De K1 van viencent & Allison!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Gabbyxx »

Sunny2007 schreef:Hallo allemaal,
Ik weet niet of het bij dit topic past maar hoe hebben jullie dat met afscheid in NL gedaan? En gaan jullie meteen zodra jullie visum er is?
Ik kreeg mijn K1 visum in maart 2014 vanwege werk kon ik pas 18 april 2014 emigreren. Mijn werk had een gezellig Amerikaanse afscheidsfeest gegeven op mijn laatste werkavond (16 april). Op 17 april had ik een afscheidsfeestje thuis met vriendinnen/familie. Was erg leuk gedaan :).
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Wat leuk van het werk dat ze dat ook voor je gedaan hebben!

ik heb afgelopen week mijn ontslag ingediend zo spannend. Ik stop per 1 november met werken en ik heb de knoop doorgehakt ik wil in november vertrekken. hopelijk heb ik dan mijn visum.
Voor ons is het een fijnere start als ik voor december kan komen, dan heeft mijn wederhelft het nog minder druk op het werk.
Ik zit nog op mijn noa 2 te wachten.

hoe verloopt het bij de rest? wat is de status?

Groetjes vanuit het (momenteel warme) zuiden van NL
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Ik heb deze week mijn medical en 7 augustus mijn interview.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Spannend!. ik hoop dat de medical goed gaat verlopen!

Ik heb zojuist een lijstje gemaakt met zaken die je moet regelen voordta ik straks vertrek. Misschien hebben jullie er ook wat aan en of aanvullingen.

Afchecklijst zaken regelen voor amerika
o Auto verkopen Bij verkoop Nederlandse auto tijdig inleveren kentekenbewijs, verzekering opzeggen en vrijwaringsbewijs aanvragen.
- Pensioen bellen en emigratie doorgeven
- Spullen verschepen/verzenden
- Telefoonabb opzeggen
- Fitnessabb opzeggen
- Lenzenabb opzeggen
- Huisarts opzeggen en vragen of je je medisch dossier mee kan nemen
- Tandarts opzeggen
- Tijdschriftblad opzeggen
- Uitvaartverzekering opzeggen
- Zorgverzekering opzeggen; en vragen of je een e111 formulier of europese ziekteverzekeringskaart nodig hebt
- Doorlopende reisverzekering opzeggen
- Autoverzekering opzeggen
- Uitschrijven bij de gemeente kan 5 dagen voor vertrek
- Bank! Moet ik nog iets bij mijn bank halen? Ik wil mijn rekening nog even behouden, hoe je geld overmaken? Kan dit met internetbankieren straks?
- Apostilles op documenten laten zetten
- Kopiee van paspoorten maken
- Zijn de paspoorten lang genoeg geldig?
- Diploma legaliseren/vertalen/waarderen
- Verklaring voor goed gedrag aanvragen
- Uitschrijven belastingdienst (volgens mij doet de gemeente dit)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Dutchess »

Sunny2007 schreef: - Bank! Moet ik nog iets bij mijn bank halen? Ik wil mijn rekening nog even behouden, hoe je geld overmaken? Kan dit met internetbankieren straks?
Sommige NL banken zoals ABN/Amro staan niet toe dat je je rekening aanhoudt als je buiten Europa woont. Zoek dat dus wel even goed uit. Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Bennogr »

Ik heb al vele jaren een rekenig bij de ING (toen die nog de Postbank was). Nooit problemen gehad met mijn Amerikaanse adres, maar moest wel mijn beleggingsrekening daar opheffen een paar jaar geleden.

Zo lang ik maar onder de $10.000 blijf op de tegenwaarde van die (Euro) rekening, zijn er geen problemen of meldingsplichten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

bedankt voor de tip; ik ga een afspraak bij mijn bank maken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Zodra ik meer weet, zet ik het erbij.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hoe is de medical trouwens verlopen mario?
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Hoi. Het ging redelijk vlot. Eerst bloed prikken en formulieren invullen, daarna urine inleveren en daarna een medische onderzoek en wat vragenlijsten invullen met de dokter. Duurde al met al een uur denk ik. Vervolgens 5 min fietsen naar de kliniek voor een X-ray ( geen wachttijd) en weer naar huis :)
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Ow wat fijn voor je. Nu nog een interview en je kan gaan. Spannend hey. Ticket al geboekt?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door sundaysue »

Ik zou geen ticket boeken zolang je je visum niet in je handen hebt. Riskant en dat wordt ook gezegd door Consulaat niet te boeken.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Sunny2007 schreef:Ow wat fijn voor je. Nu nog een interview en je kan gaan. Spannend hey. Ticket al geboekt?
Ticket nog niet geboekt. Ik heb extra betaald om het visum de volgende dag bij de koerier zelf op te kunnen halen maar ik durf het ticket nog niet te boeken. Zodra ik het visum in handen heb boek ik een ticket voor het liefst de volgende dag gelijk lol.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Ik lees ind op visajourney dat je het ticket pas na het interview moet boeken.
Volgende week is het al zover voor je. Spannend. Alvast heel veel succes met het interview.

Ik heb deze week te horen gekregen via noa2 dat het is approved. Door naar de volgende ronde.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Oh mooi. Na NOA2 gaat alles een stuk sneller :thumbup:

Bedankt, ik hoop en ga er vanuit dat ik een approval krijg.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Gisteren het interview gehad en we hebben een approval :thumbup: :clap:

Vanwege drukte bij het consulaat duurt het nu wel tien dagen voordat je je visum met paspoort terug hebt kreeg ik aan het einde te horen. Nog even geduld hebben en dan eindelijk waar ik zijn wil.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Whoooppppp hartelijk gefeliciteerd. Super zeg. 10 dagen de tijs om hier alles te regelen en een vlucht te boeken en heerlijk te vertrekken. Wat fijn voor jullie.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Thanx, ik voelde de spanning van het afgelopen jaar zo van mijn schouders afglijden :D

Ik durf nog geen ticket te boeken, mocht het opeens toch langer dan tien dagen duren, maar heb stiekem de hoop dat het eerder is lol. Zodra ik mijn paspoort opgehaald heb boek ik gelijk een ticket voor het liefst de dag erna.

Nog veel succes met jullie visum!!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Ja dat geloof ik. Tijd voor champagne he haha. Wat stelden ze je voor vragen en heb je nog info laten zien en was het in engels of Nederlands?

Hopen voor je dat het sneller binnen komt.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Hieronder de review die ik op visajourney geschreven heb, het interview vindt altijd plaats in het Engels:

I had my interview appointment yesterday. I got there two hours early so I walked around the museumplein a bit and got something to drink.

30 mins before my appointment I decided to go to the consulatwe, there was no line. The guards let me in right away (maybe because it was so hot outside) wich was really nice because they have A/C. I waited for about an hour before they called out my name. They requested all my documents and had a couple of questions about my fiance's adress and the documents I provided. They also took my fingerprints. After that they asked me to sit down again.

About 15 minutes later I was asked to walk to the other interview room and my interview started. The consular officer was really nice but also really strict. He knew how to take an interview and asked me the same question three times troughout the interview. The questions he asked me were:

* Where and when did you two meet?
* Were you ever married before?
* Was she ever married before?
* Were you in a long term relationship before?
* Does she have kids and how many?
* Do they like you and do you like them?
* What does she do for work?
* What do you have in common?
* I'm sorry, how many kids did you say she has?
* What is so special about her that makes you leave your country?
* What did you say she does for work again?
* And how many kids does she have?
* Are you sure you want to leave and marry her?

I replied the last question with "I'm leaving a really good job and life behind. I'm leaving friends and family behind, you don't do that when you are not a 100% sure you want to be together". Next to that I visited her 8 times in the last year and she visited me 2 times.

He explained that they are careful when people don't know eachother that long ( we are in a relationship for 14 months now). But we looked really happy in the pictures, we visited eachother a lot and I have a good life over her, so that's not a reason to live over there.

He finally said the magic words "I'm going to approve your visa". He told me it could take up to ten days before I would have my passport back with visa.

I had a pleasant experience, I was nervous because I want to be with my fiance more than anything but I really get the feeling that they know it when your relationship is true. Just bring all the documents they ask you to bring and a lot of evidence, even though he only looked at the evidence that got back from the USCIS.

Good luck everybody, I can't wait to have my visa in my hands!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Bennogr »

Trouwen voor de wet is in de VS erg makkelijk. Ik ben eens als getuige bij een "plechtigheid" in New York geweest en dat was letterlijk precies 1 minuut.

Later feesten lijkt mij een goed idee. Dan heb je dat gezeur niet dat degene die de tweede plechtigheid leidt een "trouwvergunning" moet hebben. Het is overigens niet moeilijk om een officiele trouwvergunning te krijgen, kun je zo kopen via het internet.

Veel succes. (En Minneapolis is een goede stad, heb 15 jaar in St. Paul gewoond. Let wel op: iedereen weet dat het in Minnesota koud is in de winter, maar niemand vertelt je over de hitte in de zomer, gaat van - 40 C naar + 40 C. En in de zomer is de mug de staatsvogel!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer