CR1 procedure en documenten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sarah1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2017, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

CR1 procedure en documenten

Bericht door Sarah1989 »

Hallo allemaal, :D

Ik en mijn man zijn bezig met de CR1 procedure zodat ik naar Amerika kan emigreren.
Nu is het zo dat we het meeste al verzameld hebben (veelal staat op internet uitgelegd en etc...), maar toch lopen we tegen een aantal dingen aan die niet gemakkelijk ergens op te zoeken zijn en daarom zou ik graag jullie advies willen.

Wij hebben onze I 130 formulieren en documenten zo goed als bij elkaar op deze na:
1. Politierapport? Ik heb contact gehad met de gemeente waar ik woon en die zegt mij dat een VOG alleen door een werkgever kan worden aangevraagd?!
Dus hoe ga ik hieraan komen? Iemand ervaring?

2.Ook staat er in de checklist: A copy of petitioner's proof of naturalization. (If applicable)
Nu is de moeder van mijn man genaturaliseerd en zo heeft mijn man zijn USA citizen verkregen, is de papier/certificaat van de neutralisatie van zijn moeder dan van toepassing?

3.Het is me ook niet duidelijk of ik mijn handtekening onder elke formulier moet zetten en of die van mijn man alleen voldoende is, ivm dat hij het pakket samenstelt in amerika en ik hier in nederland ben? Ik zie dat nergens duidelijk staan?!

Ik hoop dat iemand hier ervaring me heeft en mij kan helpen met mijn vragen.
Graag hoor ik ook ervaringen van andere die hetzelfde hebben doorlopen en tips hebben voor mij. :D

Het laatste wat ik en mijn man willen is vertraging oplopen, aangezien het een jaar kan gaan duren!!! :shock: :sadcry:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Dakloze »

Sarah1989 schreef:1. Politierapport? Ik heb contact gehad met de gemeente waar ik woon en die zegt mij dat een VOG alleen door een werkgever kan worden aangevraagd?!
Dus hoe ga ik hieraan komen? Iemand ervaring?
Ja, bij de gemeente zijn het domme dodo's die nergens wat van snappen. Vraag maar gewoon om een leidinggevende die het wel snapt. Neem deze brief mee: http://photos.state.gov/libraries/nethe ... PPSUPP.pdf
Sarah1989 schreef:3.Het is me ook niet duidelijk of ik mijn handtekening onder elke formulier moet zetten en of die van mijn man alleen voldoende is, ivm dat hij het pakket samenstelt in amerika en ik hier in nederland ben? Ik zie dat nergens duidelijk staan?!
Hij is de petitioner (jij bent de beneficiary), en hij moet dus ondertekenen.
--
I route, therefore you are.
Fellow2012

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Fellow2012 »

Sarah1989 schreef:2.Ook staat er in de checklist: A copy of petitioner's proof of naturalization. (If applicable)
Nu is de moeder van mijn man genaturaliseerd en zo heeft mijn man zijn USA citizen verkregen, is de papier/certificaat van de neutralisatie van zijn moeder dan van toepassing?
Ja.
Dit betekent dat jouw man minderjarig was toen zijn moeder werd genaturaliseerd en hij daarmee automatisch Amerikaan werd. In dit geval moet je de naturalisatieakte van z’n moeder meesturen als z’n naam erop staat.

Er is wel 1 formulier dat je moet tekenen namelijk G325A ( Biographic Information). Dit formulier moet dus 2x ingevuld worden. 1x voor jou en 1x voor je man.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door sundaysue »

I-130 heeft een nieuw supplement; I-130A

Een vervanger van G-325A.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sarah1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2017, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Sarah1989 »

Dankjullie wel, het is direct duidelijk wat ik moet doen! :thumbup: We zagen inderdaad dat de formulier g-325a is vervangen door de i 130a nadat ik hem al had ingvuld, maar gelukkig nog niet opgestuurd!

we gaan kijken of zijn naam op de naturalisate certificaat van zijn moeder staat en daar een kopie van maken!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door ADE01 »

Wat betreft je VOG; natuurlijk kun je die aanvragen op basis van emigratie doeleinden. Het document wat iemand anders hier linkte is erg handig en je moet ook de gegevens van het consulaat in Amsterdam invullen op het papier. Gemeente medewerkers zijn helaas niet allemaal even bekwaam.

U.S. Consulate General
Museumplein 19
1071 DJ Amsterdam
The Netherlands
Sarah1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2017, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Sarah1989 »

Dankje, ga ik zeker doen op die manier (ik zal nog even moeten wachten, aangezien het niet ouder dan 6 maanden moet zijn straks).
Inderdaad de medewerkers van de gemeente weten niet veel, die verwezen me door naar de politie.
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Steffen »

Toen ik mijn CR-1 doorliep (alweer 5 jaar geleden :shock: ) was Nederland een van de weinige landen waar je zelf geen politie rapport kon aanvragen. Dit doet de Amerikaanse ambassade in Amsterdam zelf. Dit is echter alweer 5 jaar geleden, dus dit kan verandert zijn.

Kijk ook even het 'oude' topic van Smittenimmigrant door. Als ik het me goed herinner heeft zij haar CR1/IR1 procedure uitgebreid opgeschreven.

viewtopic.php?f=12&t=44628
Sarah1983
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door Sarah1983 »

Ik ben even benieuwd hoe het inmiddels met topic starter gaat. Is alles goed verlopen en afgerond?
Wij zijn zelf ook geïnteresseerd in de CR1 procedure namelijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: CR1 procedure en documenten

Bericht door mtl »

Topicstarter heeft sinds mei vorig jaar niet meer ingelogd. Je kan haar een pb sturen, wie weet reageert ze.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer