Ik hoop dat iemand ons wat wijze raad kan even
Bedankt alvast!
SF is inderdaad ernstig prijzig. Ik heb tot 2015 in de South Bay gewoond, SF is onbetaalbaar tenzij je echt goed geld verdient. En met echt goed geld bedoel ik meer dan 200k samen. Wat je kan overwegen is misschien Berkeley, dat deed me erg denken aan Groningen als studentenstad. Oakland is definitely een no-go. Kort na onze immigratie zijn we (mijn vrouw en ik) voor de grap door Oakland gaan rijden nadat we op Discovery een documentaire "Gangland Oakland" hadden gezien. Het is echt zo erg. Een andere optie is San Mateo/Foster City, da's een beetje in het midden, maar ook redelijk prijzig. En je zit met een hoop lawaai van SFO.sophieusa schreef:Over enkele weken vertrek ik samen met mijn vriend naar California, waar we allebei een tijdje gaan werken. Hij in downtown San Francisco, en ik in Hayward (vlak naast het vliegveld). We gaan een auto kopen, en de ander moet met OV. Heeft iemand ervaring met de commute van SF naar Hayward/East Bay? (wel reverse commute dus) Is dit te doen, of kunnen we beter in Oakland/Berkeley wonen? Dan zou mijn vriend met de BART naar SF gaan, en hoef ik de brug niet over met de auto. Voor de ''experience'' willen we wel het liefst wel in San Francisco wonen.
Ik hoop dat iemand ons wat wijze raad kan even.
Ik vind Oakland best meevallen als je weet welke wijken je moet vermijden. Ik kom in Oakland en omgeving sinds 1998 en heb er zeker drie maanden vertoefd zelfs back in the days toen het best gevaarlijk was. Ik bezocht bijna dagelijks een paar toko’s – welk midwestern Amerikanen ethnic food zouden noemen - op Telegraph Avenue – de lange straat die naar Berkeley campus leidt.thenextdtrump schreef:Oakland is definitely een no-go.
Wat er ook aan de hand is in je leven, bel gewoon even: https://suicidepreventionlifeline.org/adam747 schreef:Ik zou niet in Oakland wonen nu ik een gezin heb ivm scholen en leefomgeving voor kinderen maar als een single student met low budget zou er zo gaan wonen vooral dicht bij een BART station.
Heel goed punt inderdaad. Persoonlijk vond ik de theorie niet zo moeilijk. Op elke DMV kan je een Driver's Handbook halen, en deze kan je ook gratis downloaden. https://www.dmv.ca.gov/web/eng_pdf/dl600.pdfFlipjeBTiel schreef: Je hebt het over een internationaal rijbewijs, maar als je hier bent op een visum, vereist CA dat je een lokaal rijbewijs haalt. De theorie is serieus, maar de praktijk is een eitje als je al in NL afgereden hebt.
We zijn in 2015 verhuisd naar Socal. Voor de verhuis ben ik een jaar heen-en-weer gereden op de motor. Op zondagmiddag vanuit MH naar Carlsbad, en op vrijdagmiddag terug vanuit Carlsbad naar MH. Mijn stalen ros was een R1200GSA. Watsonville, Santa Cruz, ik ken ze allemaal want ik hou niet van autorijden en doe alles op de motor, waar mogelijk.bedeve schreef:@thenextdtrump ; weet jij wel dat Goldenhills een motorrijdster is.?
Ben jij wel eens op de motor van Morgan Hill naar Alice 's Restaurant gereden.
Binnendoor heen en via de kust langs Santa Cruz weer terug.
Goldenhills heeft al die wegnummers in haar hoofd.
Ben jij wel eens met de motor vanuit Morgan Hill naar Watsonville gereden.?
Gelukkig gevoeld in de bochten en kommen van de hecker pass road ?
Woon jij nog in Morgan Hill ?