Toevallig wonen Dude en ik in dezelfde stad dus hebben wij dezelfde ervaring
Alleen volgens mij houdt Dude het op een hobby en ben ik echt bezig om professioneel fotograaf te worden.
Zoals gezegd, fotograaf is een beroep waar je in valt. Hetzelfde in Nederland, je hoeft geen opleiding hebben afgerond om jezelf fotograaf te noemen. Ik studeer zelf elke dag 3 a 4 uur op de theorie (licht, poseren, techniek, compositie, photoshop, lightroom, marketing, SEO, financiën, studio) en natuurlijk bijna elke dag oefenen. Dit is echt cruciaal omdat de competitie ongeziend groot is. Je hebt natuurlijk moeders met cameras, vaders met een leuke hobby, jonge artiesten. Het is tegenwoordig zo toegankelijk dat je passie en gedrevenheid 1000% moet zijn om het ook maar een beetje van te kunnen leven. Opleidingen zijn wel okay om te volgen maar het meeste kan je toch echt zelf leren, gewoon thuis met boeken en youtube. Schrik alleen niet van de techniek die je ervoor moet kennen.
Zoals dude al zei, hier in Tucson hebben we een erg close fotografen community, we spreken en zien elkaar vaak en het is erg leuk om te zien hoe anderen het doen. Maar het is een heel moeilijk en concurerend beroep. En dat gezegd hebbende, zou ik echt eerst even zorgen maken om je greencard en workpermit.
EDIT: Overigens moet je ook registreren als zelfstandig bedrijf en moet je gigantisch veel contracten laten ondertekenen, Amerika kan je heel snel gesued worden. Zeker als je met babies of kinderen gaat werken.