K1 visum vragen (consulair interview, ssn, trouwen)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
gregor
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2017, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

K1 visum vragen (consulair interview, ssn, trouwen)

Bericht door gregor »

Hi forum leden,

Ik kom al maanden hiernaar toe als ik weer wat wil lezen over ervaringen van anderen maar nu heb ik toch besloten om mijn verhaal te delen en wat vragen te stellen.

Ik heb een Amerikaanse verloofde en we zijn in februari begonnen met de aanvraag voor onze K1 visum! Nadat we alle benodigde informatie bij elkaar hadden en alles op hadden gestuurd begon het lange wachten. Mijn verloofde had 1 onderdeel van de I-129F over het hoofd gezien (n.b. de vraag of ze een criminal record heeft) dus daar moest nog iets over verstuurd worden. Toen ze hier 3 weken op vakantie was kregen we het bericht dat het eerste gedeelte goed was gekeurd en dat het nu bij het consulaat in Amsterdam lag, wohoo!

Ik heb gister mijn medical appointment gehad waar niks geks naar voren kwam en nu heb ik op 12 september mijn interview op het consulaat! De paperwork is zo goed als af, nog wat laatste dingen printen en dan ben ik er klaar voor.

Ik had een aantal vragen voor mensen die dit allemaal al hebben afgerond:
- Hoe is de interview, wat voor vragen heb jij gehad?
- Hoeveel evidence had je aangeleverd?
- Wat hebben jullie gedaan met trouwen en je social security number? Gewacht totdat je de ssn had en toen pas trouwen?
- Hebben je na het trouwen je EAD en AOS meteen aangevraagd?
- Wanneer heb je een bankrekening aangevraagd?
- Hoe ben je begonnen met het opbouwen van een credit score?

Een hoop vragen maar ben benieuwd hoe men dit heeft opgepakt.
Alvast bedankt voor je reactie!
moosy
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 aug 2015, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 visum vragen (consulair interview, ssn, trouwen)

Bericht door moosy »

Te laat voor dit lid, maar je kan op visajourney kijken naar interviewvragen per land.

Zelf in Brussel had ik geen enkele moeilijke vraag: mijn familie en vrienden hadden een pak moeilijkere vragen gesteld. Wat is zijn naam, hoe oud is hij, wanneer verjaart hij, hoe lang zijn jullie samen, waar gaan jullie trouwen, hoe gaan jullie trouwen, waar ga je op huwelijksreis, ...
(Ik heb eerlijk gezegd dat we dat nog niet wisten, want dat we gewoon burgerlijk/rechterlijk gingen doen, en ons huwelijksreisje eerder een bezoek aan six flags ging zijn. Allemaal geen probleem (zit nu in de VS te wachten op greencard)
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: K1 visum vragen (consulair interview, ssn, trouwen)

Bericht door Gabbyxx »

Zover ik weet is hij goedgekeurd :thumbup: Ik zelf had maar 3 vragen, was heel makkelijk.

- moosy succes met je Green card aanvraag.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer