Green card lottery als student

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Green card lottery als student

Bericht door ASILKAN »

Dag iedereen ik ben zoals ons allemaal helemaal verliefd met het idee 'living in america' en ik heb een vraag.

Ik ben 20jaar zit in 7 specialicatiejaar in middelbaar en ben van plan om vanaf september verder te studeren op hogeschool of unief. Ik ken the green card lottery en weet hoe het werkt maar ik vroeg mij af, wanneer ik afgestudeerd ben van middelbaar als volwassenen (18+) en mezelf inschrijf in de lottery en mocht ik winnen, is het dan mogenlijk om terug in belgie mijn studies verder te doen? Ik begrijp dat je een bepaalde deadline hebt om verplicht op US soil te zijn bij het winnen van lottery maar ik weet niet of je daarna voor onbepaalde duur in land van herkomst kan blijven zonder gevolgen. De reden waarom ik wil verder studeren in belgie is voor het geval dat ik voor een heel lange tijd geen green card kan krijgen en dan wil ik in de tussentijd elk jaar mijn kans wagen.
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Green card lottery als student

Bericht door MDeckers »

Zodra je de green card wint heb je (heel ongeveer) max 18 maanden om verhuisd te zijn (+- 6 maanden tot interview, en vervolgens moet je binnen 12 maanden verhuisd zijn).

Er zijn uitzonderlijke omstandigheden waarin je een ander land je thuis mag maken voor meer dan een jaar wanneer je een greencard hebt, maar voor zover ik weet is in Belgie studeren er niet een van.

Als je echt hier wil studeren, kan je even goed nog wachten met het deelnemen aan de green card lottery.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Green card lottery als student

Bericht door Anneke66 »

Hi folks!
Even de situatie van mijn zoon schetsen: mijn echtgenoot heeft de GC Lottery gewonnen; ondertussen zijn onze GC ook geactiveerd. Op het interview in de ambassade in Brussel heeft de consul bevestigd dat mijn zoon zijn GC voor zijn 21ste moest activeren en dat hij zijn studies aan en Belgische universiteit WEL mag afmaken OP VOORWAARDE dat hij jaarlijks regelmatig Amerika binnenvliegt (voor vakantie en reunie met zijn ouders). Mijn zoon verblijft dus wel geruime tijd (max 3 maanden per keer) buiten de VS MET een doel: studies afmaken. Als je zo lang uit het land wil blijven zonder goede reden, kan je je GC verliezen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Green card lottery als student

Bericht door Bennogr »

Als ik mij goed herinner is er een mogelijkheid om met een groene kaart 'verlof' (advance parole??) te vragen als je om dringende redenen langer buiten de VS wilt verblijven. Misschien waard dat na te zoeken/vragen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Green card lottery als student

Bericht door Anneke66 »

Als ik mij goed herinner is er een mogelijkheid om met een groene kaart 'verlof' (advance parole??) te vragen als je om dringende redenen langer buiten de VS wilt verblijven. Misschien waard dat na te zoeken/vragen?
Dit kan je inderdaad navragen/opzoeken bij USCIS.
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: Green card lottery als student

Bericht door inge67 »

Hoi Anneke,

Wij hebben onze GC geactiveerd in 2012 en zijn in 2013 voorgoed vertrokken. Mijn beide zoons studeerden op dat moment in Leuven. 1 vd 2 woont sinds 2014 in de VS. De andere nog steeds in Belgie (sinds 2016 afgestudeerd). Je kan me altijd een pm sturen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Green card lottery als student

Bericht door hemmie »

Volledig off-topic, maar Inge67, leuk je weer eens hier te zien, hoe vergaat het jullie?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: Green card lottery als student

Bericht door inge67 »

Hoi Hemmie met ons is alles goed. We wonen nog steeds in Santa Barbara. onze dochter gaat volgend jaar naar High school en die wordt een echte Amerikaanse. Verder hebben we allebei een toffe job en genieten we van de Californische zon ☀️
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Green card lottery als student

Bericht door MDeckers »

Ik wil zeker niemand tegen spreken (eigen ervaring is natuurlijk veel waardevoller dan 'van horen zeggen', maar zou er ook geen verschil zijn tussen 'zoon zijn van' en de enige in zijn gezin zijn die een GC gaan aanvragen?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Green card lottery als student

Bericht door Anneke66 »

maar zou er ook geen verschil zijn tussen 'zoon zijn van' en de enige in zijn gezin zijn die een GC gaan aanvragen?
Technisch gezien niet volgens mij (ook weer subjectief dus), maar als je zekerheid wilt hieromtrent... Stel je vraag rechtstreeks aan de ambassade per mail of telefonisch. Ze werken hel vlot en ze zijn zeer hulpvaardig (wél eigen ervaring ;) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer