, je vreest de presidentiele ambitites van een of andere emigrant en de gevolgen daarvan voor de wereldpolitiek en bent nu blij dat je je daarover geen zorgen meer hoeft te maken.
Zit het goede antwoord hierbij? Het moet haast wel!
Life is good in the Tarheel State.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hahaha, Marcel en Felipe, het is veel simpelder hoor.
In België tracht men wat lobbywerk te doen omtrent het erkennen van dubbele nationaliteiten. En via een forum dat daar aandacht aan geeft op Radio Vlaanderen Internationaal, zag ik een heel erg leerrijk iets:
de Amerikaanse nationaliteit is geen VOLLEDIGE nationaliteit, en daar draait alles om:
Er zijn hier op het forum al heel wat vragen gesteld omtrent ‘dubbele nationaliteit’: als jij als buitenlander tevens Amerikaan wilt worden, dan moet je je oorspronkelijke nationaliteit laten vallen. (tenzij je met een Amerikaanse partner huwt, dan kan het weer anders geregeld worden).
Maar blijkbaar klopt het niet helemaal. Alles draait rond het feit of je nieuwe nationaliteit, in dit geval de Amerikaanse, een VOLLEDIGE nationaliteit is of niet.
Even een deel van een bericht op een Vlaams forum, waar het rond dat onderwerp ging:
“ (…) Een Belg die de amerikaanse nationaliteit aanneemt verliest zijn belgische nationaliteit niet. (…) Ik ben ook Amerikaan geworden en heb nooit mijn Belgische nationaliteit verloren omdat er een uitzondering op de wet is en die zegt dat men enkel en alleen zijn nationaliteit verliest als men er een volledige voor in de plaats krijgt. Een amerikaanse is geen volledige want je kan bijvoorbeeld niet alle politieke functies en militaire functies uitoefenen als je geen geboren Amerikaan bent. Ik heb twee paspoorten en reis hiermee konstant rond.”
Verder werd dit nog bevestigd door iemand anders:
“ Ook de boliviaanse is een onvolledige nationaliteit en lijdt dus niet tot verlies van de belgische bij het vrijwillig aannemen.”
En een en ander wordt gestaafd door een e-mail van Bart Struyf, van Diplobel (ambassade):
“Geachten,
In het kader van uw commentaren nog enkele opmerkingen die alles misschien wat duidelijker maken:
In de praktijk worden de vreemde autoriteiten niet ingelicht mocht hun onderdaan de Belgische nationaliteit verwerven.
Er is vanuit Belgische hoek dan ook geen enkel bezwaar tegen het BEHOUD van een vreemde nationaliteit door een Belg, enkel tegen de VERWERVING zoals eveneens uit het wetboek blijkt.
Wat de verwerving van een vreemde nationaliteit betreft, is het interessant om op te merken dat die enkel het verlies van de Belgische nationaliteit met zich meebrengt, als de verworven nationaliteit VOLLEDIG is.
Met volledig wordt bedoelt dat een onderdaan die de nationaliteit verworven heeft (door naturalisatie of nationaliteitskeuze) dezelfde rechten heeft dan degene die de nationaliteit bezit van geboorte (door geboorte in een land of door afkomst).
In de praktijk sluiten vele constituties deze eerste categorie van onderdanen uit van verscheidene openbare functies, zoals president, kamervoorzitter, bevelhebber van de strijdkrachten, diplomaat, enz...
Belgen die zich naturaliseren tot de nationaliteit van alle landen waar zulke artikels ingeschreven zijn in de grondwet verliezen bijgevolg de Belgische nationaliteit NIET.
Met vriendelijke groeten,
Bart Struyf”
Nadien ook nog dit, van diezelfde Bart Struyf:
“Ik heb het weldegelijk over het VRIJWILLIG verkrijgen van een vreemde
nationaliteit door een meerderjarige BELG en niet omgekeerd. De wettekst die
zich hierover uitspreekt, is Artikel 22, §1, 1° van het Wetboek van de
Belgische Nationaliteit. Deze wettekst werd geïnterpreteerd in: Closset,
Traité de la nationalité en droit belge, Larcier, Brussel, 1993, p.375 :
«Pour que l'intéressé perde sa nationalité belge, il faut qu'il acquière
complètement la qualité de regnicole d'un Etat étranger»
De FOD Justitie houdt zich strikt aan deze interpretatie, zodat u zich geen
zorgen hoeft te maken. Mocht u nog steeds twijfels hebben, kan u uw vraag
nog altijd rechtstreeks overmaken aan L. Janssens, attaché van de Minister
van Justitie.
U zal hoedanook in de zeer nabije toekomst merken dat de Belgische
diplomatieke overheden hierover algemene informatie zullen verspreiden”
Om de volledige discussie te lezen:
http://www.rvi.be/VRTForum/thread.jspa? ... 5&tstart=0
Dit ga ik zeker eens verder opvolgen, en zelf verifiëren.
Als dit voor België het geval is, zou dat mogelijk ook zo kunnen zijn voor Nederland?...
En dan hoeven een aantal mensen helemaal geen keuze te maken tussen ofwel de Amerikaanse, ofwel de Belgische (Nederlandse?) nationaliteit...
In België tracht men wat lobbywerk te doen omtrent het erkennen van dubbele nationaliteiten. En via een forum dat daar aandacht aan geeft op Radio Vlaanderen Internationaal, zag ik een heel erg leerrijk iets:
de Amerikaanse nationaliteit is geen VOLLEDIGE nationaliteit, en daar draait alles om:
Er zijn hier op het forum al heel wat vragen gesteld omtrent ‘dubbele nationaliteit’: als jij als buitenlander tevens Amerikaan wilt worden, dan moet je je oorspronkelijke nationaliteit laten vallen. (tenzij je met een Amerikaanse partner huwt, dan kan het weer anders geregeld worden).
Maar blijkbaar klopt het niet helemaal. Alles draait rond het feit of je nieuwe nationaliteit, in dit geval de Amerikaanse, een VOLLEDIGE nationaliteit is of niet.
Even een deel van een bericht op een Vlaams forum, waar het rond dat onderwerp ging:
“ (…) Een Belg die de amerikaanse nationaliteit aanneemt verliest zijn belgische nationaliteit niet. (…) Ik ben ook Amerikaan geworden en heb nooit mijn Belgische nationaliteit verloren omdat er een uitzondering op de wet is en die zegt dat men enkel en alleen zijn nationaliteit verliest als men er een volledige voor in de plaats krijgt. Een amerikaanse is geen volledige want je kan bijvoorbeeld niet alle politieke functies en militaire functies uitoefenen als je geen geboren Amerikaan bent. Ik heb twee paspoorten en reis hiermee konstant rond.”
Verder werd dit nog bevestigd door iemand anders:
“ Ook de boliviaanse is een onvolledige nationaliteit en lijdt dus niet tot verlies van de belgische bij het vrijwillig aannemen.”
En een en ander wordt gestaafd door een e-mail van Bart Struyf, van Diplobel (ambassade):
“Geachten,
In het kader van uw commentaren nog enkele opmerkingen die alles misschien wat duidelijker maken:
In de praktijk worden de vreemde autoriteiten niet ingelicht mocht hun onderdaan de Belgische nationaliteit verwerven.
Er is vanuit Belgische hoek dan ook geen enkel bezwaar tegen het BEHOUD van een vreemde nationaliteit door een Belg, enkel tegen de VERWERVING zoals eveneens uit het wetboek blijkt.
Wat de verwerving van een vreemde nationaliteit betreft, is het interessant om op te merken dat die enkel het verlies van de Belgische nationaliteit met zich meebrengt, als de verworven nationaliteit VOLLEDIG is.
Met volledig wordt bedoelt dat een onderdaan die de nationaliteit verworven heeft (door naturalisatie of nationaliteitskeuze) dezelfde rechten heeft dan degene die de nationaliteit bezit van geboorte (door geboorte in een land of door afkomst).
In de praktijk sluiten vele constituties deze eerste categorie van onderdanen uit van verscheidene openbare functies, zoals president, kamervoorzitter, bevelhebber van de strijdkrachten, diplomaat, enz...
Belgen die zich naturaliseren tot de nationaliteit van alle landen waar zulke artikels ingeschreven zijn in de grondwet verliezen bijgevolg de Belgische nationaliteit NIET.
Met vriendelijke groeten,
Bart Struyf”
Nadien ook nog dit, van diezelfde Bart Struyf:
“Ik heb het weldegelijk over het VRIJWILLIG verkrijgen van een vreemde
nationaliteit door een meerderjarige BELG en niet omgekeerd. De wettekst die
complètement la qualité de regnicole d'un Etat étranger»
De FOD Justitie houdt zich strikt aan deze interpretatie, zodat u zich geen
zorgen hoeft te maken. Mocht u nog steeds twijfels hebben, kan u uw vraag
nog altijd rechtstreeks overmaken aan L. Janssens, attaché van de Minister
van Justitie.
U zal hoedanook in de zeer nabije toekomst merken dat de Belgische
diplomatieke overheden hierover algemene informatie zullen verspreiden”
Om de volledige discussie te lezen:
http://www.rvi.be/VRTForum/thread.jspa? ... 5&tstart=0
Dit ga ik zeker eens verder opvolgen, en zelf verifiëren.
Als dit voor België het geval is, zou dat mogelijk ook zo kunnen zijn voor Nederland?...
En dan hoeven een aantal mensen helemaal geen keuze te maken tussen ofwel de Amerikaanse, ofwel de Belgische (Nederlandse?) nationaliteit...
Elke
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
good to know.
en er zit een klein foutje in de amerikaanse wet he...
Je kan als immigrant wel vice-president worden, maar geen president. Nu, 1 van die befaamde vragen is wie word president als er iets gebeurt met de huidige president; antwoord: de vice-president.
Zo kan je als immigrant toch president worden van the usa, je kan enkel niet direct verkozen worden.
dus die onvolledige nationaliteit blijft.
Ma ja, als belg ben je corrupt geboren en vind je overal achterpoortjes he... lol
en er zit een klein foutje in de amerikaanse wet he...
Je kan als immigrant wel vice-president worden, maar geen president. Nu, 1 van die befaamde vragen is wie word president als er iets gebeurt met de huidige president; antwoord: de vice-president.
Zo kan je als immigrant toch president worden van the usa, je kan enkel niet direct verkozen worden.
dus die onvolledige nationaliteit blijft.
Ma ja, als belg ben je corrupt geboren en vind je overal achterpoortjes he... lol
I am where I need to be
kastelke schreef: “ (…) Een Belg die de amerikaanse nationaliteit aanneemt verliest zijn belgische nationaliteit niet. (…) Ik ben ook Amerikaan geworden en heb nooit mijn Belgische nationaliteit verloren omdat er een uitzondering op de wet is en die zegt dat men enkel en alleen zijn nationaliteit verliest als men er een volledige voor in de plaats krijgt.
Interessant, weet je toevallig of deze uitzondering in een wet staat of is het een besluit, uitspraak van het hoogste rechterlijke college van jullie land? Ben wel benieuwd, ik geloof alleen niet dat er zo'n regeling voor Nederland bestaat. Heb er in ieder geval nog nooit over gehoord en ook naar gezocht op de site van Buitenlandse Zaken. Misschien een handige link over het Nederlanderschap.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Hier is de link voor Dual Citizenship voor Nederlanders die Amerikaan worden.
http://tinyurl.com/y8mytr (Link naar justitie.nl)
Voorzover ik weet mag je nadat je genaturaliseerd bent elke functie bekleden binnen en buiten de overheid dus zijn er geen restricties je bent immers Amerikaanse staatsburger.!
(Met uitzondering van President worden)
http://tinyurl.com/y8mytr (Link naar justitie.nl)
Voorzover ik weet mag je nadat je genaturaliseerd bent elke functie bekleden binnen en buiten de overheid dus zijn er geen restricties je bent immers Amerikaanse staatsburger.!
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat dus maakt dat het Amerikaanse staatsburgerschap een onvolledig burgerschap is voor iemand die aanvankelijk een andere nationaliteit heeft. En mogelijk zou dat dus voor Belgen een 'achterpoortje' in de wetgeving zijn?UsaDutch schreef:Voorzover ik weet mag je nadat je genaturaliseerd bent elke functie bekleden binnen en buiten de overheid dus zijn er geen restricties je bent immers Amerikaanse staatsburger.!
Elke
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aha, vers van de pers:
01/12/06 DOORBRAAK DUBBELE NATIONALITEIT ?
Vanuit de Commissie Justitie heeft VIW vernomen dat de dubbele nationaliteit weldra tot de mogelijkheden zal behoren. Er is VIW medegedeeld dat het verbod op de dubbele nationaliteit zou worden afgeschaft door de programmawet of de wet betreffende de diverse bepalingen, die de komende weken gestemd zullen worden door de verschillende commissies. In dat geval wordt de mogelijkheid tot ‘dubbele nationaliteit’ nog deze legislatuur door. De tekst van het wetsontwerp diverse bepalingen is inmiddels beschikbaar, en bevat de desbetreffende bepalingen die het verbod op de dubbele nationaliteit afschaffen. +++
Er zit een hyperlink achter de tekst, maar daar loopt iets mis mee.
Wordt vervolg. Volgende week waarschijnlijk.
'k Heb ondertussen ook de titel van dit draadje aangepast, zodat het in de toekomst toe makkelijker gevonden kan worden door diegenen die op zoek gaan naar deze materie.
01/12/06 DOORBRAAK DUBBELE NATIONALITEIT ?
Vanuit de Commissie Justitie heeft VIW vernomen dat de dubbele nationaliteit weldra tot de mogelijkheden zal behoren. Er is VIW medegedeeld dat het verbod op de dubbele nationaliteit zou worden afgeschaft door de programmawet of de wet betreffende de diverse bepalingen, die de komende weken gestemd zullen worden door de verschillende commissies. In dat geval wordt de mogelijkheid tot ‘dubbele nationaliteit’ nog deze legislatuur door. De tekst van het wetsontwerp diverse bepalingen is inmiddels beschikbaar, en bevat de desbetreffende bepalingen die het verbod op de dubbele nationaliteit afschaffen. +++
Er zit een hyperlink achter de tekst, maar daar loopt iets mis mee.
Wordt vervolg. Volgende week waarschijnlijk.
'k Heb ondertussen ook de titel van dit draadje aangepast, zodat het in de toekomst toe makkelijker gevonden kan worden door diegenen die op zoek gaan naar deze materie.
Elke
Eventjes nog een terzijde; de kinderen van Amerikaanse militaire families die in het buitenland geboren zijn terwijl hun vader of moeder daar gestationeerd waren, kunnen ook geen president worden. Zo heb ik 3 kinderen waarvan er door die reden al een ervan is uitgesloten. Niet dat ik echt geloof dat er ooit ambities voor presidentschap voor hem zouden zijn 
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
hmm hoe jammer nou, misschien was dat wel zn grote droom...
MAAR ik denk dat die regel nog wel vlug zou kunnen veranderen ( dat je geboren moet zijn in the states om president te worden) als er zo meer en meer immigranten hoog op de ladder in de politiek komen zoals ons aller Arnold.
MAAR ik denk dat die regel nog wel vlug zou kunnen veranderen ( dat je geboren moet zijn in the states om president te worden) als er zo meer en meer immigranten hoog op de ladder in de politiek komen zoals ons aller Arnold.
I am where I need to be
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik werd er via een PB-tje attent op gemaakt dat niet iedere Nederlander ook voldoende Frans spreekt om dit zinnetje te verstaan, dus bij deze: de vertaling:kastelke schreef: De wettekst die
complètement la qualité de regnicole d'un Etat étranger»”
Opdat de geïnteresseerde de Belgische nationaliteit zou verliezen, dient hij eerst volledig de hoedanigheid van onderdaan van een vreemde mogendheid te verwerven.
En om op de vraag van dolphin te antwoorden: het staat dus blijkbaar in de wet, hier boven staat de letterlijke vertaling.
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In de Nederlandse wet staat simpelweg, dat, met enkele uitzonderingen daargelaten, personen, die een andere nationaliteit aannemen, ongeacht welke, automatisch de Nederlandse nationaliteit verliezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht