Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Marianne01
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 13:26

Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door Marianne01 »

Hallo allemaal :-)
Wat fijn dat dit forum bestaat! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 5 jaar geleden ontmoette ik mijn Amerikaanse partner, we wonen nu 3 jaar samen in Nederland en zijn afgelopen maart getrouwd. Nu willen we graag de oversteek maken naar de USA en zijn we op onderzoek uit wat de snelste manier is om voor mij een green card te bemachtigen. Kunnen wij dit vanuit Nederland regelen, of moet hij daarvoor naar Amerika? Kan ik dan hier blijven totdat het geregeld is of moet ik mee? We zijn van plan om eerst tijdelijk bij familie in te trekken en van daaruit ons eigen plekje te vinden etc. Uit de informatie begrijp ik dat we dan ook een sponsor nodig zijn omdat we geen inkomen kunnen weerleggen van de afgelopen jaren omdat hij toen hier was. Tips & ideas anyone?
Alvast bedankt voor het meedenken!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door sundaysue »

Welkom.

Er zijn twee opties in dit geval;
- Direct Consular Filling (DCF)
- IR-1 spousal visa (via USCIS I-130 petitie) IR-1 = married for longer than 2 years.

Het US Consulate te Amsterdam heeft helaas geen USCIS field office meer dus Direct Consular Filling via Amsterdam is niet meer mogelijk. Sinds jij en jouw man samenwonen in Nederland, zouden jullie technisch gezien die route kunnen gaan. Dit betekent dat je een I-130 petitie opstuurt naar Frankfurt in plaats van de USCIS in de VS. Jouw man kan dat bij jouw blijven in de tussentijd maar moet wel kunnen aantonen dat hij jouw kan sponsoren in de VS. Dit betekent, uitgaand dat jullie maar met zijn tweetjes zijn, hij op z'n minst $20,300 per jaar moet verdienen. Lukt dit niet dat moet je zorgen dat je een co-sponsor hebt. Frankfurt biedt nog wel DCF aan. Meer informatie daar over kan je hier vinden. Je visum kan dat helemaal rond zijn binnen aan paar maanden. Je moet overigens nog altijd wel een interview hebben net zoals de reguliere visum aanvragers.

De andere optie is een I-130 petitie insturen naar een USCIS lockbox waarna zij jouw petitie naar een USCIS service center sturen. Die fase alleen al bestaat uit vijf maanden. Binnen vijf maanden maakt de USCIS een beslissing over je I-130 petitie. Daarna gaat het naar the National Visa Center waar je Adjustment of Status doet, meer fees betaald. Ook voor deze optie geldt dat jouw man minimaal 125% van de HSS Poverty Guidelines verdienen (of jullie co-sponsor) $20,300. Stel, je onderhoudt meer familieleden, dan gaat de minimum-voldoen-aan met $5,252 per familielid omhoog. Hij moet ook aantonen dat hij US residency heeft. (Dit geldt ook voor DCF) En je moet hiervoor in Nederland blijven. Uiteraard kan je wel op bezoek gaan in de tussentijd.

DCF is meestal de snelste manier maar alleen toegangelijk nu voor jullie omdat hij al jaren in Nederland woont en er van uitgaand dat hij officiele inwoner van Nederland is. Het kan binnen drie maanden rond zijn, maar kan geen garantie daarover geven. Ligt allemaal aan je petitie, background checks, request for evidences etc. I-130 via USCIS reguliere manier duurt ongeveer 10-12 maanden.

Om even joint sponsors uit te leggen. Jouw man zal altijd jouw main sponsor zijn, hij moet dus ook een I-864 invullen met alle required documents erbij. Zodra jullie een co-sponsor nodig hebben, dan vult deze een I-864A in, Contract Between Sponsor and Household Member (er van uitgaand dat jullie co-sponsor wellicht een familielid is waarbij jullie tijdelijk intrekken) en voegt alle documenten toe net zoals jouw man. Tax Returns, W-2's/1099's, Letter of employment. Pay stubs etc.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door Dakloze »

sundaysue schreef: De andere optie is een I-130 petitie insturen naar een USCIS lockbox waarna zij jouw petitie naar een USCIS service center sturen. Die fase alleen al bestaat uit vijf maanden. Binnen vijf maanden maakt de USCIS een beslissing over je I-130 petitie. Daarna gaat het naar the National Visa Center waar je Adjustment of Status doet, meer fees betaald.
Even nieuwsgierig, hoe kan ze AOS doen als ze in Nederland is? Ik dacht dat AOS alleen kan als je in de VS verblijft.
--
I route, therefore you are.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door sundaysue »

Omdat CR-1-IR-1 visas immigranten visums zijn. Hun visum gebruiken ze voor port of entry en krijgen automatisch hun green card omdat ze AOS doen via het NVC. Zij zijn bij aankomst in de VS meteen permanent residents.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Marianne01
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 13:26

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door Marianne01 »

Bedankt voor je reactie! Het duizelt me soms voor de ogen... DCF lijkt me inderdaad dan de meest efficiente manier. Fijn dat je die paginalink erbij hebt gezet, ik had al over DCF gelezen maar was al "afgetaaid" omdat ik geen kantoor in NL erbij zag staan, maar we mogen dus naar Frankfurt, prima.. scheelt nogal!! We zijn inderdaad met z'n tweetjes. En hij is inderdaad nu 3 jaar officieel inwoner van NL. De inkomenseis kan hij helaas niet aan voldoen, daar zullen we dus een familielid of iemand anders voor moeten benaderen. Moet hij zich ook eerst op een adres in de USA registreren voordat wij dit in gang kunnen zetten? Of mogen we bijvoorbeeld zijn moeders' adres opgeven - waar hij voordat we elkaar leerden kennen ook gewoond heeft - en waar we van plan zijn eerst bij in te trekken? En misschien stomme vraag, maar zijn er ook mensen (bureaus ofzo?) die ons hierbij kunnen helpen? Of is het een kwestie van rustig aan goed lezen en gaan met die banaan? (haha) Ik word er een beetje kriebelig van en m'n man en ik grapten al tegen elkaar dat in NL blijven toch eenvoudiger is (ookal hebben we het hier ook niet makkelijk momenteel). Greets!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door Dakloze »

thenextdtrump schreef:
sundaysue schreef: De andere optie is een I-130 petitie insturen naar een USCIS lockbox waarna zij jouw petitie naar een USCIS service center sturen. Die fase alleen al bestaat uit vijf maanden. Binnen vijf maanden maakt de USCIS een beslissing over je I-130 petitie. Daarna gaat het naar the National Visa Center waar je Adjustment of Status doet, meer fees betaald.
Even nieuwsgierig, hoe kan ze AOS doen als ze in Nederland is? Ik dacht dat AOS alleen kan als je in de VS verblijft.
Zo blijkt maar weer, een uitzondering op elke regel. Dank voor de uitleg.
--
I route, therefore you are.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door sundaysue »

Marianne01 schreef:Bedankt voor je reactie! Het duizelt me soms voor de ogen... DCF lijkt me inderdaad dan de meest efficiente manier. Fijn dat je die paginalink erbij hebt gezet, ik had al over DCF gelezen maar was al "afgetaaid" omdat ik geen kantoor in NL erbij zag staan, maar we mogen dus naar Frankfurt, prima.. scheelt nogal!! We zijn inderdaad met z'n tweetjes. En hij is inderdaad nu 3 jaar officieel inwoner van NL. De inkomenseis kan hij helaas niet aan voldoen, daar zullen we dus een familielid of iemand anders voor moeten benaderen. Moet hij zich ook eerst op een adres in de USA registreren voordat wij dit in gang kunnen zetten? Of mogen we bijvoorbeeld zijn moeders' adres opgeven - waar hij voordat we elkaar leerden kennen ook gewoond heeft - en waar we van plan zijn eerst bij in te trekken? En misschien stomme vraag, maar zijn er ook mensen (bureaus ofzo?) die ons hierbij kunnen helpen? Of is het een kwestie van rustig aan goed lezen en gaan met die banaan? (haha) Ik word er een beetje kriebelig van en m'n man en ik grapten al tegen elkaar dat in NL blijven toch eenvoudiger is (ookal hebben we het hier ook niet makkelijk momenteel). Greets!

Papierwerk is niet zo erg als dat het lijkt. Ik raad alleen immigratie advocaten aan als er een legaal probleem is (zoals een strafblad of iets anders dat immigratie een stuk pittiger maakt). Het is ook geen garantie dat er iets fout kan gaan, ook zij kunnen nog fouten maken. Geloof me, bespaar je geld. Het is een kwestie van goed doorlezen.

Als jullie bij een familielid gaan inwonen, dan is dat het bewijs dat hij al een adres in Amerika heeft. Mocht bijvoorbeeld zijn familie die op hetzelfde adres woont jullie co-sponsor zijn; dan moet deze een I-864A invullen. Verblijft jullie co-sponsor niet op hetzelfde adres dan jullie; dan een reguliere I-864. Checklist op USCIS voor DCF Frankfurt is een beetje out-of-date want het vraagt nog voor een G-325A maar die is vervangen door I-130A.

Is zijn US drivers license nog geldig? Heeft hij nog zijn Amerikaanse rekening lopen? Heeft hij zijn geboorte certificaat waaruit blijkt dat hij US Citizen by birth is? Je moet wel een hoop aanleveren al via de DCF route.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Marianne01
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 13:26

Re: Help! Emigreren naar USA, woon nu in NL met mijn Amerikaanse partner

Bericht door Marianne01 »

Sundaysue
Ja das waar. Was andersom met de IND ook zo. Heel wat geregel en bijelkaar geraap maar uiteindelijk wel te doen.
Goed om te weten qua papieren voor de co-sponsorship. Ik vermoed dat dat inderdaad iemand anders gaat worden dan het familielid. Maar dat moeten we nog vragen.
Zijn drivers licence is niet meer geldig, SSN hebben we dat kaartje van, bankrekening loopt nog wel en geboortecertificaat met apostile is ook aanwezig gelukkig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer