DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Anneke66 schreef: Eén tip: zowel man als vrouw moeten elk een certificate of marriage afgeven bij het interview (2x hetzelfde uiteraard ;) ), maar zorg dat je dat dubbel hebt.
Goede tip! Ik had er gerust maar 1 aangevraagd nu doen we hem gewoon 2x. Ik had jouw draadje inderdaad beetje gevolgd, pfff wat een stress qua deadline. Gelukkig is alles goedgekomen :D

Hoe lang zijn jullie in maart gebleven? Er is namelijk wat onduidelijkheid wanneer je de fysieke GC ontvangt pas daarna mag je het land weer uit heb ik begrepen. Wij gaan eerst naar Colorado om daar dingen te regelen erna gaan wij naar een van mijn beste vriendinnen in Michigan om daar bij de brievenbus te gaan liggen met een slaapzakje. Jep haar adres wordt het adres waar onze kaart naar toegestuurd gaat worden.

Bedankt trouwens voor jouw aanbod dat ik je berichtje mag sturen, dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren hihi. Jij voor nu heeeeeel veel succes met de laatste loodjes in Europa!
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Anneke66 »

Hoe lang zijn jullie in maart gebleven? Er is namelijk wat onduidelijkheid wanneer je de fysieke GC ontvangt pas daarna mag je het land weer uit heb ik begrepen.
Even proberen onze situatie duidelijk op een rijtje te zetten voor jullie:
* begin maart: interview op de Brusselse ambassade / reispaspoorten afgeven om visa erin te kleven
* een week later: ophalen van onze paspoorten mét visa erin
* weer een week later (eind maart): vertrokken naar de VS: bij aankomst krijg je een stempel op je visa. Op deze stempel staat de datum en vanaf hier is deze "voorlopige green card" een jaar geldig. Hiermee mag je de VS een jaar lang in en uitreizen. Deze afgestempelde visa is hetzelfde als een green card!! Het is een I-551 visum; dat betekent een permanente verblijfsvergunning in afwachting tot de "echte" plastic GC toegestuurd worden. Het toesturen van de GC kan wel 6 maanden duren!
* bij aankomst in de VS ben je van dan af "permanent resident", maar je mag uiteraard het land nog verlaten om alles in je "voormalige" ;) thuisland af te ronden.
* in maart bleven wij 3 weken in de VS. Een week na onze aankomst daar hadden we onze kaarten met social security numbers al in de postbus liggen: de heilige koe om te mogen werken.
* half april kwamen we terug naar België om onze inboedel in te pakken (wat me moeilijker valt dan verwacht) en wat we niet meenemen verkopen we.
* 2 juli vertrekken we opnieuw naar de VS (vanaf Schiphol! :) ) We zijn benieuwd wanneer we daar onze plastic GC zullen aantreffen in de postbus.

Laat je ook niet gek maken door onheilspellende berichten zoals "vanaf dat je de DS-260 ingevuld hebt, heb je de intentie om je in de VS te vestigen en mag je niet meer vliegen met een ESTA". Deze informatie is volledig fout!!! Je mag wel gewoon de VS binnen onder de ESTA, pas wanneer je de VISA in je paspoort hebt, is het anders. De eerste keer wanneer je de VS binnenkomt met je VISA, moet je aanschuiven bij de "gewone", lange rij toeristen ;). Nadat je VISA afgestempeld is, mag je volgende keer aanschuiven bij de korte rij met Amerikanen en GC-houders :)
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Dank je wel! Manlief heeft zijn ongelijk net toegegeven, hij was er echt van overtuigd dat we daar moesten blijven (ik zei dat het tijdelijke visum in onze paspoort zou staan). Scheelt weer dan kunnen we gewoon terug naar NL om hier alles af te gaan ronden.

Ik ben heel makkelijk qua wat neem ik mee, eigenlijk zo weinig mogelijk! Meubels blijven hier en alleen onze persoonlijke spullen gaan mee (foto's, kleding etc etc). Dan nog zal het best wel wat zijn (mag gelukkig nog deel opslaan bij mijn tante), we gaan hier al beginnen met zolder opruimen ondanks dat er nog niets zeker is gaan we toch al beginnen zodat dat niet op het laatste moment hoeft. En ook al zou het onverhoopt niet doorgaan (gaan wij niet vanuit) dan is i.i.g. de zolder weer keer opgeruimd hahaha.

Overigens was onze reis naar US sowieso gepland in dec pas, hopelijk lukt alles ervoor en anders komt het nadat we terug zijn wel goed. Wel fijn dat we weten dat wij gewoon op een ESTA kunnen blijven reizen.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Marenko »

Gefeliciteerd! Veel succes met alle voorbereidingen.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door AlexFL »

Gefeliciteerd hoor! Spannende tijd voor de boeg!

Hadden jullie nieuwe foto's laten maken in oktober? Of heb je die zelf gemaakt?
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Josters »

Ik wou nog even vragen: je man heeft dus "gewonnen" en heeft exact dezelfde foto gebruikt als vorig jaar? Ik bedoel precies de .JPEG --- of wat dan ook --- die je man vorig jaar ook heeft upgeload? Want als dat het geval is weten we dat ze daarvoor geen automatisch systeem hebben wat zulk een overtreding detecteert.

Ik wil je niet laten schrikken, maar als wat jij zegt waar is, heb je een grote kans dat je later alsnog gediskwalificeerd wordt. Er staat in de regels dat als je een foto gebruikt die je vorig jaar ook hebt gebruikt (DV-2017) je wordt gediskwalificeerd. Ik hoop maar dat ze de regels niet al te serieus nemen voor je, maar je weet hoe vreselijk Amerikanen zijn wat dat betreft. Het is waarschijnlijk noodzakelijk al vroeg hiervoor een advocaat in de hand te nemen die de diskwalificatie aan kan vechten.

BritSimon zegt hierover:
Again. For the first time this year they have said in the instructions that using the photo from the previous years entry will cause disqualification. We don’t know whether that has caused disqualification of cases or not – we may never know since disqualification gets “not selected” which is the same as someone simply not selected.
Laatst gewijzigd door Josters op 04 mei 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Twixman
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2017, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Twixman »

Hey allemaal, hier de man van BeyondFaith.

We hebben niet dezelfde foto gebruikt, simpel weg omdat ik die niet meer kon vinden.

Ik heb nieuwe foto's gemaakt met een of ander Android apje en dat werkte goed. Tis ff pielen om je gezicht in dat cirkeltje te krijgen, maar de aanhouder wint. :thumbup:
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Dus de eerdere bewering dat je een oude foto hebt gebruikt is niet waar? Ik gaf eerder al aan heel erg benieuwd te zijn naar het verloop van de procedure omdat er gebruik werd gemaakt van een eerder gebruikte foto, maar dat kunnen we dus weerleggen?
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Josters »

Gelukkig maar dan! :D

Het blijft alleen wel raar voor al die mensen die oude foto's hebben gebruikt. Dat zijn er nogal wat. Misschien zijn we dus toch allemaal automatisch gediskwalificeerd.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Twixman schreef:Hey allemaal, hier de man van BeyondFaith.

We hebben niet dezelfde foto gebruikt, simpel weg omdat ik die niet meer kon vinden.

Ik heb nieuwe foto's gemaakt met een of ander Android apje en dat werkte goed. Tis ff pielen om je gezicht in dat cirkeltje te krijgen, maar de aanhouder wint. :thumbup:
Jij had toch wel dezelfde gebruikt of was dat die andere x dan... Nou ja ik weet t niet meer :lol: :lol: :lol:
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Josters »

Dat maakt nogal wat uit. In het ene geval is er niets aan de hand en kunnen jullie gewoon doorgaan met "feesten", in het andere geval is het waarschijnlijk dat jullie hier in Nederland blijven vanwege een latere diskwalificatie.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Het is daadwerkelijk andere foto van alle 3 geweest, ik herinner me nu ineens de lol die wij gehad hebben met het maken ervan. Verschillende apps geprobeerd en bij de laatste ging het goed. Fout dus van mijn kant, gelukkig hersteld manlief hier nu de foto frustie en feesten wij verder.

Ik wist dat ik sws een andere had omdat ik grote operatie aan mijn kaak gehad heb en dus mijn primaire kenmerk veranderd is (daar heb ik overigens ik oktober wel op Schiphol last mee gehad, maar mocht gewoon vliegen. Daarentegen in USA op Philly kon ik zo doorlopen :shock: ).

Excuus voor mijn foute info!!
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Ok duidelijk! :wink: Dan hoef je je daar denk ik geen zorgen over te maken. Toch vraag ik me nog wel af of er gevallen bekend zijn van personen na inloting die later hun hele procedure in rook op zagen gaan louter om hun "verkeerde" foto.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Josters »

Het is überhaupt de vraag of je geselecteerd KAN worden met een oude foto. Nu BeyondFaith haar verklaring heeft gewijzigd staat dat weer op losse schroeven en moeten we proberen iemand anders te vinden. Misschien kan iemand dat aan BritSimon vragen, ik heb nu geen tijd want moet leren voor tentamens, maar hij schijnt een groot netwerk te hebben.
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Ja klopt. Ik heb ook 1 keer een dubbele foto gebruikt. Ik zal nooit weten of dat wel of niet opgepikt is omdat het zo schijnt te zijn dat je gewoon NOT SELECTED te zien krijgt, alsof je dus "normaal" uitgeloot zou zijn geweest. Ik maak nu ieder jaar nieuwe foto's. Overkill? Wellicht, maar ik doe het maar.
Jarindo
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 apr 2015, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Londen, UK

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Jarindo »

En welke android App hebben jullie uiteindelijk gebruikt ?
Dat vraag ik me dan wel af, haha !
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Degene waar het mee gelukt is heet PassPort Photos gewoon verkrijgbaar in play store 8)
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Ataturk007 »

Seg, dat fotogedoe speelt geen rol, ze moeten van elk deelnemer hun foto opslaan, vervolgens moeten ze die vergelijken met de vorige en daaruit val je erbuiten.
Weet je wel hoeveel mensen er deelnemen en over een periode van 10 jaar?

En ze kunnen nooit weten of dat een oude foto is kan ook een nieuwe zijn eh

Dus neem gewoon een recente foto en zet die erop voor zeker te zijn.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Dude »

Speelt inderdaad geen rol. Ik ben een winnaar die zijn foto van het jaar ervoor gewoon heeft gebruikt en ik zit hier nu al 2.5 jaar :lol:
Ik ben daar altijd open over geweest en er is me nooit de vraag gesteld of die foto wel recent was of weet ik veel wat.

Het klopt dat het officieel zo moet zijn dat de foto recent is, maar volgens mij is het onbegonnen werk omdat allemaal te controleren tenzij ze nu een programma'tje daar voor hebben ?? In elk geval niet voor de DV-2014
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Zo nu de foto issues opgelost zijn voor ons zijn we flink aan het ruimen gegaan op onze zolder. Man wat een zooi verzamelt men in de loop der jaren! :shock: :o En met flink rauzen bedoel ik ook echt flink haha. Veel gaat weg hetzij naar het grofvuil hetzij via weggeefhoeken, dit zijn dingen waar niet zoveel waarde aan zit en je dus ook niet echt kunt verkopen. Andere dingen gaan wij tzt wel verkopen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Wij kregen wel opmerkingen waarom begin je er nu al aan er is nog niets zeker, uhm nee misschien niet maar als wij dit allemaal op het laatste moment gaan doen raken wij in de stress en daar heb ik geen zin in. Er komt al genoeg op ons af! We zijn bijna klaar met alles invullen (we kwamen er achter dat mijn paspoort bijna verlopen was en dus moest die nog ff opnieuw aangevraagd worden, lekker handig weer Tas pfff haha. Ach hij had nog wel geldig geweest maar verleng hem liever nu gelijk dan dat ik tussendoor nog een paspoort nummer moet aan laten passen :D )

Is het idd waar dat documenten max half jaar geldig mogen zijn? Anders ga ik die gewoon gelijk ook aanvragen, het kan allemaal maar klaar liggen per persoon :wink:

Verder zijn we er nog steeds niet helemaal uit of het Texas of Colorado gaat worden, hub en ik liggen niet helemaal op 1 lijn daarmee. Ik wil graag seizoenen en hij wil graag zomer hahaha. Voordeel is dat hij in Colorado wel als LEO aan de slag kan en in Texas niet (dus ik heb hoop dat het mijn keuze gaat worden :lol: ). Zoonlief is met school bezig of hij over moet stappen naar de burger opleiding of gewoon defensie af kan maken, wat we wel weten is dat hij am sich de opleiding in NL af kan maken. Gelukkig heeft hij volgend jaar 20 weken stage en die mag hij in USA gaan doen, dus dan voldoet hij weer aan de verplichting zoveel tijd in USA te verblijven. Het jaar erna heeft hij zijn examens en dan wederom stagejaar, dus al met al verwachten wij daar niet zoveel problemen mee. Uiteraard gaan wij dit allemaal volgens de regels regelen etc. School staat daar gelukkig achter en gunnen hem deze kans om in USA zijn opleiding te gebruiken. Het is ook nog eens een diploma wat men graag ziet in USA dus des te meer reden hem af te maken hier in NL en hij kan er zowel in burger als defensie maatschappij mee terecht. Dus mocht armed forces niet lukken dan kan hij gewoon in de burgerluchtvaart terecht 8)

Maar nu ikzelf wat wil ik nou ga doen, tja uhm goede! In oktober ben ik toevallig op gesprek geweest bij een US company, ik heb een offer liggen alleen zitten daar redelijk wat haken en ogen aan. Het maakt het voor hubby namelijk nagenoeg onmogelijk om ergens te solliciteren omdat ik niet weet waar ik te werk gesteld ga worden. Gelukkig is het bedrijf erg meegaand en geven ons de ruimte. Het offer ligt er en het is aan ons het wel of niet aan te nemen (heb wel eens anders gehoord dat men binnen week moest beslissen dat is hier gelukkig NIET aan de orde!)
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer