Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door USInsider »

Tipsy. Je schrijft afwisselend over mijn "partner" en mijn "man".
Een visum afgegeven om tijdelijk in de US te werken voor een bedrijf het meestal een L-1.
De dependent variant is de L-2. Maar daarvoor moeten jij en je man wel wettig zijn getrouwd.
Een L-2 visa houder kan na aankomst in de US een eigen Work Permit (EAD) aanvragen.

Wil je perse niet trouwen dan kan je man mee op een B-1/2 visum, dat dan elke zes maanden moet worden verlengd.
Op een B-1/2 vium kan achter geen EAD worden aangevraagd. Onbetaald werken is ook verboden.

Mbt. de honden.
- Rabies Shots are required by New Jersey state law for all dogs and cats, even those who are primarily indoor or indoor only.
The first Rabies vaccine is good for one year. Each vaccine after that is good for 3 years.
Strongly advised for NJ are:
- DA2PP: the distemper vaccine
- Leptospirosis
- Lyme
- Bordetella (Kennel Cough)

Je moet je honden aanmelden bij de plaatselijke overheid en licensing fees betalen.
Die fee is verschillen per gemeente, maar meestal lager voor "geholpen" honden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 sep 2017, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt voor de nuttige info :-)

(wij zijn overigens getrouwd hoor, al 13 jaar :-) )
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

hoi, na een lange stilte is ondertussen een en ander gebeurd:
het is nu bevestigd, binnen enkele maanden (3 maanden? besprekingen daarover nog bezig) verhuizen wij voor 2 jaar met een expat contract naar amerika.
De regelingen moeten trouwens nog verder besproken worden en ik ken nog niet alle details maar ik vermoed dat alles wel in orde zou zijn (contractueel).
Ik zal hier dus allicht nog met heel wat vragen komen :-).

Alvast enkele vragen:

- vervoer honden. Ze wegen elk 7 kilo (teckels, hun formaat zou ik omschrijven als hoogte jack russel)... Net te groot voor mij in de cabine! (jammer, tenzij ik een maatschappij vind die gemakkelijker is) . Dat wordt dus in een "kooi" in het ruim (bench). Die bench zou ik graag spoedig alvast aankopen.
Mijn eerste vraag is: mogen ze samen in 1 bench, en is dat aan te raden. Ook de keuze van het formaat is moeilijk. Heeft er iemand tips hoe ik mij hierover best kan informeren.


- Wat mag er allemaal "mee"? Niet lachen waarom ik dit vraag: maar dat is brood... Dat amerikaans brood vinden we echt dramatisch... We dachten aan een broodmachine en heel veel bloem meenemen. Mogen bvb grote potten saus/bouillon poeder mee?

locatie woonst
het wordt New Jersey en veel expat collega's opteren voor Princeton. Iemand nog andere suggestie (tussen Princeton en New York. Werk is in New Brunwsick).

Als er nog iemand anders goede adviezen en raadgevingen heeft.... laat maar komen. het is allemaal heel erg spannend en nog veel te regelen op korte tijd!

Bedankt!


Op social media hou ik het voorlopig nog stil, ik heb nog niet iedereen ingelicht aangezien het allemaal ook niet volledig rond is...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door hemmie »

Het wordt sowieso altijd afgeraden etenswaren in de container te doen, ik weet niet meer of het echt niet mag of dat je risico hebt op veel meer controle. Verhuisbedrijf zal dat je wel vertellen. Bouillon mag sowieso niet, vleesproduct. Maar bouillon is hier toch ook gewoon te koop?
Broodbakmachine kun je hier gewoon kopen, bloem meenemen mag volgena mij dus weer niet, ik gebruik gewoon bloem van de supermarkt hier, maar er zijn vast mensen die meer brood bakken en meer tips hebben.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door manja »

Helemaal mee eens, Amerikaans brood smaakt van geen kanten. Wij hebben 2 maal een periode als expats in Amerika gewoond. Brood heb ik toen vervangen door wasa crackers en yoghurt. Veel expat collega's kochten er een broodmachine en bakten er hun eigen brood. Bloem koop je er gewoon in de supermarkt. Wij hadden geen huisdieren mee maar vele expat collega's wel, nooit over problemen gehoord. Let op wanneer je een huis huurt, huisdieren zijn niet altijd toegestaan. Veel succes en plezier met alle voorbereidingen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door ADE01 »

Bellen met de vliegtuigmaatschappij werkt het beste wat betreft de regels voor de honden. Luchtvaartmaaschappijen houden er ongeveer dezelfde regels op na, maar het wil nog wel eens afwijken qua details. Wanneer je uiteindelijk vliegt, ga wel ruim op tijd. Er is een (grote) kans dat de medewerkers aan de grond de regels niet kennen en je moet altijd wat langer wachten op speciaal luchthavenpersoneel die een inspectie doet en de honden door de douane meenemen. Vergeet in ieder geval niet de gezondheidsverklaring van de dierenarts en benodigde inentingen. Eenmaal aan boord vraag direct bij het personeel of ze je kunnen laten weten of de honden aan boord zijn.

Volgens mij mag je er overal wel 2 bij elkaar houden. Of het verstandig is ligt aan je honden. Die van mij kunnen het prima met elkaar vinden dus bij elkaar leek ons een voordeel. Qua formaat is de regel doorgaans dat ze in ieder geval moeten kunnen staan, bewegen, omdraaien, enzovoorts. Dat hebben wij ongeveer x2 gedaan zodat ze nog een beetje een eigen plekje hadden. De bench was van kunststof en hebben we ruim van te voren gekocht zodat ze konden wennen. 1 van mijn honden gebruikt hem nog regelmatig als 'mand' dan wel safe space.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt alvast voor de nuttige adviezen :-)

ADE01, mag ik vragen met welke maatschappij jullie gevlogen hebben. Net KLM gecontacteerd, en zij beweren dat ik twee verschillende benches moet gebruiken. Mijn hondjes zijn heel erg aan elkaar gehecht. Vooral de jongste aan de oudste.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Ziva »

Ik zou je dieren niet bij elkaar doen, ik heb het destijds ook gevraagd (2 katten die net zoveel wogen als jouw honden) maar voor mij mocht het toen ook niet. Ik heb 2 ruime kennels gekocht. Je weet niet hoe je dieren reageren en als ze onderweg bij wijze van spreken gaan vechten of er wordt er 1 ziek kan er niemand bij. Ik heb toen met Delta (KLM) gevlogen en ze waren erg netjes met de dieren.

Het "Amerikaanse" brood is inderdaad niet echt lekker (zoetig) maar je hebt ook echt wel "Europees" brood hoor. Zeker in het internationale gebied waar jullie komen wonen. Kijk eens bij Panera, daar kun je heerlijk brood kopen. Wel een stukje duurder maar ja, dan heb je ook wat :) Verder vind ik ook bij de Walmart gewoon "Europees-achtig" brood, kijk naar broodsoorten als "French bread", "Italian Bread" etc. Echt, meer winkels dan je denkt verkopen brood wat goed te eten is. Je moet gewoon proberen als je hier bent.

Een broodmachine is natuurlijk ook een prima oplossing (bloem verkopen ze overal trouwens, weet niet of je speciaal bloem nodig hebt?? ;)) Maar je mag het ook meenemen en anders bestel je het gewoon bij 1 van de Nederlandse winkels in Amerika, echt geen probleem. Dit is een geweldige site met recepten.

Ik denk echter dat je, na een tijdje, ook echt zult gaan genieten van het Amerikaanse ontbijt. Ik denk dat als ik ook terug moet naar Nederland ik bacon echt zou missen nu haha.

Onwijs gave kans! Ik hoop dat jullie een te gekke tijd tegemoet gaan :)
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Amikix »

Ik zou er helemaal niet aan beginnen bloem mee te nemen vanuit Europa. Bij Costco verkoopt men prima broodmeel (anders dan bloem, specifiek om brood mee te bakken), wat ook nog eens stukken voordeliger is dan het in de supermarkt te kopen (minder dan een tientje voor 25 pond). Ik gebruik dat als basis, en gebruik graag zeer grofgemalen volkorenmeel wat ik bestel van foodireland.com. Daarmee (plus pitten, zaden, en dergelijke) krijg ik fijn volkorenbrood vind ik zelf. Costco heeft ook veruit de beste prijs voor instant-gist. Ik zou ook geen broodbakmachine meenemen maar er hier één kopen, zodat je niet hoeft te beginnen aan omvormers en ook voor eventuele garantie/onderdelen makkelijker terecht kunt.

Brood van Panera, Whole Foods en als je geluk hebt een lokale Europese bakkerij is inderdaad heerlijk, maar ik vind het te duur. Trader Joe's heeft ok 'gewoon' brood als het een keer nodig is (en dat is ook sporadisch de bron voor afbakcroissantjes die niet onder doen voor die van thuis).
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door ADE01 »

Met TUI, dat was op dat moment voor mij 1 van de weinige opties met een rechtstreekse vlucht. De crew had er in ieder geval ervaring mee, blijkbaar vliegen er wel vaker mensen met honden mee, voornamelijk met mensen die overwinteren in de vakantie gebieden. Ik heb bijv. wel eens naast iemand gezeten die ieder half jaar heen en weer vloog met 2 honden.

Lufthansa staat ook goed aangeschreven wat betreft huisdieren.

Overigens van de KLM website:
Elk huisdier moet in zijn eigen kennel reizen. Echter, als 2 katten of 2 honden van dezelfde grootte allebei elk maximaal 9 kilo (20 lbs) wegen, dan mogen deze 2 huisdieren in 1 kennel reizen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt!
Ja KLM is heel duidelijk ivm de twee kennels. Ik heb eigenlijk wel geen schrik dat ze gaan vechten. Mijn bezorgdheid is dat ze zeker voel dat ze nog samen zijn. Een van mijn twee hondjes is een ex-broodfok teefje (7 jaar in een stal geleefd) en is enorm gehecht aan mijn oudere hondje. Ze moet zeker weten dat Zina er nog bij is!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Queste »

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden?

Bericht door Tipsy_1 »

mmm vond net deze info op de KLM pagina
Leeftijd en aantal:
Uw hond of kat moet minimaal 10 weken oud zijn.
Elk huisdier moet in zijn eigen kennel reizen. Echter, als 2 katten of 2 honden van dezelfde grootte allebei elk maximaal 9 kilo (20 lbs) wegen, dan mogen deze 2 huisdieren in 1 kennel reizen. Puppy’s of jonge katjes van minder dan vier maanden oud mogen met hun moeder in een kennel.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Aricon »

Gefeliciteerd Leen (en Roel ook)! Wat een leuk avontuur.
Ik hoop dat het goed komt om de hondjes over te krijgen.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Henriëtte »

Wat leuk voor jullie, Leen en Roel! Heel veel succes met dit mooie avontuur, en ik hoop dat het ook allemaal goed zal gaan met de hondjes.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Joke »

Mijn supermarkt heeft de laatste jaren heerlijk brood, dat ze zelf bakken. Niet alleen wit brood, maar ook allerlei andere soorten, o.a. een hele lekkere volkoren. Ook is er bij mij in de buurt een echte bakker.

Het is niet zo dat lekker brood niet te vinden is, maar het wordt misschien even zoeken.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Nati »

Wow Leen ,ik lees nu pas dat je de kans krijgt om daar te gaan werken.
Alvast veel succes voor jullie beiden en stiekem zijn we hier natuurlijk allemaal een klein beetje jaloers op jullie avontuur :wink:

ps een heel nieuw gebied om te geocachen ligt voor jullie open :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt nog voor de tips en leuke wensen.

De visa procedure begint nu ook echt. Mijn werkgever helpt mij met het L1 visum. Ik heb begrepen dat mijn man een "werk permit" kan aanvragen in de US en dat dit dan nog 3 maanden kan duren.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Ik heb gelezen dat de EAD wachttijd aardig aan het oplopen is, geloof nu rond 5 maanden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

5 maanden!? OMG. De bedoeling is dat ik daar eind september aan de slag ga.........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer