Slow chat topic DV 2019 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Je bent niet de enige die popelt !
Ik heb al een aantal emails gekregen van bezorgde/teleurgestelde potentiele deelnemers. Ik kreeg gisteren de eerste.
Maar, zijn nog drie weken Entry Period, antwoord ik - dus geen reden paniek.
Ik heb wel een berichtje op onze website geplaatst. Zodat dat geinteresseerden kunnen zien dat het probleem niet aan hun kant ligt, maar bij DOS.

Er is ook - op dit moment - geen November Visa Bulletin gepubliceerd door DOS.

Ik ontdekte ook de afgelopen dagen dat de DOS links/search opties in onze DV-2019 Entry Guide en DV-2018 Winners Guide niet meer werkten. Voor een aantal kostte het me behoorlijk tijd voor ik een alternatief had gevonden. Ik bleef 404 errors zien op pagina's die voorheen werkten en nog steeds zouden moeten werken.
Ik meldde de issue via een formulier aan DOS. Dus er waren mogelijk al problemen ?

Dit is duidelijk niet "normaal" onderhoud. Er is meer aan de hand. Ik heb een vermoeden dat geprobeerd is de site te hacken oid.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 okt 2017, 00:13, 9 keer totaal gewijzigd.
Sophie_81
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2017, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Sophie_81 »

Dan check ik regelmatig... nog tijd genoeg inderdaad!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

De Entry Form is nog steeds off-line.

Sommige deelnemers maken zich zorgen of hun aanmeldingsformulier inderdaad is geaccepteerd.
Vorig jaar was er een "Double Entry Alert", maar daar heb ik dit jaar niets over kunnen vinden in de instructies. (Dus men kan niet opnieuw een Entry Form invullen voor alle zekerheid.)

Update - vrijdag de 13e oktober.
Het Entry Form gedeelte van de edV site is nog steeds down. Dat is voor de vierde dag sinds het probleem begon.
Tot nu toe geen officiele mededeling van DOS wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Mark Spanje
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2014, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Spanje

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Mark Spanje »

Zou de lottery niet gewoon zijn gestopt? Ik kan me voorstellen dat Trump niet direct een fan hiervan is.

edit:
volgens https://ec.usembassy.gov/es/nuevo-perio ... idad-2019/ zijn de inschrijvingen van voor 18 oktober niet meer geldig, en de nieuwe inschrijving start vanaf 18 oktober tot 22 november !!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

DV Lottery re-starts Wednesday October 18: ALL so far Submitted Entry Forms INVALID

OCTOBER 14, 2017
Electronic registration for DV-2019 will re-start on Wednesday, October 18, at 12 p.m. EDT.
ALL Entry Forms submitted before that date are INVALID and need to be submitted again!
Closing date for DV-2019 is now Wednesday, November 22, at 12 p.m. EST.

The Department of State issued a statement:
We regret the inconvenience to Diversity Visa entrants. In order to ensure fairness and protect the integrity of the process for all those concerned, however, we must restart the entry process for this year (DV-2019).

If you entered before Wednesday, October 18, 2017, that entry will NOT be considered, and you will need to submit another Entry Form during the new registration period.
You may submit one new entry without being disqualified for submitting multiple entries. Individuals who submit more than one entry during the new registration period will be disqualified.

The Department will send an automated email notification to each Diversity Visa Entrant from whom an entry was received before October 18, 2017, using the email address provided on the lottery entry form, directing the entrant to check the website dvlottery.state.gov for an important announcement.

DV-2019 also has a new date that the Entrant Status Check becomes possible: May 15, 2018.

Edit: Ik zag dat Mark Spanje me voor was geweest !
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 okt 2017, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door judy »

Toch wel heel bijzonder!
Gelukkig was ik nog niet zover. Wilde het morgen gaan doen. Had vandaag de foto's gemaakt. Maar ik kan nog even wachten dus.
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hlwoudsma »

Aangezien dit de slow chat is wil ik iets opvallends vermelden wat ik van een andere persoon hoorde.

Vorig weekend sprak ik een man uit Egypte die al 12 jaar in NYC woont. (Hier gekomen via de DV Lottery). Hij zei dat hij mensen in Egypte kent die soms wel '12x' meespelen. Ik dacht dat is onmogelijk aangezien je gediskwalificeerd bent als je meer dan 1 inzending doet, maar zij zoeken altijd naar alternatieve manieren. Hun naam wordt namelijk in het Arabisch schrift geschreven en kan je met onze letters op verschillende manieren schrijven. (Bijvoorbeeld als Mohammed, Muhammed, Mohamed, Muhamed, Mohammet, Mohamet, etc). Per inzending gebruiken ze dan ook een andere pasfoto (ik dacht: maar hoe? Tenzij ze verschillende pasfoto's gebruiken per inzending, maar wel van je eigen gezicht, maar andere kleding/achtergrondkleur/haarstijl misschien?) En dan hebben ze natuurlijk ook een vrouw waarbij ze hetzelfde doen.

Zodra ze zouden winnen, vragen ze een Egyptisch paspoort aan en daarbij mogen zij de keuze maken hoe hun naam met onze letters in het paspoort wordt geschreven. En dan kiezen ze natuurlijk degene met welke ze gewonnen hebben.

Of het echt werkt, ik heb geen idee, maar hij vertelde mij dat hij vrienden in Egypte heeft die zo meespelen. Het kan alleen als een naam in een ander schrift wordt geschreven en je zelf de keuze kunt maken om hoe je naam geschreven wordt bij het aanvragen van een internationaal paspoort.
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Texas »

Slim bedacht, zou best kunnen dat het nog werkt ook. Gelukkig heeft het geen effect op ons omdat we niet in dezelfde regio zitten. Voor Egyptenaren die wel netjes 1x meespelen is het wel genaaid natuurlijk.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Uit een recent New York Times artikel:
"The program has been marred by fraud. One year an applicant submitted more than 2,000 entries".
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door kastelke »

Je moet ook je paspoortnummer opgeven. Hebben ze dan 12 verschillende paspoorten?

En deelnemers zijn nog geen winnaars. Dus ik zou graag zien hoe iemand kan bewijzen dat hij 12 keer deelnam (of zelfs meer dan 1 keer) en daarmee toch de green card won...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Op de Entry Form wordt geen paspoortnummer gevraagd.
Dat komt pas als je geselecteerd bent, en de DS-260 gaat invullen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Greenhorn »

Was bijna vergeten dat het weeral deze tijd van het jaar is!
Hopelijk lukt het deze keer wel! :)
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Nog twee dagen!

Ben benieuwd of er dit jaar meer/minder deelnemers zijn dan vorig jaar/andere jaren!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

overall of op het forum? Ik neem aan overall.
Vraag je je dat af ivm Trump? Bedoel dan wat het effect zijn verkiezing heeft gehad op de DV?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Texas »

Verkiezingen, de verschoven inschrijvingsdatum, de recente druk om de DV af te schaffen, en ook de bekendheid van de DV die daarmee misschien is verhoogd. Het kan een positief of negatief effect hebben voor ons. Ben dan ook wel benieuwd. :)
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Inderdaad, wat Texas zegt, meerdere factoren.

Enerzijds kan ik me goed voorstellen dat nu het economisch beter gaat met NL, de drang om te emigreren voor sommigen kleiner zou kunnen zijn. Stabiliteit tegenover een onzeker en instabiel politiek klimaat in de VS (of je nu voor- of tegenstander bent, iedere dag is anders en zou een grote verrassing op zich kunnen zijn). Of inderdaad, mensen die hebben meegedaan voor de storing, en geen idee hebben dat ze het opnieuw moeten doen. Ik heb dan wel een mail gekregen, maar sommigen niet las ik, en dan moet je fora etc. nog maar regelmatig in de gaten houden.

Anderzijds: de recente aanslag in NY kan nog twee kanten op hebben gewerkt. Mensen die nog niet wisten van de loterij, daardoor ineens wel door berichtgeving, en hebben meegedaan omdat de inschrijving al open was (je vergeet het dan ook niet zo snel), of mensen die er wel van af wisten, niet per se mee wilden doen, maar schrokken van de reactie van T. (afschaffing) en daardoor toch alsnog hebben meegedaan.

We zullen nooit echt weten welke trend het is geworden, maar benieuwd ben ik wel. Overigens, een vraag: stel dat er (meer of) minder mensen hebben meegedaan vanuit NL, (verkleint of) vergroot dat dan ook daadwerkelijk de kansen van deelnemers of werkt dit procentueel?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Hoe meer mensen er meedoen in een land, hoe entries daarvandaan geselecteerd worden voor verdere verwerking.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door dutch_in_seattle »

Volgens Trump zijn jullie allemaal uitschot, gajes, schorriemorrie: "They give us their worst people, put them in a bin... they're picking the worst of the worst, congratulations you're going to the US." (Citaat van 15 december).
Zucht...

--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Texas »

De enige vereisten zijn een middelbare school diploma. Dit is nog altijd een gunst van de VS waar je dankbaar voor mag zijn, verre van een recht. Ook de mislukte zelfmoordaanslag-pleger in NY recentelijk kwam binnen via chain migration van de DV, naast natuurlijk de "succesvolle" aanslag van ook pas terug.

Ik ben ook tegenstander, al doe ik wel mee natuurlijk. Maar nee, voor de VS zie ik onder de streep uiteindelijk geen voordeel. Wij hebben ook geen loterij, evenals de rest van de wereld, en zou ook niet inzien wat dat voor goed ons zou brengen. Als hij wordt afgeschaft, dan is dat voor mij prima, dan doen we het op een andere manier. Voor nu is het niet meer dan een handige bonus.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Queste »

[tweet][/tweet]
De waarde van immigratie voor de US.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer