EB-3

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

EB-3

Bericht door judy »

Hallo allemaal

Wij staan op het punt om een EB-3 aan te gaan vragen. Volgens de attorney duurt dat proces 1 tot 1.5 jaar. Nou lees ik niet heel veel over het EB-3 greencard gebeuren, maar wat ik lees is oud en dan staan er veel langere tijden voor. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Via de zoekmachine kom ik hier niet erg achter.

Groetjes Judy
Poetry
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:39

Re: EB-3

Bericht door Poetry »

Misschien kan je vanuit hier meer informatie vinden
https://www.uscis.gov/working-united-st ... rence-eb-3
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: EB-3

Bericht door Old Faithful »

Dan heb je heel veel geluk gehad.
If you are admitted to the United States under the VWP, you may take a short trip to Canada, Mexico, or a nearby island and generally be readmitted to the United States under the VWP for the remainder of the original 90 days granted upon your initial arrival in the United States. Therefore, the length of time of your total stay, including the short trip, must be 90 days or less. See the CBP website. Citizens of VWP countries* who reside in Mexico, Canada, or a nearby island are generally exempted from the requirement to show onward travel to another country* when entering the United States. Learn more on the CBP website.
Bron: https://travel.state.gov/content/visas/ ... ogram.html
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: EB-3

Bericht door Old Faithful »

Foutje :oops:, was voor een ander topic.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: EB-3

Bericht door hemmie »

Ik denk dat een collega van mijn man net Eb3 heeft gedaan, vanuit H1, dat was ruim 1.5 jaar geloof ik. Maar hij komt uit Libie, voor Nederlanders zou het nog wel wat sneller kunnen gaan.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: EB-3

Bericht door Queste »

Het is inderdaad veel gebruikelijker dat een EB3 aangevraagd wordt vanuit H1 of OPT. Maar weinig werkgevers willen zo lang op een medewerker wachten.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: EB-3

Bericht door hemmie »

Oh wacht, jullie zijn nog in NL? Die procedure komt maar weinig voor, denk niet dat je daar veel ervaringen mee gaat vinden.
Terug in Texas!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

Strikt genomen vragen jullie geen EB-3 (eigenlijk: een I-140) aan. Een I-140 in de EB-3 categorie wordt altijd door de werkgever aangevraagd.

Het stappenproces is als volgt:
- Aanvragen van een labor certification (de 'PERM' - “Program Electronic Review Management") bij de Department of Labor. Deze aanvraag doet de werkgever. Met deze aanvraag moet je werkgever laten zien dat hij een baan beschikbaar heeft, die voldoende betaald wordt, en waar hij geen Amerikaan voor kan krijgen (dat laatste moet bv door de positie te adverteren, en dan te laten zien dat alle Amerikanen die erop gereageerd hebben niet voldoen). (Voor de volledigheid: als je in de EB-1 of in de EB2-NIW categorie had kunnen vallen, had je deze stap kunnen overslaan).
- Aanvragen van een I-140, de 'Immigrant Petition for Alien Worker'. Dit wordt doorgaans door de werkgever gedaan (uitzonderingen: als je in de EB-1A of EB2-NIW categorie valt, kun je het ook zelf doen. Dat is dan een 'self-petition'). Dit is een petitie die ertoe dient te laten zien dat jij wel geschikt bent voor de baan. Die I-140 wordt aangevraagd in een bepaalde categorie. In jouw geval blijkbaar in de EB-3 categorie. Als je I-140 is goedgekeurd, krijg je een 'priority date' - wat (dacht ik) de datum van de aanvraag van de I-140 is. Tegen een extra fee kun je je I-140 met 'premium processing' indienen - dan heb je in 2 weken antwoord.
- Als je 'priority date' aan de beurt is, kun jij zelf een I-485, de 'Application to Register Permanent Residence or to Adjust Status' indienen, op basis van je geldige I-140. Tijdens het I-485 proces wordt je background (nog eens) gechecked. Als de aanvraag is goedgekeurd krijg je een green card.

Al deze stappen kosten tijd. Daarbij is voor veel Indiers en Chinezen de 'priority date' een enorm vertragende factor - zeker in de EB3 categorie moeten zij meer dan 10 jaar wachten voordat ze aan de beurt zijn. In de 'rest-of-word' categorie (waar je als Nederlander in valt) is dat een stuk beter - op dit moment is er zelfs helemaal geen wachttijd. De 'priority dates' die aan de beurt zijn (de 'cutoff dates') voor alle categorieen worden elke maand gepubliceerd door USCIS in het Visa Bulletin (dat kun je gewoon online opzoeken).

Maar, het proces kost alles bij elkaar al gauw ergens tussen de 1 en 2 jaar (zelfs als je niet hoeft te wachten tot je priority date aan de beurt is). Er zitten nog wel wat nuances bij: een I-140 en een I-485 kunnen tegelijkertijd aangevraagd worden (dan kunnen ze alvast beginnen aan de background checks voor de I-485 terwijl je I-140 nog beoordeeld wordt). Dat scheelt wat tijd. Nadeel: als je I-140 wordt afgewezen, ben je ook het geld van de aanvraag van je I-485 kwijt.

Veruit de meeste werkgevers kiezen er daarom voor om mensen eerst op een tijdelijke werkvergunning naar de VS te halen. Dan kun je alvast wonen/werken in de VS. En als dat (vanuit de werkgever) goed bevalt, kan hij het bovenstaande proces voor je opstarten. Je I-485 is dan een 'adjustment of status', waarin je status wordt omgezet van een non-immigrant visumhouder (werkvisum geldig voor bepaalde tijd) naar een immigrant (een greencard-houder) - en al die tijd ben/blijf je dus al in de VS.

Het is bij mijn weten hoogst ongebruikelijk dat een werkgever bovenstaand traject voor je opstart terwijl je nog in Nederland bent (en dus niet voor hem werkt). Dan zou je pas na ontvangst van je green card naar de VS kunnen gaan en hem aan het werk kunnen - en dan zou je werkgever dus al veel geld/moeite in je geinvesteerd hebben, en bovendien bereid zijn geweest om al die tijd op je te wachten. Maar goed; het is een mogelijkheid, dus het kan, I guess.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Adjustment of Status (I-485) is voor kandidaten die al in de US woonachtig zijn.
In geval je buiten de US woont, gaat de goedgekeurde I-140 Petitie naar het National Visa Center (NVC).
Het NVC hangt een Case Number aan de file.
Het draagt de file over aan de Ambassade of het Consulaat in het land/gebied waar betrokkene(n) wonen.

Als je met een advokaat werkt gaat alle papierwerk naar diens office.

Wanneer er een Visa Number beschikbaar is (momenteel onmiddellijk, want current) moeten de fees betaald en de DS-260 Immigrant Visa Application ingediend. Er moeten documenten worden verzameld (mbt. geboorte, huwelijk, Police Certificates, enz.), pasfotos gemaakt.
Vervolgens krijg je een afspraak voor een Visa Interview op Ambassade/Consulaat (stelt in geval van werk-gebonden weinig voor).
Je moet dan zelf in de 10-14 dagen voor het interview plaats heeft, een afspraak maken bij een DOS certified arts (Panel Physician) voor je medical exam. (Zorg dat je alle info betreffende je vaccinations hebt !)

Je betaalt zowel de Visa Application fee (voor ieder in je gezin die immigreert) als de zg. Immigrant Fee (ook per persoon).

Je kunt de Priority Date voor je categorie en lokatie inderdaad vinden in het Visa Bulletin.
En ja, de Priority Date is de datum waarop de I-140 Petitie door USCIS werd geaccepteerd voor processing.
(Cut-Off is als term overigens meer gebruikelijk voor Visa Lottery Winners met Case Numbers.)

De beschreven procedure heet Consular Processing (CP).
CP is ook toegestaan voor kandidaten die al in de US wonen, het betekent dat ze een of twee weken terug moeten naar land van herkomst.
Je gaat dan naar de US met het zg. Visa Packet, dat je moet afgeven aan een immigratie ambtenaar in Port of Entry, de eerste plaats waar je aankomt in de US.
Je Groene Kaart komt via de post vervolgens op je US adres.

Er zijn bedrijven/instanties die regelmatig werkers met bepaalde kennis nodig hebben. Bv. een groot ziekenhuis kan werkers binnenhalen direkt op EB-3 omdat er bijna altijd vacatures zijn op de de meeste afdelingen. Zeker wanneer het ziekenhuis gevestigd is in een gebied waar de bevolking snel groeit.
Een voorbeeld van zo een EB-3 Green Card is Fredje en familie (blog: NoldenUSA).

Anderhalf jaar klinkt als een juiste inschatting wat tijd-pad betreft - als de situatie blijft zoals-die is. Inderdaad waren wachttijden een aantal jaren geleden beduidend langer.
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 sep 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Bedankt voor jullie reactie.
Even een kleine uitleg (ten minste "kleine" ga ik proberen ;))........wij zijn bloembollenkwekers. Iets heel anders dan waar er over het algemeen over gesproken wordt. Mijn man en ik hebben voordat we kinderen hebben gekregen (3 stuks inmiddels 16,14,12) 1.5 jaar in Amerika gewoond en gewerkt bij een oom van mijn man in de buurt van Portland OR (nog wel in de staat WA) die ook in de bloembollen zitten. We hebben het dan over 17 jaar geleden. Wij gaan nu stoppen met ons eigen bedrijf in Nederland en willen weer terug naar Amerika. Nu permanent. We kunnen hetzelfde bedrijf weer gebruiken welliswaar nu in handen van een neef/nicht. Dat "onze" werkgever dus niet op ons wil wachten, maakt dus in ons geval niet uit. Het enige probleem bij ons is dus alleen dat wij niet "snel" een tijdelijker visum kunnen bemachtigen omdat wij daar niet voor in aanmerking komen. E1/E2 niet omdat je tegelijkertijd ook voor een greencard wil gaan . En een L1B niet omdat ik wel werk voor hun doe hier in Nederland, maar dat schijnbaar fulltime moet zijn en ik doe dat maar schaars parttime. Onze oudste zoon wil graag mee maar zit in een leeftijd dat als het nog 2 jaar of langer duurt je het risico loop dat er op een gegeven moment "vriendinnetjes" gaan meespelen. Daarom vindt ik maximaal eigenlijk een jaar wenselijk. 1.5 jaar zou ook nog gaan als je maar zou weten dat het niet langer duurt en daar kom ik dus geen voorbeelden van tegen op het internet, behalve dan die veel langer duren.

Groetjes Judy
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Tip: volgende maand is (waarschijnlijk) de nieuwe Visa Lottery, DV-2019.
Als een van jullie, of jullie beiden, voldoen aan de min. eisen, doe mee !
Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
(Ik weet niet wat de advokaat al van jullie heeft ontvangen aan documenten, fotos. enz. ?
Hij/zij kan jullie niet nog een keer inschrijven.)

Overigens, wat jullie "wenselijk" vinden, doet er niet toe.
Werk-gebonden immigratie, vooral in EB-3, is iets dat niet makkelijk te verwezenlijken is.
Ik hoop dat jullie potentiele werkgever een eerlijk & kundige immigratie-advocaat heeft weten te vinden.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: EB-3

Bericht door UitHolland »

USInsider schreef:een eerlijk & kundige immigratie-advocaat
@USInsider: Hoe herken je die :?: Zegt lidmaatschap van het American Immigration Lawyers Association voldoende? http://www.aila.org

:offtopic: Wat fijn dat je weer op het Forum post! :thumbup:
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

judy schreef:Bedankt voor jullie reactie.
Even een kleine uitleg (ten minste "kleine" ga ik proberen ;))........wij zijn bloembollenkwekers. Iets heel anders dan waar er over het algemeen over gesproken wordt. Mijn man en ik hebben voordat we kinderen hebben gekregen (3 stuks inmiddels 16,14,12) 1.5 jaar in Amerika gewoond en gewerkt bij een oom van mijn man in de buurt van Portland OR (nog wel in de staat WA) die ook in de bloembollen zitten. We hebben het dan over 17 jaar geleden. Wij gaan nu stoppen met ons eigen bedrijf in Nederland en willen weer terug naar Amerika. Nu permanent. We kunnen hetzelfde bedrijf weer gebruiken welliswaar nu in handen van een neef/nicht. Dat "onze" werkgever dus niet op ons wil wachten, maakt dus in ons geval niet uit. Het enige probleem bij ons is dus alleen dat wij niet "snel" een tijdelijker visum kunnen bemachtigen omdat wij daar niet voor in aanmerking komen. E1/E2 niet omdat je tegelijkertijd ook voor een greencard wil gaan . En een L1B niet omdat ik wel werk voor hun doe hier in Nederland, maar dat schijnbaar fulltime moet zijn en ik doe dat maar schaars parttime. Onze oudste zoon wil graag mee maar zit in een leeftijd dat als het nog 2 jaar of langer duurt je het risico loop dat er op een gegeven moment "vriendinnetjes" gaan meespelen. Daarom vindt ik maximaal eigenlijk een jaar wenselijk. 1.5 jaar zou ook nog gaan als je maar zou weten dat het niet langer duurt en daar kom ik dus geen voorbeelden van tegen op het internet, behalve dan die veel langer duren.

Groetjes Judy
Ik ben geen advocaat (dus check het vooral), maar eerlijk gezegd lijkt me dat in jullie geval een EB3 wel haalbaar zou moeten zijn. Ik vermoed dat het grootste struikelblok de Labor Certification gaat zijn: je werkever moet aantonen dat hij een baan heeft waar ie geen Amerikanen voor kan vinden. Dan moet je dus een heel specifieke functieomschrijving hebben (in jullie geval misschien iets als: 15+ jaar ervaring in de bollenteelt, Nederlands sprekend (verzin een goeie reden waarom dat een 'vereiste' is; zijn er misschien klanten die je in het Nederlands te woord moet kunnen staan?), whatever je kan verzinnen wat op zich een redelijke eis is, waar jullie aan voldoen, en waarvan je vermoedt dat het zoveel mogelijk Amerikanen uitsluit). Vervolgens moet je werkgever laten zien dat hij geprobeerd heeft om Amerikanen te vinden voor die baan, maar die niet heeft kunnen vinden.

Als de labor certification erdoorheen is, en jullie duidelijk kunnen maken dat jij/jullie wel voldoen aan de gestelde functie-eisen, dan zou verder allemaal wel moeten lukken.

Zorg dat je (of eigenlijk: de werkgever) een goeie advocaat hebt/heeft, met ervaring in soortgelijke aanvragen. En dat is lastiger dan het klinkt. Nog veel meer dan in Nederland, zullen de meeste advocaten je voorspiegelen dat je een geweldige case hebt, en dat ze graag voor je aan de slag willen. Op die manier verdienen ze gewoon geld aan je, of het gewenste doel nu bereikt wordt of niet. De 'betere' advocaten zullen je graag vertellen hoeveel green card applications ze per jaar doen, en welk percentage van hun aanvragen slaagt, en ze zullen je ook vertellen hoe ze denken om jouw situatie aan te pakken. Als daar een algemeen of vaag verhaal uit komt: zoek een andere advocaat. Met een slechte advocaat ben je voordat je het weet in een handomdraai 8 maanden verder, flink wat geld lichter, en niks opgeschoten. (Er zijn advocaten die een "niet-gelukt-geld-terug" garantie bieden.)

De diversity lottery is gewoon een gratis kans om op eenvoudige wijze aan een green card te komen, dus doe dat inderdaad ook.
Laatst gewijzigd door Willem1 op 05 sep 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Net een heel verhaal getypt maar helaas alles weer weg :roll: :? :sadcry:
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

Dus nu maar even de verkorte versie

@USInsider.......we hebben nog geen papieren naar haar gestuurd. We hebben ook geen ervaring met haar. Behalve dat onze oom en neef (en tevens dus toekomstige werkgever) een keer met haar gesproken hebben en toen we vorige maand op vakantie waren daar, hebben wij met zijn vieren nogmaals met haar gesproken. In eerste instantie zouden we dus gaan voor een EB-3 op mijn man zijn naam en een L1 op mijn naam gezien ik voor hun werk hier in Nederland, maar ik doe dat parttime en dat moest ze nog even nagaan en dat bleek dus niet voldoende te zijn. Blijft de EB-3 over. Daarom mijn vraag hoe lang die ongeveer kan duren. Volgens de advocaat was dat 1 tot 1.5 jaar, maar de verhalen die ik lees zijn langer, maar zijn ook oude berichten en je lees er gewoon erg weinig over. Weet ik gerust wel dat wat wij "wenselijk" vinden er niet toe doet, maar doet er wel toe of we hier aan gaan beginnen ja of nee. Onze oudste is 16. 1.5 jaar is al lang maar nog te overzien. 5 jaar dan gaan we het gewoon niet meer proberen denk ik.
Met de loterij don we al heel wat jaren me. En zulln e ook di jaar weer doen.
Wat bedoelde je met "Hij/zij kan jullie niet nog een keer inschrijven"??

@Willem1......Dat is precies hoe het ongeveer zou moeten gaan. Wij moeten het helaas niet van diploma's hebben, waardoor er al heeeeel veel afvalt. maar mijn man heeft al zijn hele leven zijn eigen bedrijf en ik werk al 26 jaar mee in ons bedrijf en werk al zo'n 8 jaar voor de familie hier in Nederland (zij importeren bloembollen naar Amerika en ik doe de administratie en communicatie hier).
Of we nu een goeie advocaat hebben weet ik niet en ik zou ook niet weten hoe we daar achter moeten komen. Hetgeen wat mij vertrouwen in haar geeft is dat ze eerlijk overkomt mede doordat ze dus ook laat weten dat we geen kans maken op die L1. Geeft ze aan dat ze dat even moest uitzoeken en kwam daar op terug. Ze had wel ervaring met dacht ik ook de EB-3, maar ze gaf eerlijk aan geen ervaring te hebben met agrariërs. Maar ik denk dat er daar zowiezo niet veel van zijn. Het aanvragen voor ons zal geschieden op basis van de helft betalen van te voren en de helft na eventueel verkrijgen en er staat een vast bedrag voor.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: EB-3

Bericht door Willem1 »

@judy :

Jammer genoeg kan niemand garanties over doorloop-tijden geven. 1.5 jaar klinkt wel mogelijk, maar het is erg onzeker allemaal. Als de labor-certification ge-audit wordt, kan dit zomaar 6 tot 12 maanden extra vertraging opleveren. De processing time van een I-140 fluctueert ook enorm (van 2 weken in premium processing (als je extra betaalt), of van 6 weken tot 1 jaar in 'regular processing'). Als ze vragen hebben over je I-140 krijg je een 'RFE', een Request for Evidence (verzoek om nadere toelichting) - en kost jou (je advocaat) ook tijd. En: op het moment is er geen wachttijd voor visa in de EB3-ROW categorie, maar ook dat kan veranderen (hoe het in het verleden was, kun je hier zien: https://www.immihelp.com/visa-bulletin-tracker/

Het is een proces waarbij je geen haast moet hebben. Als je dat wel hebt, dan zou ik er nog eens goed over nadenken... Het kost in ieder geval tijd, geld en moeite, en er is geen garantie dat het uiteindelijk lukt. Sowieso is emigratie al een stressvol proces (zeker als je niet meer piepjong bent) - en als je ook nog in onzekerheid moet zitten afwachten totdat een en ander rond is (ervanuitgaande dat het ueberhaupt rond komt), wordt dat niet beter. Investeer niet meer dan je bereid bent te verliezen, zou ik zeggen. Dat gezegd hebbende: als je er ontzettend veel zin in hebt, dan lijkt er een pad voor jullie open te liggen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Wij hebben (hele !) slechte ervaringen gehad met advokaten van grote (AILA lidmaat) kantoren. Al dat marmer, al dat koper in de lobby, iemand betaalt ervoor. In grote kantoren zijn het de 'billable hours' waar het om gaat. Het echte werk wordt gedaan door (veelal onderbetaalde) paralegals.
In grotere kantoren worden ook doodleuk problemen veroorzaakt in je procedure, omdat dan meer 'billable hours' geschreven kunnen worden.

Voor de H-1B maakten we gebruik van een klein kantoor, een man, hij was niet echt sociabel, maar werkte keihard aan onze aanvrage. Prima ervaring.

Voor onze G.K. werd de procedure uiteindelijk ook door klein kantoor gedaan, vrouwelijke advocaat. Ze had jarenlang voor de staat gewerkt en stond daar bekend als een deskundig, integer persoon. Wederom een uitstekende ervaring.

Wat je waarschijnlijk kunt afspreken met de advocaat is dat zij de Labor Certification Application doet en daarvoor wordt betaald. Bij afwijzing van de L.C.A. stopt het hele verhaal (bij mijn weten). Die eerste stap is de belangrijkste en de lastigste. Overleg met de advokaat wat voor bewijzen jullie moeten aanleveren - hoe meer hoe beter.

Als jullie dit willen en er is een kans, doen !

Sommige advokaten nemen het initiatief een aspirant immigrant in te schrijven voor de Visa Lottery. Dan kun je het zelf niet ook nog een keer doen.


UitHolland - dank je voor je opmerking ! You made my day.
Gast

Re: EB-3

Bericht door Gast »

@USInsider: ik heb je gemist op het forum, hoop dat alles goed met je gaat! Blij om weer wat van je adviezen en tips te mogen lezen! Topper!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: EB-3

Bericht door USInsider »

Ook voor jou: dank voor je opmerking, die ik zeer op prijs stel !
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: EB-3

Bericht door judy »

@Willem1
Geen garantie snap ik. En helaas ben ik nogal "realistisch" aangelegd ( :wink: ) dus ik moet ten alle tijden eerst zien en dan geloven. Dat ge-audit heb ik inderdaad ook over gelezen en ook wat redenen zouden kunnen zijn om ge-audit te worden en daar staan helaas ook wel een paar redenen bij die bij ons zouden kunnen opgaan, namelijk een baan zonder bachelor's degree en familie schijnt een red flag op te roepen:

[*If the primary requirements for the foreign worker’s offered job is less than a Bachelor’s Degree, this very often raises a red flag. Unless of course it is for a dairy worker position, because this is generally excluded.
*An audit can also be triggered if you and the applicant share close familial ties or if the applicant holds interest in the company such as stocks or other equity.]

Maar ik blijf altijd hopen dat ze snappen dat we in de bollen business hele specialistische kennis nodig hebben. En daarmee zeg ik helemaal niet dat wij "bijzonder" zijn en "onmisbaar" maar de bollenwereld is wel relatief klein.

We zijn verder gerust bereid om wat te investeren en zolang dat een vast bedrag is vindt ik dat wel een prettig gegeven.
Ik had graag wat voorbeeldjes gehoord hier en dat is er uiteindelijk eentje geworden maar ik denk dat we er in ieder geval wel voor gaan. worst case scenario zijn we een paar centen en een illusie armer. Maar de gedachten dat we het niet geprobeerd hebben vind ik erger.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer