Slow chat topic DV 2019 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hankthefreeze »

De computer doet er inderdaad geen 6 maanden over. Maar nadat de computer willekeurig een hoop mensen heeft getrokken, moeten deze mensen natuurlijk wel in ieder geval een minimale security check krijgen. Ze doen het misschien niet altijd even goed, maar om en nabij 50.000 mensen checken kost aardig wat tijd. Daarna moet er gekeken worden of alle consulaten wel genoeg mensen hebben om deze geselecteerde mensen te ontvangen voor gesprekken.

Het hele proces neemt aardig wat tijd in beslag en om alles goed en veilig te houden, nemen ze een ruime marge voor de tijd.
Je zult het allemaal pas zeker weten als je onderdeel bent van de mensen die het uitvoeren.
Door enige ervaring in een soortgelijk proces kan ik je zeggen dat het best wel wat tijd kost om een willekeurig keuzeproces goed te laten gaan.
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Was het maar niet random, dan had ik een stuk betere kans gemaakt!! :D
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Ja we hebben allemaal de extreem zeldzame skill waar de VS op zit te wachten natuurlijk. :?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Wanderlust »

Onzin, maar als je kijkt naar de variabelen die je moet invullen bij inschrijving zit er voor een land heus wel een bepaalde wenselijkheid in.

Kijk immers maar naar het aantal punten dat je kan scoren bij het merit based systeem dat T wil invoeren. Jong, hoog opgeleid, geen kinderen etc. It's all relative.

Dan was het in mijn huidige situatie (en nee, uiteraard geldt dit niet voor iedereen) 'n stuk beter geweest als het niet random zou zijn, zoals jij beweert. Overigens: daarmee zeg ik niet dat ik vind dat het systeem zo zou moeten werken.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

KnurfDutch schreef:Aan iedereen die denkt dat de DV Lottery random is....think again. Er bestaat geen meer gecontroleerd immigratieproces dan de DV.
Waar blijft nou het bewijs van deze bewering?
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dakloze »

KnurfDutch schreef:Er bestaat geen meer gecontroleerd immigratieproces dan de DV.
Ik denk dat dat juist andersom is. Ik ken persoonlijk mensen die op een DV visa naar de VS zijn gekomen. Eentje is een Ierse oud-collega van mij, en de ander is mijn neef waarover ik eerder een topic schreef. Geen van beide zijn superhoog opgeleid.

Het immigratieproces voor employment based visas is daarentegen wel superstrict. In verreweg de meeste gevallen hebben de beneficiaries eerst een werkvisum zoals een L1 of een H1, waarbij er grondig naar de achtergrond is gekeken. Ze komen het land binnen met een gegarandeerde baan op hun non-immigrant visum. Wanneer er vervolgens een greencard wordt aangevraagd wordt er meestal (uitgezonderd EB1 dus) nogmaals gekeken naar de "uniekheid" van de persoon ten opzichte van de gewone Amerikaan, EN wordt een een backgroundcheck met fingerprints gedaan.

Iedereen kan meedoen met de DV, en als je aan de minimale eisen voldoet kom je gewoon het land binnen met een greencard.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

KnurfDutch, begrijp ik dat je de DV hebt gewonnen ?
Jij bent dan niet na zes jaar de US land uitgetrapt - zoals wij dus wel. (OK, we zijn "vrijwillig" vertrokken bij gebrek aan alternatief.)
Ik heb aan den lijve mogen ervaren hoe ongewenst immigranten zijn - niet alleen hier, maar ook in Canada. Ondanks alle propaganda die anders beweert.
En ja, mijn man had talent/ervaring niet makkelijk te vinden in de US.

Je weet niets van mijn situatie. Oordeel dus niet.
En gossie, wat een wijsheid op een bumpersticker ! Maar "love it" bleek niet toegestaan en "leave it" was al snel geen optie meer.

Dakloze, de DV eisen zijn voor een groot deel van de (potentiele) DV deelnemers helemaal niet zo "minimaal". Je kijkt met west-Europese ogen.
Ik krijg emails van mensen die het echt niet snappen. Ze vragen: wat winnen we eigenlijk ? Wordt het visum gratis gegeven, onze reis naar de US - wordt die betaald, is er een baan voor me daar door de overheid geregeld, kijgen we een huis toegewezen ? Enz.

En dan zijn er mensen (meest vrouwen) die naar een ander land zijn gegaan om te werken en een kind moesten achterlaten bij familie. In veel gevallen is het voor hen onmogelijk de vereiste recente foto te bemachtigen.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Ok USiNsider je heb gelijk, iedere situatie is verschillend. Ik heb hier (nog) niet het idee dat ik niet welkom ben. Het zal misschien van de locatie afhangen in de US. Ik zal nooit ergens tegen mijn zin blijven, dus vanuit dat concept is het moeilijk te begrijpen waarom iemand met tegenzin ergens verblijft

Ik kan je wel zeggen dat de US veel buitenlandervriendelijker is dan Europa...op dit moment.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door USInsider »

Er is een verschil tussen buitenlander-onvriendelijk en immigrant-onvriendelijk.
Het eerste is vooral hoe de USers tegen je aankijken, het tweede is geregeld door de overheid in de immigratie-wetgeving.

En nogmaals, de US heeft alle recht geen immigranten (meer) te willen. Maar dan moet het dat eerlijk zeggen.
Ik kreeg het pas te horen nadat we hier waren en de bootjes hadden verbrand. Terugvaren geen optie.
DV-winnaars hebben meteen recht een bestaan op te bouwen. H-4 visum houders niet en voor velen van ons betekent dat niet: nooit.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

Hockey schreef:
KnurfDutch schreef:Aan iedereen die denkt dat de DV Lottery random is....think again. Er bestaat geen meer gecontroleerd immigratieproces dan de DV.
Waar blijft nou het bewijs van deze bewering?
Nog maar een keer vragen dan.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Bewijs bewijs....Dit is ee meningen site, geen site waar wetenschappelijke zaken bewezen moeten worden. Doe mee en win hem en wordt ervaringsdeskundige. Of kijk op de 10 tallen sites waar mensen elkaar om raad vragen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hemmie »

USInsider, ik denk toch dat het jouw persoonlijke ervaring is. Ik heb me nog geen moment niet welkom gevoeld hier. Maar ik woon dan ook in Houston, wat sowieso al heel divers is met veel immigranten, en onze wijk is denk ik nog wat extremer. Ik schat in dat minstens de helft van de wijkbewoners 1e of 2e generatie immigrant is, en vrijwel allemaal hoogopgeleide immigranten. Natuurlijk weet ik ook wel dat er hele groepen in dit land zijn die anti-immigrant zijn, maar dat is in mijn ogen echt niet overheersend.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Hockey »

@Knurfdutch, in een topic ver de DV Lottery roep jij nogal wat met jouw bewering. Nu is het ineens maar een mening, maar zelfs daarvoor draag je niets onderbouwends aan. Een mening die nogal haaks staat op alle logica, maar ach, gewoon roepen en daarna niets aandragen qua discussie of onderbouwing wat dan ook. Een gemiste kans voor iets wat een geweldige discussie zou kunnen zijn.

@Hemmie, ik snap USInsider wel. Jij kijkt nu heel beperkt naar jouw wijk, naar precies die groep die gewild is. Maar wat nu als een immigrant niet in die groep valt? Hoe staat de VS dan nog open voor iemand? Of voor de H4 visumhouder?
Als je het bekijkt vanuit het standpunt van het land zelf, de immigratiewetgeving is niet echt uitnodigend voor immigranten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door hemmie »

@Hockey, dat is precies wat ik zeg. Ja, er zijn anti-immigrant sentimenten, maar ik vind het kort door de bocht om dat als algemeenheid aan te duiden. USInsider ervaart het op haar manier, maar ik, en volgens mij vele andere immigranten op dit forum, ervaren het heel anders. En ja, in mijn wijk veel hoogopgeleide immigranten, maar die families zijn niet allemaal hoogopgeleid binnengekomen, al is de 2e generatie dat vaak al wel. Veel vietnamezen bijvoorbeeld, die zijn hier in eerste instantie niet op een werkvisum gekomen, maar eerder als vluchteling en daarna familiehereniging. En uiteraard veel (groot-)ouders die via familiehereniging zijn gekomen en nu bij hun kinderen wonen. En waarom zou je je als H4-visumhouder minder welkom voelen? Dat je niet mag werken wist je vooraf, dat lijkt me geen reden om je minder welkom te voelen. En verder ziet de buitenwereld echt niet op welk visum je het land in bent gekomen, mensen vragen alleen hoe of waarom je in de VS bent beland, en dat is, net als bijvoorbeeld bij een L1/L2 visum, via werk.
Ik zie niet helemaal hoe de immigratie-wetgeving in de VS minder uitnodigend zou zijn dan in andere landen, volgens mij kom je, asielzoekers uitgezonderd, toch nog steeds makkelijker de VS in dan NL in.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dakloze »

KnurfDutch schreef:Bewijs bewijs....Dit is ee meningen site, geen site waar wetenschappelijke zaken bewezen moeten worden.
Ah kijk, daar komt de aap uit de mouw. Als jij vind dat je gewoon dingen kan roepen is dat prima. Gelukkig heeft dit forum daar een oplossing voor.
KnurfDutch schreef:Doe mee en win hem en wordt ervaringsdeskundige. Of kijk op de 10 tallen sites waar mensen elkaar om raad vragen.
Je hebt meegedaan en je hebt een DV-GC gekregen. Wat is jouw opleidingsniveau? Moeilijk woord, ik weet het.
--
I route, therefore you are.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door KnurfDutch »

Maakt het wat uit wat hoe hoog mijn opleiding is? :wink:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door SemJes »

Ik ben het helemaal met je eens Hemmie. Wij hebben ons ook altijd welkom gevoeld. We wonen nu bijna 7 jaar tussen Amerikanen en hebben op 4 verschillende plekken gewoond. Als mensen er uiteindelijk achter kwamen dat we uit het buitenland kwamen hebben we alleen maar positieve reacties gehad. Mensen lijken het juist heel interessant te vinden. Dus dit heeft in mijn ogen niet eens perse met immigranten vs non-immigranten wijken te maken. Anecdotal evidence, maar toch.

USInsider, ik weet dat dingen in jouw leven niet helemaal gelopen zijn zoals je gehoopt had. Ik hoop niet dat dit soort reacties je het gevoel geeft dat jouw ervaringen minder "waar" zijn dan die van ons. Ik probeer alleen een beetje perspectief te geven dat het niet voor iedere immigrant zo hoeft te gaan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door ADE01 »

Zelfde fijne ervaring hier. We zitten er pas een aantal maanden maar het bevalt echt goed. Mijn vrouw en ik zijn een 'mixed race' koppel maar we hebben nog nooit het idee gehad dat we vreemd aangekeken of anders behandeld werden. Vaak merkt men niet eens dat we hier niet vandaan komen, wanneer ze bijv. mijn accent opmerken en er naar vragen zijn het tot nu toe enkel leuke reacties geweest. Dit was in Nederland wel anders. Vooral m'n vrouw werd regelmatig lastig gevallen.

Maar ok, we zitten wel in een staat die ingericht is op toerisme.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Dude »

Ook hier enkel positieve reacties.
Was net nog in de REI en uiteraard aangesproken op mijn accent. Leuk gesprek met de verkoper over belgie gehad. Hij wist nog het een en ander, want hij hield erg van wielrennen en de Vlaamse voorjaarsklassiekers

En zo is het altijd eigenlijk, veel enthousiasme over ons verhaal.
Wij zitten hier pas 3 jaar maar ik kan niet 1 negatief ding opnoemen wat reacties op onze emigratie aangaat. Bedoel dan hoe we er op aangesproken worden.
Ook tijdens de paar werkreizen die ik gemaakt heb, altijd positief benaderd en oprechte interesse in ons verhaal.

Of de regering immigratie gezind is zal mij (persoonlijk) worst wezen. Ik zit hier nu toch dus tenzij ze me uitwijzen doen ze maar op. En zelfs dan ... ik pas me overal wel aan, zelfs als ik terug naar België moét.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Slow chat topic DV 2019 !

Bericht door Bennogr »

Heb in de meer dan 41 jaar hier weinig gemerkt van anti-immigrant houding. Maar ik ben dan ook een witte Noordeuropese man. Zat laatst in de trein te babbelen met een paar passagiers waarvan 1 opmerkte dat ik toch nog een beetje accent heb (mijn vrouw en zoon -- Amerikanen -- merken dat al lang niet meer). Maar was juist een zeer positieve ervaring.

Maar zoals gezegd, ik ben een witte man, mogelijk hebben andere niet-witte mannen EN (al dan niet witte) vrouwen andere ervaringen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer