EB-3

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willem1
Amerikafan

Re: EB-3

Bericht door Willem1 » 29 okt 2018, 18:06

Wat ontzettend vervelend voor jullie... Zonder de details te kennen, klinkt dit een beetje als een inschattingsfout van jullie advocaat - die had toch moeten weten wat de juiste stappen zijn, lijkt me. Heeft hij/zij iets aangeboden ter compensatie (bv op z'n minst het verzorgen van een nieuwe aanvraag tegen sterk gereduceerd tarief)?

Voor wat het waard is: ik denk dat je er gelijk in hebt om een nieuwe aanvraag te doen, en niet in beroep te gaan tegen de huidige beslissing. Dat laatste heeft eigenlijk alleen zin als er sprake is van een duidelijke fout van hun kant.

Zoals ik eerder zei: hang in there, en laat het niet je hele leven bepalen. Maar balen is het wel. Hopelijk is een flink deel van het werk dat jullie er eerder in hebben gestopt alsnog bruikbaar en blijft de vertraging beperkt.

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 31 okt 2018, 16:08

Inschattingsfout misschien wel ja. Maar goed, we zijn ook weer geen standaard gevalletje voor haar. We hebben het niet over kosten gehad nu.

Ik hoop zeker dat het nu sneller gaat. Ik neem aan dat bv er geen nieuwe PWD aangevraagd hoeft te worden, toch?!!

Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf » 31 mar 2019, 20:35

Hey Judy,

Vandaag is het op de kop 5 maand geleden na je laatste post.
Ik ben benieuwd, heb je nieuws voor ons?

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 29 apr 2019, 11:51

Hey Disney-Golf

Sorry.....al een tijdje niet op het forum gezeten. Probeer de rust te bewaren wat heeeeel moeilijk is. In mijn laatste post vroeg ik nog een soort van "ik neem aan dat er bv geen nieuwe PWD aangevraagd hoeft te worden, toch?!!"..........Nou ik weet ondertussen het antwoord........dat moest dus wel en die heeft weer heel lang geduurd. 5 maanden om precies te zijn. De government shutdown heeft daar niet bij geholpen. We hebben inmiddels wel weer een nieuwe case-number gekregen en wel op 14 Maart 2019. In plaats van de allereerste gemelde "time frame" van 1 tot 1.5 jaar, waar ik evengoed al niet op rekende hoor, zijn we nu wel 1.5 jaar verder, maar eigenlijk nog steeds bij stap 1 en dat is wel een erge tegenvaller. :"Normaal" doorleven is best lastig als je met deze plannen rondloop. Om maar iets kleins te noemen, wasmachine gaat stuk, kopen we een goeie of een goedkope? Oudste zoon heeft inmiddels een vriendinnetje, ook best lastig. Ik heb inmiddels een baan(tje) waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Heeft mijn mening over vertrekken niet veranderd gelukkig. Mijn man zijn auto is af, kopen we eentje naar het zin of een tijdelijk goedkoop autootje? En dat is eigenlijk met alle beslissingen waar je nu tegenaan loop en dat zijn er best heel veel.
Vorige keer duurde het van "case-number" tot "denial letter" 2 maanden, ook al zeiden ze op de site van de DOL dat het langer zou duren, ik meen toen 3 maanden. Nu staat er, meen ik, 5 maanden voor. Ook die wachttijd is erg opgelopen. Maar ik hoop heeeeeel erg dat dat stiekum ook wat korter gaat zijn!!
Nu is eerst de uitslag van de greencard lottery aan de beurt en al zou dat inhouden dat we ons geld eigenlijk beter hadden kunnen weggooien, dan nog teken ik ervoor dat we die winnen!!! Fingers crossed!!

Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf » 29 apr 2019, 16:27

Positief denken Judy, stap 1 is al afgerond!
Ik kan me levendig voorstellen wat jullie nu meemaken en dat is niet leuk.
Wat wel leuk gaat zijn is het leven na de green card.
Nog veel succes en hou ons op de hoogte... Spannend!!!

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 29 apr 2019, 21:14

Ik probeer zeker positief te blijven, maar uiteindelijk is dit een proces waar je niet heel veel grip op heb. Het is zeker in ons geval heel lastig inschatten. Maar we hebben gewoon geen andere opties. Het is dit of niks. De loterij even niet meegerekend. Hoop heb ik wel, anders waren we hier niet aan begonnen. Het blijft nog even spannend en ik hou jullie hier zeker op de hoogte. Bedankt voor de succes wensen, die kunnen we heel goed gebruiken :thumbup:

Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf » 31 jul 2019, 19:49

Ondertussen zijn we weer 3 maand verder, heb je nieuw nieuws voor ons Judy?
Ik voel me net een stalker maar dit is wel een super spannend verhaal! :thumbup: :clap:

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 02 aug 2019, 13:54

Helaas Disney-golf, nog geen nieuws.
Als ik de processing time site van de DOL bekijk moeten ze er mee bezig zijn. Ze zouden met Maart bezig moeten zijn en wij hebben 14 Maart een case nummer gekregen. Om de advocaat alvast een beetje wakker te schudden, had ik haar een mailtje gestuurd eind Juni met de vraag of ik dat inderdaad goed heb. En ook zij zei toen ook dat ze verwachtte eind Juni wat te horen. Helaas zijn we nu alweer een maand verder :sadcry:
Ik weet niet of dat een slecht of goed teken is. Vorige keer heel snel antwoord. Misschien dat ze er deze keer ietsjes langer over moeten overleggen. Elke ochtend vlieg ik naar mijn mail in de hoop op goed nieuws. Of in ieder geval iets van nieuws. Vreet best wel een beetje aan me hoor.
Maar no worries. Ik laat het hier weten. Good or bad news.

Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf » 02 aug 2019, 16:35

Oei, nu voel ik me schuldig, ik had niet de bedoeling om je slecht te laten voelen hoor! :?
Ik was ervan overtuigd dat je al nieuws had gekregen maar dat het je aan tijd ontbrak om iets te posten...
We zullen zeggen "geen nieuws is goed nieuws" en wens je nogmaals alle succes! :thumbup:

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 02 aug 2019, 19:27

Nee joh.....jij geeft me geen slecht gevoel. Het hele lange wachten begint me een beetje op te breken. En ook al zouden we nu een akkoord krijgen, zouden we nog een jaar wachten. Want we zitten ondertussen zolang te wachten dat we nu nog een jaartje zullen wachten omdat er 2 kinderen in een eindjaar komen te zitten nu straks (hele lekkere zin, maar je begrijpt wat ik bedoel denk :wink:). Maar als je eerst maar eens wat weet. Nu weten we al 2 jaar gewoon niks. Maar goed. Ik wil niet klagen. Het is wat het is!! En uiteindelijk hebben wij gewoon 19 jaar geleden een hele foute beslissing genomen. En dat is onze eigen schuld.
Maar bedankt voor de interesse en de succes wensen!! Hopelijk brengen ze geluk :thumbup:

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 18 aug 2019, 17:32

Helaas nog steeds geen uitslag. Wel een klein Up-date wat verklaard waarom het zolang duurt. Schijnbaar hebben we zo'n 2 weken geleden een audit gehad en als het goed is heeft de advocaat afgelopen maandag daarover alles weer opgestuurd. Geen idee hoelang je daar vervolgens weer vertraging mee op loop.

Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf » 18 aug 2019, 20:39

Oei, niet leuk maar toch in alle geval beter dan een denial!
Sowieso al een stap verder dan vorige keer!
Positief blijven! 👍

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer