Green card lottery student

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Green card lottery student

Bericht door ASILKAN »

Ik heb reeds gelezen dat je jouw middelbaar diploma moet hebben en 2jaar werk ervaring om mee te doen aan de lottery. Is dit ook echt het geval ik heb op de forum leden gezien die als sinds hun 18de meedoen aan de lottery zonder 2jaar ervaring.

En een nog belangrijk vraag:
Mijn middelbaar is deze julie gedaan en ik zou dan ook op hogeschool verder willen studeren. Zou ik dan nog kunnen meedoen aan de greencard lottery en zo ja, heeft dit voor of nadelen?

Ik ben ondertussen 20 trouwens.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Green card lottery student

Bericht door Dude »

Sinds wanneer moet je twee jaar werkervaring hebben ? Is dat iets nieuw?
Toen ik mee deed heb ik daar niets van gelezen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: Green card lottery student

Bericht door BeyondFaith »

Asilkan je haalt een aantal dingen door elkaar. Je moet 12 jaar onderwijs gevolgd hebben (en positief afgesloten dus diploma) gelijkwaardig aan Highschool niveau. MBO van in NL bijvoorbeeld is vocational en NIET toelaatbaar als je er niet mee verder kunt studeren (niv 2 en 3 meestal). Mocht je dus na de mavo een mbo-3 opleiding gedaan hebben dan voldoe je in theorie niet aan de eisen, echter mag je bij dit diploma jouw werkervaring opgeven om te compenseren. Let wel als je een MBO-3 in de zorg hebt gedaan zul je ook daadwerkelijk in de zorg moeten werken (minimaal dus 2 jaar) wil je jouw ervaring mee kunnen laten tellen.

Je hoeft dus niet 2 jaar werkervaring te hebben als jij gewoon 12 jaar onderwijs gevolgd hebt (kleuterschool niet meegerekend net als de jaren die je bent blijven zitten) en een diploma hebt. Je bent 20 en doet nu eind examen dus ik vermoed dat je vwo/atheneum/gymnasium gedaan hebt en dus voldoe je aan de opleidingseisen en hoef je je geen zorgen te maken, ook geldt dus dat jij geen 2 jr werkervaring hoeft te hebben.

Je kunt gewoon meedoen met de lottery echter vraag jezelf af of het haalbaar is, het kost een hoop geld! Spaar genoeg geld zodat je de greencard kunt betalen maar ook de emigratie :wink: Mijn advies is doe gewoon mee aan de lottery als jij denkt dat je het kunt betalen, ondertussen studeer je gewoon verder aan de opleiding die je wil gaan doen. En als laatste het is niet gezegd dat je überhaupt ooit zal winnen!! Er zijn forumleden die al echt jaren en jaren meedoen en nog nooit selected zijn geweest, wij deden dit jaar weer mee en horen bij de gelukkigen die selected zijn.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Re: Green card lottery student

Bericht door ASILKAN »

zalig hartelijk bedankt ik ga mij de eerste dag van de lottery inschrijven. Maar hoezo kost dit geld? Ik dacht dat uzelf inschrijven gratis is.

Ik ben van BE trouwens niet NL
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Green card lottery student

Bericht door ADE01 »

Inschrijven is gratis, maar mocht je winnen dan ben je zo een paar duizend euro verder. Je hebt o.a. kosten voor het visum, medisch onderzoek, 1 of 2x naar de VS en natuurlijk je kosten voor je verhuizing. Maar dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: Green card lottery student

Bericht door BeyondFaith »

ASILKAN schreef:zalig hartelijk bedankt ik ga mij de eerste dag van de lottery inschrijven. Maar hoezo kost dit geld? Ik dacht dat uzelf inschrijven gratis is.

Ik ben van BE trouwens niet NL
De lottery is inderdaad gratis, maar de greencard/het visum zelf niet! En dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, ik zou voordat je je inschrijft je eerst verdiepen in een emigratie. Ik krijg het idee dat je er te makkelijk over denkt en dat het winnen van de lottery betekent dat je gratis naar de US kan, uhm nope je mag zak geld meenemen haha. Daarnaast kost de verhuizing ook veel geld, niet alleen omdat je bepaalde spullen mee wil nemen maar vooral omdat je daar overal borg voor moet betalen en die borgen zijn soms hoger dan gemiddeld omdat men nog niets van jou weet. Kortom ga vanaf nu al elke maand sparen :D :D :D :D
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Green card lottery student

Bericht door Wanderlust »

Ik zou me er goed in verdiepen zoals BeyondFaith ook al voorstelt, en als je het echt wil, gewoon proberen! (Als de loterij er volgend jaar nog is, want dat is nog maar de vraag.) Lees misschien ook eens ervaringen van anderen die hebben gewonnen hier op het forum, dat vond ik persoonlijk erg handig om een beeld te krijgen. Ik heb zelf gewacht tot mijn allerlaatste studiejaar om voor de eerste keer mee te doen, maar heb daar nu aan de ene kant spijt van. De kans is erg klein en je weet niet wanneer de laatste mogelijkheid zich voordoet. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk een persoonlijke keus of je het al wíl, en stel dát je wint of je dan wel echt kunt emigreren. Heel veel succes!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer