Acteren in Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@Goldenhills
Bedankt voor uw reactie heb ik veel aan !
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@ Max Kool
Nee want voldoe niet aan de eisen.. :/
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@ Hockey
Ja idd iemand had mij gelijkaardige topics doorgestuurd heb ze bekeken en uit nieuwsgierigheid heb ik gevraagd hoeverre zij zijn geraakt. Dat is niet verkeerd toch ? :?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

@KH-1998, als je wil weten hoe ver ze zijn gekomen kan je ze beter een PB sturen, dan krijgen ze een mail dat ze een bericht hebben. Als ze al 10 jaar niet ingelogd hebben in de kans zeer klein dat ze nog meelezen.
Doch, voorlopig weten we heel weinig van je, waardoor we niet echt gericht advies kunnen geven. Beantwoord de vragen eens die aan jou gesteld zijn en vertel eens iets over jezelf. We kunnen hier ook geen ijzer met handen breken, maar in elk geval wel gerichter advies geven.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door mtl »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, KH_1998. Ben je zelf acteur/actrice? Heb je al ervaring met acteren?
Gast

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Gast »

Ik had haar een PM gestuurd, daarin heb ik gewaarschuwd dat ze wel eens teruggestuurd kan worden als ze zomaar naar de VS alleen met ESTA gaat. Gezien deze situatie, want ze wil daar eigenlijk naartoe om te acteren en heeft dus zwaar immigration intent. Maar goed, ook dat was aan dovemansoren gericht.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

KH_1998 schreef:@ Max Kool
Nee want voldoe niet aan de eisen.. :/
Je voldoet niet aan de eisen voor de DV lottery? Zijn die strenger dan aan een acteur/actrice? Daar wordt immers ook van verwacht dat je een toneel/film gerichte opleiding hebt gedaan...

Onze zoon van 16 zit momenteel in zijn voorlaatste jaar van high school en heeft 1 jaar film als vak gehad, en is met zijn derde jaar van de Academy for Visual en Performing arts bezig. Toneel lessen, musicals, comedy improv. Een naschoolse activiteit die je voorbereidt op werken als acteur/actrice, maar ook de diverse jobs achter de schermen. Stagecraft, cameraman, lighting, production, costume design, ik noem er maar een paar. Deze opleiding is superleuk, en levert ook college credits op (dan hoef je bepaalde vakken op college niet meer te nemen dus).

En dat is dus een gewone knul die helemaal geen speciale ambitie heeft in de toneel/film wereld. Hij vind het gewoon leuk om te doen.

Wees eerlijk tegen jezelf, hoe groot schat je jouw kansen dat je met nauwelijks ervaring (sorry, die indruk krijg ik) hier aan de bak komt, terwijl er "om de hoek" elk jaar tientallen/honderden studenten met ervaring in deze wereld van high school komen? En dat is maar 1 high school....

Zoals gezegd, ik ken je niet, en je opleiding/werkervaring ook niet. Maar als je acteren leuk vindt, echt leuk, ga je dromen achterna. Maar begin in Nederland! Neem het serieus. Met opleidingen, cursussen, doe audities, reclame spotjes etc. Als je daarmee voldoende ervaring en zelfvertrouwen hebt opgebouwd (en je Engels is echt super goed!!). Op het vliegtuig stappen denkende dat je zomaar spontaan actrice wordt is een illusie. Acteren is een vak.


En misschien sla ik de plank wel helemaal mis, en heb je jaren ervaring. In dat geval vooraf excuses. Er komen op dit forum nogal wat sub twintiger gelukzoekers, en ik schatte je onterecht in als de volgende one-day-fly. In dat geval, sorry :thumbup:

Hou ons op de hoogte van je ervaringen!
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Hockey schreef:Interessant voor de vraag van TS is dit stukje op de site van IMDb.
Christopher Robert Evans began his acting career in typical fashion: performing in school productions and community theater.
En let wel, deze man is Amerikaan. Hij is al vroeg begonnen en heeft heel veel kleine rolletjes gehad. Belangrijkste les is dat als je actrice wil worden, ga acteren. Zelfs voor ervaren acteurs is de kans erg klein, maar zonder acteerervaring, en al helemaal als buitenlandse is de kans nagenoeg nul.

^^ dit dus.
LA, LA, LA....
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Bennogr »

Max: mijn zoon heeft ook op een highschool (prive, maar mijn vrouw kon dat gelukkig betalen) gezeten waar theater een onderdeel van de lessen was. Concludeerde al gauw dat hij geen acteur was, maar vond de technische kant erg leuk. Is begonnen als spotlightbestuurder maar groeide al gauw door naar decorbouw en andere technische activiteiten. Heeft daar zijn beroep van gemaakt, is nu 'technical 'director', een soort theater ingineur zeg maar, bouwt decors en let op dat de boel niet in elkaar zakt. Een vak waarin hij zijn hoofd EN zijn handen moet gebruiken, zoals hij zelf zegt. Grootste voordeel: iedereen wil acteur/actrice/regiseur (regiseusse?) worden, maar veel minder mensen willen het 'vuile' werk doen. Gevolg: meer (financiele) steun (bij studie) en meer kans op werk. Misschien iets voor je zoon?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Daar zit ik ook aan te denken. :wink:
LA, LA, LA....
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@ stormbreaker
Kan je me vertellen waarom u denkt dat ik teruggestuurd word ?
Ik vlieg met een ESTA , ik kan en ben niet van plan om te werken .
Mijn idee is nu om naar daar te vliegen en een idee hebben hoe het allemaal in mekaar zit en contacten maken en dan mijn besluit nemen
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@ Max Kool

In mijn topic heb ik toch geschreven dat ik mijn acteercarriere wil beginnen in Amerika en niet in Begie of Nederland (ben van Belgie )
U hebt het constant over “acteerlessen, acteerlessen ..
Ik persoonlijk vind dat acteren niet aangeleerd kan worden : JE KAN HET OF JE KAN HET NIET
De beste acteurs/actrices zijn degene die nooit op een
toneelschool hebben gezeten met alle respect
Bv. : Jennifer Lawrence, Channing Tatum, Heath Ledger, Matthew Mcconaughey , johnny depp , mel gibson , Tom Cruise , Brad Pitt enz,..

Mijn plan is nu om naar La te vliegen met een ESTA contacten maken, zien hoe het allemaal in mekaar zit en dan mijn besluit te nemen .
Vinden jullie dit een goed idee ? Als jullie nog advies hebben hoor ik het graag :)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

KH_1998 schreef:Mijn plan is nu om naar La te vliegen met een ESTA contacten maken, zien hoe het allemaal in mekaar zit en dan mijn besluit te nemen .
Vinden jullie dit een goed idee ?
Geweldig idee. Echt, direct doen. Seriously? :roll: Heb je niets begrepen van de adviezen die we je hebben gegeven?

Je wil voor de maximale termijn naar de VS (90 dagen, geen 3 maanden), dat roept al direct vragen op. Gaat aan immigrations vertellen dat je het wil gaan maken als actrice en nu even de zaken komt verkennen. Nadat ze zijn uitgelachen, geloof me ze zullen je uitlachen, sturen ze je direct terug omdat jouw complete verhaal duidt op gaan werken daar en willen blijven daar. Precies waarvoor de esta niet bedoeld is.
Mocht je echter wel toegelaten worden, dan wat? Je gaat in een of ander appartementje wonen en studio's aflopen? Je komt daar niet eens voorbij de poort. Je gaat agenten bellen, die je niet eens willen zien, want je hebt geen ervaring, mag niet in de VS werken en hebt een accent van hier tot Tokio. Na drie maanden keer je blut gedesillusioneerd naar België terug; hebt geen agent mogen spreken, geen auditie mogen doen; en bent waarschijnlijk tig keer benaderd door zeer vage, foute figuren die niets goeds in de zin hebben. Tenminste, als je wordt toegelaten.
Dit zijn de twee prettige varianten. Er zijn ook nog minder prettige varianten te bedenken. Tienduizenden, jonge, naïeve, onervaren, ongeïnformeerde meer flink dromende mensen zijn je zowel de prettige als onprettige varianten voorgegaan.

Mijn bericht zal wellicht onaardig en onprettig overkomen. Hopelijk schudt dat je wakker. Jouw plan heeft geen kans van slagen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

Je noemde trouwens Brad Pitt, laten we eens op zijn wikipedia pagina kijken.
Wat lezen we daar:
Pitt attended Kickapoo High School, where he was a member of the golf, swimming and tennis teams.[8] He participated in the school's Key and Forensics clubs, in school debates, and in musicals
Hij begon net als velen al op de middelbare school met acteren. Een high school musical mag dan wel geen Broadway of Hollywood zijn, het is vaak wel een eerste opstapje naar "honing your craft".
Vervolgens ging hij naar LA:
While struggling to establish himself in Los Angeles, Pitt took lessons from acting coach Roy London.[9][12] Pitt's acting career began in 1987, with uncredited parts in the films No Way Out, No Man's Land and Less Than Zero.[9][13]
Hij heeft wellicht geen toneelschool gedaan, maar wel acteerlessen genomen. En in het begin was hij eigenlijk helemaal niets. Een van de tienduizenden die het willen maken.

Maar laten we eens naar een "echt voorbeeld" gaan kijken. Penny, van de The Big Bang Theory. Wil het maken als actrice, verdient haar centen als serveerster. Fictief personage, echt gebeurd, bij zeer, zeer velen.
Mooier nog is de man die haar vriendje speelt in het begin. Kurt, gespeeld door Brian Patrick Wade, zie IMDb. Heeft wat kleine rolletjes gespeeld, een scene in Two And A Half Men, een paar korte scenes in The Big Bang Theory en in wat niemandal films. Dat is de realiteit voor de meesten die willen acteren.

En let wel, dat zijn Amerikanen, die mogen werken in de VS. Jij mag dat niet eens. Als, if niet when, je al een rol aangeboden krijgt, op basis van welk visum ga jij dan aan de slag daar? O-1 is onmogelijk door gebrek aan ervaring in België en Europa. H1-B wordt niet gegeven aan acteurs. L1 ook niet. Investeerdersvisa zijn ook geen optie. Studievisa ook niet.

Het enige advies dat ik je kan geven is hier in Europa een goede en bekende acteur/actrice worden. Dan is een O-1 visum eventueel een optie.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door goldenhills »

KH_1998, bekijk het vooral uit het perspectief van de ander. Jij kunt wel iets vinden, maar waarom zou een land vinden dat jij zomaar daar mag komen werken, of een agent vinden dat jij een acteerbaan verdient. Er zijn miljoenen mensen op deze aardbol die wel naar de VS zouden willen verhuizen, en er zijn (tien-? honderd-?) duizenden Amerikanen (zonder visum problemen) die graag een acteerbaan willen in LA. Zoals ze hier cynisch zeggen: what makes you so special?
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door SophiaB »

KH_1998 schreef:Ik persoonlijk vind dat acteren niet aangeleerd kan worden : JE KAN HET OF JE KAN HET NIET
De beste acteurs/actrices zijn degene die nooit op een
toneelschool hebben gezeten met alle respect
Zelfs als dat waar zou zijn, hoe weet jij zo zeker dat jij het kan? En heb je enig idee hoe de acteerwereld werkt?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door 6foot6 »

Max Kool schreef:
KH_1998 schreef:@ Max Kool
Nee want voldoe niet aan de eisen.. :/
Je voldoet niet aan de eisen voor de DV lottery? Zijn die strenger dan aan een acteur/actrice? Daar wordt immers ook van verwacht dat je een toneel/film gerichte opleiding hebt gedaan...
Mischien niet in een "eligible country" geboren ?
Hockey schreef:
KH_1998 schreef:Mijn plan is nu om naar La te vliegen met een ESTA contacten maken, zien hoe het allemaal in mekaar zit en dan mijn besluit te nemen .
Vinden jullie dit een goed idee ?
Geweldig idee. Echt, direct doen. Seriously? :roll:
Waarom niet?, wij vinden dit kansloos maar zo kan hij/zij zelf ervaren hoe het werkt.
Hockey schreef:
KH_1998 schreef:Mijn plan is nu om naar La te vliegen met een ESTA contacten maken, zien hoe het allemaal in mekaar zit en dan mijn besluit te nemen .
Vinden jullie dit een goed idee ?
:roll: Heb je niets begrepen van de adviezen die we je hebben gegeven?
Blijkbaar wel want eerder schreef hij/zij nog
KH_1998 schreef:...
Mijn intentie is om te werken dus zowizo een VISUM maar ben bang om geweigerd te worden en helemaal niet in de US binnen mag.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door mtl »

Waarom zou je niet op een esta naar Los Angeles kunnen om je daar te orienteren? Natuurlijk moet je wel oppassen wat je zegt zodra bij de paspoortcontrole je gevraagd wordt wat je gaat doen. Maar voor de rest zie ik er geen probleem in.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Bennogr »

Dromen is prachtig. Maar dit plan wordt een nachtmerrie. Als de beginner van dit onderwerp geluk heeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

KH_1998 schreef:@ Max Kool

In mijn topic heb ik toch geschreven dat ik mijn acteercarriere wil beginnen in Amerika en niet in Begie of Nederland (ben van Belgie )
U hebt het constant over “acteerlessen, acteerlessen ..
Ik persoonlijk vind dat acteren niet aangeleerd kan worden : JE KAN HET OF JE KAN HET NIET
De beste acteurs/actrices zijn degene die nooit op een
toneelschool hebben gezeten met alle respect
Bv. : Jennifer Lawrence, Channing Tatum, Heath Ledger, Matthew Mcconaughey , johnny depp , mel gibson , Tom Cruise , Brad Pitt enz,..

Mijn plan is nu om naar La te vliegen met een ESTA contacten maken, zien hoe het allemaal in mekaar zit en dan mijn besluit te nemen .
Vinden jullie dit een goed idee ? Als jullie nog advies hebben hoor ik het graag :)
You got it all figured out... VRAAG HET ONS DAN NIET..zucht

Enne, uitzonderingen daargelaten, acteren is weldegelijk een vak waarvoor je kunt/moet studeren. Jij denkt zonder enige ervaring acteur te worden. Zet het uit je hoofd.

Geniet van je vakantie in LA!
LA, LA, LA....
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer