Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Ik woon in nl en mijn vriend in amerika. We hebben elkaar in 2007 ontmoet toen ik op een zomerkamp in amerika ging werken. We waren oo slag verliefd maar hielden het luchtig. Ik was jong en niet klaar voor een grote stap. We hielden dagelijks contact en in 2010 heb ik hem weer gezien toen ik weer op een zomerkamp ging werken. Na heel wat skypen hebben we elkaar in 2012 losgelaten en nu in 2017 kunnen we er toch niet omheen. Ik heb hem dit jaar als vakantie weer in amerika gezie. En tijd doorgebracht en we kunnen niet meer om elkaar heen. We horen bij elkaar en ik heb dan ook weer een ticket voor december geboekt. Nu komt het.. mijn familie wil hier zo weinig mogelijk over weten. Ik kan er dus moeilijk met ze over praten. Wij willen echter de volgende stap zetten en de papieren invullen zodat ik voorgoed daarheen ga. Ik heb begrepen dat kan dan dus 3 tot 6 maanden duren. Waar ik nu mee worstel. Ik ga er dan dus heen en dan voorgoed en het liefst ook liever vandaag dan morgen. Maar dan laat ik mijn famimie achter ik ben getrouwd in een ander land met een man die ze nog nooit hebben ontmoet. Ga ik dan doen? Tips advies? Hoe hebben andere dit aangepakt? Eerst de amerikaan naar nl laten komen en dan alles in gang zetten of de familie van nl heegt de partner pas in amerika ontmoet? Hij kan zelf pas in juli aug weer vakantie opnemen dus dat zou wel erg lang wachgen zijn vinden wij...en extra geld die we nodig hebben voor minn emigratie.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Little Vixen »

Hoi Sunny.

Moeilijk zeg. Ik kan me helemaal voorstellen dat je ermee worstelt.
Mijn vriend is ook Amerikaan en wij zijn van plan in December onze K1 in te dienen. Mijn ouders hebben hem ook nog niet in het echt gezien omdat hij, net als jouw vriend, heel moeilijk vakantie kan nemen. Hij heeft ook nog eens vier kinderen wat het allemaal nog wat moeilijker maakt.

Ik heb mijn ouders overal in betrokken. Ik kende hem al lang voordat ik mijn ouders op de hoogte bracht van zijn bestaan. Ik was van plan naar hem toe te gaan en hem in het echt te zien dus ik moest het op een gegeven moment wel gaan vertellen. Ik heb ze toen heel voorzichtig verteld dat ik iemand had leren kennen en dat hij Amerikaan was. In eerste instantie dachten ze dat hij hier in Nederland woonde, maar zo stukje bij beetje heb ik ze meer verteld. Ze dachten eerst dat het een bevlieging was. Gewoon leuk om mee te flirten, weet je wel. Tot ik ze duidelijk zei dat ik naar hem toe ging en dat we serieus een relatie wilden aangaan.

Toen ik van de zomer naar hem toeging heb ik een appgroep aangemaakt waar mijn ouders en mijn vriend in zaten zodat ik maar één appje hoefde te sturen met vluchtgegevens, dat ik geland was enz. Die app-groep gebruiken we nog steeds om foto's uit te wisselen en te chatten. Daarna heeft hij mijn moeder ook een prive berichtje gestuurd om haar te bedanken dat ze er zo open in stond. Ze chatten nog steeds met elkaar. Daar ben ik heel erg blij mee want zo wordt het ook voor mijn ouders 'echt'.

Toen duidelijk werd dat het echt serieus werd, en wij dus in December voor de K1 willen gaan, hebben we hier heel wat gesprekken over gehad. Mijn vriend is namelijk van de oude stempel. Hij wil het liefste mijn vader om mijn hand vragen voordat hij een aanzoek doet. Maar hij kan pas in Maart naar Nederland komen en zo lang willen wij niet wachten.
Ik heb dus een Skype date geregeld met mijn ouders en hem. Zo hebben ze elkaar wel al gezien en gesproken. Het is natuurlijk heel anders als je elkaar in het echt leert kennen. Maar het is een goede eerste stap.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door elninjoo »

Ik vind t best raar dat hij nog nooit bij jou op bezoek is gekomen in Nederland. Waarom is dat?
Fellow2012

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Fellow2012 »

Ik vind het niet zo raar als je de prijzen van tickets van Amerika naar Nederland met de reverse route vergelijkt, het verschil is enorm. Daarnaast hebben heel veel mensen, niet allemaal, heel weinig vakantiedagen, soms maar 2 weken paar jaar. Als je er twee of drie dagen voor persoonlijke afspraken van opneemt, wat blijft er dan van over?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Hockey »

Normaliter zou ik het met je eens zijn Adam747, maar in dit geval niet. We hebben het over vrije dagen opnemen om de familie van je toekomstige vrouw te kunnen ontmoeten. Je toekomstige vrouw die nogal wat weerstand van haar familie krijgt. Die anders alleen in een ander land moet trouwen.
Als dat het al niet waard is om vrije dagen voor op te nemen, waarvoor dan wel?
Fellow2012

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Fellow2012 »

Hockey, Ik reageer bewust in het algemeen omdat ik de persoonlijke omstandigheden van de beste man niet ken, dat is namelijk niet duidelijk van het eerste bericht. Tevens reageer ik omdat de vraag hierboven suggereert dat het “raar is dat hij niet in NL op bezoek was” ipv van een open vraag. Jij gaat vervolgens op double down terwijl het niet duidelijk is wat de redenen zijn.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Gabbyxx »

Iedereen die de K1 of CR1 duurt worstel er mee dat het zo lang duurt. We willen allemaal zo snel mogelijk bij elkaar zijn. De legale manier is via deze visums. Zomaar daar trouwen op een ESTA is dus illegaal en zijn ze niet zo blij mee als het gepland was.

Wel lastige situatie dat je familie er weinig over wilt weten. Ik heb mijn man in 2007 online in een videogame ontmoet. Mijn ouders wilden er eerst ook niks van afweten. Ik zelf was ook nog erg jong. Ze zagen hem voor het eerst op skype etc. In 2010 besloot mijn man te gaan sparen en voor het eerst naar Nederland te komen. In 2012 is mijn moeder samen met mij naar Amerika geweest en in 2013 heb ik de K1 gestart en 2014 verhuisd.

Doe wat goed voelt in je hart. Probeer nogmaals met je familie te praten, het gaat er toch op een dag komen ze kunnen het niet blijven vermijden. Begin anders eerst met skype.

Heel veel succes en sterkte!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door Little Vixen »

Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat hij nog niet in Nederland is geweest. Wat ik uit haar verhaal begrijp kennen ze elkaar al vrij lang maar hebben ze pas sinds dit jaar echt concrete plannen. Volgens mij zijn ze ook nog vrij jong? Dus weinig spaargeld c.q. vrije dagen opgebouwd.
Mijn vriend is ook nog nooit in Nederland geweest en is ook pas in Maart in de gelegenheid en hij is 43. Ik snap dat heel goed. Als je in Amerika net start met een baan heb je soms het eerste jaar helemaal geen vakantiedagen. Veel succes om dan je toekomstige schoonfamilie te gaan opzoeken. Je gaat ook niet even 1500 dollar neertellen voor een weekendje waarvan je effectief elkaar maar n halve dag ziet vanwege de reistijd.

Anyway. Ik zou idd ook beginnen met bellen en skypen. Misschien als je in December daar bent eens bellen/skypen met je moeder en hem erbij hebben zitten.

Bij de weg: hou er maar rekening mee dat het 5 tot 7 maanden gaat duren. Drie maanden doorlooptijd hebben we helaas al een hele tijd niet meer gezien. :oops:
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Familie eerst ontmoet toen je ging emigreren?

Bericht door dutchie_in_boston »

Jammer dat jouw familie hier niet over wil praten, wat een groot verlies van tijd samen voor iedereen.

Voor mij was het een prerequisite voor mijn man om een paar dagen naar NL te komen om mijn familie te ontmoeten voordat ik terugging naar US om samen te zijn. Het was niet echt belangrijk wat mijn familie van hem vond, dat had ikzelf al besloten, maar ik vond het belangrijk dat ze elkaar persoonlijk konden ontmoeten. Ik zat er op een J1 en we hadden elkaar net ontmoet toen ik terug naar NL moest (en wat waren we jong, 20 en 24). Hij begreep het en heeft toen alles op alles gezet (hij werkte fulltime en ging naar college fulltime) om een weekje naar NL te komen. Een paar maanden later ben ik teruggegaan en zijn we getrouwd om samen te kunnen zijn. Dit alles was pre-911, dus het was allemaal iets makkelijker dan nu.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer