EB-3

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

@USInsider........Vervelend dat jullie slechte ervaringen hebben gehad. Ik vindt het niet zo'n probleem om geld uit geven aan iets dat wat oplevert, maar als dat dan maar niet aan een sleazy advocaat is. Ik had een goed gevoel bij haar (maar dat heb ik bij veel mensen :| ). Het geld ging er in ieder geval niet op aan mooie gebouwen. Het was een heel eenvoudig kantoor en zij was ook gewoon gewoon zeg maar :wink: . Ik vond haar heel realistisch. Ze gaf ons een goeie kans maar geen garanties en al helemaal niet vanwege de mogelijke verandering van regels als Trump dingen voor elkaar gaat krijgen.
Dat advocaten dat doen met zo'n loterij had ik uiteraard geen weet van :shock:
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: EB-3

Bericht door Pompeius »

Een visum voor zakelijke doeleinden kun je opvoeren als een kostenpost voor de belastingdienst. Dus een deel van de pegels krijg je zonder meer terug.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: EB-3

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef:Wij hebben (hele !) slechte ervaringen gehad met advokaten van grote (AILA lidmaat) kantoren. Al dat marmer, al dat koper in de lobby, iemand betaalt ervoor. In grote kantoren zijn het de 'billable hours' waar het om gaat. Het echte werk wordt gedaan door (veelal onderbetaalde) paralegals.
DIt kan ik zeker beamen, want ik heb soortgelijke ervaringen. In mijn geval was dat echter in mijn voordeel aangezien de paralegals veel beter met ons samenwerkten. Ik heb de L1 visa aanvragen en EB3/EB2 aanvragen van meerdere medewerkers (en mijzelf op EB1) via hetzelfde grote kantoor gedaan, en had bijna altijd dezelfde paralegal. Zij bereidde de petities voor en de advocaat checkte ze op legalities etc en ondertekende de aanvragen vervolgens. Het voordeel is dat een paralegal veel meer accessible is (als in: die neemt sneller en vaker de telefoon op).

Nadeel is dat je deze voordelen waarschijnlijk alleen maar krijgt als je een multinational bent.
--
I route, therefore you are.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Ja......multinational, dat zijn wij duidelijk niet :oops:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Dit is niet een visum voor "zakelijke doeleinden" - het is een poging tot emigratie.
En officieel betaalt niet Judy+echtgenoot voor de kosten van het visum, maar het familielid dat de zg. "sponsor" is.
Ze (Judy+man) kunnen mogelijk wel de kosten van tickets enz. om met het familie-lid te overleggen, aftrekken voor Ned. belasting.

Gedurende de Labor Certification wordt er inderdaad wat strenger gekeken als voor de baan niet een bepaald academisch niveau is vereist en als er een familie-relatie is. Dit om te voorkomen dat grote aantallen mensen via deze mogelijkheid immigreren.

Waar het vooral om gaat is dat jullie familielid duidelijk formuleert wat voor werker hij nodig heeft en waarom.
De advokaat moet gebaseerd daarop een brief schrijven waarin die eisen worden verwoord op een manier die USCIS aanspreekt. Ze zal wellicht verwijzen naar werkers op andere gebieden die binnenkomen gebaseerd op in de praktijk verworven kennis.

Daarom moet je zoveel mogelijk info aanleveren over het bedrijf dat jullie nu hebben - advertenties, brochures, jaarstukken, enz.
Is je man ooit geïnterviewd voor een vakblad oid. ? Zijn er op jullie bedrijf ooit foto's gemaakt voor derden ? Heeft je man stagiaires begeleid ? Heeft hij ooit korte opleidingen gevolgd ? Enz.

TheNextTrump, jij kon de aanvrages zelf doen klaarblijkelijk (en je wist waar je mee bezig was).
Judy's familie (en Judy) kunnen ook de vinger aan de pols houden, omdat ze de opdracht geven aan de advocaat.
Judy, je hoeft geen multinational te zijn voor goede hulp, zeker niet als je met een klein kantoor werkt. Die nemen nl. altijd de telefoon op.
Prez Trump heeft niet van doen met jullie procedure. Eventuele wijzigingen zouden best in jullie voordeel kunnen werken.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: EB-3

Bericht door SophiaB »

((((((((((((((USInsider))))))))))))))

Wat leuk dat je hier weer post! :thumbup: We (ik) heb je zeker gemist en ben blij dat je weer terug bent! :D
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Sophia, dank je. Liefs voor jou - en ook voor Murray !
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

@Hemmie: ik heb jou nog niet bedankt voor je reactie terwijl die toch wel heeft bijgedragen aan een positief beeld voor mij dus alsnog nog even bedankt!

@USInsider: bedankt voor al je reacties. Ik ga ze zeker meenemen in het vervolg.

@Willem1: ook bedankt voor al je reacties. Ik heb jou stappenplan naast die van de advocaat neer kunnen leggen en kunnen kijken of dat overeenkomt. En ik heb er nog een aantal dingetjes uit gehaald die ik heb doorgespeeld naar de advocaat.

Ik heb net, na overleg met de familie/werkgever, een mail naar de advocaat gestuurd met nog een aantal vragen maar in ieder geval ook met the "GO" dus ik ben heel erg benieuwd of het ons als "eenvoudige bollenkwekers" zal lukken. Fingers crossed!!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

Graag gedaan. Overigens had USInsider natuurlijk gelijk: zolang je niet in de US bent, is wat ik schreef over een I-485 niet van toepassing. Op het I-140 formulier moet worden aangegeven of 'de alien' (dat ben jij) zich in het buitenland bevindt, en dus voor Consular Processing (= visum aanvragen bij een Amerikaanse ambassade/consulaat in het buitenland) gaat, of al in de US verblijft op een ander visum (en middels een I-485, voor Adjustment of Status gaat - alhoewel je in deze situatie ook voor de Consular Processing route mag kiezen). Zo, dan is dat maar weer even netjes rechtgezet :)

Veel succes met je aanvraag. En bereid je maar voor op flinke hoeveelheden informatie en bewijsstukken die je allemaal richting de advocaat moet sturen...

Laat je te zijner tijd nog eens weten hoe een en ander verlopen is?
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Scheelt wel een kleine $3000 dollar wat zo'n consular prosessing kost ten opzichte van change of status dus dat is dan nog mooi meegenomen. Ook al had ik dat geld er wel voor over gehad als ik er dan eerder had kunnen zitten. Ik ben benieuwd wat er op ons af gaat komen. Eerst maar eens een bericht terug krijgen van de advocaat want dat duurt nu helaas langer dan dat we tot nu toe van haar gewend waren. Maar als er wat te melden is zal ik dat zeker doen hier.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Even een kleine up-date omdat er nog niet zoveel te melden valt. Wat ik kan zeggen is dat we inmidels al weer ruim een half jaar verder zijn. De advertentie periode is gedaan en klaar (heeft al veel langer geduurd dan verwacht). De labor certification is (denk ik) nog steeds niet onderweg, ook dat duurd veel langer dan verwacht omdat ze (de advocaat) schijnbaar zat te wachten op een "Prevailing Wage Determination "(PWD) van the DOL. De DOL op zijn beurt, vroegen aan de hand daarvan weer een, nog meer gedetailleerde job description. Wat weer is opgestuurd , maar voor zover ik weet hebben we dus nog steeds geen PWD om op die Labor Certification aanvraag te kunnen zetten en is, denk ik, dus nog steeds niet onderweg.
Hebben jullie wel eens gehoord van die info (PWD) die eerst nodig is "van" de DOL, alvorens de aanvraag "naar" de DOL te kunnen sturen??
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: EB-3

Bericht door Queste »

Ja. Die is er om te voorkomen dat jij voor een schijntje een vacature opvult waar een amerikaan veel meer betaald zou moeten worden.
http://www.immi-usa.com/perm/perm-prevailing-wages/
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Thanks Quest........
Het is niet dat ik onze advocaat niet vertrouw, daar heb ik nog steeds wel een goed gevoel bij. Ook al mag alles altijd sneller :roll:
Het is het niet precies weten hoe het proces In elkaar steekt en de daarmee gemoeide tijd en handelingen wat me onzeker maakt. Het blijft moeilijk iets te willen wat misschien niet mogelijk gaat zijn.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

De Department of Labor publiceert wel wat cijfers over hoe lang ze doen over Prevailing Wage Determinations (en PERM applications). Misschien geeft dat je iets van houvast. Link hier.

Hang in there!
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

I am hanging in there Willem1 ;-)
Ik heb de link even bekeken maar echt veel wijs werd ik er niet uit. Duurt het bepalen van een PWD alleen al zo'n 76 kalender dagen?? Telt dit ook bij het hele proces van een half jaar eer je , als je er in één keer zonder extra vragen doorheen kom, een LC mag hopen te krijgen of zijn we nog steeds niet eens begonnen met aftellen zonder PWD??
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

Ik ben bang dat het het laatste is. Je PERM is nog niet aangevraagd (daar is de PWD voor nodig), dus je krijgt hierna pas met de PERM processing tijd te maken.

Zoals ik eerder schreef: het is een proces waarbij je geen haast moet hebben...
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Eindelijk wat te melden, ook al is het niet veel. We zijn nu bijna een jaar verder sinds we met de lawyer in Amerika spraken en nu zijn we pas op het punt beland dat we een case nummer hebben bij de DOL en is dus eindelijk onze aanvraag officieel in behandeling.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

Leuk dat je updates blijft geven!

Is de aanvraag dan pas recent ingediend? Heeft de advocaat er zo lang over gedaan om alles voor te bereiden, of is er een andere reden dat het een jaar heeft geduurd?
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Het is wel duidelijk dat een maand zo om is. Al met al heeft, voor mijn gevoel, dit afgelopen jaar in een half jaar gemoeten maar wat doe je eraan. We kunnen niks anders doen dan geduld hebben en zo eens in de zoveel tijd een mailtje sturen om te vragen hoever we erin zitten. Voor alles echt draaide duurde ff. Die PWD heeft gewoon lang geduurd. Is ook een keer extra info heen gegaan. Toen het opgestuurd kon worden, kwam de advocaat er achter, dat door een foutje in de communicatie, een van de advertenties er niet uit was gegaan en die moest dus weer overnieuw. Duurde ook nog een maand sinds gesprek met advocaat in amerika en nadenken van onze kant en akkoord. En dan tellen al die maanden wel op en zijn we dus gewoon een jaar verder. Timeline bij de DOL, die link die jij gestuurd had, is op het moment wel gunstig. 3 maanden ongeveer. Dus nu zijn we keihard aan het duimen dat we niet ge-audit worden!!
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Update......helaas geen goeie......op 5 oktober hebben we een denial letter van de DOL gehad. Schijnbaar vond de DOL de functie wel een professional functie en hebben we daarvoor niet de juiste recruitment steps genomen. Na overleg met onze laywer over wat nu de beste stap zou moeten zijn gaan we een nieuwe application opsturen. Teleurgesteld en een beetje gefrustreerd kunnen we niet veel anders doen dan proberen en hope for the best. Een andere keuze hebben we niet echt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer