Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door manuela_usa »

Zijn jullie ook al met de honden hier naar een dierenarts geweest??
Ons hondje krijgt speciaal voer van bij de dierenarts dus wij moesten gaan. Ineens spraken ze over 4 a 5 verschillende inentingen en behandelingen. Schrok daar wel een beetje van. Het ging wel over ziektes die overdraagbaar waren naar mensen,ze leken zich daar meer zorgen over te maken.
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door PSVwally »

Dat speciale voer kan je waarschijnlijk ook wel gewoon in een winkel krijgen. Alleen in de usa dus even uitzoeken om wat voor voer het precies gaat. Dat heb je dan in verschillende merken
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door kastelke »

Inentingen: lees een beetje over de inentingen die ze willen geven, en hoe groot het risico is waar jij woont.
Hier, standaard de honden krijgen inenting tegen hartworm. Maar als ik dan opzocht hoe vaak het voorkomt, was het risico zo klein, dat ik besloot onze hond deze inenting niet te laten krijgen. Maar er waren andere dingen die ze dan wel kreeg, in vergelijking met Belgie.

Onze hond had ook speciale voeding nodig tijdens de laatste jaren van haar leven. Ze was allergisch voor animal proteins, en kon deze enkel verteren in hydrolised version. Enkel te koop bij de dierenarts.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn inderdaad ook al op "eerste bezoekje" bij de dierenarts geweest. Die heeft hun bloed onderzocht op die fameuze hartworm en ze hebben er "gewoon" pillen voor meegekregen, en uiteraard ook de vlooien/tekenbehandelin (ook pillen).
Niks heel gek dus. Geen inentingen.
Dit zou moeten volstaan.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Een kleine update:
work permit voor mijn man is al binnen! Heeft maar een maand geduurd (ik had nochtans gehoord dat dat meer dan een half jaar kon duren!)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Lekker snel, fijn!
Terug in Texas!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:Een kleine update:
work permit voor mijn man is al binnen! Heeft maar een maand geduurd (ik had nochtans gehoord dat dat meer dan een half jaar kon duren!)
Dat is mooi meegenomen. Die van mijn familie duurde 5 maanden (aanvraag juli / goedkeuring december).
grietjehes
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2019, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door grietjehes »

Hoi allemaal,

ik heb net even alle pagina's gelezen want wij vertrekken deze zomer naar alle waarschijnlijkheid ook voor een aantal jaar naar de VS, ook met een teckel! Fijn dat er zo veel informatie gedeeld is.

Er breekt een spannende periode aan.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Spannend is het zeker en de weken voor vertrek zijn erg intens (wij wisten eind juli/begin augustus dat we echt gingen gaan en zijn toen met alles gestart, en zijn op 16 oktober in het vliegtuig gestapt!)
Wat wij wel al gedaan hadden voor alles zeker was, was heel ons huis opruimen en heel veel weggooien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer