Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door kastelke »

Waar wel over te onderhandelen valt: stel dat je health insurance pas ingaat na 6 maanden: negotieer het tot 3 maanden. Of onmiddellijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fellow2012

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door Fellow2012 »

Mijn ervaringen gebaseerd op jobs bij grote bedrijven is dat de verzekering doorgaans ingaat op de eerste van de maand. Mijn eerste werkdag begon op 10/25 en op 11/1 is de verzekering ingegaan. Ik zou het erg raar vinden als het pas na 6 of 3 maanden ingaat.
Fellow2012

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door Fellow2012 »

Zo raar is dat blijkbaar niet...
Under Obamacare, employees must be eligible to enroll in their employer's health insurance within 90 days of their start date. It could be less.

You may have to wait only until the first of the month following your start date to enroll.

These differences often depend on your industry. "If you're in an industry, such as white-collar technical engineering jobs, that really wants to attract employees, they will typically have a waiting period of 30 days or less," Kinkade says.

Other fields may not need to make their jobs as attractive and can force you to wait the full 90 days.
http://www.nextavenue.org/getting-healt ... ween-jobs/
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door goldenhills »

adam747 schreef:Inmiddels staat er een aardig bedrag op de HSA-rekening na aantal jaren sparen dat ze ons regelmatig mailen of wij dat niet willen beleggen?! Zou je dat wel doen eigenlijk? :?
Ik stop het in een index fund (Vanguard). Als je eenmaal een buffer hebt opgebouwd dan heb je het extra geld voorlopig niet nodig, en dan is m.i. beleggen een betere optie. Voordeel van een HSA is juist de 'triple tax benefit', dus na je 401k matching de beste optie om voor je pensioen te sparen.
Fellow2012

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door Fellow2012 »

Goldenhills, bedankt voor de tips. Ik heb reeds 2 rekeningen bij Vangaurd. Met “sparen voor pensioen” in de context van HSA, bedoel je sparen voor medische uitgaves als je met pensioen bent? Want, je mag de opbrengsten van HSA toch alleen voor medische kosten gebruiken? Of zijn er uitzonderingen?
Fellow2012

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door Fellow2012 »

kaap koraal schreef:Zelf ook niet sparen maar lekker verbrassen is goed voor onze economie en hier ook 0,25% rente op spaarrekening dus toch geen nut.
Geld verbrassen is wel zo lekker, vraag me alleen af of menige loonslaven zich beseffen dat dit land geen sociaal vangnet heeft zoals Nederland. Maw, mocht de economie belly-up gaan zoals dat in 2008/09 gebeurde, hoeveel mensen kunnen hun huidige levensstijl nog houden wanneer ze 6 maanden of langer totaal geen inkomen hebben? Want de overgang van een groot huis naar een single bedroom appartment kan best heftig zijn hoor en dat is niet het ergste! En met netto-uitgaves in de buurt van $5000 p/m, heb je flink wat geld nodig om een jaar zonder inkomen door te komen.Hopelijk ben je dan ook kerngezond want medische kosten…laten we deze scenario maar buiten beschouwing laten!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Help! Aanbieding wel of niet aannemen?

Bericht door goldenhills »

adam747 schreef:Goldenhills, bedankt voor de tips. Ik heb reeds 2 rekeningen bij Vangaurd. Met “sparen voor pensioen” in de context van HSA, bedoel je sparen voor medische uitgaves als je met pensioen bent? Want, je mag de opbrengsten van HSA toch alleen voor medische kosten gebruiken? Of zijn er uitzonderingen?
Je mag het vanaf je 65ste boetevrij opnemen, maar voor non-qualified expenses moet je wel gewoon inkomstenbelasting betalen. Nog altijd een goede deal dan (in dat geval gelijk aan een 401k).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer