DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Zonet op 6/6 onze 6de deelname aan de DV gecontroleerd ...
En ik ben 'Selected for further processing'. Case nummer EU18XXX dus dat moet goedzitten dacht ik zo...

Laat de voorpret maar beginnen :D :D :D
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door Wanderlust »

Gefeliciteerd!!!! Toch nóg een winnaar! :clap:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door BeyondFaith »

Rapidbutch schreef:Zonet op 6/6 onze 6de deelname aan de DV gecontroleerd ...
En ik ben 'Selected for further processing'. Case nummer EU18XXX dus dat moet goedzitten dacht ik zo...

Laat de voorpret maar beginnen :D :D :D

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh wat ben ik blij voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door kastelke »

Proficiat!
Ik zie dat je al heel wat jaren aangemeld bent als lid. Hopelijk ga je nu veel actiever deelnemen, want we volgen natuurlijk graag verhalen zoals deze!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door Rapidbutch »

Misschien ons even voorstellen:
We zijn een gezin van 4 waarvan 2 dochters. Beiden zijn we 36 jaar en de dochters zijn 9 en 7. We wonen momenteel in West-Vlaanderen, België.
Zoals reeds vermeld was dit onze 6de deelname (Helemaal leuk want mijn vrouw haar geluksgetal is toevallig 6). De eerste 5 jaar waren we steeds sterk ontgoocheld toen we er niet bij waren. Eind vorig jaar hadden we besloten om niet op de DV te wachten en gingen we onze kans wagen via het E2-visum. Hierdoor waren we eigenlijk niet zo aan het uitkijken naar het resultaat. Wil nu dat we geselecteerd zijn net nu we beslist hadden een alternatieve weg te nemen. Dus wij nu helemaal blij. :cheers:

Uiteraard zijn we helemaal verzot op de VS en zijn daar bijgevolg ook reeds meerdere malen op vakantie geweest. We hebben ook vrienden die rond Houston, Texas wonen waardoor we ook meekrijgen hoe het werkelijke leven daar is (Wat natuurlijk volledig anders kan zijn eens we daar zelf wonen).
We zijn er nog niet helemaal uit waar we effectief willen gaan wonen. 1 criteria staat vast: betere weersomstandigheden dan ons kikkerlandje (Als we dan toch kunnen kiezen en moeten herbeginnen). Onze keuze ligt tussen Central Florida of South-East Texas. Indien jullie hier waardevolle input hebben mag dit zeker.

En om terug te komen naar Kastelke dat we geen actief lid waren.
Ik zat steeds met de (onterechte) gedachte dat ik het lot zou tarten door actief mee te posten nog voor we geselecteerd waren. Kwam dagelijks meelezen met de leuke verhalen vol waardevolle info. Vanaf heden wordt ik dus een actief lid en ga zoveel mogelijk posten wat betreft ons avontuur (wat het ongetwijfeld zal zijn)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door Old Faithful »

Van Harte Gefeliciteerd. :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door bloodymarie »

Gefeliciteerd! Jullie gaan een spannende tijd tegemoet!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door SemJes »

Proficiat!!! Ben heel benieuwd naar jullie vervolgverhaal. Heel veel succes de komende tijd met alle voorbereidingen :)
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door newyorkgirl »

Gefeliciteerd! Hoop mee te lezen met jullie verhaal, mocht je daar actief over gaan schrijven.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Laten we BeyondFaith gelukkig maken ...

Bericht door SophiaB »

Gefeliciteerd! :thumbup: Ben benieuwd naar alle verhalen. Ik weet eigenlijk niet eens of ik BeyondFaith wel had gelukgewenst, zo niet,dan bij deze (aangezien ze eigenlijk het onderwerp zijn van dit draadje haha)
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dude »

Leuk, nog een winnaar !
Proficiat vanuit Tucson (DV 2014) en hou ons op de hoogte van jullie avonturen. Gaan jullie er een blog van bijhouden?

Moest je (jij ook BeyondFaith) er wat aan hebben, dit is mijn topic van destijds : viewtopic.php?f=12&t=53052



Note mod
En ik heb de topic titel toch maar wat aangepast zodat het duidelijk is dat we nog een winnaar hebben.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Aan allen die reeds gereageerd hebben een dikke merci voor de felicitaties.

We zijn nog aan het twijfelen of we een blog gaan bijhouden over onze avonturen. Ik zou dit wel graag doen om iets terug te geven voor alle informatie die anderen ons hebben gegeven met hun blogs. En blijft nadien toch ook een leuk naslagwerk om nog even terug te lezen.

Nu volop bezig met de voorbereidingen tot het invullen van het DS260 formulier. Hierover heb ik alvast een vraagje:
Bij "Previous work/education/training" wordt gevraagd naar "educational institutions at a secondary level or above". Vanaf welke leeftijd moet je de opleidingen invullen of hebben voorgaande winnaars dit ingevuld? Is dit vanaf de 2e graad middelbaar onderwijs (Belgisch systeem. Dus vanaf je 9de jaar in het traject van 12)?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Wauwwww!!!! Van harte gefeliciteerd!!! :thumbup: :clap: Maak jullie vooral niet te zenuwachtig in de hele procedure; doe het stap voor stap en het loopt vanzelf.
Wij zijn zelf ook van Belgische afkomst. Wij hebben intussen onze Green Cards en we zijn volop bezig met onze verhuis naar Florida (Orlando area) :D Begin juli verhuizen we definitief...
Bij het invullen van de DS-260 hebben we onze opleiding ingevuld vanaf het eerste jaar middelbaar onderwijs. Mijn echtgenoot was "winnaar"; hij heeft school gelopen t.e.m. het 6de jaar beroepsonderwijs, wat gelijk staat met "vocational" (wat NIET voldoende is), maar even daarna heeft hij zijn 7de jaar beroeps gehaald (gelijk met secundair diploma) in "avondonderwijs", hetgeen gelijk is met "high school degree". Het onderwijssysteem in België verschilt van het Nederlandse. Bij eventuele vragen (van welke aard dan ook), stuur gerust een PBtje.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Ataturk007 »

Een nieuw verhaal gaat beginnen! Het weer zal daar wel beter zijn dan in WVL!

Veel succes met je verhuis en we lezen natuurlijk allemaal graag mee hoe dat gebeurd!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

We zijn nog steeds vol ongeloof dat we geselecteerd zijn. Denk nog af en toe dat we bij het invullen van de DS260 de melding zullen krijgen dat het om een foutje ging :o
Onze vriend die in Houston woont is toevallig in het land. We hebben deze avond afgesproken om onze selectie te "vieren". Kunnen we nog wat bijkletsen.

Voor onze DS260:
Geboortecertificaten zijn aangevraagd alsook een nieuw paspoort. Ons huidige loopt af in Oktober dus zullen we een nieuw moeten hebben.
Eénmaal we deze beiden ontvangen hebben gaan we over tot het invullen van onze formulieren.
Hebben we eigenlijk nieuwe foto's nodig hiervoor of moeten er geen foto's aan toegevoegd worden?
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

@ Anneke: Bedankt voor de info. Zal voor de zekerheid ook best invullen vanaf het middelbaar. Heb daarna wel nog een opleiding als Bachelor afgerond maar iets verder in het verleden terug gaan zal geen kwaad kunnen vermoed ik.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd (vanuit Houston ;-))!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door BeyondFaith »

Rapidbutch schreef: Hebben we eigenlijk nieuwe foto's nodig hiervoor of moeten er geen foto's aan toegevoegd worden?
Bij het DS-260 formulier hoeven verder nog geen foto's, wel alle adressen waar je gewoond hebt vanaf je 16e! :wink: Heel veel succes :thumbup:
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Adressen waar je gewoond hebt sinds je 16de kan je aanvragen via de gemeente waar je nu woont. Bij ons waren ze heel welwillend en hebben ze ook alle adressen netjes op een rijtje gezet (ook van andere gemeenten waar we voordien gewoond hebben).
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Sedert mijn 16de slechts op 2 addressen gewoond dus dat is een meevallertje. :-)
Hopelijk snel onze nieuwe paspoorten zodat we spoedig de DS260 kunnen invullen. Dan zijn we daar vanaf en kunnen we wat documenten beginnen verzamelen. Zal terug voor wat rust zorgen want het zijn wat onwezenlijke dagen momenteel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer