Criminal record opvragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Rijks
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2017, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Criminal record opvragen

Bericht door Rijks »

Hey!

Ik zit in het proces om naar Amerika te emigreren.
Mijn man woont daar op basis van een Greencard. Nu hebben we bericht gekregen dat het visum beschikbaar is, we nog een aantal papieren moeten aanleveren en ik dan hier in NL wordt uitgenodigd voor een interview met de ambassade.
Nu dien ik een criminal record aan te leveren. Wat wordt hier precies mee bedoelt? Is dit een VOG? Of iets anders?

Groeten,
Marijke
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Criminal record opvragen

Bericht door Max Kool »

VOG voorzover ik weet.
LA, LA, LA....
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Criminal record opvragen

Bericht door USInsider »

Voor Nederland inderdaad VOG.
Mocht je ook in andere landen hebben gewoond sinds je 18e jaar (voor langer dan een jaar) dan moet je Police Certificates aanleveren voor die landen eveneens.

Ben je in het verleden (ouder dan 16) ooit gearresteerd/veroordeeld dan moet je ook court records aanleveren voor de desbetreffende zaak.
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: Criminal record opvragen

Bericht door Seppie »

Je moet idd een VoG overleggen. Deze kun je aanvragen bij de gemeente. Normaal vraagt degene die hem wil zien dit aan, maar de US consulate gaat dat anders.

Ga naar het gemeentehuis en vraag hem daar aan. Zorg dat je voor die tijd de aanvraag papieren ingevuld heb en kruis als reden Emigratie aan. Je zult bij het gemeentehuis iets van een document moeten kunnen laten zien wat aangeeft dat je gaat emigreren. Wij hebben ons DS260 formulier laten zien, dat was genoeg.

Veel success met je process!
Rijks
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2017, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Criminal record opvragen

Bericht door Rijks »

Bedankt voor de antwoorden!
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Criminal record opvragen

Bericht door r1mario »

Ik ga hier ook nog in een lastige situatie komen. Ik heb tot 10 jaar geleden 2 jaar in seedorf(Duitsland) ingeschreven gestaan op de kazerne. Ik vraag me af of ik hiervoor een duitse variant van een VOG voor moet regelen. En zo ja, bij wie ik dan moet aankloppen in Duitsland?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Criminal record opvragen

Bericht door USInsider »

Police Record (Fuehrungszeugnis) Available.

Former residents of Germany, no longer registered in Germany, can apply for an individual record through the German Embassy or Consulate in their country of residence, or directly with the Bundeszentralregister in Bonn. The application form is available at the German Embassy/Consulate, or directly from the Generalbundesanwalt beim Bundesgerichtshof Dienststelle Bundeszentralregister.
Written requrests may be sent to: Der Generalbundesanwalt beim Bundesgerichtshof, Dienststelle Bundeszentralregister, Sachgebiet BZR 32 - Internationale Rechtshilfe, 53094 Bonn.

https://www.bundesjustizamt.de/DE/Theme ... _node.html

https://www.bundesjustizamt.de/DE/Theme ... _node.html

Zo te lezen kun je de benodigde form downloaden. Ik kon niet zo snel vinden of je ten-prints moet bijleveren.
De paginas hebben - rechtsboven - een buttom om naar de engelse taal te gaan.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Criminal record opvragen

Bericht door r1mario »

Dat is snel, bedankt USInsider. MIsschien dat ik er straks maar voor de zekerheid één aanvraag, al vraag ik me af of ze info over mij hebben gezien ik op een nederlandse legerbasis ingeschreven stond.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Criminal record opvragen

Bericht door USInsider »

Dat vroeg ik me al af - is de legerbasis officieel Ned. grondgebied ?

Indien je aanvraagt:
Ik zag iets over een Europese versie ? Als dat een versie is met ook engelse tekst, ga daarvoor.
Anders moet je het document door een vertaler in het engels laten vertalen.

Ik was inderdaad snel, zie ik. Insomnia, what a blessing ! (Het is 4 am hier).

Success !
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 okt 2017, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Criminal record opvragen

Bericht door r1mario »

Ben ook nog een beetje met de tijd aan het prutsen, gisterenmiddag teruggevlogen naar NL en vanochtend aangekomen om gelijk weer aan het werk te gaan.

Ik ga eerst eens kijken of een duitse VOG wel benodigd is, het is een beetje een lastige deze. Gelukkig heb ik nog even gezien we net pas beginnen met de opstart van de K1 visa, ik wil alleen niet onnodig vertraging oplopen. :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer