(Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef:Wat moet ik met "tenzij dit redelijkerwijs niet kan worden verlangd".
Da's een redelijke vraag. Gelukkig worden dit soort vage omschrijvingen verduidelijkt in het wetgevingsproces. Bij dit soort regels komt men vaak met extra uitleg, en die is publiek. Zie hier voor de regels over de dubbele nationaliteit: http://wetten.overheid.nl/BWBW33099/201 ... ivisie6a.1

Wat we hier onder andere lezen (selectieve quotes):
Gronden om geen afstand van de oorspronkelijke nationaliteit te vragen of te hoeven doen.
Een optant die in beginsel afstandsplichtig is, hoeft als één van de onderstaande situaties zich voordoet toch geen afstand te doen van hun oorspronkelijke nationaliteit:

4. de optant die voor het doen van afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit een zodanig hoog bedrag moet betalen dat hij een substantieel financieel nadeel zal lijden;
5. de optant die door het doen van afstand vermogensrechtelijke rechten zal verliezen, waardoor hij een substantieel financieel nadeel zal lijden;
12. de optant die is gehuwd met een Nederlander;
Onderdelen 4 en 5 zijn van toepassing op de Amerikaanse expatriation tax. Onderdeel 12 is van toepassing op stellen waarvan 1 echtgenoot de Nederlandse nationaliteit heeft kunnen behouden door niet tegelijk te naturaliseren.
USInsider schreef: Ik maak me overigens geen zorgen over expat tax.
30% van niets is nog altijd - niets.
De expatriation tax is ook van toepassing op 401(k) etc. Het gaat om je gehele vermogen.

Maar goed, mijn punt is dat het allemaal echt niet zo zwart-wit is als dat het wordt voorgesteld, en dat er zelfs met de huidige wetgeving voldoende mogelijkheden zijn om zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit te hebben. En dat zelfs als je je Nederlandse nationaliteit verliest, dat Nederland je in de meeste gevallen met open armen terugneemt.

En als je echt blut bent en geen enkel retirement ofzo hebt, kan je altijd nog overwegen om terug te gaan naar Nederland. Daar krijg je tenminste nog bijstand. Da's geen vetpot, maar beter dan met een kartonnen bordje op het kruispunt van Main St. en Church St. gaan staan.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Dat begreep ik, dat het over je "hele vermogen" gaat. En dus is niks van niks, niks.
Wij betaalden de afgelopen 5 jaar ruim $ 70.000 (zeventig duizend dollar) aan premies voor de ziektekostenverz.
We hadden beiden geen inkomen gedurende die jaren. Dag 401-K. Leuk je gekend te hebben.

Er zijn NIET voldoende mogelijkheden voor dubbele nationalitiet voor een Nederlander. Waarom denk je dat Eelco Keij actie voert, probeert de wet veranderd te krijgen ?
Als er zoveel sluipwegen waren, dan had-ie wel een adviesburootje.

Over dat met "open armen" terugnemen. Niet de ervaring van weduwes met Ned. nationaliteit opgegeven, die terug gingen.

Misschien ben je nog niet zo vaak op je hoofd geslagen, vooral door overheden, als ondergetekende.
"Ieder voor zich, de goden en de overheden tegen ons allen".
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 okt 2017, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fellow2012

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Fellow2012 »

thenextdtrump schreef:En als je echt blut bent en geen enkel retirement ofzo hebt, kan je altijd nog overwegen om terug te gaan naar Nederland. Daar krijg je tenminste nog bijstand
Bedankt voor de uitgebreide reacties. Dit is een leerzame discussie. We hebben het in een ander draadje ooit heel kort over de bijstand gehad, gelukkig heb je het hier net genoemd en nu ik kan je om meer uitleg vragen. :)

Ik begrijp dat iedere Nederlander die in NL woont, in principe, recht heeft op een bijstandsuitkering. Ik geloof dat de bijstand door de gemeentes wordt uitgegeven en deze weer allerlei voorwaardes stellen voordat ze het toekennen.

Mijn vraag is; is de bijstandsuitkering een soort fall back voor iedere Nederlander die op eigen houtje Nederland verlaat en na een aantal jaren terugkeert? Een soort geruststelling, zelfs als je immigratie volledig mislukt, je kunt altijd op een bijstandsuitkering rekenen. Case in point;

Case 1 - Ik win een DV, neem ontslag en verhuis naar Amerika. Ik vind mijn draai in Amerika niet en keer na 4 jaar terug. Vervolgens kan ik niet zo snel werk vinden, kan ik in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering ondanks dat ik zelf ontslag had genomen en 4 jaar lang geen enkele bijdrage had geleverd aan sociale verzekeringen.

Case 2- Antillianen zijn Nederlandse staatsburgers. Ze kunnen momenteel geen bijstandsuitkering aanvragen na hun verhuizing naar Nederland. Ze moeten werk vinden, volgens mij hebben ze geen andere opties. Een jaar of 10/15 geleden konden ze meteen een bijstand aanvragen maar niet meer.

Case 3 – Ik ken een klasgenoot van back in the day die ontslag nam en naar Tunesië verhuisde om daar voor een lux resort te werken. Hij was het avontuur na 2 jaar zat en keerde naar Nederland terug helemaal blut terwijl Nederland midden in een recessie zat. Hij kon geen baan vinden en na 3 maanden vroeg hij een bijstandsuitkering aan. Volgens mij was hij afgewezen.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef:Dat begreep ik, dat het over je "hele vermogen" gaat. En dus is niks van niks, niks.
Wij betaalden de afgelopen 5 jaar ruim $ 70.000 aan premies voor de ziektekostenverz.
We hadden beiden geen inkomen gedurende die jaren. Dag 401-K. Leuk je gekend te hebben.
Da's knap schandalig. Overigens heb je in andere draadjes kunnen lezen dat ik ernstig voorstander ben van een genationaliseerd ziektekostensysteem. Juist vanwege dit soort uitwassen.
USInsider schreef: Er zijn NIET voldoende mogelijkheden voor dubbele nationalitiet voor een Nederlander. Waarom denk je dat Eelco Keij actie voert, probeert de wet veranderd te krijgen ?
Als er zoveel sluipwegen waren, dan had-ie wel een adviesburootje.
Eelco Keij voert actie om het te verruimen. Of eigenlijk: om de Wilderiaanse veranderingen terug te draaien. Waar ik het overigens mee eens ben. Mijn punt in dit draadje is, nogmaals, om aan te geven dat je je nationaliteit wellicht formeel kwijt raakt, maar in principe altijd nog terug kan.
USInsider schreef: Over dat met "open armen" terugnemen. Niet de ervaring van weduwes met Ned. nationaliteit opgegeven, die terug gingen.

Misschien ben je nog niet zo vaak op je hoofd geslagen, vooral door overheden, als ondergetekende.
"Ieder voor zich, de goden en de overheden tegen ons allen".
Nuja, ik begrijp dat je een paar zure ervaringen hebt. Dat vind ik jammer. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het wetstechnisch mogeijk is om je nationaliteit terug te krijgen.
adam747 schreef: Mijn vraag is; is de bijstandsuitkering een soort fall back voor iedere Nederlander die op eigen houtje Nederland verlaat en na een aantal jaren terugkeert? Een soort geruststelling, zelfs als je immigratie volledig mislukt, je kunt altijd op een bijstandsuitkering rekenen.
Juist. Er zijn altijd uitzonderingsgevallen, maar in principe heb je recht op bijstand, als je voldoet aan de volgende voorwaarden:
U woont rechtmatig in Nederland.
U bent 18 jaar of ouder.
U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Woont u samen met uw echtgenoot of voert u een gezamenlijke huishouding met iemand? Dan telt het inkomen en het eigen vermogen van deze persoon mee.
U kunt geen beroep doen op een andere uitkering.
U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.
En dit komt van de overheid zelf: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p-bijstand

Overigens worden er een hoop aanvragen afgewezen door de gemeente, die vervolgens in beroep op de vingers worden getikt. Wat dat betreft is het een beetje hetzelfde als een visum aanvragen: bij de ene consulair medewerker zou je 'm wel krijgen, bij de andere niet. Te veel "soft" beleid.

Ik heb 33 jaar in Nederland gewoond, waarvan 12 gewerkt, en zou me dus niet te bezwaard voelen om een half jaartje in de bijstand te zitten als ik om wat voor reden terugmoet en een baan moet zoeken.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Elders op het forum is een echtpaar, DV winnaars, net-aangekomen in de US, dankzij ACA betalen ze met zijn tweetjes $ 125 per maand. Het verbeterde systeem werkt voor sommigen dus wel.

Bijstand aanvragen in Ned. en me op mijn oude dag laten betuttelen ? Ik denk het niet.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef:Elders op het forum is een echtpaar, DV winnaars, net-aangekomen in de US, dankzij ACA betalen ze met zijn tweetjes $ 125 per maand. Het verbeterde systeem werkt voor sommigen dus wel.
Nuja, da's ook maar relatief. Je moet wel naar het pakket kijken. Wat wordt er gedekt en wat niet? Wat zijn de copays? Wat is de out of pocket maximum?

Als voorbeeld, toen ik als contractor werkte, had ik Kaiser Permanente voor $750 per maand voor m'n hele gezin. Maar wel $5,000 deductible per persoon met een family maximum van $13,000 per jaar.
USInsider schreef: Bijstand aanvragen in Ned. en me op mijn oude dag laten betuttelen ? Ik denk het niet.
Er is een reden waarom we Nederland hebben verlaten. Ik heb ook geen behoefte om nog terug te keren, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Nederland is in vele opzichten een prachtig land, en de overheidsbemoeienis heeft twee kanten. Hier in de VS heb je relatief weinig overheidsbemoeienis (althans minder dan in Nederland), maar daar staat tegenover dat er ook een veel kleiner sociaal vangnet is.

Ik heb in de 12 jaar dat ik in Nederland heb gewerkt meer belasting betaalt dan Jan Modaal doet over z'n hele leven, dus ik zou me niet bezwaard voelen als ik om wat voor reden dan ook terug naar Nederland zou moeten en in de bijstand zou belanden. Maar ik snap best dat mensen zich daar niet prettig bij voelen.

Het sociale systeem is best goed in Nederland, en ik zou het niet erg vinden als sommige aspecten daarvan hier over zou worden genomen. Zelfs niet als ik 5-10% meer belasting zou moeten betalen. Uiteindelijk geef ik dat nu toch wel weg aan Gofundme's voor vrienden en kennissen die een ongeluk of kanker ofzo krijgen, of aan de zovele Apex Fun Run, girlscout cookies en andere fundraisers voor scholen enzo.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Het echtpaar in kwestie heeft uiteraard een zg. Silver policy, wat de ACA tax credits optimaliseert. Qua inhoud/dekking identiek aan wat mijn man heeft voor $ 600 per maand, in zijn eentje. Ik vergelijk geen citroenen met knollen !

Ik ben uit Ned. weggegaan omdat mijn man hier een baan aangeboden kreeg en die baan wilde accepteren. Niet uit onvrede met het Ned systeem.

Veel immigranten-in-spé denken dat ze hier beter af zullen zijn dan in Ned. Dat kan, maar hoeft niet.
Ik gaf vb. uit eigen situatie om aan te duiden hoe snel het kan veranderen. Het is hier duur om niet welstandig te zijn.

Overal moet je hard werken om een bestaan te hebben en veel landen hebben geen/weinig vangnet.
Het zou de Ned. overheid derhalve sieren als men de kleinzieligheid voorbij konden komen. En de regels zo konden maken dat zowel vertrokkenen als nieuw-gearriveerden optimale mogelijkheden hebben om dat bestaan inderdaad op te bouwen.
Voor wie als Ned. in de US woont is het feit dat je geen citizen kunt zijn een grote beperking, in velerlei opzicht.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door SemJes »

USInsider schreef: Wij betaalden de afgelopen 5 jaar ruim $ 70.000 (zeventig duizend dollar) aan premies voor de ziektekostenverz. We hadden beiden geen inkomen gedurende die jaren. Dag 401-K. Leuk je gekend te hebben.
COBRA? Geen medicaid (CA is een medicaid expansion state toch?) omdat je een specifieke dokter hebt die geen medicaid neemt?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Inderdaad eerst een enige tijd Cobra (ong. een jaar).
Daarna self-paying Mediicare A+B, plus de goedkoopste D die ik kon vinden.
Man ACA, volledige premie voor Silver policy want we moesten - mede vanwege mijn med. kosten - meer uit het 401K plukken dan we van plan waren.

MediCal is niet meer mogelijk - tenzij ABC uitzondering - als je boven de 65 bent.
Boven de 55 is er na overlijden een claw-back van MediCal premies ea. kosten op wat er aan erfenis is.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Wanderlust »

thenextdtrump schreef:Eelco Keij voert actie om het te verruimen.
Ik was hier helemaal niet (goed) van op de hoogte. Heb zijn petitie zojuist ondertekend in het kader van baat het niet... Al wel 25k handtekeningen zag ik.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Loek »

Ik heb alleen US citizenship, en mijn vrouw op basis van haar huwelijk met mij NL en US paspoort. Ik heb weleens verdiept in de rgels om te zien of ik ook een NL paspoort kan krijgen maar kreeg tot nu toe altijd “nee” te horen bij het loket. Mijn moeder heeft vrijwillig de US nationaliteit aangenomen en haar minderjarige kinderen werden destijds ook amerikaantjes, dus ik ook. Volgens Den Haag heb ik geen recht op dubbele nationaliteit, punt uit. Als dat in de toekomst gaat veranderen, zal ik wel weer een bezoekje brengen aan het loket in Den Haag.

Om eerlijk de waarheid te zeggen boeit het me ook niet meer zo erg. Emotioneel heb ik twee en soms nog meer nationaliteiten; ik voel me eigenlijk meer een wereldburger dan amerikaan of nederlander. Wij zijn inmiddels beiden gestopt met werken en betalen omdat we nog geen 65 zijn ook de hierboven vermelde woeker premies met zeer hoge “out-of-pocket” kosten. Ik hoop dat de kosten wat naar beneden gaan als we in aanmerking komen voor medicare, maar in de ouderdoms planning heb ik altijd rekening gehouden met de mogeljkheid dat er geen overheidsvoorzieningen zouden zijn (noch NL, noch US), en dus voor alles zelf moet opdraaien. Misschien is het een beetje pessimistisch, maar uiteindelijk kun je alleen maar op jezelf rekenen.

Momenteel zijn we even in Nederland, en hoewel zo’n bezoekje weer erg leuk is, hier wonen zou voor ons allebei niet meer een optie zijn. We hebben recentelijk ons huis verkocht en wachten nu op het opleveren van ons volgende stulpje, dus NL zou een reële optie zijn geweest. Maar ik geloof dat we toch teveel zijn ingeburgerd in Colorado, en daar dus wel zullen blijven.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Ik begrijp nu van jou dat als de ouder (vrijwillig) ander citizenship heeft aangenomen en de kinderen daardoor dat citizenship ook krijgen, dat voor de kinderen niet telt als "onvrijwillig". Je valt niet onder de uitzonderingsregeling die rond 2000 van toepassing is geworden ?
Ik heb altijd gedacht dat dit het geval was.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Loek »

De laatste keer dat ik ernaar heb gevraagd was in 2009. Toen vertelde men mij dat ik alleen de NLse nationaliteit kon terugkrijgen als ik afstand deed van de US nationaliteit. Dat was, en is, voor mij geen optie.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Dakloze »

Loek schreef:De laatste keer dat ik ernaar heb gevraagd was in 2009. Toen vertelde men mij dat ik alleen de NLse nationaliteit kon terugkrijgen als ik afstand deed van de US nationaliteit. Dat was, en is, voor mij geen optie.
Degene die je dat verteld heeft, heeft zich schuldig gemaakt aan een leugentje (of is simpelweg incompetent). Art. 6a van de Rijkswet op het Nederlanderschap maakt een uitzondering voor "vreemdelingen" die met een Nederlander is getrouwd. Met andere woorden, omdat jij bent getrouwd met een Nederlandse vrouw, hoef jij je andere nationaliteit(en) niet op te geven bij naturalisatie.

Zie hier: http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/2 ... _Artikel6a

edit: verkeerd artikel gelinkt
Laatst gewijzigd door Dakloze op 24 okt 2017, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door USInsider »

Volgens mij gaat die vlieger niet op. Loek's vrouw is Ned. van geboorte en heeft dankzij haar man US citizenship.
Als zij US citizen was geworden op een andere manier, dan kon Loek zijn Ned. burgerschap wel terugkrijgen en zijn US citizenship behouden.

Ik dacht dat er een uitzondering was voor degenen die hun Nederlanderschap verloren omdat een ouder naturaliseerde.
Onvrijwillig, niet door eigen keuze - want voor het 18e jaar - is naar ik meende de toetssteen.
(Uitzondering is dan daarop weer als de ouder Noor of Oostenrijker werd.)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door hemmie »

Ik heb wel eens gehoord (van iemand in die situatie, weet dus niet of het klopt) dat je alleen Nederlander kunt worden o.b.v. je huwelijk met een Nederlander als je in NL woont, of in een derde land, niet als je in het land van je eigen nationaliteit (in dit geval VS) woont.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit over een uitzondering voor minderjarigen heb gelezen als die mee-naturaliseren met een ouder. Er is wel een uitzondering voor mensen die voor hun 18e 5 jaar onafgebroken in het land van aangenomen nationaliteit hebben gewoond, die mogen dubbele nationaliteit behouden. Dat zal dus vaak een reden zijn waardoor kinderen die mee-naturaliseren met hun ouder wel dubbele nationaliteit mogen behouden, en de ouder wellicht niet.
Terug in Texas!
Fellow2012

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Fellow2012 »

hemmie schreef:Ik heb wel eens gehoord (van iemand in die situatie, weet dus niet of het klopt) dat je alleen Nederlander kunt worden o.b.v. je huwelijk met een Nederlander als je in NL woont, of in een derde land, niet als je in het land van je eigen nationaliteit (in dit geval VS) woont.
Dit klopt. Mijn Amerikaanse vrouw zal de Nederlandse nationaliteit nooit krijgen totdat ze permanent, althans voor 3 jaar, naar Nederland verhuist, daar de Nederlandse taal leert en voor inburgeringexamen slaagt. Loek zou dus alleen Nederlander en Amerikaan kunnen worden als zowel hij als zijn vrouw zich in Nederland zouden vestigen.

Wonen in een ander land dan eigen nationaliteit weet ik niet zo zeker, het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maw, als wij in Canada zouden wonen, dan zou mijn vrouw in aanmerking kunnen komen om Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Het klinkt zo simpel voor Nederlandse (overheid) begrippen om waar te zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door hemmie »

Die Amerikaanse kennis van mij was er mee bezig toen ze met haar Nederlandse man in Brazilie woonde. Uit deze folder haal ik idd ook dat je kunt naturaliseren zolang je niet in het land van je eigen nationaliteit woont (hoofdstuk 3, punt 2).
Terug in Texas!
Fellow2012

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door Fellow2012 »

Hemmie, dit is interessant en tegelijkertijd ook zo verwarrend. Want in de eerste regel van hoofdstuk #3 staat er in vet gedrukt “indien als u aan alle voorwaarden voldoet”. Nou vraag ik mij af hoe een buitenlander, weliswaar getrouwd met een Nederlander(se), aan alle deze voorwaardes kan voldoen... te beginnen met slagen voor een inburgeringsexamen, taalkennis etc

Overigens, ik vraag me tevens af, of men zoals in het geval van Loek, de uitzonderingsregel van getrouwd zijn met een Nederlander dus dubbele nationaliteit toegestaan, twee keer kan gebruiken. Loek z’n vrouw heeft beide nationaliteiten en als Loek in NL zou vestigen en na 3 jaar Nederlander wil worden nog eens onder dezelfde uitzondering valt – OF heeft de Nederlandse overheid deze gat misschien ook al dichtgetimmerd?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (Nederland) Regels dubbele nationaliteit versoepeld

Bericht door hemmie »

Dat inburgeren kan vanuit het buitenland, ik weet dat die kennis van mij er mee bezig was toen wij terug naar de VS verhuisden, maar er was vertraging omdat er voor het examen een speciale laptop moest worden opgestuurd naar het consulaat aldaar en daarmee was iets mis gegaan. Weet niet of het haar nog gelukt is, enkele maanden later zijn zij ook terug naar de VS gegaan.

Dat laatste is een goede vraag, geen idee.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer