request: aangeraden emigration lawyers

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
gohan127
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 27

request: aangeraden emigration lawyers

Bericht door gohan127 » 28 feb 2017, 02:38

Beste Forum leden,

Mijn vriendin en ik willen gaan trouwen maar hebben een goede imigration lawyer nodig om te helpen, wie kunnen jullie aanraden? het liefst in de omgeving Texas (houston) of Baltimore.

de specifieke diensten waar we naar op zoek zijn is dat hij moet helpen met haar j-1 intern visa waar ze een 212(e) (2 year foreign residency requirement) op gekregen heeft.

en ten tweede informatie over welke visa we het beste kunnen aanvragen. haar paspoort in Roemeens en dat maakt alles weer ingewikkelder dan gewenst.

sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: request: aangeraden emigration lawyers

Bericht door sundaysue » 28 feb 2017, 17:26

Wat is je vraag precies? Wil je gewoon trouwen in de US of ook settelen? Wat ben jij, groene kaart houder, visum houder?
Je vriendin kan zich niet in de USA vestigen zolang de 2-year-residency requirement geldt.
Het lijkt erop dat jullie die requirement moeten uitzitten als jullie je willen settelen.
If you are an international exchange visitor (J-1), you may not change your nonimmigrant status if:

You were admitted to the United States to receive graduate medical training, unless you receive a special waiver.
You are an exchange visitor and are required to meet the foreign residence requirement, unless you receive a waiver.
If you do not receive a waiver, you may only apply to change to a diplomatic and other government officials (A visa) or representatives to international organizations (G visa)
Laatst gewijzigd door sundaysue op 28 feb 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 28 feb 2017, 17:43

https://travel.state.gov/content/visas/ ... ility.html
What does being subject to this requirement mean?

You are required to fulfill this requirement by returning to your home country for a cumulative total period of at least two years. You are not prohibited from travelling to the United States, but until you have fulfilled the two-year home-country physical presence requirement, you are not permitted to do any of the following:

- Change status while in the United States to the nonimmigrant categories of temporary worker (H) or intracompany transferee (L);
- Adjust status while in the United States to immigrant visa/lawful permanent resident status (LPR);
- Receive an immigrant visa at a U.S. Embassy or Consulate; or
- Receive a temporary worker (H), intracompany transferee (L), or fiancé (K) visa.
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

gohan127
Amerika-newbie

Bericht door gohan127 » 01 mar 2017, 02:26

Correct sundaysue, het plan is om een waiver te krijgen zodat we geen 2 jaar hoeven te wachten. Maar aangezien je die maar 1 keer kan aanvragen is mijn vraag nu wie een goede imigration lawyer kent die ons kan adviseren betreft onze opties en ons kan helpen onze kansen tot slagen te vergroten met het aanvragen van die waiver.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 01 mar 2017, 02:55

Wij hebben in Houston altijd Rosa Han gebruikt (en nu nog), zij wordt door mijn man's werkgever gebruikt (klein kantoor maar heel veel buitenlandse werknemers. Zo ver ik weet is iedereen tevreden, maar dat gaat altijd om werkvisa en werkgebonden greencards, dus geen idee of ze ook veel kaas heeft gegeten van deze situatie.
Terug in Texas!

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 01 mar 2017, 03:10

Was dit visum 'government funded' ? Schijnbaar is het dan wat lastig om een waiver te krijgen, is wat ik gelezen heb op Visajourney. Maar een goede advocaat zou kunnen helpen. Succes!

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze » 01 mar 2017, 18:49

gohan127 schreef: Mijn vriendin en ik willen gaan trouwen maar hebben een goede imigration lawyer nodig om te helpen, wie kunnen jullie aanraden? het liefst in de omgeving Texas (houston) of Baltimore.

de specifieke diensten waar we naar op zoek zijn is dat hij moet helpen met haar j-1 intern visa waar ze een 212(e) (2 year foreign residency requirement) op gekregen heeft.

en ten tweede informatie over welke visa we het beste kunnen aanvragen. haar paspoort in Roemeens en dat maakt alles weer ingewikkelder dan gewenst.
Het bedrijf dat voor mij alles geregeld heeft maakte gebruik van Berry, Appleman & Leiden. Deze club heeft online trackers voor clienten en heeft alles perfect voor ons geregeld. Mijn advocaat was Kortney Gibson, http://www.balglobal.com/bal-people/kortney-gibson/ en die zit in Dallas, TX.

Hierbij geldt hetzelfde als wat Hemmie zegt, voornamelijk employer-sponsored, dus L1, H1 en EB1/2/3. Voor mij hebben ze L1-A en EB1c afgehandeld. Slechts 1 RFE en binnen 6 maanden klaar met GC.
--
I route, therefore you are.

Erwin74
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Erwin74 » 01 mar 2017, 22:22

Die van ons heet Ansbach+Ghouse,PLLC. http://www.agfirm.net. Heeft alles razendsnel afgewerkt en na 6 maanden hadden wij onze green cards.

gohan127
Amerika-newbie

Bericht door gohan127 » 06 mar 2017, 06:42

Beste mensen, dankjewel voor de input! ik was net een weekendje weg. maar ik heb werk gemaakt van de bureaus die jullie hebben aangeraden. :thumbup:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer