DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Hoi Allemaal,

Wij zijn de gelukkigen die geselecteerd zijn vandaag. Wij zijn zoooo ontzettend blij :D

Ik zal ons even voorstellen: Ik ben Natasja getrouwd met Roy beide bijna 39 en samen hebben wij een zoon van bijna 19. Al jaren droom ik ervan terug te gaan naar the US. De eerste 11 jaar van mijn leven heb ik in Utah gewoond samen met mijn ouders. Helaas koos mijn moeder ervoor om terug naar NL te gaan, don't ask me why ik heb werkelijk geen idee haha. Manlief wilde eigenlijk nooit tot 4 jaar geleden ongeveer, hij zei zelf ineens dat hij toch wel eens wilde kijken of we naar the US konden. Ik dacht aan een vakantie uiteraard, want hij was heel stellig dat hij daar niet zou willen wonen. Maar ik denk dat onze vakanties toch in zijn hoofd zijn gaan zitten. De familie die ik daar heb heeft hem ook omarmt en tja hij kan misschien overkomen als koele kikker af en toe ergens heeft het toch zitten broeden. Hij gaf namelijk aan dat hij emigratie bedoelde :shock: Ok bummer de lottery was net gesloten dus dat jaar konden wij niet meedoen, ach gaan we alvast heel veel uitzoeken en lekker nog een vakantie boeken en zoveel mogelijk staten bezoeken om te kijken waar wij zouden willen wonen.

Na 2x dv lottery gedaan te hebben werden wij helaas niet geselecteerd, we hebben toen een jaartje overgeslagen (dv 2017) en afgelopen oktober toch maar weer meegedaan. Tot onze verbazing zagen wij vandaag bij het checken ineens de brief van KCC staan i.p.v. de beroemde afwijzing. Voor ons is het dus echt 3x is scheepsrecht.

Nu alles invullen en opsturen/indienen en dan wachten op het vervolg. Pfff ondanks de jubelstemming begint er nu ook wel beetje besef te komen dat er heel veel geregeld moet worden nu, maar wij zijn positief ingesteld dus we gaan ervoor. Onze keuze is gevallen op Colorado, ik kan daar goed aan het werk in criminal justice (heb er mijn papieren voor), manlief mag daar als legal alien als agent aan de slag (behalve in Denver) en zoonlief kan bij de armed forces (wat hij zelf heel graag wil, hij doet er hier al opleiding voor en nee hij dient nog niet voor NL defensie. Wij gaan wel even uitzoeken of hij de opleiding voort kan zetten bij defensie of dat hij overstapt naar de burgeropleiding deze is in principe hetzelfde alleen dan minus de stages bij defensie alhier).

Later volgt nog wel meer, nu trekken wij eerst even een fles bubbels open. We zijn er nog niet maar deze eerste horde is een feestje waard :lol: :lol:

Gr. Natasja
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Gefeliciteerd!
Heidii
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 apr 2016, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Heidii »

Blijf posten, heel leuk om te lezen vind ik en uiteraard heel veel succes!

Wat ik mij afvraag: zijn er zaken veranderd op je aanvraag, buiten leeftijden, of is het gewoon elk jaar hetzelfde geweest die 3 keer?
2013 Florida
2015 California Yosemite, Death Valley
2016 California Las Vegas, Josua Tree, Santa Monica
2018 California Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, Santa Monica
2019 California San Diego, Santa Monica
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Old Faithful »

Van Harte. :clap: :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Heidii schreef:Blijf posten, heel leuk om te lezen vind ik en uiteraard heel veel succes!

Wat ik mij afvraag: zijn er zaken veranderd op je aanvraag, buiten leeftijden, of is het gewoon elk jaar hetzelfde geweest die 3 keer?
Nee alles is hetzelfde gebleven eigenlijk, alleen idd wat ouder geworden :lol:
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Dank jullie wel! We hebben de brief denk ik wel 100x nagelezen of het echt zo is, we kunnen het bijna nog niet geloven dat de kans groot is dat het ons gaat lukken.

Wij hebben casenumber 2018EU00012*** dus volgens ons vrij grote kans dat we "erbij" zitten. Zien wij dit juist of is dit nummer toch al aan de hoge kant?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd, een heel laag nr volgens mij, dus jullie zijn al snel aan de beurt (dit najaar?)!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Dude »

Gefeliciteerd ! Ik herken de rollercoaster gevoelens van toen wij wonnen. Zo herkenbaar.
Kijkt jouw zoon er ook zo naar uit ? En de rest van jullie familie, weet die van jullie wens om hier te komen wonen?

Veel succes in elk geval
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Hoi Dude,

Thanks. Ja zoonlief is nog enthousiaster als dat wij zijn, hij wil echt heel graag. Als hij niet had gewild hadden we hem niet gedwongen en daarnaast kan hij zijn eigen keuze maken hij is tenslotte bijna 19 :D Maar goed dat is niet aan de orde, hij is geloof ik al aan het plannen wanneer hij naar WalMart kan om spullen voor zijn room aan te schaffen (lees pokemon kaarten, xbox, ps4 etc).

Onze familie en vrienden weten ervan en vinden het helemaal gaaf voor ons. Vooral mijn tante (de zus van mijn overleden paps) is zo blij voor ons, die belde ik vanavond ook als eerste. Nu ik dit zo neerzet komt klein beetje het besef dat ik toch ook wel lieve mensen achter ga laten, vrienden en familie *slik* maar goed gelukkig leven we in digitaal tijdperk :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd, Natasja! Wat spannend!
BeyondFaith schreef:De eerste 11 jaar van mijn leven heb ik in Utah gewoond samen met mijn ouders.
Maar je bent daar dus niet geboren?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door SilverState »

BeyondFaith schreef:Dank jullie wel! We hebben de brief denk ik wel 100x nagelezen of het echt zo is, we kunnen het bijna nog niet geloven dat de kans groot is dat het ons gaat lukken.

Wij hebben casenumber 2018EU00012*** dus volgens ons vrij grote kans dat we "erbij" zitten. Zien wij dit juist of is dit nummer toch al aan de hoge kant?
EU case nummers onder de 30,000 zitten er in principe bij! http://britsimonsays.com heeft daar veel info over verzameld.
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door UitHolland »

Wauw wat gaaf! Gefeliciteerd!
Wat fijn dat je al zoveel duidelijk hebt voor jezelf! :thumbup: :clap:
Wij doen zelf dit jaar ook voor de derde keer mee. Het blijft nog heel even spannend voor ons zoals in Slow Topic te lezen is.
Mochten we ooit nog winnen zou ik nog niet zo zeker weten waar we heen gaan, California, Colorado, Utah, Texas doen voorlopig nog allemaal mee. :D

Alle goeds voor komende tijd! :thumbup:
Gast

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Gast »

Gefeliciteerd!! Drie keer is behoorlijk snel. Ik dacht ook 3 x is scheepsrecht bij mijn derde keer maar helaas... 4e keer ook niet trouwens kwam ik vandaag achter... Succes met de hele procedure!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Ing »

Gefeliciteerd! Benieuwd naar jullie 'journey'. Colorado is mijn lievelingsstaat overigens, mooie keuze :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door judy »

Wauw....gefeliciteerd!!!! :clap:
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Queste »

SilverState schreef:EU case nummers onder de 30,000 zitten er in principe bij! http://britsimonsays.com heeft daar veel info over verzameld.
Ik had de vraag ook gesteld in het slowchat topic maar is daar een beetje ondergesneeuwd. Krijg je een casenummer ook als je niet bij de eerste selectie zit? Of kan je later alsnog een casenummer krijgen als de nieuwe visabulletins gepubliceerd worden?

Voor zover ik gezien heb was voor afgelopen jaar EU tot 22100.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Dutchess schreef:Gefeliciteerd, Natasja! Wat spannend!
BeyondFaith schreef:De eerste 11 jaar van mijn leven heb ik in Utah gewoond samen met mijn ouders.
Maar je bent daar dus niet geboren?
Nope helaas niet ;) Anders had ik allang weggeweest.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door BeyondFaith »

Poeh wat een rollercoaster! Het is ook beetje dubbel, ik zit hier samen met mijn gezin te stuiteren terwijl hele hoop mensen "not selected" zijn. Dat is elk jaar natuurlijk zo, maar toch weet je. Ik voel echt met de rest mee!!

Vanmorgen de uitslag van onze selectie gedeeld op facebook (uiteraard hebben wij eerst directe naasten op de hoogte gesteld), de respons was overweldigend. Zoveel leuke en lieve reacties, natuurlijk wisten mensen al geruime tijd van onze droom bedoel we zijn er niet heel geheimzinnig over geweest. Ondanks alle lieve reacties zit daar ook wel andere kant aan namelijk dat ondanks dat wij al veel Amerikaanse mensen op FB of andere soc. media hebben er toch ook heel veel mensen uit dit kikkerlandje tussenzitten. Dierbare vrienden die wij al meer dan 30 jaar kennen, familie (al is dat niet heel veel) we laten het allemaal achter. Ook voor onze zoon komt er spannende tijd aan, hij heeft altijd hier gewoond en laat veel vrienden achter. Zeker zijn hechte vriendenclubje zal heavy zijn om die achter te laten, deze jongens trekken al jaren met elkaar op en nu ineens vertrekt er 1 naar de andere kant van de oceaan (als het goed is). Aan de andere kant heb ik al diverse opmerkingen gehoord van hun: "Mamsie wij komen wel langs he!" Ook ik zal echt wel moeite hebben om mijn "jongens" achter te laten, bijna allemaal noemen ze mij mamsie :D

Maar goed nu weer ff in practical mode, nu moeten er diverse documenten/uittreksels aangevraagd worden voor bij het mogelijke interview. Klopt het dat die max 6 maanden oud mogen zijn? Zo ja dan wachten wij nog heel even met aanvragen gewoon om beetje speling te houden :wink: Via Visa Bulletin hadden we al stiekem beetje gezien dat ons case # rond november uitgenodigd zal worden, dit komt ons eigenlijk wel goed uit want wij gingen in december sowieso naar the states, al veranderd onze roadtrip nu even in praktische reis :D Zouden wij dan gelijk onze port of entry kunnen doen of moeten wij dan toch echt nog iets anders regelen? Volgens mij moet het kunnen, maar just checking!

Uiteraard is bovenstaande alleen van toepassing als alles goedgekeurd is etc, wij zijn ons er terdege van bewust dat we nog geen garantie hebben haha.
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door Anneke66 »

Hartelijk gefeliciteerd!!! :thumbup: You made it!!! :blob5: :blob3: :blob2:
Wij wonnen vorig jaar de GC Lottery en nu, een jaar later, hebben we onze GC op zak en zijn we klaar voor onze definitieve migratie... 2 juli vertrekken we definitief.
Het wordt voor jullie een jaar van papierwerk (alhoewel dat best meevalt) en dit gewoon correct indienen. Jullie zoon valt gelukkig mee onder jullie GC; bij ons was het op het nippertje! 2 dagen voor de 21ste verjaardag van onze zoon zijn we de States ingevlogen om de GC te "activeren".
Wij hadden ons interview op de Brusselse ambassade, waar zowel personeel als de consul zeer vriendelijk, sympathiek en behulpzaam waren. Geen stress dus.
Eén tip: zowel man als vrouw moeten elk een certificate of marriage afgeven bij het interview (2x hetzelfde uiteraard ;) ), maar zorg dat je dat dubbel hebt.
De hele procedure waar jullie nu doorgaan, wijst zichzelf uit en je hoeft geen stress te hebben. Doe alles rustig en neem je tijd. Het is zoals een rollercoaster: je stapt erin met en gevoel van "wat komt er nu?" en je stapt er zo weer uit met een gevoel van "dat ging vanzelf".
Heel veel succes!!! En stuur me gerust een berichtje bij opkomende vragen!!!!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2018 winnaar: BeyondFaith

Bericht door SemJes »

Van harte!! :thumbup:

Gelukkig zijn er op het forum veel experts aanwezig die je goed kunnen helpen met vragen die je de komende maanden zal hebben! Nu is het tijd om alles even op je af te laten komen en stiekem alvast te dromen over de toekomst :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer