Getrouwd met Amerikaanse emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
daveveer
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2017, 16:53
Aantal x V.S. bezocht: 14

Getrouwd met Amerikaanse emigreren naar Amerika

Bericht door daveveer »

L.S.,

Ik ben sinds 9 jaar getrouwd met een Amerikaanse.

Na mijn studietijd in Amerika, waar ik mijn vrouw heb leren kennen, zijn wij naar Nederland gegaan ivm meer zekerheid e.d. Nu wij beide onze carriere, spaargeld ed op orde hebben willen we in de loop van dit jaar naar Amerika terugverhuizen.

Helaas een hoop haken en ogen aan de inburgeringskant.

WIj hebben een aantal maanden geleden met een inburgeringsadvocaat contact gehad in California. Deze gaf aan dat ik kan afreizen naar Amerika en daar mijn status kan wijzigen al dan niet mijn greencard process op kan starten. Ik heb hier serieuze twijfels over, aangezien ze bij de douane al checken of ik een retour ticket heb, en wanneer ik terug ga. In dit geval dus niet. Dan kunnen zij me zeker weigeren.

Ook moeten wij de ouders van mijn vrouw vragen om te sponsoren aangezien mijn vrouw dus hier woont en werkt.

Heeft iemand ervaring met het een huwelijk tussen amerikaan en nederlander, welke dus voor langere tijd in NL hebben gewoond? Wat wij dienen te doen voor vertrek en welke papieren wij In order dienen te hebben voordat ik weg kan? Ik zou het erg vervelend vinden als ik door een ontbrekend papiertje weer terug mag om deze op te halen.

Waar dien ik aan te denken, wat voor papierwerk dien ik klaar te hebben e.d.

Zijn er in NL advocaten die dit weten?

Gr.

Dave
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Getrouwd met Amerikaanse emigreren naar Amerika

Bericht door sundaysue »

Hi Dave,

Voorheen was het mogelijk voor de getrouwde mens zoals jouw Amerikaanse vrouw en jezelf de DCF (Direct Consular Filling) route te kiezen in Amsterdam omdat het Consulaat in Amsterdam een USCIS field office had, dat is nu niet meer zo. De beste, slimste en legaalste manier is de IR-1 visum route betrekken. Deze kan je al insturen wanneer jij en jouw vrouw nog in Nederland wonen. Later in het stadium moet zij wel naar Amerika vertrekken zodat zij kan aantonen dat jullie een huis/apartement hebben (domicile).

Wat de advocaat jouw heeft verteld is deels waar. Je zou AOS kunnen doen als je in de USA bent maar dat zou bv kunnen als je spontaan op reis zou gaan naar je liefje zonder enige voorbedachte rade om AOS te doen, realizeren dat je niet weg wilt - trouwen en AOS doen. Wat de advocaat jouw aanraadt is immigratie fraude.

Succes!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Forward
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2014, 00:05
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Getrouwd met Amerikaanse emigreren naar Amerika

Bericht door Forward »

Ik had begrepen dat je vrouw niet per se voor je uit naar Amerika hoeft te vertrekken, omdat er ook andere manieren zijn om te bewijzen dat zij domicile in the US wilt herstellen, zoals het openen van een bankrekening, een huurcontract en/of een baanaanbod.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer