Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mia.
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2017, 11:28

Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Mia. »

* Note mod (Marco): eigen topic gegeven, is afgesplitst van topic viewtopic.php?f=12&t=65291

Hallo ik ben Mia en heb mij zojuist aangemeld hier. Ik zag de berichten en ga ook naar Florida verhuizen. In eerste instantie naar Orlando.
Ik be moeder van een tiener en zoek voorai info/advies omtrent scholen en wonen. Ik wil liefst van een particulier huren maar kom eigenlijk steeds uit bij zaken zoals apartmentguide.com. Dit zijn (overigens vaak mooie) appartementen. Tips? Ik las dat huurprijzen voor de gehele staat Florida z rond de $1500-1600 p/m liggen? Ben benieuwd....alle info welkom:)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door USInsider »

Voor woonruimte:
http://www.zillow.com
Click on rentals and geef in the answer box the location.
Je kunt de search verfijnen met min en max huur, huis/appartement/condo/townhome, aantal slaapkamers, etc.

Voordeel van een wat groter appartementen-complex is, dat er meestal een zwembad bij is.

Let op dat townhomes & huizen privé verhuurd, naast de huur nog een HOA fee kunnen hebben.

Ik wens jullie geluk en voorspoed in Orlando !
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Bluebonnet »

"Ik las dat huurprijzen voor de gehele staat Florida z rond de $1500-1600 p/m liggen?"

Voor wat precies? Wij betaalden geloof ik $2600 per maand. Kenissen betaalden $4000. Dat waren eensgezinswoningen in een suburb van Miami.
Voor een appartementje zal het minder zijn, maar het ligt er ook heel erg aan welke buurt je wil wonen. Een kennis verhuurde haar 1 slaapkamer appartement aan het strand voor zo'n $3000 per maand.

Je kan via zillow.com heel makkelijk huurwoningen vinden. Via citydata kan je meer info over verschillende buurten vinden. Hou er rekening mee dat de goede scholen meestal in de duurdere wijken zijn. Hoe oud is je tiener?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door kaap koraal »

Ik woon in Cape Coral en prijzen van een nieuwe duplex (2 onder 1 kap) zijn $1250 en vrijstaand huis zal idd rond de $1600 zijn en $1850 met pool.
Maar in Miami en Orlando zal dat veel hoger liggen en dat zou dus ook een overweging kunnen zijn om een wat minder toeristische plaats op te zoeken.
Waarom is mijn vraag dan ook Orlando ?
En met welk visum ?
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door suebrons »

In Orlando ligt het heel erg aan de locatie. Dichter bij de attracties is duurder. 2 slaapkamer apartement gaat bij mij in de omgeving (Seaworld) al vanaf $1400, 3 slaapkamers liggen rond de 1600 en hoger. Heb je meer slaapkamers nodig dan moet je naar huizen kijken en die kunnen gaan vanaf $1500 en hoger. Ben je op zoek naar goede scholen dan zou ik in de Dr phillips en Windermere buurten in Orlando gaan kijken. Beide bij de attracties gelegen dus duurder maar goede scholen.

Davenport in de buurt van Disney maar 'verder' van Orlando is qua huizen vaak w at goedkoper.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Pompeius »

De stelregel is meestal:
Duur: veel goede banen / goede scholen / weinig vervuiling / relatief weinig diversiteit.
Goedkoop: weinig goede banen / middelmatige tot slechte scholen / mogelijk vervuiling / relatief veel diversiteit.

Dit is wereldwijd zo. Oost Groningen is veel goedkoper dan de Randstad maar er is geen werk. Charlois is ook veel goedkoper dan Hillegersberg.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door kaap koraal »

pompeius
Aaahhhaaa een Rotterdammert !! En Trump supporter ook nog eens !! :lol: Welcome

Klopt meestal wel idd maar "mijn" Cape Coral doet het heel goed op onderwijs in Naples 45min rijden van hier is de beste luchtkwaliteit van Amerika pas gemeten. In de top 10 van veiligste plaatsen van de USA en ook nog eens in de top 10 ook van beste plaatsen voor je oude dag.
Laat ik nou ook makelaar zijn :lol:
bieg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2016, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door bieg »

Hoi Mia,

ik woon zelf in Windermere. Ik ben bevriend met een Nederlandse makelaar hier. Hij doet veel long term rentals en heeft toevallig momenteel een woning beschikbaar in Dr.Phillips. Dat is een zeer nette buurt. De huurprijs lag zo rond de $1500 a $1600 als ik het goed begreep. Dit is zijn website : https://www.orlandoresidence.com/. Zijn naam is Hans Welbergen.

Succes! Ron.
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Pompeius »

Lastig om een goede boterham te verdienen in ZW FL lijkt me. Tampa is de grote stad in die regio.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door kaap koraal »

In SWFL heel goed geld te verdienen in health care en steeds meer grote bedrijven willen zich hier vestigen .. Hoofd kantoor van Hertz is pas hier gekomen bv.
KenHD883
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door KenHD883 »

Hi Mia,

benieuwd hoe het komt dat je naar de VS verhuist.
Mijn gezin wil ook doodgraag naar de VS verhuizen (eveneens Florida), maar we zitten vol vraagtekens hoe we dat kunnen doen.
Zomaar vertrekken is natuurlijk geen optie :)
Ikzelf ben zelfstandige, mijn vrouw werkt in de kinderopvang.
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Pompeius »

Weinig vacatures in ZWFL op Indeed.

Cape Coral: 3.500
Ft. Myers: 4.000
Miami: 18.000
Ft. Lauderdale: 21.000
Tampa: 17.000

Tampa is te ver van ZWFL. Lijkt me lastig.

Naar de VS verhuizen met een gezin zonder uitzicht op een hoger middeninkomen is niet raadzaam.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door KnurfDutch »

De stelregel is meestal:
Duur: veel goede banen / goede scholen / weinig vervuiling / relatief weinig diversiteit.
Goedkoop: weinig goede banen / middelmatige tot slechte scholen / mogelijk vervuiling / relatief veel diversiteit.
Ik ben blij dat je aangeeft dat je stelregel 'meestal' is want aangaande diversiteit is het hier waar ik woon in de VS net andersom: Goedkoop: weinig diversiteit. :lol: Lees 'de hood' of redneckistan
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Pompeius »

Dat kan uiteraard. Maar dat is meestal wel de stelregel.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door kaap koraal »

Pompeius schreef:Weinig vacatures in ZWFL op Indeed.

Cape Coral: 3.500
Ft. Myers: 4.000
Miami: 18.000
Ft. Lauderdale: 21.000
Tampa: 17.000

Tampa is te ver van ZWFL. Lijkt me lastig.

Naar de VS verhuizen met een gezin zonder uitzicht op een hoger middeninkomen is niet raadzaam.
Eens, maar het leefklimaat wil ook wat en Miami is duurder om te wonen ,files,drukte,meer geweld en 1e taal meestal spaans. :lol:
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (Mia)

Bericht door Pompeius »

Zonder inkomen / vermogen kun je weinig met een fijne leefomgeving met een gezin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer