Slow chat topic DV 2019 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dakloze »

Bennogr schreef: Maar zoals gezegd, ik ben een witte man, mogelijk hebben andere niet-witte mannen EN (al dan niet witte) vrouwen andere ervaringen.
Juist, same here. Witte man, hoogblonde witte vrouw, hoogblonde dochter.

Sterker nog, ik voel me hier meer welkom dan in Nederland. Mijn vader komt uit een Oost-Europees land, en dus heb ik voor Nederlandse begrippen een "gekke" achternaam. In Nederland heb ik vaak genoeg mensen horen roepen "ga terug naar je eigen land", terwijl ik die taal niet eens spreek en gewoon in Nederland ben opgegroeid. Hier in de VS: nooit. Alleen maar positieve reacties. Mensen willen graag raden waar m'n accent vandaan komt, en sommigen (ja echt), denken dat ik uit New York kom :)

De meeste mensen die negatief tegenover immigratie staan, staan negatief tegenover illegale immigratie en in een uiterst geval tegen legale immigratie uit het midden oosten, Afrika en Latijns-Amerika. Nog nooit iemand gehoord tegen immigratie uit Canada, Europa of Australie.
--
I route, therefore you are.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

In het Nederlands is de correcte term nog steeds blank, niet wit.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

"Nog nooit iemand gehoord tegen immigratie uit Canada, Europa, of Australia."
"Mensen staan negatief tov. illegale immigranten en immigranten uit de rest van de wereld."

En toch volhouden dat dit land immigranten zo enthousiast verwelkomt.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Bennogr »

@Hockey: ironie is blijkbaar niet aan jou besteed. Ik schrijf met opzet "wit" in plaats van "blank", omdat "blank" volgens mij te neutraal is. En "wit" is ongebruikelijke taal en valt daardoor meer op. Zeker omdat we wel "zwart", "donker" en dergelijke termen gebruiken voor huidskleur.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door meyem »

Hockey die op 'correctheid' staat ... het moet niet gekker worden ... :wink:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door SemJes »

USInsider, gevalletje selectief quoten? Dat is namelijk niet helemaal wat Dakloze zei he...
Fellow2012

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Fellow2012 »

Hockey schreef:Natuurlijk is het een gunst. Er is geen enkel mensenrecht dat een mens het recht geeft op een bestaan in de VS. En of het voor beide partijen zo gunstig is nog maar de vraag
Je hebt mij toch geciteerd – waar komen de woorden “recht” en “mensrecht” vandaan? Ik heb het niet over een recht of mensrecht gehad. Dit is de bekende straw man en tegelijkertijd de enige manier om het statement van “gunst” te verdedigen. Met de straw man breng jij jouw eigen woorden in en doet net als of die van de tegenstander zijn.

Dat de DV een gunst zou zijn is dus gewoon onzin. Niemand, ik bedoel buitenlanders, heeft de US gevraagd om de DV mogelijk te maken. Het is een US besluit en mensen maken er gebruik van omdat beide partijen elkaar nodig hebben.

Nu dat jij het over “recht” hebt, wie heeft de Europeanen het recht gegeven om dit land binnen te vallen, de Native Americans uit te moorden en hun land en bezittingen te stelen? Dezelfde formule die Europeanen in andere continenten hebben herhaald.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Bennogr »

Niet zo lang geleden had iedereen het "recht" om naar de VS te komen. En toen, rond de jaren 1920 begon men bang te worden voor al die buitenlanders. Vooral als ze geel waren (Chinezen) die wel de spoorwegen mochten aanleggen, maar niet echt geaccepteerd werden. Of eind jaren 1800 de Ieren, een stelletje boeven die wel Engels spraken, maar met een vreemde tongval en alleen maar boeven waren ("no Irish need apply" stond vaak op bordjes waar om mensen gevraagd werd).

Waarop dus uiteindelijk quota volgden. Joden werden teruggestuurd vlak voor de Tweede Wereldoorlog (net zoals in Nederland waar ze aan de grens tegen werden gehouden omdat Nederland neutraal wilde blijven). In de jaren 1950 konden Europeanen vrijelijk de VS (en Canada) binnen, als ze een nieuw bestaan wilden opbouwen. En toen werden de teugels langzamerhand aangetrokken.

En nu, met een succesvolle propaganda campagne dat "al die buitenlanders" de banen van "echte" Amerikanen zouden inpikken (en nog een "vreemde" taal spraken ook), zijn we aan het proberen de grenzen echt te sluiten. Voor zover dat mogelijk is.

Hetzes werken, dat is wel duidelijk. En rede legt het te vaak af tegen hetze en stemmingmakerij.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Zou het einde van de DV woensdag in gang worden gezet?

https://www.politico.com/story/2017/12/ ... lks-319628
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

De DV is ooit bedacht door Ted Kennedy om meer immigranten binnen te halen uit Ierland.

En nogmaals, als de US (hoogopgeleide) werkers nodig heeft, waarom worden dan de levens van ong. 50,000 vrouwen stuk gemaakt alle jaren - voor straf omdat hun man "een baan heeft gestolen" hier ?
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hankthefreeze »

En Trump heeft tijdens zijn eerste State of the Union zojuist gezegd de DV af te willen schaffen.
Hopelijk komt er nog iets anders voor terug, als hij het er doorheen krijgt. Maar ik betwijfel of hij plannen heeft voor een betere loterij.
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door kastelke »

Een loterij is een zinloos iets, als je de kwaliteit van je immigranten wilt verhogen. Een (punten)systeem dat gebaseerd is op specifieke kennis/skills, met hogere punten voor talenkennis en jonge leeftijd is zinvoller. (zoals bv. Canada en Australië dat heeft)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Eens met wat kastelke zegt, maar zo'n alternatief is er niet.

Zie Raise Act 'test': http://time.com/4887574/trump-raise-act-immigration/

Het loopt al spaak bij highest level of education: ikzelf heb een bachelor in STEM, maar een non-STEM master, dat maakt voor dit systeem dus helemaal niet uit. Nobel prize, Olympic medal???

Wanneer dit realistischer zou zijn, zoals in Canada en Australië, zou het inderdaad een veel beter systeem zijn dan de loterij. Daarom zou het m.i. onderdeel moeten zijn van comprehensive immigration reform, dus inderdaad (o.a.) de DV afschaffen, maar dan wel gelijk met een haalbaar nieuw systeem komen. De vraag is echter of ze dat lukt: ik verwacht zelf niet dat de twee partijen er intern (en laat staan met elkaar) uit komen wat het moet worden. Met als effect dat de DV dan wel is verdwenen, maar er geen alternatief is.

Overigens wel benieuwd of DV-2019 nog geloot wordt bij afschaffing...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hlwoudsma »

Wat ik ook apart vind is dat er geen mogelijkheid is om te blijven na een Amerikaanse studie als buitenlander, tenzij je het geluk hebt een H1B weten te krijgen. Of met een Amerikaan trouwt. Maar via studeren is er technisch gezien geen mogelijkheid te blijven na afloop van F-1 of OPT. Volgens mij zijn er voor internationale studenten met bijvoorbeeld een Canadese opleiding wel mogelijkheden om na afloop in Canada te blijven. Ik denk dat mensen die 'the American way' zijn opgeleid en er meerdere jaren hebben gewoond meer kans zouden moeten krijgen in het land zelf. Soms denk ik dan, schaf de lottery niet geheel af, maar beperk het bijvoorbeeld voor alleen dit soort mensen. Voor nu hoop ik dat het nog blijft (aangezien ik nog in NL zit), maar ik begrijp ook dat de lottery geen nut heeft voor Amerika zelf op de manier dat het nu is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hemmie »

Ik heb zelf het idee dat er best veel mensen de route F1-OPT-H1-GC volgen. Als dat je na een studie in de VS niet lukt heb je wellicht een studie gedaan die niet zo aantrekkelijk is, of ben je toch niet goed genoeg in je vakgebied. Zou dan niet zo logisch zijn als je dan voorrang zou krijgen over iemand die in het buitenland een geschikte studie heeft gedaan en relevante werkervaring heeft. Als je mensen vanwege een studie in de VS voorrang zou geven zou je dus min of meer een green card kunnen 'kopen' door een studie in de VS te bekostigen, dan heb je dus net zo goeg weer geen 'merit based immigartion).
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door kastelke »

In Canada kan je na je studie een Temporary Work Permit krijgen van 1 of 2 jaar (afhankelijk van studieduur). Kan je binnen die tijd 1 jaar full-time werken in een job die op het niveau van je studie ligt, dan kan je op basis daarvan je Permanent Residency aanvragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dakloze »

kastelke schreef:*DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Je hebt gezien dat je case nummer current is in maart?
--
I route, therefore you are.
Causerofthis
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Causerofthis »

Spannend hoor het komt steeds dichterbij!!
Jottum
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 okt 2017, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Jottum »

Zo te lezen zijn jullie allemaal erg thuis in de hele loterij materie. Voor mij is het een 1e keer.

Waar ik nog niet achter ben is of je vanzelf bericht krijgt wanneer je wel of niet door de eerste selectie (mei 2018?) heen bent.
Iemand die mij dat kan vertellen?
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hlwoudsma »

Als het goed is heb je na het invullen van je gegevens in Oktober (volgens mij kon het in 2017 ook nog in een deel van November doordat ze een fout gemaakt hadden) een confirmation number gekregen na de inzending. Vanaf 15 mei moet je zelf kijken of je een gelukkige bent op dezelfde website, met de confirmation number die je hopelijk hebt bewaard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer