DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Hans_Belgium »

@Rapidbutch

Proficiat met het winnen v/d loterij.

Hopelijk gaat het vlot met al die paperassen door te lopen en kunnen jullie droom gaan waarmaken.
Misschien interessant om eens al YouTube Een vlog te volgen van een Duitser die zich in Florida gevestigd heeft, het heet FloridaLifestyleVlogs, hij is daar met een werkvisum, maar hij laat wel zien hoe het leven in Florida is (omgeving Tampa)

Echt een leuk vlog, het is wel in het Duits gesproken maar mijn Duits is ook niet perfect maar West-Vlamingen verstaan wel veel talen. ;-)
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Hallo Hans,
Bedankt voor de felicitaties.

Ik zal de vlog zeker eens bekijken. En inderdaad, wij West-vlamingen verstaan wel wat taaltjes. Of doen toch alsof :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Even een korte update:

Dit weekend hebben we onze DS260 formulieren ingevuld. Man was dat een werkje zeg. Dacht in een 2-tal uurtjes het boeltje geflikt te hebben maar dat draaide even anders uit. Mede ook dat we alles meerdere malen op fouten hebben gecontroleerd want dit mocht geen valse start worden.

Een vraagje voor ieder die deze forms al eens heeft ingevuld.
Hoeveel detail hebben jullie ingevuld bij de jobomschrijving die telkens gevraagd werd bij vorige jobs?

Verder niet veel nieuws te vermelden.
Misschien nog even over de reactie van familieleden en vrienden. Toen we enkele maanden geleden beslist hadden dat we een poging gingen wagen om te verhuizen hebben we onze familie en vrienden hierover ingelicht. Dit is bij iedereen zeer goed verlopen behalve bij mijn moeder. Deze is enorm beginnen wenen en tot op heden spreekt ze enkel nog tegen ons voor het hoogst noodzakelijke. Ze verwijt ons dat we haar de kleinkinderen afnemen en dat ze deze nooit meer zal zien en deze haar volledig zullen vergeten. Wat in onze ogen totaal onterecht is maar wij kunnen haar idee natuurlijk niet veranderen. Mijn pa staat daar meer voor open.

Voor diegene die reeds in de VS wonen en ook kinderen hebben, hoe is het huidige contact met de grootouders en familie? Verloopt dit beter of slechter dan toen je effectief bij elkaar in de buurt woonde?

Ook zijn we begonnen met het huis wat op te ruimen. Man wat verzameld een mens allemaal in de loop der tijden. Het containerpark in onze gemeente ziet ons graag komen :lol:
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door BeyondFaith »

Dat opruimen herken ik net zoals de zooi die een mens verzameld whaha. Wij zijn ook flink bezig met ruimen!!

Familie tja dat is hier ook een "probleem" maar ach of we op 5 min afstand wonen of 7500km verderop zien doen we ze niet (lang verhaal whaha). Hetgeen waar we wel goed en vaak contact mee hebben en waar we close mee zijn die staan volledig achter ons. Hou je daar aan vast, het is ook best wel een shock voor sommigen. Ik weet van mijn neef toen hij emigreerde (naar China) dat de band met zijn ouders juist versterkt is en dat als hij hier is het echt super tijden zijn samen. Misschien moet ze er nog even aan wennen en gewoon een plek geven. Ik weet niet hoe vaak ze jullie nu ziet natuurlijk, maar een verandering is het zeker ook voor haar.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Wij wonen nu 10 jaar buiten Europa, toen we vertrokken namen we 1 kleinkind mee, inmiddels zijn het er 3. Natuurlijk zien opa en oma ze nietherl vaak, maar ruwweg eens in de 2 jaar zijn we minimaal een week bij elk van de grootouderstellen, dus dan is er intensief contact. Mijn ouders komen ook minstens 1x per 2 jaar een paar weken bij ons, vaak gaan we dan ook samen op vakantie en ze maken ook ons dagelijks leven mee, dat is ook weer een heel intensief contact. Ze kennen hun kleinkinderen dan ook echt goed. Mijn schouders reizen helaas niet zo makkelijk, dus dat contact is toch wat minder. Dat is dus ook direct het probleem, als opa en oma niet meer kunnen of willen reizen dan is er helaas toch echt minder contact. Maar als ze wel regelmatig op bezoek komem dan wegen wat mij betreft die paar lange bezoeken prima op tegen meer korte bezoekjes.
Terug in Texas!
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Hoeveel detail hebben jullie ingevuld bij de jobomschrijving die telkens gevraagd werd bij vorige jobs?
Wij hebben gewoon de "titel" van onze job ingevuld. Bv: leraar; geen verdere uitleg. Ik denk ook niet dat jullie huidige job zoooo belangrijk is. Het opleidingsniveau van de winnaar moet high school degree of hoger zijn. Tenzij jullie natuurlijk je werkervaring willen gebruiken.
Bij praktische vragen zoals deze: steeds welkom!! :)
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Toen we enkele maanden geleden beslist hadden dat we een poging gingen wagen om te verhuizen hebben we onze familie en vrienden hierover ingelicht. Dit is bij iedereen zeer goed verlopen behalve bij mijn moeder. Deze is enorm beginnen wenen en tot op heden spreekt ze enkel nog tegen ons voor het hoogst noodzakelijke. Ze verwijt ons...
Lieve mensen, dit is een heel spijtige reactie... Ik denk niet dat jullie iets verweten kan worden. Mijn moeder (de enige familie die we hebben die ook in België achterblijft) is 85 en reageert: "Ik heb mijn leven gehad en jullie hebben nog een heel stuk te gaan. Als ik weet dat jullie en mijn kleinzoon daar gelukkig zijn... We zien elkaar wel op Skype! :) "
Misschien een wijze quote: kinderen zet je niet op de wereld om ze aan je been te binden! Natuurlijk neem ik aan dat je moeder geschrokken is nu het allemaal reëel wordt, maar ze zal na verloop van tijd wel bijdraaien. Trek jullie op aan alle positieve reacties, aan alle supporting reacties (wat trouwens typical American is :wink: )
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Ok, dan heb ik wel voldoende ingevuld.

Nog een vraagje:
Bij mijn huidige en vorige adressen ben ik tot de conclusie gekomen dat de startmaanden niet steeds 100% correct zijn (kan een maand of 2 verschillen van wat er officieel geregistreerd is bij de gemeente).
Zou ik hiervoor mijn DS260 terug moeten unlocken of speelt dit niet zo een grote rol?
Zijn er onder jullie die weten dat ze dit niet helemaal correct hebben doorgegeven en hier geen problemen mee hebben gehad?

Is toch wel een raar gevoel zo. Je hebt alles volledig ingevuld en toch zit je constant te twijfelen of alles wel correct is. Precies of er hangt veel vanaf :-P
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

@ Anneke: Ik ben van hetzelfde principe. Je kinderen zijn niet je bezit. Ik bezie mijn eigen kinderen ook niet zo. Zou graag hebben dat ze éénmaal ze volwassen zijn (of misschien al vroeger tijdens hun studies) zoveel mogelijk andere culturen en invloeden leren kennen. Dit kan ze enkel maar rijker in het leven plaatsen. En wonen ze later dicht bij ons, perfect. Is dit niet zo dan zullen we daar ook vrede mee nemen. Vooral in tijden zoals nu dat contact houden zo veel makkelijker is.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Bij mijn huidige en vorige adressen ben ik tot de conclusie gekomen dat de startmaanden niet steeds 100% correct zijn (kan een maand of 2 verschillen van wat er officieel geregistreerd is bij de gemeente).
Zou ik hiervoor mijn DS260 terug moeten unlocken of speelt dit niet zo een grote rol?
Zijn er onder jullie die weten dat ze dit niet helemaal correct hebben doorgegeven en hier geen problemen mee hebben gehad?
Je kan de DS-260 gemakkelijk laten unlocken via het KCC; dat is geen enkel probleem. Wij hebben het ook gedaan en dat ging zonder problemen. Als je echt zeker wilt zijn, zou ik dat doen. Je moet daarna wel opnieuw submitten. Wij hebben het wel correct ingegeven, dus op die andere vraag kan ik je geen antwoord geven.
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Moet je dan een reden meegeven om te unlocken?
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Anneke66 »

Je vraagt om te unlocken omdat je nog een aantal wijzigingen wilt aanbrengen en omdat je een aantal aanvullingen wilt doen. Dat gaat zonder problemen; ze reageren ook vrij snel. Vooral NIET afgaan op horrorverhalen van andere mensen die zogezegd slechte ervaringen hadden met KCC!
Let wel dat je in je mail de gevraagde gegevens staan, zoals case number, namen,...
KCC heeft ons zelfs een email gestuurd, omdat ze zagen dat we niet opnieuw gesubmit hadden binnen een bepaalde periode. Ze houden dat echt goed in de gaten voor je en ze zijn heel hulpvaardig!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Even een update (want het is precies al lang geleden):

Na mijn laatste post hebben we onze DS260 form laten 'unlocken' door KCC en de nodige wijzigingen aangebracht. Daarna terug gesubmit en alles ziet er goed uit. Er staat nu bij dat onze aanvraag bij KCC zit dus die zit lekker te wachten op een interviewdatum. Het contact verliep zoals Anneke reeds aangaf super vlot.
Zag ook dat enkele dagen terug de eerste cut-off cijfers bekend zijn voor de interviews in Oktober. Wat zijn die nummers voor Europa een pak lager dan voorgaande jaren (nu 2600 tov 8500 vorig jaar). Hopelijk betekend dit niet dat de uiteindelijke casenummers met uitnodiging drastisch zullen zakken want dan kan het nog nijpen met ons EU18XXX casenummer.

We zijn hier ook volop bezig met het verzamelen van de nodige documenten.
Ik heb mijn Diploma opgevraagd eind Juni en kreeg de melding dat ze deze gingen opsturen. Is nu natuurlijk 2 maand vakantie dus moet een mens maar wat geduld hebben. Gelukkig is het niet zo dringend maar je zult het maar snel nodig hebben.

Ook nog een leuke met het adoptiebewijs van mijn vrouw. Doordat ze toen ze klein was geadopteerd is geweest door haar stiefvader, is haar naam veranderd. Nu willen ze natuurlijk alle bewijzen voor naamsveranderingen.
Wij naar de instantie voor het opvragen van deze documenten. Blijkt een probleem te zijn. De adoptie is nog van voor het digitale tijdperk en de ambtenaar van dienst heeft toen vergeten het vonnisnummer op de geboorteakte te vermelden met als gevolg dat ze dat nu niet meer snel kunnen opzoeken. Kregen we het leuke antwoord "Is als zoeken naar een naald in een hooiberg, we gaan dat waarschijnlijk niet meer terugvinden". :o Tja, we hebben dat wel nodig. Ongelooflijk. Ze gaan nog een poging ondernemen en anders moeten ze ons maar een officiële verklaring bezorgen dat ze het kwijtgespeeld zijn.

Nog een vraagje voor iedereen die ons al is voorgegaan via deze weg:
Wij waren reeds van plan om begin November nog een reis te maken naar de VS. We zijn dan namelijk 20 jaar samen en hadden dit graag daar gevierd. Nu we natuurlijk ingeloot zijn weet ik niet of dit voor problemen kan zorgen. Kwestie van immigration intent.
Zijn er al winnaars die tussen het invullen/terugsturen van hun formulieren en het interview nog een reis richting de VS hebben gemaakt?
Alle feedback is welkom.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Pfff, wat duurt het wachten lang :lol: (en het wachten is nog niet over...)

Ondertussen hebben we alle benodigde documenten binnengebracht bij een vertaler en deze kan hiermee zijn ding doen. Zo zijn we volledig klaar voor het interview.

Nu hebben we natuurlijk veel tijd om ons verder te verdiepen in allerlei zaken en dan komt de keuze voor school helemaal naar boven. Dit is, naast wat we gaan doen om de kost te verdienen, onze topprioriteit.
En dan gaan we onze voorkeur locaties tegen elkaar afwegen. Hadden we dus Centraal Florida tegenover Zuidoost Texas. En als we die 2 met elkaar vergelijken valt ons op dat de scholen in die regio van Texas toch veel hoger scoren dan die in Centraal Florida (greatschools.org). Toch zeker binnen de grens van wat we aan rent willen betalen voor een huurhuis. In Texas vinden we goeie scholen van 8+ en betaalbare rent tov Florida waar we met moeite een school vinden van 7 en meestal dan met overige scholen die pak minder scoren. We vergelijken steeds de Highschools omdat we denken dat deze het belangrijkste zijn als voorbereiding op verdere studies.

Graag hadden we even van alle ervaringsdeskundigen in desbetreffende buurten (of anderen die onze inzichten kunnen bevestigen of ontkrachten) gehoord hoe zij dit ervaren en indien niet zo, waar we het best op letten bij maken van een goeie keuze van schooldistrict want op het internet vind je veel zaken maar deze zijn dan meestal wat gekleurd door eigen voorkeuren.

En nu weer wachten en hopen dat het nieuwe Visa Bulletin een behoorlijke sprong heeft gemaakt.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door USInsider »

In het verleden kon een bezoek aan de US door Lottery Selectees, problemen opleveren vanwege de immigratie-intent die was getoond.
Inmiddels heeft DOS de uitspraak gedaan dat voor DV's de aanvraag voor het visum daadwerkelijk als gedaan wordt beschouwd tijdens het Visa Interview.

De CBP officer kan natuurlijk vragen stellen.
Je kunt daarom wellicht een klein dossiertje meenemen, First Notice, de revante pagina's van de DS=260 application (kopietjes dus).
Ik zou voor de zekerheid ook bewijs van binding met Ned. meenem, huurontract of eigendomsbewijs huis plus kopie, brief van werkgever met datum waarop je wordt terugverwacht plus kopie, voor kinderen bewijs van inschrijvign op een school, enz.
Dit om te tonen dat je alles vlgs. de regels wilt doen en de hele procedure in je eigen land gaat doorlopen.
Grote kans dat nergens naar wordt gevraagd, maar beter mee dan om verlegen.

Als de overheid inderdaad het adoptie-vonnis kan terugvinden moet je daar inderdaad een verklaring omtrent vragen.
Voor de adoptie zelf zou je dan mogelijk gebruik kunnen makn van een Affidavit (een brief) van een van de betrokkenen: moeder, stiefvader, maatschappelijk werker erbij betrokken, een tante die het van nabij heeft meegemaakt. De brief moet kort de situatie beschrijven, de lokatie, de datum, de namen van de betrokkenen, de leeftijd van de geadopteerde, enz.
Ik schrijf dit omdat je een hoger nummer hebt ? Je wilt niet weggestuurd worden om zo een brief te gaan regelen. Vraagt men er niet om, ook goed.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 okt 2017, 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

Bedankt USInsider.

Binnen 2 weken vertrekken we voor 2 weken richting US.
We landen in Orlando, gaan dan een mini roadtrip maken richting Texas, basketbalwedstrijd meepikken in San Antonio en dan terug richting Orlando om daar nog een week in een vakantiehuis en omgeving wat te vertoeven.
We gaan zien of er zich problemen melden bij de POE.

Graag hadden we ook eens een school bezocht (eventueel in zowel Texas als Florida).
Zou je hier gewoon een afspraak kunnen maken en de school bezoeken of zijn ze daar niet echt voor te vinden?
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Ik weet eigenlijk niet of scholen daar aan mee zouden willen werken zolang er niets zeker is, maar je zou natuurlijk gewoon eens een school binnen kunnen stappen en kunnen vragen. Maak het dan wel concreet, bezoek dus een elementary school (waar je kinderen ook terecht zouden komen op deze leeftijd) en zeg dat je overweegt in die buurt te gaan wonen en daarom graag de school wil zien. Volgens mij moet dat normaal gesproken wel lukken. Vergeet je id niet, anders kom je de school niet in. Mocht je langs Houston komen, ik heb hier (net buiten Houston) 2 kinderen op een elementary school, ik wil daar evt. ook wel voor jullie informeren.

Over het algemeen is het wel zo dat een goede high school meestal ook wel 'gevoed' wordt door goede middle en elementary schools, maar er zijn uiteraard uitzonderingen. Vaak komen er op 1 high school kinderen van meerdere middle schools en nog meer elementary schools, daar kan best wel eens een mindere tussen zitten.

Ik weet niet precies welk gebied jullie overwegen om te gaan wonen, maar voor greater Houston geldt dat er binnen Houston ISD (het schooldistrict) veel mindere scholen zijn, en de wijken met goede scholen zijn dus peperduur. Maar ga je naar de buitenwijken, vooral in het westen, maar ook wel in het noorden en zuidoosten, dan zijn de meeste scholen in die schooldistricten wel goed, dus dan wordt het al snel makkelijker.

Ik heb wel vaker gehoord dat in veel gebieden in Florida de scholen niet zo geweldig zijn, en mensen daarom vaker voor prive-scholen kiezen, of dus een duur huis waar wel een goede school bij zit.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door Rapidbutch »

@Hemmie,
Van harte bedankt voor jou reactie.
We zullen een 2-tal dagen rond Houston vertoeven (31/10 en 01/11). Weet niet of de scholen dan open zijn. (Hier is het dan vakantie maar weet niet hoe dat zit in Texas). Indien open zou het zeer leuk zijn moest je even kunnen horen of er een mogelijkheid is om de school op 1 van deze dagen te bezoeken. Dit zou ik zeer appreciëren. Alvast bedankt voor het voorstel.

We hebben ook al gemerkt dat er betere scholen te vinden zijn in Texas in buurten waar de huizen nog betaalbaar zijn. De COL lijkt me in beide ongeveer dezelfde.
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Ja, de scholen zijn dan gewoon open, stuur me even een pb.
Jullie zijn hier trouwens tijdens halloween.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV winnaar 2018: rapidbutch (laten we BeyondFaith gelukkig maken)

Bericht door hemmie »

Ohhhh, wat dom van mij, ik bedenk me net dat onze school sinds kort een cap heeft en geen leerlingen aanneemt, dus dan doen ze vermoedelijk ook geen rondleidingen. Maar ik vermoed dat je geen probleem zult hebben als je die dagen een andere school binnenstapt en om een rondleiding te vragen. Er is die dagen niets speciaals. Ik zou, als je 2 dagen hier bent, meteen dag 1 scholen binnen lopen, dan is er vast wel eentje waar ze je direct rondleiden of evt een afspraak voor de volgende dag willen maken. Was bij ons in elk geval een paar jaar geleden geen probleem. Mocht je tips willen hebben over welke scholen te bezoeken dan mag je me alsnog een pb sturen natuurlijk.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer