Emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Emigratie

Bericht door Patrickv »

Hoi allemaal,

Ik ben voor mijzelf de optie aan het bekijken of het mogelijk is om naar Amerika te verhuizen, ik heb al veel opgezocht maar er zijn mij een aantal dingen die ik niet kan vinden, of mij onduidelijk zijn.

Voor de greencard loterij word gezecht dat je genoeg financiele middelen moet hebben, hoeveel is dit ongeveer?(daarmee bedoel ik niet hoeveel het kost, maar wat je zelf aan geld nodig hebt om toegelaten te worden)

Moet je eerst naar Amerika geweest zijn om te mogen emigreren, ik ben er nog nooit geweest maar wil volgend jaar een reis gaan maken, maar mocht ik al eerder uitgeloot worden is dit een probleem?

Voor en werk visium, hoe lang moet je in Amerika gewerkt hebben om een definitief verblijf te krijgen, en is het mogelijk om vanuit Nederland te soliciteren om een baan daar, mocht ik deze baan krijgen kom ik dan aanmerking voor een werk visium? En moet ik mijn hele verblijf in Amerika dan voor de zelfde weekgever blijven werken?

Hoe zit het met een tijdelijke werkvergunning, hier ksn ik weinig over vinden, heeft iemand hier meer informatie over? De duur en voorwaarde? En hoe vaak kan je deze verlengen?

Alvast bedankt

Patrick
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Emigratie

Bericht door goldenhills »

Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Bedankt voor je reactie. Echter kan ik sommige linkjes niet openen, met name het deel over het interview, heb je toevallig een link die wel werkt,

Groet patrick
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Emigratie

Bericht door Max Kool »

Patrickv schreef:[...]

Voor de greencard loterij word gezegd dat je genoeg financiele middelen moet hebben, hoeveel is dit ongeveer?(daarmee bedoel ik niet hoeveel het kost, maar wat je zelf aan geld nodig hebt om toegelaten te worden)
Ik zou zeggen, voldoende om jezelf toch minimaal 3 tot 6 maanden te onderhouden. Zeker in het begin gaat je geld er hard doorheen.

Anyway, misschien interessant om te delen hoe oud je bent, wat voor werk of school je nu doet, etc. Dat maak nogal uit namelijk.
LA, LA, LA....
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Ik bedoel voornamelijk wat je moet hebben volgens het consulaat, om tijdens het interview goedgekeurd te worden,

Ik ben 27, ik werk als manager in de horeca maar heb diploma's voor detailhandel en filiaal manager
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Emigratie

Bericht door Max Kool »

Dus stel je wint de Green Card Lottery, dan moet jij aantonen dat jij er financieel goed over nagedacht heb.

Ik ben nog nergens een harde eis tegen gekomen. Wel "richtlijnen" 10.000 USD in the bank, eventuele bezittingen (auto, huis) tellen ook mee, evenals een job offer in de VS. Zorg dat je daar bewijs van hebt. Kortom, jij moet de ambtenaar ervan overtuigen dat je jezelf kunt redden.


Zonder 20kEuro in bezittingen zou ik het niet doen iig.
LA, LA, LA....
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Dankjewel, hier kan ik wat mee. Ik heb nog gren baan aangeboden gekregen, op dit moment ben ik aan het bekijken of het allemaal mogelijk is
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Emigratie

Bericht door Queste »

Een baan aangeboden krijgen gaat dan ook niet zomaar. Ten eerste moet de baan aan voorwaarden voldoen. o.a op minimaal backelor niveau zijn en minimaal 70k per jaar verdienen. Twee voorwaarden die bovendien hoogstwaarschijnlijk opgewaardeerd gaan worden onder Trump.
Ten tweede moet een werkgever er wel zin in hebben de procedure voor je te starten, de kosten daarvoor te dragen en te wachten op het visum voordat je eens een keer daadwerkelijk aan de slag kunt.
De periode voor aanvragen van een H1B is dit jaar van 3 tot 8 april. Inderdaad. De aanvraag moet eigenlijk a.s. maandag gedaan worden. Dus dit jaar val je al buiten de boot.
Als je een baan en een werkgever gevonden hebt die aan al deze voorwaarden voldoen kan je dus volgend 1e week april een aanvraag indienen. Dan wordt er geloot. Ja, ook voor temporary werkvisa wordt geloot. Nu gaat er een gerucht dat Infosys dit jaar hard gaat schrappen in het aantal aanvragen dat ze willen gaan dus, dus misschien wordt je kans om ingeloot te worden 1:3 i.p.v. 1:5.
Stel nou dat je die stap ook overleeft zou je in theorie per 1 oktober 2018 een visum kunnen hebben. Kunnen. Want priority processing is voorlopig afgeschaft dus wat de doorlooptijd gaat worden is nog maar de vraag.

Ik dacht 2,5 jaar geleden ook "ik zoek een baan, vraag een H1B aan en vertrek". En ik werk in de IT in een baan die doorgaans 90-120k verdient.

Ik woon wel inmiddels in het buitenland, maar (nog) niet in de USA.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Emigratie

Bericht door ADE01 »

Wat betreft DV is er geen harde eis. Ik ben net door de hele procedure en zelfs niemand heeft ons gevraagd naar werk/inkomen/bezittingen. Maar wij hebben anderen wel deze vragen en nog veel meer uitdagende vragen horen krijgen. Het ligt (denk ik) ook aan de rest van je situatie. Ben je een single parent met kinderen en is je hoogst genoten opleiding de HAVO dan zullen ze vast meer vragen stellen dan wanneer je enkel alleen bent en een hogere opleiding afgerond hebt. De procedure zelf kost niet zo veel maar het gaat hard wanneer je een aantal keer moet vliegen, spullen mee moet nemen en weer opnieuw moet starten. DV sign up is pas in oktober weer, dan hoor je Mei 2018 of je gewonnen hebt en ben je zo 2 jaar verder voor je uberhaupt zou kunnen emigreren. Ik zou sowieso eerst een keer op vakantie gaan!

Overigens wordt een visum op basis van je horeca achtergrond lastig denk ik, maar er is wel veel geld te verdienen in de horeca in de VS.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigratie

Bericht door Hockey »

Patrickv schreef:Voor de greencard loterij word gezecht dat je genoeg financiele middelen moet hebben, hoeveel is dit ongeveer?(daarmee bedoel ik niet hoeveel het kost, maar wat je zelf aan geld nodig hebt om toegelaten te worden)
3 tot 6 maanden kunnen leven daar zonder een baan.
Patrickv schreef:Moet je eerst naar Amerika geweest zijn om te mogen emigreren, ik ben er nog nooit geweest maar wil volgend jaar een reis gaan maken, maar mocht ik al eerder uitgeloot worden is dit een probleem?
Nee, je hoeft niet eerst in de VS te zijn geweest.
Patrickv schreef:Voor en werk visium, hoe lang moet je in Amerika gewerkt hebben om een definitief verblijf te krijgen, en is het mogelijk om vanuit Nederland te soliciteren om een baan daar, mocht ik deze baan krijgen kom ik dan aanmerking voor een werk visium? En moet ik mijn hele verblijf in Amerika dan voor de zelfde weekgever blijven werken?
Over welk visum heb je het? H1-B? L1-A? O2? J1?
Er bestaan verschillende visa met allemaal een cijfer en een letter. Dus van belang is te weten op welk visum jij doelt.
Patrickv schreef:Hoe zit het met een tijdelijke werkvergunning, hier ksn ik weinig over vinden, heeft iemand hier meer informatie over? De duur en voorwaarde? En hoe vaak kan je deze verlengen?
Zie bovenstaande vraag.
Patrickv schreef:Ik bedoel voornamelijk wat je moet hebben volgens het consulaat, om tijdens het interview goedgekeurd te worden,
Tijdens welk interview? voor de DV Lottery minimaal 12 jaar scholing, waarbij de eerste twee jaar basisschool niet meetellen, en doublures (blijven zitten) ook niet. Of voor de visum voor een aangeboden baan? Dan hangt het van de eisen voor dat specifieke visum af.
Patrickv schreef:Ik ben 27, ik werk als manager in de horeca maar heb diploma's voor detailhandel en filiaal manager
Welk niveau opleiding? Welk niveau is jouw baan? bachelor, universitair, mbo?

Waarom wil je naar de VS?
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Ik ben er inmiddels achter dat een tijdelijk weekvisum voor mij lastig gaat worden, dus dan zal het via de dv lottery moeten proberen, ik heb een mbo detailhandel gedaan,

Detailhandel is een mbo, horeca management ook, en filiaal managers zijn interne cursusen die ik heb gedaan.

Mijn reden om na Amerika te gaan zijn er erg veel om het kort te houden mijn jaren lange fascinatie, en ik weet dat ik hier in Nederland niet op m'n plek zit
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Emigratie

Bericht door sundaysue »

Je zult een werkgever moeten vinden die voor jou een (tijdelijk) werkvisum wilt aanvragen. Is je droom uiteindelijk te blijven? De weg naar een green card kan lang duren in dat geval (6+ jaar als ik me niet vergis?) en anders hopen op een kans in de DV loterij.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Dat klopt mijn einddoel is blijven in Amerika, en dat gaat uiteindelijk ooit lukken, alleen de weg erna toe nog
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigratie

Bericht door Hockey »

Patrickv schreef:.... en dat gaat uiteindelijk ooit lukken .....
Hoe dan? Als het enkel een kwestie van willen was zaten veel meer forumleden al in de VS.

Je bent nog nooit in de VS geweest, en weet wellicht onvoldoende van de VS, hoe kan je dan weten of de VS het juiste land is?
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Omdat ik geloof dat als je voor je dromen echt wilt vechten dat ze zullen uitkomen,

Ik ben er inderdaad nooit geweest daarom staat er voor volgend jaar ook een reis geplant
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigratie

Bericht door Hockey »

@Patrickv, je mist mijn punt. Emigreren naar de VS is geen kwestie van heel erg graag willen of er hard voor vechten. Als dat enkel het geval zou zijn willen de mensen die er nog niet wonen het niet graag genoeg; iets wat niet klopt. Emigratie, althans legale emigratie, is een kwestie van regels, regels en nog eens regels, helaas.

En besef je dat de VS een compleet ander land dan Nederland is. Geen sociaal vangnet, vaak lange werkdagen, zeer hoge kosten voor gezondheidszorg etc. Met ook nog eens grote verschillen per staat, en zelfs binnen de staten.
Patrickv
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2017, 22:50

Re: Emigratie

Bericht door Patrickv »

Hier ben ik me van bewust, ook van de kosten ben ik oo de hoogte, ik weet dat er een cultuur verschil is en dat ik weer van voor af aan alles moet gaan opbouwen, daar wik ik voor vechten, wat betreft de greencard dat zijn inderdaad heel veel regels en geluk hebben
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Emigratie

Bericht door sundaysue »

Ga eerst een op vakantie daar, 2-3 weken. Alles gaat zo anders daar dan in Nederland. Ik ben zelfs assistent filiaalmanager geweest in Nederland. Hier in Amerika blijft het lastig om aangenomen te worden in bijvoorbeeld de detailhandel. Men wilt soms niets te maken hebben met papierwerk voor verificatie en waarom zouden ze jouw aannemen in plaats van een reguliere Amerikaan?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Emigratie

Bericht door Queste »

@hockey: Hij heeft wel een punt. Zonder doorzettingsvermogen gaat het zeker niet lukken. Daarmee is natuurlijk niet gegarandeerd dat het mét wel lukt of hoe lang het gaat duren. Als je nu niet aan de voorwaarden voldoet, wat kan en wil je doen om dat te veranderen. Ik zit ook in dat traject en heb ook altijd geloofd dat het gaat lukken.

Een traject wat voor hem haalbaar zou *kunnen* zijn is op een studie visum gaan, van daaruit soliciteren en een werkvisum krijgen. Moet hij wel in staat zijn om op enige wijze die studieperiode te kunnen overbruggen. Bij voorkeur een stem studie natuurlijk om van de 2 jaar extended OPT te kunnen profiteren (mits die niet geschrapt gaat worden). En in veel hervormingsplannen staan internationale studenten op het hoogste treetje om een H1B te krijgen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigratie

Bericht door mtl »

Gewoon ervoor gaan en zien wat er van komt. Zorg er wel voor dat het geen obsessie wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer