Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Word ik al twee jaar ongemerkt gedisqualificeerd?
Word ik al twee jaar ongemerkt gedisqualificeerd?
Beste forumgebruiker,
Korte vraag: ik doe inmiddels al drie jaar mee aan de DV loterij en heb altijd dezelfde pasfoto gebruikt, gezien ik totaal niet van uiterlijk ben veranderd in deze periode en zo'n foto al snel een tientje kost wanneer je deze laat maken door een professional om in ieder geval aan alle specificaties te voldoen. Nu lees ik ineens dat je (misschien?) wordt gedisqualificeerd wanneer je een foto gebruikt die ouder is dan 6 maanden... waar dan nog bijkomt dat er wordt gezegd dat bij een disqualificatie je een gewone "NOT SELECTED" melding krijgt, zodat je ook nog eens niet op de hoogte bent van een eventuele fout aan jou kant.
Ik heb dit echt totaal niet doorgehad en mijn beidde ouders en een vriend ook niet. Dit terwijl we allen onafhankelijk alles hebben ingevuld de afgelopen drie jaar. Ik neem aan dat dit betekent dat veel meer mensen hiervan wellicht ook niet op de hoogte zijn en al jaren lang ongemerkt worden gedisqualificeerd om deze reden, denkend dat ze gewoon pecht hebben.
Klopt dit alles? Iemand anders die dit over het hoofd heeft gezien?
Korte vraag: ik doe inmiddels al drie jaar mee aan de DV loterij en heb altijd dezelfde pasfoto gebruikt, gezien ik totaal niet van uiterlijk ben veranderd in deze periode en zo'n foto al snel een tientje kost wanneer je deze laat maken door een professional om in ieder geval aan alle specificaties te voldoen. Nu lees ik ineens dat je (misschien?) wordt gedisqualificeerd wanneer je een foto gebruikt die ouder is dan 6 maanden... waar dan nog bijkomt dat er wordt gezegd dat bij een disqualificatie je een gewone "NOT SELECTED" melding krijgt, zodat je ook nog eens niet op de hoogte bent van een eventuele fout aan jou kant.
Ik heb dit echt totaal niet doorgehad en mijn beidde ouders en een vriend ook niet. Dit terwijl we allen onafhankelijk alles hebben ingevuld de afgelopen drie jaar. Ik neem aan dat dit betekent dat veel meer mensen hiervan wellicht ook niet op de hoogte zijn en al jaren lang ongemerkt worden gedisqualificeerd om deze reden, denkend dat ze gewoon pecht hebben.
Klopt dit alles? Iemand anders die dit over het hoofd heeft gezien?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Word ik al twee jaar ongemerkt gedisqualificeerd?
Euh, die kunnen toch niet weten dat die foto ouder is als 6 maand? Denk niet dat ze alle foto's opslaan en dan laten nakijken welke dubbel zijn en die niet loten.
Foto maakt denk ik niet véél uit voor de eerste stap. Eerste stap is echt geluk dat je moet hebben, als je erna gekozen werd dan kon die foto een probleem worden denk ik.
Ik had zelf een bril bij de foto maar vanaf november mag je geen bril meer dragen. Als hetgeen wat jij zegt waar is hebben ze het mij ook wel mooi gelapt.
Foto maakt denk ik niet véél uit voor de eerste stap. Eerste stap is echt geluk dat je moet hebben, als je erna gekozen werd dan kon die foto een probleem worden denk ik.
Ik had zelf een bril bij de foto maar vanaf november mag je geen bril meer dragen. Als hetgeen wat jij zegt waar is hebben ze het mij ook wel mooi gelapt.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Nee, ik denk niet dat dit uitmaakt. Ik heb zelf nu vier keer meegedaan, ook twee keer met dezelfde foto die al veel ouder was dan 6 maanden, ook nooit ingeloot trouwens. Ik neem nu het zekere voor het onzekere en maak voor iedere lottery nieuwe foto's. Voor de loting zou het niet uit moeten maken. Ik kan me wel voorstellen dat er bij de interviews vermeld wordt dat je foto eigenlijk te oud is maar ik vraag me af of dat dan op dat moment rede genoeg is om de hele procedure af te kappen. Weet niet hoe streng ze daar dan op zijn, maar om dat alles voor te zijn maak ik gewoon elke keer nieuwe. (Mocht ik een keer ingeloot worden uiteraard.)
Tja.. ik heb me dit ook weleens afgevraagd.
Het is in ieder geval technisch geen enkel probleem om van een geuploade foto een fingerprint te genereren en die op te slaan en te vergelijken met eerdere aanmeldingen. Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n check nuttig kan zijn om te kijken of een foto wel van de persoon zelf is, en niet bij verschillende personen dezelfde foto gebruikt wordt. Maar het zou wel heel flauw zijn om daarmee ook de persoon zelf uit te sluiten.
Aan de andere kant, als iemand zonder verder na te denken de exacte regels heeft geimplementeerd dan is er een kans dat het wel zo is. We zullen het nooit weten.
Het is in ieder geval technisch geen enkel probleem om van een geuploade foto een fingerprint te genereren en die op te slaan en te vergelijken met eerdere aanmeldingen. Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n check nuttig kan zijn om te kijken of een foto wel van de persoon zelf is, en niet bij verschillende personen dezelfde foto gebruikt wordt. Maar het zou wel heel flauw zijn om daarmee ook de persoon zelf uit te sluiten.
Aan de andere kant, als iemand zonder verder na te denken de exacte regels heeft geimplementeerd dan is er een kans dat het wel zo is. We zullen het nooit weten.
- BeyondFaith
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Twixman
Ik denk het zelf niet, wij hebben nu geluk na de 3e x en mijn man/zoon hebben gewoon de foto van vorig jaar gebruikt alleen ik heb dit jaar een andere gebruikt i.v.m. veranderde kaaklijn na een operatie. Manlief is uitgeloot dus gewoon op zijn "oude" foto. Ik denk ook niet dat het heel veel uitmaakt, zodra je uitgeloot bent moet je sws aantal pasfoto's inleveren en die laten wij iig vlak voor alle afspraken maken zodat ze echt recent zijn.
Ze zullen echt wel kijken of wij inderdaad tijdens de aanvraag echt een foto van onszelf ingestuurd hebben en dus vergelijken.
We zullen nooit weten hoe men er precies naar kijkt, daar is dit systeem gewoon wat te onduidelijk voor. Niemand weet hoe het precies gaat.
Ze zullen echt wel kijken of wij inderdaad tijdens de aanvraag echt een foto van onszelf ingestuurd hebben en dus vergelijken.
We zullen nooit weten hoe men er precies naar kijkt, daar is dit systeem gewoon wat te onduidelijk voor. Niemand weet hoe het precies gaat.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd
Been to the US so many times I lost count :D
Even terzijde, maar je bent dus INgeloot?
Ik denk dat hier het enige bewijs is dat je dus wel daadwerkelijk ingeloot kunt worden op basis van een oude foto. Ik ben nu ook wel heel benieuwd of dat problemen gaat opleveren. Mijn nuchtere houding zegt van niet. Maar waarom zouden ze dan überhaupt expliciet vragen om een foto van niet ouder dan 6 maanden gelijk al in de entry? Het is inderdaad waar dat je later bij alle bescheiden toch weer allemaal foto's moet bijvoegen. Het lijkt me handiger om de regel juist daar toe te passen en niet al gelijk in de entry. Ik ben dus echt benieuwd naar het verloop... hou ons op de hoogte!Manlief is uitgeloot dus gewoon op zijn "oude" foto.
- BeyondFaith
- Amerika-ontdekker
Er is een apart draadje gemaakt door ons 
En ja twijfelde met in of uit, noem het maar ff zenuwen ofzo

En ja twijfelde met in of uit, noem het maar ff zenuwen ofzo

Ik kan me niet meer herinneren wie het was, maar een paar jaar geleden was er ook iemand op het forum die geselecteerd was en een oude foto had gebruikt.
Bij al mijn opgeslagen foto's is in de eigenschappen(die mee ge-upload worden) de datum vermeld.Ataturk007 schreef:Euh, die kunnen toch niet weten dat die foto ouder is als 6 maand?
Dat denk ik welAtaturk007 schreef: Denk niet dat ze alle foto's opslaan
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- BeyondFaith
- Amerika-ontdekker
Excuses voor mijn foute informatie!! Wij hebben wel een andere foto gebruikt, ik schaam me diep. Het is dat manlief mijn fout herstelde in ons andere topic. Dat ik andere foto had wist ik, maar ging er vanuit dat mijn 2 mannen dezelfde hadden gebruikt. Dit is dus NIET zo, van ons alle 3 is er andere foto geupload...
Nogmaals excuses!!!!
Nogmaals excuses!!!!
Geen enkel probleem! Gelukkig maar zou ik zeggen 
Nu staat onze hypothese alleen wel weer op losse schroeven.

Nu staat onze hypothese alleen wel weer op losse schroeven.
- BeyondFaith
- Amerika-ontdekker
Helaas wel ja Josters en ik vrees dat het antwoord er nooit op zal komen. Je krijgt verder geen melding alleen het beroemde "not selected". Het zou fijn zijn als men info zou geven m.b.t. wat je fout hebt gedaan (uiteraard alleen voor diskwalificatie anders wordt US government helemaal gek haha).
Precies dit ja. Ik vraag me wel 's af of mensen die al heel lang meedoen niet ergens een dingetje fout doen ieder jaar. Wat dat dan zou moeten zijn weet ik niet maar iets met de foto of de scholingsinfo...? (Ik kan me trouwens voorstellen dat het technisch onhaalbaar zou zijn om iedereen apart te laten weten wat ze fout doen.)Het zou fijn zijn als men info zou geven m.b.t. wat je fout hebt gedaan.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de eis maximaal zes maanden oud is, waarom zou je dan twijfelen om gewoon iedere jaar dat tientje te investeren in jezelf en je eventuele nieuwe toekomst in Amerika??
Precies dit. Ik doe het ook al een tijdje ieder jaar.Als de eis maximaal zes maanden oud is, waarom zou je dan twijfelen om gewoon iedere jaar dat tientje te investeren in jezelf en je eventuele nieuwe toekomst in Amerika??
Ik heb het in een ander topic ook al vermeld, en al eerder op het forum, wij hebben de DV-2014 gewonnen met dezelfde foto die we gebruikten voor onze inschrijving voor de DV-2013, en ik had die dan ook nog zelf genomen. Er is nooit iets over gezegd of gevraagd door eender welke instantie. Als je op interview gaat moet je zowiewo nieuwe foto's laten maken en dus dan hebben ze 'verse' exemplaren.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Net zoals Dude hebben we jarenlang dezelfde foto's gebruikt en uiteindelijk ingeloot met een vier jaar lang gebruikte foto, en dat voor 6 personen..
Never give up!
Al is het volgens de officiële regels nog wel rede tot diskwalificatie... Ik kies toch maar gewoon voor de veilige route denk ik.Net zoals Dude hebben we jarenlang dezelfde foto's gebruikt en uiteindelijk ingeloot met een vier jaar lang gebruikte foto, en dat voor 6 personen..

Winnaars van DV2009, nog voor het systeem helemaal electronisch werd. We hebben 2x meegedaan in 3 jaar (1x vergeten) en steeds dezelfde foto gebruikt. Maar de regels zijn duidelijk; recente foto niet ouder dan 6 maanden.
Laatst gewijzigd door ramanka op 05 mei 2017, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Anders toch gewoon met een exif editor even alle metadata weghalen of de datum aanpassen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1612 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 57 Reacties