DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door koenkamphuys »

Gefeliciteerd... wij zijn stin-kend ja-loers! Als je dat maar weet!

Heel veel succes met je avontuur in Amerika en hou het forum op de hoogte!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door ADE01 »

Gefeliciteerd!! December is wat vroeg maar je kan misschien geluk hebben! Wij hadden een nummer ruim onder de 1000 en onze DS260 vrij snel ingevuld. Het interview werd pas begin januari.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Thanks ADE01 en KoenKamphuys!!!

Zo vandaag zijn de 3 DS-260 formulieren de deur uhm nou ja de computer uitgegaan. Het wachten was even op onze adreshistorie (ik wist echt niet meer waar ik allemaal gewoond had net zo min als Twixman dat wist :lol: :lol: ), alleen voor zoonlief was het makkelijk die woonde op ons huidige adres op zijn 16e haha. Dit is nu allemaal geregeld YAY!!!! Weer een stapje verder in het proces.

Net even al onze vaccinatie gegevens opgevraagd en hopelijk ontvangen wij deze snel zodat dat ook weer van het lijstje af kan. We komen er wel :)
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Even tussen haakjes, maar volgens mij is er nog maar 1 winnaar bekend en dat zijn jullie, of mis ik iets? Als het zo is dan is het wel erg karig dit jaar.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Volgens mij ook idd maar 1 op het forum dit jaar :( Had echt gehoopt dat er meer zouden zijn hier!
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Bizar inderdaad. Ook nog geen officieel bericht dat er misschien fouten in zouden zitten dus ik ga er maar van uit dat dit de uitkomst is. Vaak zie ik ook buiten het forum nog wel 's winnaars opduiken, maar je bent dit jaar echt de enige.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Stiekem hoop ik dat er nog ergens 1 winnaar opduikt, alleen is zo alleen. Mocht ik er 1 tegenkomen buiten het forum dan verwijs ik die uiteraaaaaard hier naartoe :D
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Dbacks »

Troost je met de gedachte dat er op dit forum veel meer DV winnaars zijn.

Wij hebben de DV-2014 gewonnen in mei 2013 en zijn een jaar later naar Arizona geëmigreerd.
Van het hele avontuur hebben we nog geen seconde spijt van gehad.
Never give up!
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Gelukkig wel Dbacks, dat is 1 van de grootste redenen dat we hier op het forum zitten. Het is nu erg spannend allemaal. Ondanks dat vrienden/familie ons echt wel steunen is het toch anders, zij kunnen niet ons echte gevoel delen. Veel oude winnaars hier wel :clap:

Nog even een vraagje aan de oud winnaars, hoe lang van te voren krijg je ongeveer te weten dat je op HET gesprek mag komen? Zit daar nog voldoende tijd tussen om de rest van de documenten aan te vragen etc?
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Anneke66 »

Nog even een vraagje aan de oud winnaars, hoe lang van te voren krijg je ongeveer te weten dat je op HET gesprek mag komen? Zit daar nog voldoende tijd tussen om de rest van de documenten aan te vragen etc?
Wij kregen een email op 20 januari, 10 minuten na de eedaflegging van Mr Trump, met de melding dat we op 7 maart ons interview hadden. Wij hebben zelf niet zo lang gewacht met het opvragen van de documenten. Ik heb alles bij elkaar gesprokkeld ongeveer 3 maanden na het "winnen" van de Lottery. Een militiegetuigschrift van mijn echtgenoot hadden we wel opgevraagd, maar dat bleek niet meer nodig op de ambassade. Denk eraan om 2 certificates of marriage op te vragen en mee te nemen: eentje voor jouw dossier en eentje voor het dossier van manlief.

De vaccinaties... daar hoef je je in een land als België of Nederland niet echt veel zorgen over te maken; dat medical exam komt vanzelf goed. Neem de documenten die je hebt mee naar het medical exam en de rest wordt daar besproken en in orde gebracht.

En dan HET gesprek... de enige vraag die we kregen was gericht aan onze zoon: de consul wilde weten welke studies hij deed... De vriendelijke man eindigde het gesprek met de bemoedigende woorden dat onze zoon met zijn diploma een mooie toekomst te wachten stond in de US. We gingen na ons interview met een gevoel van geluk naar buiten: green cards waren toegezegd en de toekomst van onze zoon ziet er rooskleurig uit. :thumbup:

Vragen of onzekerheden? Vraag gerust of stuur een PBtje! :wink:
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Vragen of onzekerheden? Vraag gerust of stuur een PBtje!
Misschien is dit een verkeerde thread om deze vraag te stellen maar ik vraag me wel eens af wat er gebeurt als je eigenlijk niet meer zo goed weet wat je nu feitelijk gaat doen (qua huisvesting, werk, contacten) als de loterij ineens positief uitpakt, en wat je dan moet vertellen op zo'n gesprek. Ter verduidelijking even teruggekoppeld op mijn situatie: In mijn 1e jaar zat ik in de VS dus toen was het vrij makkelijk. Jaar 2 was ik terug in NL maar teruggaan had in principe geen probleem geweest.

De laatste jaren echter zijn contacten versleten, situaties veranderd en dingen waar ik eerst vrij makkelijk nog op kon rekenen of hopen eigenlijk stilletjes verdwenen. Dit alles terwijl ik nog wel ieder jaar braaf mee deed met de loterij. Ik ben not selected dit jaar dus het maakt toch niet meer uit maar ik ben mij ineens in een helder moment opnieuw af gaan vragen waar ik nu feitelijk naar toe zou gaan en wat ik daar dan zou doen.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die uit automatisme ieder jaar gewoon meededen, ineens wonnen en er dan eigenlijk achter kwamen dat plannen van jaren geleden niet meer op gingen.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Anneke66 schreef:Vragen of onzekerheden? Vraag gerust of stuur een PBtje! :wink:
Ik denk dat er wel een keer een pb-tje komt :lol: Huwelijksakte had ik idd onthouden van je, die gaan we gewoon aanvragen. VOG maken wij ons ook geen zorgen om, we zijn al getoetst voor schietsport in NL en hebben geen van alle mental issues of criminele vaardigheden in het verleden gehad dus nee die krijgen we wel. Verder doet onze zoon ook goede opleiding hier en wij weten al dat hij daar zowel in burger maatschappij als in armed forces mee terecht kan. De opleiding zelf is al in het Engels dus ook daar verwachten wij niet veel problemen mee. Maar dan toch blijft het allemaal spannend!!! :roll: :shock:

@Dexstar: Dat is een hele goede vraag! Waar ik vroeger rondhing (UT) zou ik nu ook niet meer kunnen/willen wonen, mijn familie daar snapt dat. Mijn tante heeft het zelf ook gezegd: "bouw zelf iets op en in nood zijn wij er!" Dat is toch wel fijne gedachte. Verder is mijn netwerk iets groter geworden dankzij soc. media en hulp krijgen we aangeboden echter moeten WIJ het nog steeds zelf doen ;) Ik denk idd dat er wel vorm van automatisme in zit m.b.t. het meedoen aan de dv-lottery.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
KenHD883
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door KenHD883 »

Hartelijk gefeliciteerd.
Jammer dat wij er zelf niet bij zijn :D
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

OOPS! Ik had al wat rondgekeken voor een job en er waren er aantal waar ik echt zoiets had van JA ! Nu had ik al een offer liggen, maar deze zal ik waarschijnlijk niet kunnen accepteren. Klinkt beetje raar, maar waar het op neerkomt is dat ik op voorhand niet weet waar ik gestationeerd ga worden. Dit maakt het voor manlief haast onmogelijk om ook naar een job uit te kijken :wink: Dus ik ben verder gaan kijken. Nu verwachtte ik er niet veel van, ik weet namelijk dat de functies waar ik nu naar kijk op dit moment heel veel reacties krijgen. Echter is het mij bij bedrijf 1 ook gelukt dus nu op naar bedrijf 2. En uhm JAWEL ik ben weer door naar bijna de laatste ronde! OMG :shock:

Dit weekend staat er video interview gepland en als alles meezit ga ik dus binnenkort naar de USA om daar een face-to-face interview te krijgen. En ja ik ga gewoon op een ESTA en dit mag ook gewoon :D Zolang ik maar netjes het land weer verlaat en natuurlijk ga ik dat zeker doen!!!! Nu ga ik wel proberen het f2f interview een beetje over de zomervakantie heen te trekken, dan zitten wij namelijk weer wat dichter op ons gesprek bij de consul (hopen we althans whahahaha). Uiteraard weet het bedrijf dat wij in procedure zitten voor een GC, voor hun geen probleem. Maar goed ik ben van mening dat als ik bij consul met joboffer kom het toch weer beetje voordeel heeft :wink: Overigens weet ik bij dit bedrijf wel waar ik gestationeerd ga worden (althans het kunnen 2 plaatsen zijn maar dat is acceptabel), dat is ook met name de reden om het bij dit bedrijf ook te proberen :mrgreen:
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door SemJes »

Zo, dat gaat lekker snel allemaal! Wat een geweldig vooruitzicht zeg. Heel veel succes met het interview!!
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Rapidbutch »

BeyondFaith schreef:Stiekem hoop ik dat er nog ergens 1 winnaar opduikt, alleen is zo alleen. Mocht ik er 1 tegenkomen buiten het forum dan verwijs ik die uiteraaaaaard hier naartoe :D
Bij deze is je hoop werkelijkheid geworden. En daar zijn wij zeer gelukkig mee :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En had het nog niet gezegd maar ook voor jullie een dikke proficiat. :clap: :clap:
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Hai RapidButch,

Ik vind het echt super leuk voor jullie! Moest ook heel erg lachen om jouw topic titel :lol: :lol: Hopelijk gaat alles net zo voorspoedig als bij ons 8)
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
Rapidbutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:56
Locatie: The Woodlands, Texas

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Rapidbutch »

Hoi BeyondFaith,

Hoe verloopt de voorbereiding naar het mogelijke interview?
Jullie zullen eerder aan de beurt zijn dan ons dus leef in spanning mee naar jullie interview (en zo komt deze van ons ook wat dichterbij :thumbup: )

Laat maar eens horen hoe jullie het momenteel beleven want wij zijn er nog dagelijks over bezig. (en vrees dat dit niet meer zal stoppen tot aan het interview)
Na 6 deelnames geselecteerd voor DV-2018

06 jun 2017: Geselecteerd met case 2018EU18XXX
17 jun 2017: DS-260 forms submitted
18 Apr 2018: 2NL ontvangen
12 jun 2018: Interview op ambassade Brussel --> APPROVED !!!
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Texas »

BeyondFaith schreef:Thanks ADE01 en KoenKamphuys!!!

Zo vandaag zijn de 3 DS-260 formulieren de deur uhm nou ja de computer uitgegaan. Het wachten was even op onze adreshistorie (ik wist echt niet meer waar ik allemaal gewoond had net zo min als Twixman dat wist :lol: :lol: ), alleen voor zoonlief was het makkelijk die woonde op ons huidige adres op zijn 16e haha. Dit is nu allemaal geregeld YAY!!!! Weer een stapje verder in het proces.

Net even al onze vaccinatie gegevens opgevraagd en hopelijk ontvangen wij deze snel zodat dat ook weer van het lijstje af kan. We komen er wel :)
Woon je nu in Nederland of België? In Nederland kun je eenvoudig inloggen op MijnOverheid met je DigiD om al je eerdere adressen te zien:
• Ga naar https://mijn.overheid.nl/ en klik op inloggen
• Klik op persoonlijek gegevens en vervolgens op Basisregistratie Personen
• Onder Adresgegevens zie je nu direct je hele adresgeschiedenis (tenzij er iets onbekend is natuurlijk, maar bij mij staat alles er netjes)

Ik heb ook nog een vraag, hoe heb je je vaccinatiegegevens opgevraagd? Ik heb niet zo'n boekje dat veel mensen hebben...
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Dude »

Normaal staat dat in je dossier dat je huisdokter bij houdt. In het ergste geval moet je gewoon enkele nieuwe inentingen laten zetten.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer