Tennessee - Nederlanders?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FamJanssen
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Tennessee - Nederlanders?

Bericht door FamJanssen »

Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met twee jongens van 11 en 16 jaar.
Wij wonen in Noord-Brabant in Nederland en ons doel is om begin 2018 naar Amerika te verhuizen. Mijn man gaat daar werken voor hetzelfde bedrijf als in Nederland.
Wij gaan naar Tennessee en zouden heel graag in contact komen met mensen die wonen in Mt Juliet, Murfreesboro of Hendersonville.
Het lijkt ons ideaal om ons daar te gaan settelen. We hebben uiteraard veel vragen, maar zijn vooral erg benieuwd hoe het daar is.

Groetjes, Jo en Carla.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door USInsider »

Even een tip: als het je in de US bevalt, laat de werkgever dan zsm. een petitie indienen voor een Groene Kaart voor je man.
Je oudste zoon is 16, met 21 is er voor hem "age out - wat betekent dat hij niet langer in de US mag blijven gebaseerd op je man's visum.
Een Groene Kaart - permanent residency - undervangt dat probleem.
Vijf jaar zijn zo om !
FamJanssen
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door FamJanssen »

Goede tip! Gaan we meteen melden.
Dankjewel.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door elninjoo »

Ik ben net terug van 'n logeerpartij in die regio (Smyrna) gewoon bij Amerikanen trouwens. Smyrna kun je mooi wonen in vrijstaande huizen rond courts. Maar Franklin is pas écht the bomb! Dat ligt ook tegen Nashville aan en vlakbij Smyrna, maar dat is super landelijk met prachtige landhuizen en witte hekjes. Er ligt een groot meer bij Smyrna/Murfreesborrow waar het heerlijk zwemmen, kanooen en boaten is in de zomer. Helaas was het toen ik er was wat te fris.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door elninjoo »

Zou er gewoon 'ns een paar weken naartoe gaan om zelf het gevoel te gaan krijgen bij de diverse dorpen in die regio.
FamJanssen
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door FamJanssen »

Daar ergens zal het wel worden. Franklin niet want we hebben nog niet de lotto gewonnen :wink:
We gaan idd vooraf nog een oriëntatie bezoek doen. Mijn man gaat in Gordonsville werken dus willen we graag een beetje rekening houden met de reistijd. Best spannend allemaal.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door hemmie »

Ik weet niet precies hoe het in die regio geregeld is, maar je bent er mee bekend dat je adres over het algemeen bepaalt naar welke school de kinderen moeten? Dus het is heel belangrijk om eerst uit te zoeken naar welke scholen je je kinderen zou willen laten gaan, en dan een huis zoeken binnen die zones. Met de leeftijden van jouw zonen zijn in elk geval Midlle en High school van belang, en afhankelijk van de exacte leeftijd van je jongste misschien ook nog Elementary.
Terug in Texas!
Gast

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Gast »

Ik zie dat je twee topics hebt met dezelfde vraag. In dat andere topic postte ik een link naar een FB pagina voor Nederlanders in de Nashville regio. Misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door elninjoo »

Dan zou ik me vooral rond of ten oosten van Gordonsville orienteren. De wegen in de buurt van Nashville zijn best wel druk vond ik. Zo te zien ligt er ten zuiden van Gordonsville ook 'n meer. Ook op lottoprijs prijsniveau of valt het daar mee? :wink:
FamJanssen
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door FamJanssen »

Klopt je hebt gelijk maar met Nashville hebben we waarschijnlijk qua verkeer weinig te maken. Ik heb idd twee dezelfde topics omdat iemand me tipte hem te verplaatsen.
Wel alert van je. Goed!
rickelodeon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door rickelodeon »

FamJanssen schreef:Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met twee jongens van 11 en 16 jaar.
Wij wonen in Noord Brabant in Nederland en ons doel is om begin 2018 naar Amerika te verhuizen. Mijn man gaat daar werken voor hetzelfde brdrijf als in Nederland.
Wij gaan naar Tennessee en zouden heel graag in contact komen met mensen die wonen in Mt Juliet, Murfreesboro of Hendersonville
Het lijkt ons ideaal om ons daar te gaan settelen. We hebben uiteraard veel vragen maar zijn vooral erg benieuwd hoe het daar is .
Groetjes Jo en Carla
Ik weet dat deze twee mensen daar reizen, neem eens contact met ze op

https://www.facebook.com/2blonds2usa
Gast

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Gast »

Die wonen daar toch niet?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door sundaysue »

Hi Famjansen! Mijn Amerikaanse man en ik wonen zo'n uurtje van Mt Juliet & Murfreesboro vandaan. Wij wonen in de Cookeville/Sparta area.

Ik ken nog een aantal Nederlanders die in de buurt wonen, dus je mag zeker een PM sturen als je wilt.

(voorheen ging ik hier onder de naam SundaySue overigens, kan niet meer inloggen :? )

* Note mod: gebruikersnaam terug aangepast.
FamJanssen
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door FamJanssen »

Hallo,
Beetje late reactie maar was druk met vanalles en nog wat regelen.
Cookeville ligt vrij dicht bij Gordonsville toch?Hoe is het wonen daar? Wij hebben daar op internet ook nog gekeken naar een woning maar vond het lastig om er een gevoel bij te krijgen.
Ik ben nog niet erg handig met rondsnuffelen en werken in dit forum. Hoe ik een Pm sturen miet moet ik nog uitvinden :lol:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Old Faithful »

Klik op de forumnaam aan de rechterkant
forumnaam.JPG
forumnaam.JPG (18.03 KiB) 3631 keer bekeken
en je ziet (klik op het plaatje voor vergroting)
contacteer.JPG
Succes.
Groet,

Old Faithful
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Queste »

Of direct bij de gegevens van de poster :)
PM.png
PM.png (13.45 KiB) 3620 keer bekeken
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door sundaysue »

Overigens heb ik mijn login weer gevonden voor SundaySue dus ik ben weer terug :lol:


Gordonsville ligt zo'n ~30 minuten van Cookeville vandaan. Wij leven net buiten de grenzen van Cookeville (maar ik werk wel in Cookeville) en het is erg wennen om alles met de auto te doen. Letterlijk alles! Cookeville is een erg groeiend stadje. Schattig downtown area, we krijgen een gloednieuwe mall met shoppes zoals Ross, Publix, Ulta, Panera etc. We hebben een redelijk grote Belk, TJ Maxx en Kohl's and not to forget.. Starbucks! En best centraal want bijna alle groten steden zijn zo'n 1-1,5 uur rijden.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Old Faithful »

@Queste Dat is inderdaad nog sneller. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Chargeotto »

Ik woon sinds twee jaar vlakbij Nashville. Op dit moment tijdelijk 15 minuten ten zuiden van Nashville richting Murfreeboro. Over een paar weken verhuis ik naar ruim een half uur ten westen van Nashville. Qua verkeer is dat een hele vebetering. Maar daar heb je in Gordonsville zowiezo geen last van lijkt me.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Tennessee - Nederlanders??

Bericht door Ziva »

Ik woon sinds 2011 in Tennessee. Eerst West TN en nu Middle TN :)

Bevalt nog steeds erg goed!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer