De K1 van viencent & Allison!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Hallo iedereen!
Mijn naam is viencent, en ik zal me kort even voorstellen: na mijn laatste jaar middelbaar onderwijs ben ik een jaar naar amerika gegaan, waar ik bij een gastgezin woonde en naar de plaatselijke high school ging. Dit was dichtbij Tupelo (geboorteplaats van Elvis!), Mississippi. Dit is ondertussen 6 jaar geleden. Mijn jaar daar heeft echt alle verwachtingen overtroffen, en mijn (tweede) gastgezin was echt super. Sindsdien ben ik een of meerdere keren per jaar teruggegaan naar daar, om mijn gastgezin te bezoeken en alle vrienden terug te zien. Vorig jaar, begin september, ging ik ook voor een paar weken terug, en was ik uitgenodigd door een vriendin om samen met een paar vrienden te gaan parachutespringen (aanrader!!). Daar heb ik de nicht van die vriendin leren kennen, Allison. Mijn ticket was geboekt om de week daarna te vertrekken, maar ik heb m’n ticket geannuleerd en ben daar uiteindelijk drie maand geweest :roll: Een paar weken later, in december, nadat ik terug thuis was is Allison dan naar België gekomen voor een paar weken, waar we samen nieuwjaar gevierd hebben en Allison m’n familie heeft leren kennen. In maart is ze terug voor een maand naar hier gekomen. In juni was ik afgestudeerd van de hogeschool, dus toen ben ik haar weer gaan opzoeken voor drie maand. In die periode heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd. Daarom zitten we nu ook in het K-1 straatje haha. Afgelopen vrijdag (27 oktober) is ons eerste pakketje afgeleverd in de lockbox te Dallas!
Zo, ik hoop dat ik niet te langdradig was en dat het allemaal een beetje duidelijk is!
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
viencent
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door SophiaB »

Gefeliciteerd! Spannend allemaal :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door steve_young »

Toevallig mijn vrouw haar ouders wonen in Tupelo.
Kom er vaak, en zouden daar eerst instantie gaan wonen.
Ga je in Tupelo wonen of ergens anders?
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Gabbyxx »

Gefeliciteerd met jullie verloving en heel veel succes met jullie K1 visum!

Wat leuk dat je in Mississippi gaat wonen! Ik zelf woon in Alabama, ongeveer 3u van Tupelo vandaan.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Succes met de procedure. Mijn K-1 procedure is ook in oktober opgestart.
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Seppie »

Gefeliciteerd
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Little Vixen »

Spannend!! Ik ga jullie volgen. Heel veel succes!

Mijn vriend en ik gaan in december voor onze K1. :mrgreen:
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

dankjewel iedereen!

Het plan is inderdaad om rond Tupelo te gaan wonen, waarschijnlijk wordt het Saltillo, al staat dat nog niet vast!
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Gisteren NOA1 ontvangen via sms en mail, onze case wordt doorgestuurd naar california service center. Wanneer je op de website van de uscis kijkt, staat er dat ze aan cases van 1 april aan het werken zijn. Visajourney zegt echter dat ze al aan 23 mei zitten, heeft er iemand enig idee welke datum er preciezer is?
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Heb je de USCIS app al gedownload? Daar krijg je ook updates over vergelijkbare aanvragen met datums erbij. En als de status van jouw eigen aanvraag wijzigt krijg je ook een melding.
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Nee de app heb ik nog niet, is er een officiële app van de uscis? Ik kan die niet terugvinden in de app store...
moosy
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 aug 2015, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door moosy »

Visajourney zit er een pak dichter bij, maar die datum gaat mss een keer of twee verschuiven; volg ook het K1 forum met subforum process reports. Daar ga je op zoek naar de maand waarin je NOA1 vermeld staat (dus november als ik het goed gelezen heb). Ik volgde mijn eigen maand en de maand ervoor. Dan begin je te zien waar er dingen worden goedgekeurd en wanneer het mogelijk aan jou is.
Bekijk de topics van de maanden ervoor om te zien waar nu het merendeel wordt goedgekeurd.

Succes!
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Eventjes een update!

We hebben exact zes maand later onze NOA2 ontvangen.
Ik ben direct naar het gemeentehuis gereden om een VOG aan te vragen, maar dat viel nogal tegen, de dame in kwestie wist niet zo goed wat ze moest doen met een formulier dat niet getekend was door de ambassade. Ik heb inmiddels gebeld met justis, en morgen ga ik terug naar het gemeentehuis, het zou allemaal goed moeten komen dus.

Ik woon nu wel in Nederland maar ben Belg, en heb hier tot m'n 22e gewoond, ik heb dus ook een belgisch uittreksel van het strafregister nodig. Lekker simpel, mailtje gestuurd, 7 (!!!) minuten later had ik antwoord dat het gereed was en dat ze het zullen opsturen (gratis!). Ze wist echter ook nog te vertellen dat dit volledig in het Nederlands zou zijn.
Heeft hier iemand ervaring met Belgische uittreksels uit het strafregister? Hebben jullie dit laten vertalen of zo gelaten? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Viencent
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Gefeliciteerd. Ik heb mijn NOA2 eindelijk op 7 mei ontvangen. Nu wachten op NVC case nummer.

Ik moet mijn nederlandse VOG nog aanvragen, hoe is dat jou uiteindelijk vergaan? Ik heb ook een duitse aan moeten vragen die ik al binnen heb en nu vertaald wordt. Ik heb daarover contact gehad met het consulaat en daar gaven ze aan dat het vertaald moest worden.
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

dankje, jij ook gefeliciteerd!
Wij hadden vrij snel ons case nummer, voor ons ging het zo:
I-129F NOA2 : 2018-04-27
NVC Received : 2018-05-10
Date Case #, IIN, and BIN assigned : 2018-05-15
NVC Left : 2018-05-17

Nu staat de NVC status nog steeds op 'In Transit'...
Ik ben twee keer naar het gemeentehuis moeten gaan. De eerste keer had ik niets ingevuld in dacht ik dat ik het wel snel eventjes kon aanvragen, wat niet het geval bleek te zijn. De tweede keer had ik alles ingevuld, en naar justis gebeld (waar het gemeentehuis het naartoe stuurt), en die verzekerden me dat er geen handtekening van het consulaat op hoefde. Dit is zo opgestuurd door het gemeentehuis, en ik heb m'n VOG thuis ontvangen. Kostte wel €41 in nederland :shock: :shock: :shock: :shock: , in België was dit helemaal gratis en simpelweg aan te vragen door een mailtje te sturen.
Hopelijk komt m'n case snel op 'ready', want eind juli willen we trouwen haha
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

:thumbup: eind juli moet lukken dan toch. Weet niet hoe lang de wachttijd voor interviews nu is, een week of 5 zeker?
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Ik heb ook mijn casenummer nu. Staat die van jullie al op " ready" ? En heb je het DS-160 formulier al ingevuld en gesubmit?
Gebruikersavatar
viencent
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door viencent »

Geen idee hoe lang de wachttijd nu is...
Nee, staat al bijna twee weken op 'in transit'. Wel erg lang voor een elektronische case die via mail verstuurd wordt...
Nee ben er nog niet aan begonnen, zit momenteel nog aan boord van een schip, en het internet wilt niet altijd even goed meewerken. Doe ik wel als ik terug thuis ben haha
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door r1mario »

Oh dat is minder dat het zo lang duurt. Hopen dat hij snel op ready staat dan :thumbup: .
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De K1 van viencent & Allison!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Wat leuk en spannend allemaal. Ik heb op 11 januari mijn K1 ingediend. Ik woon in Nederland en mijn verloofde in Minneapolis. Hij is deze maand nog bij mij op bezoek geweest voor 18 dagen en nu allemaal superspannend wanneer we elkaar weer zien.

Verder ook afwachten nu. Zijn er dingen die je nu al kan voorbereiden voor de K1?

Hoe doen jullie het allemaal met trouwen? Wij vinden het lastig om een bruiloft te plannen als je niet samen een locatie kan bekijken en niet weet wanneer het kan. Ons plan nu is om als het proces rond is en ik ernaartoe kan gaan voor de wet te trouwen en daarna een bruiloft met feest te regelen zodat ook mijn familie uit Nederland de tijd heeft om vakantie te regelen en een ticket te boeken.

Trouwjurk heb ik wel al gekocht. Ik vond het belangrijk dat mijn moeder daarbij aanwezig kon zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer