vragen over high school

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lenie van Gompel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

vragen over high school

Bericht door Lenie van Gompel » 15 nov 2017, 10:25

Mijn man heeft de mogelijkheid om van de de zomer als expat uitgezonden te worden naar wilton ct.
Nu zullen mijn kinderen van 7 en 14 daar naar school gaan.
mijn dochter van 14 zal naar high school gaan.
Hoe gaat het daar met contacten maken en inburgering.
Ik begreep dat je niet echte klassen hebt zoals hier en dat iedereen zijn eigen lessen volgt.
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.
Ze zit hier in 3 havo momenteel.
Ze speelt hier hockey en zit op scouting.

Bluebonnet
Amerikafan

Re: vragen over high school

Bericht door Bluebonnet » 15 nov 2017, 20:12

Hoe makkelijk het is om contacten te leggen ligt heel erg aan het kind. Een heel verlegen kind kan het moeilijk hebben, maar als je een beetje open bent gaat het meestal heel makkelijk. Zeker als je interessant bent zoals een buitenlander.
Dat iedereen eigen lessen volgt klopt wel, maar iedereen heeft een rooster voor het hele jaar. Dus in History zit je elke dag met dezelfde studenten, en dat is met elke klas zo. En als je geluk hebt lunch je samen met je vrienden, of tenminste met een paar. En dan zijn er nog de activiteiten voor en na school, daar bouw je ook een aardig netwerk op.

Mijn oudste van 16 zit in haar laatste jaar van High School. We woonden eerst in een grote stad met een gigantisch grote high school. Daar kende ze niet zo heel veel mensen, in elke klas 1 of 2, ook omdat er veel kinderen verhuisden tijdens het schooljaar en veel kinderen het schooljaar tussen meerdere landen heen en weer stuiterden.

Nu wonen we in een klein stadje en ze kent veel meer mensen. Een groepje goede vrienden, een grotere groep kenissen, en heel veel studenten kennen haar omdat ze voor de krant werkt.

In onze vorige woonplaats waren we heel actief met de Girl Scouts. Een groot deel van haar sociale contacten kwam via de Girl Scouts. Hier is er helaas geen actieve groep voor haar leeftijd. We hebben het geprobeerd maar het liep gewoon echt niet. Heel jammer.

Als je weet waar je gaat wonen, zoek dan alvast rond naar Girl Scout groepen, hockey vereniging, en zoek uit wat er verder nog meer te doen is. Mijn dochter speelt bijv. D&D en dat is ook een leuke manier om mensen te ontmoeten.

Maar wij zijn heel vaak verhuisd, gemiddeld elke 2 jaar, dus onze kinderen zijn er aan gewend om opnieuw te beginnen. Ze weten uit ervaring dat je zelf overal op af moet stappen want als je gaat zitten wachten wordt het niets.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 15 nov 2017, 21:09

Mijn kinderen zijn nog wat jonger, maar zover ik het begrijp hebben veel high schoolers met name vrienden die dezelfde activiteit of sport op school doen, dus band, of track bijvoorbeeld. Ik zou dus goed uitzoeken of de high school waar ze heen zal geen iets aanbiedt waar zij interesse in heeft en kan instromen. Verder is het denk ik niet zo heel veel anders dan in NL in de laatste jaren VO, voor elk vak een andere klassamenstelling. Maar je zit in de VS wel meer uren samen in diezelfde klas, want je hebt elk vak elke dag, dus 5x per week.
Vrienden kun je natuurlijk ook maken bij activiteiten buiten school, maar geen idee of er daar een hockey club is, is niet echt een populaire sport hier volgens mij. Scouting is een optie, maar ik denk ook totaal anders dan in NL, dus dat zou je echt moeten uitproberen.

Hebben jullie de mogelijkheid om vooraf al een keer te gaan kijken in de omgeving, en met name op de school? Dat geeft haar en jullie misschien een wat beter beeld.
Terug in Texas!

Gast

Bericht door Gast » 15 nov 2017, 21:21

Ik zou sport via school doen, en field hockey zoals het heet (hockey in de VS is wat wij ijshockey noemen), kom je hier en daar wel tegen. Scholen spelen competities tegen elkaar, dus het is niet zo dat het alleen een gymles is. Het is veel meer zoals sportclubs in NL.

Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool » 16 nov 2017, 00:52

Jullie dochter is nog steeds 14 als jullie vertrekken? Als ik het goed begrepen heb wordt ze dan een Sophomore, grade 10. Onze zoon is nu een Junior, grade 11 en begon dit schooljaar op 15 jarige leeftijd.

Dat betekent voor jullie dochter dat ze het eerste jaar van high school mist, en dus geen credits heeft voor het eerste jaar. Om te slagen op high school moet je aan het eind van grade 12 een bepaald aantal credits hebben opgebouwd.

Daar kun je compensatie voor krijgen maar moet je wel wat huiswerk voor doen. Zoek dat vooraf uit, want daar wil je niet over 3 jaar pas achter komen.

(Ik ben er van overtuigd dat zij met 3 HAVO qua kennis meer heeft opgebouwd dan de gemiddelde freshman aan het eind van het eerste jaar high school. Tenzij deze vrijwel alles op honors of AP heeft gedaan. Maak je daar geen zorgen om)
LA, LA, LA....

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer