Slow chat topic DV 2019 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door mtl »

Tegenstander zijn van de lottery maar wel meedoen vind ik raar.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Hij moet wat he, health care reform mislukt, minimale meerderheid in de Senate, binnen eigen partij niet eens overeenstemming vwb legale immigratie en de Midterms komen eraan.

Voorbeeld van Queste is er maar één van velen, en dan begin ik me voor het eerst eigenlijk oprecht af te vragen of ik mijn belastingcenten niet veel liever afdraag aan Rutte III, dan dat ik T. een kant-en-klare hoogopgeleide belastingbetaler extra zou aanleveren, om vervolgens uitgekotst te worden. Maar dat is even mijn eigen emotie.

Aardig stukje: https://www.vox.com/policy-and-politics ... mmigration
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Fellow2012

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Fellow2012 »

Texas schreef:De enige vereisten zijn een middelbare school diploma. Dit is nog altijd een gunst van de VS waar je dankbaar voor mag zijn, verre van een recht. Ook de mislukte zelfmoordaanslag-pleger in NY recentelijk kwam binnen via chain migration van de DV, naast natuurlijk de "succesvolle" aanslag van ook pas terug. Ik ben ook tegenstander, al doe ik wel mee natuurlijk.
Firstly, hoezo is de DV een gunst? Ik zie niet in hoe het een gunst kan zijn. Het is een win-win voor beide partijen; ’s werelds grootste economie is hongerig naar arbeidskrachten ook low-skilled en de DV applicant met een lage opleiding wil een beter leven voor zijn gezin. Bovendien moet je aanvankelijk duizenden dollars in Amerika uitgeven om voet aan de grond te krijgen als nieuwkomer.

Als je in de VS zou wonen en brede contacten hebt zal je beseffen dat voor DV immigranten met een lage opleiding the key word is opoffering; jezelf opofferen voor een beter leven voor je kinderen. Dubbele diensten draaien bij de Target, paycheck-to-paycheck leven en hopen dat je kinderen voor je zullen zorgen als je niet meer kan werken want op een pensioen kan je niet rekenen.

Secondly, Amerika is nog steeds het land van onderzoekscentra, policy research etc… en het immigratievraagstuk is iets dat intens wordt bestudeerd voor haar maatschappelijke en economische impact. Zonder economische noodzaak zou de DV al lang zijn afgeschaft.

Note mod: Dude
Trump opmerkingen uit het topic gehaald. Hou dit voor het trump topic en niet voor dit slowchat topic over de DV
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Linksom of rechtsom, cijfers blijven cijfers:
Nor are diversity immigrants less skilled than other immigrants. According to a 2011 report from the Congressional Research Service, a higher percentage of immigrants who entered the United States through the diversity visa program had managerial and professional occupations than green card holders overall.

Specifically, 24% of diversity immigrants reported managerial and professional occupations in 2009, compared with 10% among all green card holders that year. Diversity immigrants also had a lower unemployment rate (3%) than all green card holders (8 percent) that year.

More recent data from the Department of Homeland Security’s 2015 Yearbook of Immigration Statistics show that 32% of those who came through the diversity visa program in fiscal year 2015 were employed in management, professional, and related occupations. Another 36% were students or children.

That’s far higher than the percentage of immigrants in those occupations who came via family-sponsored green card categories (12%) or among those who were granted green cards because they were immediate relatives of U.S. citizens (9%). That year, 497 of the 47,934 diversity immigrants were listed as unemployed, or about 1%.

That’s far lower than the percentage of unemployed people among all green card recipients (5.1%) that year.

It is fine to debate the merits of a diversity visa program. Perhaps a lottery isn’t the best way to select immigrants. But President Trump shouldn’t falsely claim that the program is riddled with fraud and losers as a way to justify ending it.
Bron: http://www.nydailynews.com/opinion/trum ... -1.3707384
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

adam747 schreef:Firstly, hoezo is de DV een gunst? Ik zie niet in hoe het een gunst kan zijn. Het is een win-win voor beide partijen; ’s werelds grootste economie is hongerig naar arbeidskrachten ook low-skilled en de DV applicant met een lage opleiding wil een beter leven voor zijn gezin. Bovendien moet je aanvankelijk duizenden dollars in Amerika uitgeven om voet aan de grond te krijgen als nieuwkomer.
Natuurlijk is het een gunst. Er is geen enkel mensenrecht dat een mens het recht geeft op een bestaan in de VS. En of het voor beide partijen zo gunstig is nog maar de vraag. Voor het land waar de DV Lottery winnaar vandaan komt kan het zelfs weleens negatief zijn, omdat vooral de mensen die meer ambitie hebben en meer van zichzelf maken verdwijnen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Bennogr »

Trump weet "zoveel" van de visaloterij, dat hij rustig zegt dat de regeringen van de landen waar de inloters vandaan komen, bepalen wie wint. Terwijl hij toch had horen te weten dat alleen de Amerikaanse computers de winnaars uitkiezen.

Via Newsmax, nou niet bepaald de meest "linkse" bron: "This program grants visas not only on merit, but applicants are randomly selected in an annual lottery," Trump told reporters before a meeting with House Republican leaders. "And the people put in that lottery are not that country finest."

Zo nou hoor je het eens van een "betrouwbare" bron: iedereen die meedoet aan de groene kaart loterij hoort dus niet tot de besten die een land te bieden heeft. En "president" Trump weet natuurlijk waar hij het over heeft. Zijn grootvader en zelfs zijn moeder zijn gewoon zonder loterij gekomen, in een tijd waar dat nog mogelijk was, vooral voor blanke Westeuropeanen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Aan iedereen die denkt dat de DV Lottery random is....think again. Er bestaat geen meer gecontroleerd immigratieproces dan de DV.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door PSVwally »

Note mod: Wij weten wel dat trump enigszins in correlatie staat met de DV loterij, maar ga hier aub geen Trump topic van maken als het enigszins kan.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Regeringen in sommige landen schakelen internetverbindingen uit in bepaalde regio's tijdens de Entry Period van de Visa Lottery.
Dit jaar gebeurde dat oa. in regio's in Ethiopie.

De winnaars kunnen dan wel "randomly selected" zijn maar het enige dat ze winnen, is het recht een visum aanvrage in te dienen.
Ze moeten nog steeds aan de voorwaarden voldoen die de US stelt voor permanente immigratie, plus een aantal vereisten meer.
Vooral in de Derde Wereld wordt streng de hand gehouden aan die extra vereisten mn. de eis tot zelfredzaamheid.

Veel mensen in de Derde Wereld hebben niet een diploma middelbare school of equivalent daarvan.
Ze hebben vaak ook niet de werkervaring die dan wordt vereist:
(...) only certain specified occupations meet the requirement for the DV-program. These occupations have been grouped into five ‘job zones’ and are classified on a Specific Vocational Preparation (SVP) scale in relation to tasks, knowledge, skills, abilities, etc.
You must have worked during the last five years for at least two years in an occupation that is designated Job Zone 4 or 5, with an SVP range of 7.0 or higher."
Kortom "gewone arbeiders" kunnen het gevoeglijk vergeten.

Veel mensen in armere landen die op de cusp zitten wat betreft de vereisten, besluiten de aanvrage niet door te zetten. Voor een familie met twee kids zijn de kosten ervan al snel 3-6 maanden aan inkomen (soms zelfs meer).
De meeste DV immigranten hebben een sponsor nodig in de US. De I-134 AoS was ooit twee paginaatjes en niet juridisch afdwingbaar. Nu is de I-134 vergelijkbaar met de I-864 in diepgang en in afdwingbaarheid.

Opleidingsniveau zegt in zoverre weinig dat DV winners vaak ervaren dat hun dipoma's enz. in de US geen waarde hebben. Her- en bijscholing kost geld dat men meestal niet heeft.
Het weinige onderzoek dat is gedaan naar hoe het DV winners verging in de US, toonde een vrij hoge failure rate. Vooral onder DV immigranten uit armere landen.

En ja er is misbruik ! Bv. meisjes/jonge vrouwen die door familie worden gedwongen te trouwen met iemand niet van eigen keuze om voor hem US immigratie mogelijk te maken.
Plus het deelnemen onder meerdere namen, als die namen worden geschreven in niet-Latijns alfabet.

Mijn man mocht naar de US komen om te werken - men had hem aantoonbaar nodig voor de baan. Tijdelijk werken welteverstaan.
Officieel was mijn man een "banensteler", iemand die de levens van talloze US citizens ruineerde.
Dus het idee dat de US zit te springen om arbeidskrachten, sorry, niet waar.
Dit land wil geen immigranten meer, en ik ben blij dat iemand (Prez Trump) het eindelijk hardop eerlijk zegt.
Nogmaals: als ik had geweten hoe ongewenst we waren, was ik niet gekomen.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

'Dit land wil geen immigranten meer, en ik ben blij dat iemand (Prez Trump) het eindelijk hardop eerlijk zegt.
Nogmaals: als ik had geweten hoe ongewenst we waren, was ik niet gekomen.'

Ik begrijp niets van zo'n zielig verhaal. Mijn collega heeft een bumpersticker. 'Amerika, love it or leave it' Ik sluit me daar maar bij aan geloof ik.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

KnurfDutch schreef:Aan iedereen die denkt dat de DV Lottery random is....think again. Er bestaat geen meer gecontroleerd immigratieproces dan de DV.
Bron? bewijs?
Waarop en hoe denk jij dan dat er geslecteerd wordt?


Volgens mij is het gewoon random, punt. uiteraard wordt je gescreend en wordt er een backgroundcheck gedaan. Maar de resultaten worden gewoon random door een computer uitgevoerd. Er zijn voldoende bewijzen omdat er zelfs meerdere malen dingen zijn misgelopen met de (computer) trekking, bv dat alle eerste inschrijvingen allemaal winnaars waren.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

Volledig random is het niet. Want er worden wel eisen gesteld, zoals opleiding, niet elk land mag meedoen en in niet elk land heeft elke deelnemer evenveel kans. Verder is het wel random.
Doch waar Knurfdutch zijn uitspraak op baseert is mij ook een raadsel.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

Ik bedoelde uiteraard random vanuit alle geldige inzendingen, maar ik dacht dat dat wel duidelijk was :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Kan er iemand uitleggen dan waarom een 'willekeurig 'computerprogramma zes maanden nodig heeft om iemand te selecteren. Wat er in die zes maanden gebeurd tot een mei is volstrekt ondoorzichtig. Geen probleem, in Sinterklaas geloof ik ook.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

Nogmaals, waarop wordt er dan volgens jouw wel geslecteerd ?
Dingen roepen kan iedereen wel ...

Volgens mij worden heel veel inschrijvingen manueel (door een persoon) gecontroleerd en daarmee duurt het zo lang tussen inschrijving en trekking, zodat enkel de geldige overblijven voor de selectie. En nee, ik heb geen bron, dat is gewoon speculatie van mijn kant. En ik heb er ook nog nooit achter gezocht maar het zal wel ergens te vinden zijn online?

En of jij in sinterklaas gelooft of niet zal me weinig boeien, ik ben blij dat ik de DV wel gewonnen heb, random of niet :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Qua diversiteit van meningen over de DV zijn ze geslaagd dan. Ik heb hem ook gewonnen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

Haha, de opzet is geslaagd dus.

vraag me echt af waarom jij denkt dat het niet random is maar blijkbaar is het gewoon een gevoel want je geeft geen echte verklaring ervoor.
Ze pikken er niet de hoog opgeleide uit want ik was en ben maar een gewone arbeider.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Je focused op opleiding. Dat zal het niet zijn. En in 2017 is niemand meer arbeider. Al helemaal niet als je uit West-Europa komt.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

ik wel :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

@Knurfdutch. je onderbouwt en bewijst nog steeds helemaal niks. Kom daar nou eens mee in plaats van die zeer korte reacties. Of wacht, ik snap het; dat ze zes maanden over het trekken van de winnaars, dat is natuurlijk het bewijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer