DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:Ik weet eigenlijk niet of scholen daar aan mee zouden willen werken zolang er niets zeker is, maar je zou natuurlijk gewoon eens een school binnen kunnen stappen en kunnen vragen. Maak het dan wel concreet, bezoek dus een elementary school (waar je kinderen ook terecht zouden komen op deze leeftijd) en zeg dat je overweegt in die buurt te gaan wonen en daarom graag de school wil zien. Volgens mij moet dat normaal gesproken wel lukken.
De grootste kans heb je als de school "uit" is, en alle leerlingen naar huis zijn. Wanneer er leerlingen op het schoolterrein zijn, gelden er (tenminste hier in Cali) strengere regels. Zelfs als ouder mag ik niet het terrein op zonder volunteer badge of begeleiding.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Volgens mij is een rondleiding tijdens schooltijd geen probleem hier, en zonodig kun je natuurlijk dan een afspraak maken voor na school.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

YES!!!, we hebben onze interview datum. Op 12 Juni is het zover en moeten we ons aanmelden op de ambassade in Brussel. Zo spannend allemaal en ook wat onwerkelijk. Je bent er zo lang mee bezig en dan krijg je een specifiek tijdstip waarop bepaald wordt of je al dan niet de toelating krijgt om je grote droom na te jagen.
Zeker dit jaar, nu de DV een volledig ander traject kiest dan alle voorgaande jaren. Ons case-nummer is nog nooit eerder zo laat aan bod gekomen als dit jaar. Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen dat we de kans krijgen om op interview te gaan. Heel wat geselecteerden zullen die kans dit jaar niet meer krijgen vrees ik.

Nu goed, we moeten alles nu in gereedheid brengen om onze kansen op slagen zo groot mogelijk te maken.
Voor onze Belgische voorgangers heb ik enkele vraagjes:
- We moeten nu het medisch onderzoek gaan afronden. Er is een geneesheer in Brussel en Antwerpen. Is er een verschil tussen deze beiden en indien zo, welke draagt jullie voorkeur. En verder, is deze medische keuring afgehandeld in 1 dag of moet je meerdere dagen voor verschillende onderzoeken?
- Ook moeten we nog het politie certificaat gaan aanvragen. Kon dit op de gemeente of moest je hiervoor naar een federale instantie.
- Nadat jullie het interview hadden doorstaan en dus approved waren, hoelang hebben jullie moeten wachten voordat je het paspoort terug had? Werd dit opgestuurd of moest je deze zelf gaan oppikken? We zouden namelijk graag op 23 Juni kunnen vertrekken (in de hoop dat ook wij approved zijn) maar dit lijkt me allemaal zeer krap met een interview op 12 Juni.

Verder gaan we ook nog zeker honderden keren door onze files gaan om te zien of we niets vergeten zijn :lol:

Ook breng ik hier zeker verder verslag uit van alles wat we in de komende maanden gaan meemaken en waar we eventueel op botsen. Kan, in uitbreiding van de schat aan informatie die op dit forum aanwezig is, een hulp zijn voor al wie ons in de toekomst nog volgt.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dakloze »

Rapidbutch schreef:We zouden namelijk graag op 23 Juni kunnen vertrekken (in de hoop dat ook wij approved zijn) maar dit lijkt me allemaal zeer krap met een interview op 12 Juni.
Mijn neef en z'n familie (EU35xx) hadden hun paspoorten binnen 3 dagen, met visum. Toen ik m'n L1 kreeg was het interview op maandag, paspoorten in de postbus op woensdag.

Success op je interview, het is echt een "life changer".
--
I route, therefore you are.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door kastelke »

Veel geluk! Dank je wel om ons op de hoogte te houden.

Ik las dat de kans groot is dat nummers EU30000 en hoger niet meer aan bod gaan komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dude »

Dakloze schreef:
Mijn neef en z'n familie (EU35xx) hadden hun paspoorten binnen 3 dagen, met visum. Toen ik m'n L1 kreeg was het interview op maandag, paspoorten in de postbus op woensdag.
Was dat in Nederland ? Want Belgie verstuurt geen paspoorten via de post ! (althans in 2014 niet)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dude »

Antwoorden op je vragen:

-Ik denk niet dat iemand het verschil tussen de twee kent, aangezien je voor 1 moet kiezen :wink:
Wij gingen in Antwerpen en hij was aan de telefoon ronduit beschoft toen we een afspraak maakte en wat vragen stelden hieromtrent.
Eens daar was hij echt supervriendelijk en grappig, heel het tegenovergestelde dus. Al bij al goede ervaringen met hem, buiten het telefoongesprek dus (met mijn vrouw)
Wij zijn twee keer moeten gaan, eerste keer voor een gewoon onderzoek met ook bloedafname en een vragenlijst en de tweede keer voor foto's van de longen (op een andere locatie- de Italiëlei) waarna je bij de dokter nog even moet langs gaan voor die resultaten te bekijken en je papierenwinkel af te werken. Wij stonden na 5 min weer buiten bij de tweede afspraak.

- Enkel en alleen bij het ministerie van Justitie !!
Vermeld ook de reden waarom je het nodig hebt want dat moet erop staan! (emigratie naar Amerika)

- Je kan het enkele dagen later ophalen. Bij mijn weten versturen ze GEEN paspoorten via de post. Mijn vrouw is twee weken later de passen gaan ophalen, maar het kon wel eerder voor hun (maar niet voor ons). Ik schat dat het een dag of 5 duurt maar pin me daar niet op vast.

Boek in elk geval geen tickets voor je je tijdelijk visum in je paspoort terug hebt ! je zal maar boeken en om de 1 of andere stomme reden afgekeurd worden (wat hopelijk niet het geval is)


Weten jullie al zeker waar jullie terecht kunnen? En hebben jullie een definitief adres in de states waar de Greencards naartoe gestuurd kunnen worden? Indien niet mag je me altijd PM'en


Heel veel succes.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Het is nu zo dat uw appointment ook voor België moet registreren op hun website. Ook moet je hier aangeven naar welk adres de documenten teruggestuurd moeten worden en of je dit via gewone post wil doen of express delivery. Dit is dus reeds gewijzigd sinds Dude zijn interview had in 2014.

Wat ik nu raar vind na mijn registratie is dat ik mijn gegevens heb moeten doorgeven en ik enkel mezelf zie staan. Ik ben dan ook de applicant en vrouw en kinderen zijn beneficiaries maar twijfel nu of ik hen ook moest doorgeven. Ik kreeg enkel de mogelijkheid om een extra applicant toe te voegen maar dacht niet dat mijn vrouw en kinderen hier toe behoorden.

Dus misschien een vraagje aan die mensen die in België reeds hebben moeten registreren voor het interview, hebben jullie enkel de geselecteerde op gegeven als applicant of ook de beneficiaries? Man man, je begint aan alles te twijfelen en wilt geen domme fouten maken zodat je deze unieke kans in rook ziet opgaan.

Een zeer dikke merci voor alle hulp reeds aangeboden.

@ Dude: We hebben besloten om naar Texas te trekken. Meer bepaald de Houston area. We hebben daar vrienden wonen en kunnen alvast hun adres gebruiken voor de post. Toch bedankt voor het voorstel.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dakloze »

Dude schreef:
Dakloze schreef:
Mijn neef en z'n familie (EU35xx) hadden hun paspoorten binnen 3 dagen, met visum. Toen ik m'n L1 kreeg was het interview op maandag, paspoorten in de postbus op woensdag.
Was dat in Nederland ? Want Belgie verstuurt geen paspoorten via de post ! (althans in 2014 niet)
De mijne was in Nederland, en dat was per post. Mijn neef was in Kosovo (voormalig Joegoslavie), hij moest de paspoorten ophalen.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Hans_Belgium »

@ Rapidbutch,

Heel veel succes, hopelijk komt alles goed voor jullie! :thumbup:
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Vorige week Donderdag hebben we het eerste deel gehad van ons medisch onderzoek bij Dr Wilders in Antwerpen.

Ik had enkele weken terug Dr Wilders opgebeld om na te gaan wanneer we mochten langsgaan voor het onderzoek. Hij vertelde me zeer snel aan de telefoon:
- DV onderzoeken zijn enkel op Donderdag van 16u tot 18u
- Meebrengen: 4 pasfoto's, klevertjes van de ziekenkas en 50€

Wij dus op Donderdag 3 Mei richting Antwerpen. Na een halfuur aan te schuiven in de Waaslandtunnel komen we uiteindelijk aan op onze bestemming. Na de auto geparkeerd te hebben wandelen we naar Dr Wilders zijn praktijk. Goed kijken want je bent er zo voorbij. We komen aan iets na 16u.
3 mensen voor ons dus dat lijk goed te gaan. Vlot worden deze 3 personen verwerkt en is het onze beurt.
Bij het binnenstappen van de praktijk kijk Dr Wilders ons wat vreemd aan. Toen hij vroeg waarvoor we met gans het gezin langskwamen schoot hij in een paniek. "Ja maar meneer, je had mij niet verteld dat je met 4 personen kwam. Dat zal hier 2 uur duren dat moet dan op afspraak." Nee hé dacht ik bij mezelf, geen 2 uur terug naar huis zonder resultaat. "Je had me dat ook niet gevraagd met hoeveel we gingen zijn" antwoordde ik vrij vlot. "Juist" kreeg ik als antwoord en begon terug hoop te krijgen. "Ik ga mijn vrouw bellen" zei hij toen. "Hopelijk kan ze afkomen en al het papierwerk voor haar rekening nemen". We worden terug de wachtzaal in gestuurd met een eerste aantal vragen die we moesten beantwoorden op een papiertje. (Namen, paspoortnummers, geboortedatum, geboorteplaats, ...). Na enkele consultaties mogen enkel mijn vrouw en mezelf binnen. De kinderen doet hij straks. Extra animo voor de andere wachtenden in de wachtzaal met onze twee onbewaakte snotters. :-)

Dr Wilders was zeer aangenaam. Maakte wat grapjes, ramde een naald in mijn arm om busje bloed te bekomen, bloeddruk werd gemeten, gewicht nagezien (oei oei oei, dat wordt wat sporten), pipi in het potje en we zijn er. Mevrouw Wilders vulde ondertussen alle papieren in en in no time mochten we beiden terug naar de wachtkamer nadat we eerst nog de pasfotos en inentingsbewijzen afgeleverd hadden.

Eerst nog enkele consultaties en dan was het aan de meisjes. Dit ging snel. Geen bloed, geen pipi, enkel bloeddruk meten, even de longen beluisteren, lengte en gewicht en klaar was kees. Ook hier weer de pasfotos en inentingsbewijzen moeten afleveren.

We kregen dan nog een voorschrift mee voor de tetanusprik die we beiden nog moeten laten zetten alsook een voorschrift om longfotos te gaan nemen voor TBC. We mogen binnen enkele weken terug met de fotos en het bewijs van inenting.

We rekenen 4 X 50€ af en worden zeer vriendelijk een goeie terugrit gewenst.

Een zeer goeie ervaring dus bij Dr Wilders. Nu binnen 2 weken terug en dan hopelijk alles in orde met de longen en de bloed en pipi controles zodat we weer een horde hebben genomen en in de laatste rechte lijn naar het interview kunnen.

To Be Continued...
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dude »

haha pipi in het potje, hebben wij niet moeten doen !

Leuk leuk , geniet van het proces, het is de moeite om later op terug te kijken. En hou ons op de hoogte van de vorderingen !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Dat is meen ik voor de syphilis test, die was toen wij de medicals deden, januari 2017 pas kort daarvoor toegevoegd aan de medicals.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Hans_Belgium »

Het is weer een horde genomen.
Leuk om de vorderingen te lezen over jullie USA toekomst. :thumbup:
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Enkele weken terug zijn we dan voor ons 2de bezoek bij Dr Wilders langs geweest. Dit ging nog vlotter dan de eerste keer. We waren tijdig naar Antwerpen afgezakt zodat we om 15u30 reeds op zijn kabinet aanwezig waren. Doordat de consultaties pas om 16u starten dachten we zeker als eerste in de wachtzaal te zitten. Bleek er nog niemand te zijn behalve Dr Wilders die wel even schrok dat wij daar al waren.

Hij wist dat we uit het "verre" West-Vlaanderen kwamen en riep ons meteen binnen. "Ik wijzig mijn plannen voor jullie, kom binnen".
Even de bewijsjes van inenting voorleggen (we moesten beiden nog een tetanus shot krijgen. Hebben we daar enkele dagen spierpijn van gehad), de resultaten van de longfoto's (beiden geen TBC, yeehaa) en klaar was kees. Hij vulde dan nog netjes alle vereiste documenten in en stopte die in een grote, witte enveloppe met daarop "US Embassy - Visa department". Wow, zo officieel. Het begint echt te worden.
Toen rekenden we nog een visite af en we mochten weer gaan.

Voor 16u zaten we reeds terug in de auto en konden we aan onze terugreis beginnen.

En straks volgt het spannendste deel van gans de reis tot dusver ... het interview. Volgende week dinsdag (12/06) is het zover. We komen toch al een beetje zenuwachtig als we bedenken dat dit al volgende week is. We zijn al verscheidene keren over onze papieren geweest (en zal zeker en vast nog wel eens gebeuren :lol: ).

Aan de Belgen die ons recent zijn voorgeweest, hoe was jullie ervaring tijdens dit "interview" en aan welke vragen mogen we ons verwachten. Ik heb al zitten nadenken op wat je zou afgekeurd kunnen worden. Zelf heb ik een bachelor diploma, zijn allemaal belg, hebben meer dan voldoende kapitaal op de bank, hebben een blanco strafregister, nooit veroordeeld geweest... pfff zijn toch wel spannende tijden.

Ik breng volgende week zeker verslag uit en hopelijk kregen we dan ook goed nieuws.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dude »

Je hoeft je echt geen zorgen te maken over het interview, al is dat gemakkelijk gezegd natuurlijk.
Ik was echt wel ontspannen toen wij gingen en het bleek ook een fluitje van een cent te zijn. Alle papieren afgeven, betalen, even zitten en weer een kort interviewtje met de consul en klaar.
Enkele vragen waren ; waar ga je je vestigen, heb je daar vrienden wonen, wat voor werk doe je hier en ga je daar doen?
dat was het zo een beetje ...
Dat was uiteraard wel 4 jaar geleden maar denk niet dat er veel veranderd is.

Veel succes !!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Hans_Belgium »

@ Rapidbutch

Veel succes volgende dinsdag met het interview.
Gast

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Gast »

@RapidButch veel succes.

De consul is best een sympathieke kerel, dus maak je geen zorgen. De security zijn allemaal sympathieke Vlamingen :)

Zorg dat je een kredietkaart of cash meebrengt want debetkaarten werken niet in de ambassade.
Wees iets meer dan een kwartier op voorhand ter plaatse en maak je geen zorgen over de trage security, iedereen krijgt afspraak om 14u en daarna is het gewoon FIFO.
Het handigst vind ik parkeren op de parking Kunst/Wet helemaal achteraan links op de Wetstraat vlak voor je de kleine Ring oversteekt.

Voor wie deze thread in de toekomst leest:
- De medische checks in Centre Medical Meiser gaan ook best vlot, ik was er op een uurtje buiten. De dokter legt de envelope bij de receptie van het medisch centrum klaar de dag van je interview omdat het toch dicht bij de ambassade is en zo hoef je geen drie keer naar Brussel. De X-Rays zijn een klein beetje duurder dan in Antwerpen dacht ik.
- Politiecertificaat kan gewoon gratis op de gemeente worden aangevraagd (let wel op, niet hetzelfde als bewijs van goed gedrag en zeden) en dient niet in het Engels te worden vertaald of aangevraagd. Dat hoeft niet bij Justitie, dat is bedoeld voor wie in het buitenland woont.
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Hi @ChicagoFred, leuk te horen dat het meevalt.
Ben je zelf onlangs geweest op interview voor de DV? Indien zo, binnen welke tijdspanne had je uw paspoort terug met daarin het visum? En kreeg je nog extra vragen gesteld?

Man het begint te kriebelen. Morgen nog een dagje Walibi met de familie dus even verdwijnt het interview wat naar de achtergrond (hopelijk). Daarna nog een Maandagje stressen en hup op Dinsdag naar de ambassade.

Bedankt ook voor te tip van het parkeren, zal ik zeker bekijken.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Dbacks2 »

Van harte vanuit Phoenix !
(Lekker weer hier joh :-) ... maar niet helemaal waar je keus ligt)
Veel plezier met de leuke spannende aankomende tijd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer