Aanslag NY en groenekaart loterij

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Bennogr »

De aanslag in New York, waar een geflipt persoon, minstens acht mensen doodreed en veel mensen verwondde, kan nog wel eens een staartje krijgen voor de groene kaart loterij.

ABC op woensdag 1 november: "Saipov is from Tashkent, the capital city of Uzbekistan. He entered the United States in 2010 through the so-called Diversity Visa Lottery, a special program started in 1995 that according to the State Department hands out about 55,000 visas per year to applicants, most of them from countries that don't send many émigrés to the United States."

Het hele verhaal staat hier: https://www.yahoo.com/gma/sayfullo-saip ... ories.html

"President" Trump heeft al getwitterd dat aspirant immigranten diepgaander doorgelicht moeten worden. Immigratie zal dus weer moeilijker worden (vooral voor niet-helemaal-blanken en mensen uit niet-Westeuropese landen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door ADE01 »

Zo'n reactie van Trump kon je verwachten natuurlijk. Lekker kortzichtig. Er zijn in al die jaren meer dan 2 miljoen mensen binnen gekomen op DV, eerst even de statistieken doornemen van al deze mensen voordat je dat soort uitspraken doet lijkt mij een beter plan. Daarbij bestond IS nog niet eens in 2010, dus deze terrorist is waarschijnlijk pas vrij recent geradicaliseerd. Al had je in 2010 z'n gedachten kunnen lezen dan hij waarschijnlijk nog steeds door de procedure gekomen.
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Texas »

Ik doe zelf ook mee met de DV, maar zie voor de VS idd niet echt voordeel. Waarom zou je zo nodig allerlei "diverse" figuren willen importeren? Zijn lang niet altijd pareltjes voor de samenleving natuurlijk. Ik ben dan ook voorstander van afschaffing. Ikzelf ga dan wel op een werkvisum mocht die kans zich ooit voordoen.

De prioriteit moet ook liggen bij de Amerikaanse bevolking; hún veiligheid en hún kosten die door dit--redelijk bizarre--visum worden geschaad. Welk ander land heeft er nu zoiets?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Bennogr »

Tsja, kennis van de regels voor immigratie (inclusief het besnuffelen van mensen die een groene kaart hebben gewonnen) is niet de sterkste kant van de "president". En van vele Amerikanen, die maar al te graag roepen dat hun voorouders wettelijk het land binnen zijn gekomen "en waarom doen al die nieuwe immigranten dat niet"!!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Queste »

Nu live Trump die aankondigt z.s.m. de DV te stoppen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door ADE01 »

Texas schreef:Ik doe zelf ook mee met de DV, maar zie voor de VS idd niet echt voordeel. Waarom zou je zo nodig allerlei "diverse" figuren willen importeren? Zijn lang niet altijd pareltjes voor de samenleving natuurlijk. Ik ben dan ook voorstander van afschaffing. Ikzelf ga dan wel op een werkvisum mocht die kans zich ooit voordoen.

De prioriteit moet ook liggen bij de Amerikaanse bevolking; hún veiligheid en hún kosten die door dit--redelijk bizarre--visum worden geschaad. Welk ander land heeft er nu zoiets?
De grenzen in Europa staan letterlijk wagenwijd open zonder uberhaupt enige vorm van registratie, intern al wat langer maar extern is het ook niet bepaald lastig om binnen te komen. En je vraagt je af wie er zoiets heeft? Bijna ieder land in de wereld heeft een vorm van immigratie, om verschillende redenen en in verschillende vormen. Deze vorm van immigratie is goed gereguleerd en op het totale bevolkingsaantal amper van enige impact. Pak de statistieken er bij van alle mensen die op een DV binnen zijn gekomen en oordeel dan of het afgeschaft moet worden of niet. Stel 2 miljoen mensen zijn binnen gekomen, zorgen grotendeels voor economische ontwikkeling en hebben over het algemeen een positieve impact op de samenleving, maar omdat er 1 idioot tussen zit moet je het maar afschaffen?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Wanderlust »

Ik heb vooralsnog niets nieuws gehoord in de woorden van T. zojuist. 'Samen met Congress' naar 'merit-based'. Klinkt als 'n goedkope manier om de RAISE Act er alsnog doorheen te krijgen. Maar zo heb ik het iig opgevat.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
dominicro
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door dominicro »

Trump kennende ben ik benieuwd wat voor een gevolgen dit heeft voor de huidige bezitters van een green card van de DV1 categorie. Daar val ik ook onder.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Queste »

Texas schreef:Waarom zou je zo nodig allerlei "diverse" figuren willen importeren? Zijn lang niet altijd pareltjes voor de samenleving natuurlijk.
Ik heb deze vorig jaar ook al gepost en het is nog steeds relevant. Lees vooral de laatste paragraaf waarom de US groot voordeel heeft van de DV. De overgrote meerderheid van immigratie is familybased. Niet voor niets wordt hier altijd aangeraden een US partner te vinden en te trouwen.
https://qz.com/803831/how-a-unique-lott ... at-a-time/

@dominicro: Het lijkt me sterk dat bestaande GC zomaar ingetrokken kunnen worden (tenzij je de wet overtreed natuurlijk).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Bennogr »

Gebaseerd op wat "president" Trump normaal doet, zal er weinig verandering te verwachten zijn. Veel geblaat en weinig wol.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7775
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door mtl »

dominicro schreef:Trump kennende ben ik benieuwd wat voor een gevolgen dit heeft voor de huidige bezitters van een green card van de DV1 categorie. Daar val ik ook onder.
Alsof hij die allemaal van de een op de andere dag het land uit gaat gooien.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Dakloze »

Queste schreef:De overgrote meerderheid van immigratie is familybased.
https://qz.com/803831/how-a-unique-lott ... at-a-time/
Volgens dat artikel waren er in 2015 iets maar dan 21,000 greencards op basis van employment. Riiiiiiiight.

Volgens het USCIS zijn er in FY2015 369,623 employment-based greencards uitgegeven.

https://travel.state.gov/content/dam/vi ... TableV.pdf pagina 21.
Queste schreef:Niet voor niets wordt hier altijd aangeraden een US partner te vinden en te trouwen.
Juist, je baseert je keuze voor een partner voor de rest van je leven op basis van zijn of haar paspoort. Da's wel het slechtste advies dat ik ooit heb gehoord.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door LeenG »

Het nut van deze uitspraken is vooral zijn achterban paaien en het komt toevallig goed uit dat er over de aanslag gepraat wordt ipv over de arrestaties van Papadopoulos. :sadcry:

Ik zag net op CNN dat hij de schuld stak op het beleid van de Democraten maar daar kwam al kritiek op van zowel Dem als Reps.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door hemmie »

@thenext Zo wordt het natuurlijk niet bedoeld, maar een Amerikaanse partner is natuurlijk wel veruit de makkelijkste manier om een greencard te krijgen, dat is gewoon een feit. Dus als mensen de algemene vraag stellen hoe kan ik in de VS gaan wonen dan staat die optie wel bovenaan de lijst.

Tenenkrommend net de persconferentie van het WH net, alsof winnaars van de loterij na winst zomaar het land in mogen, zonder enige controle. Wij hebben employee-sponsored greencards (na werkvisum), en hebben nooit een VOG o.i.d. aan hoeven leveren, als winnaar van de loterij moet dat wel. Dus daar is misschien wel meer 'vetting' dan bij andere immigranten.
Laatst gewijzigd door hemmie op 01 nov 2017, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door hemmie »

thenextdtrump schreef: Volgens dat artikel waren er in 2015 iets maar dan 21,000 greencards op basis van employment. Riiiiiiiight.
Ze hebben het daar over permanent immigration visa, dat zijn dan denk ik alleen de mensen die vanuit het buitenland die greencard aanvragen en krijgen. Ik heb het idee dat ze daar de mensen die een greencard krijgen nadat ze al in de VS wonen op een werkvisum helemaal negeren. Het gaat dus alleen om mensen die het land inkomen, want in het stukje wordt al benoemd dat non-immigrant visa niet meegenomen zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Wanderlust »

LeenG schreef:Het nut van deze uitspraken is vooral zijn achterban paaien en het komt toevallig goed uit dat er over de aanslag gepraat wordt ipv over de arrestaties van Papadopoulos. :sadcry:
Precies dit inderdaad!!!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:
thenextdtrump schreef: Volgens dat artikel waren er in 2015 iets maar dan 21,000 greencards op basis van employment. Riiiiiiiight.
Ze hebben het daar over permanent immigration visa, dat zijn dan denk ik alleen de mensen die vanuit het buitenland die greencard aanvragen en krijgen. Ik heb het idee dat ze daar de mensen die een greencard krijgen nadat ze al in de VS wonen op een werkvisum helemaal negeren. Het gaat dus alleen om mensen die het land inkomen, want in het stukje wordt al benoemd dat non-immigrant visa niet meegenomen zijn.
Ze nemen daar employment-based AOS niet in mee inderdaad, typisch gevalletje "selectief quoten". De data past niet bij hun artikel, dus passen ze de data maar aan. De slechtste journalistiek ooit.
hemmie schreef: Zo wordt het natuurlijk niet bedoeld, maar een Amerikaanse partner is natuurlijk wel veruit de makkelijkste manier om een greencard te krijgen, dat is gewoon een feit. Dus als mensen de algemene vraag stellen hoe kan ik in de VS gaan wonen dan staat die optie wel bovenaan de lijst.
Nuja, ook daar ben ik het in principe mee oneens. De makkelijkste manier om een greencard te krijgen is L1-A -> EB1c, of O1->EB2-NIW. Geen gezeik met iemand trouwen die misschien helemaal niet bij je past, geen gezeik met conditional greencard. Maar goed, dan moet je wel aan de eisen voldoen. Voor Appie die bij de Mac werkt is dat misschien onhaalbaar, en in die gevallen is een huwelijk met een USC vaak de enige optie om uberhaupt in aanmerking te komen. Dus ik snap best dat dit vaak geroepen wordt, maar ik durf te beweren dat het vaker juist een van de moeilijkste opties is. Tenzij de toekomstige echtelieden buiten de VS een langdurige relatie kunnen hebben, met misschien wel samenwonen, neem je een groot risico. Je gaat naar een land aan de andere kant van de wereld, trouwen met iemand die je misschien eigenlijk helemaal niet zo goed kent, en als je binnen 3 jaar uit elkaar gaat loop je het risico dat je wordt gedeporteerd. Persoonlijk heb ik meerdere relaties in Nederland gehad die na 2,3 jaar samenwonen toch niet blijken te werken. Je zal dan maar in de VS wonen op een conditional greencard.

Ja, op papier lijkt het de makkelijkste manier. In de praktijk is het het moeilijkste wat ik me kan indenken.
hemmie schreef: Tenenkrommend net de persconferentie van het WH net, alsof winnaars van de loterij na winst zomaar het land in mogen, zonder enige controle. Wij hebben employee-sponsored greencards (na werkvisum), en hebben nooit een VOG o.i.d. aan hoeven leveren, als winnaar van de loterij moet dat wel. Dus daar is misschien wel meer 'vetting' dan bij andere immigranten.
Voorheen, naar ik geloof tot 2014, deed voor Nederlanders het consulaat zelf een verzoek bij het Ministerie van Justitie om advies, en was het beleid om expliciet geen aanvrager-aangeleverd VOG te accepteren. Het MvJ mag volgens de wet op de justitiele documentatie zelf een ja/nee advies uitbrengen ten behoeve van visum aanvragen. Ik heb in 2013 mijn EB greencard ontvangen en hoefde ook niks aan te leveren. Wel een fingerprint bij het lokale USCIS office uiteraard.

Overigens ben ik het helemaal met je eens wat betreft deze typische Trump reactie (hallo mods, mag ik mijn username veranderen?). Het getuigt van weinig mensenkennis. Wat ze zouden moeten doen, is kijken hoe en waarom deze meneer door alle background checks is gekomen, en die aanscherpen waar nodig.

In the end komt het maar op 1 ding neer: je kan bij niemand in de hersens kijken. Kon dat wel, dat was Donny geen president geworden, dat weet ik wel zeker. Een goeie businessman maakt nog geen goeie president, da's wel duidelijk.
--
I route, therefore you are.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door ADE01 »

Overigens ben ik het helemaal met je eens wat betreft deze typische Trump reactie (hallo mods, mag ik mijn username veranderen?). Het getuigt van weinig mensenkennis. Wat ze zouden moeten doen, is kijken hoe en waarom deze meneer door alle background checks is gekomen, en die aanscherpen waar nodig.
Het antwoord op deze vraag laat zich wel raden. Meneer was waarschijnlijk in 2010 nog helemaal niet geradicaliseerd. Geen enkele check gaat daar iets aan veranderen.

Alhoewel een merit based systeem waar Trump zich hard voor maakt mij ook een beter idee lijkt, is de manier waarop deze aanslag nu misbruikt wordt voor de politieke agenda schandalig.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door Dude »

thenextdtrump schreef:(hallo mods, mag ik mijn username veranderen?)
Ja dat kan altijd, doe maar een 'officiele' PB :wink: :mrgreen:

Hopelijk laten ze de huidige DV-GC holders met rust, ik ben hier nog graag :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Aanslag NY en groenekaart loterij

Bericht door hemmie »

Precies, je kunt best gaan bekijken of die loterij wel of niet zou moeten blijven, daarbij kun je allerlei redenen bedenken, maar deze aanslag heeft er niets mee te maken. Deze man had ook op een andere manier kunnen binnenkomen, had niets uitgemaakt, toevallig was het via de loterij.
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer