Ziektekostenverzekering.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nolacat1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2016, 22:07

Ziektekostenverzekering.

Bericht door nolacat1 »

Ben benieuwd of bij de lezers op dit forum de ziektekostenpremie ook zo veel omhoog gaat volgend jaar.

Ik was altijd voorstander van Obamacare, maar nu niet zo erg meer. Van $630 per maand gaat onze premie nu naar bijna $1000 per maand. En dat is dus het allergoedkoopste plan met max eigen risico.
Is dat alleen zo erg bij ons (Louisiana)? De healthcare gov emails hebben het over een stijging van $50 naar $100 per maand. Nou daar teken ik voor. Ik kan echt niks goedkopers vinden dan die $1000/maand.
We verdienen net te veel voor tax returns, maar we houden ook niet echt veel geld over.
Fellow2012

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Fellow2012 »

nolacat1 schreef:Ik was altijd voorstander van Obamacare, maar nu niet zo erg meer. Van $630 per maand gaat onze premie nu naar bijna $1000 per maand. En dat is dus het allergoedkoopste plan met max eigen risico.
Vraagje: waren jullie in Amerika voordat ObamaCare tot wet werd aangenomen en wat waren toen jullie dekking en premies?
nolacat1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2016, 22:07

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door nolacat1 »

Ik ben NL en mijn man Amerikaan.
Ik had voor Obamacare een Oomverzekering, maar die is nu ook flink gestegen en heeft uitsluitingen.
Mijn man had niks voor Obamacare.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Dutchess »

1 van de redenen dat vroeger de premies lager waren, was dat de verzekeraars mensen konden weigeren als ze pre-existing conditions hadden, en ze konden zelf uitmaken wat er in het verzekeringspakket gedekt werd (geen verplicht basispakket). Als je alleen maar aan gezonde mensen polissen verkoopt, of bepaalde ziektes niet dekt, is het natuurlijk veel makkelijker om de premies laag te houden.

Andere oorzaken die meespelen:
>Ondanks dat verzekering nu verplicht is, zijn er veel meer mensen dan verwacht die liever de boete betalen dan zich verzekeren. Gevolg: minder gezonde mensen hebben zich verzekerd, dus het wordt voor de rest weer duurder.
>Ook hebben de verzekeringsmaatschappijen minder vergoeding van de overheid gekregen dan hun beloofd was - dat speelt ook weer mee in de duurdere premies.

Het is ook nog steeds zo dat je als je via je werkgever verzekerd bent, je meestal minder betaalt, omdat bedrijven vaak de premies subsidiëren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Fellow2012

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Fellow2012 »

@Dutchess, helemaal gelijk. De aanhangers van de Oranje man die zo graag voor “repeal and replace” zijn, hebben een kort geheugen van de tijden voor ObamaCare. Mensen werden geweigerd als ze hadden aangegeven last te hebben van jeugdpuisjes.
Uninsurable conditions included pregnancy, and being an "expectant father" was grounds for automatic rejection. So was having received "therapy/counseling" within six months of the application. There was also this more general disqualifier: "currently experiencing/experienced within the last 12 months symptoms for which a physician has not been consulted.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 03501.html

Obama ging niet ver genoeg in het reguleren van het gezondheidssysteem, hij had verder moeten gaan vergelijkbaar met Medicare. Laten we zien wat de repeal & replace van de huidige figuren aan de macht inhoudt. Ik verwacht dat ze slechts met cosmetische veranderingen zullen komen.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Dakloze »

nolacat1 schreef:Ben benieuwd of bij de lezers op dit forum de ziektenkostenpremie ook zo veel omhoog gaat volgend jaar.
Over 2015 betaalde ik iets meer van $800 per maand voor ons gezin van 3 bij Cigna (13k max out of pocket). Dat wilden ze voor 2016 flink verhogen, en toen ben ik gaan shoppen. Bij Kaiser kwam ik uit op zo'n $750 (zelfde out of pocket), maar met betere coverage, voor 2016.

Voor volgend jaar weet ik niet, want ik ben nu in dienst en heb nu verzekering via de baas.

De tip is dus: shop een beetje rond :)
--
I route, therefore you are.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Rachel. »

Is voor jou of je man geen verzekering via werk mogelijk? Ik betaal onder de 400 per maand voor man en mij via mijn werkgever...maar het klinkt alsof we daarmee wel geluk hebben dus!
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Bertus »

En wij in Nederland maar klagen over €6 verhoging en een eigen risico van €385
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door vana »

Inderdaad als ik op dit forum lees hoeveel Amerikanen betalen voor hun ziektekostenverzekering en hoeveel ze dan evengoed nog bij moeten betalen sla ik steil achterover. :o
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Big_Mo »

Rachel. schreef:Is voor jou of je man geen verzekering via werk mogelijk? Ik betaal onder de 400 per maand voor man en mij via mijn werkgever...maar het klinkt alsof we daarmee wel geluk hebben dus!
$400 per maand? Vind ik best hoog!Ik neem aan dat het voor familie is? Mijn vrouw en ik hadden Blue Cross Blue Shield of Illinois via mijn werkgever en was $250 per maand geloof ik. Mijn bedrijf heeft moeten switchen naar Aetna omdat de kosten voor BCBS omhoog gingen. Nu via Aetna nog steeds $250 per maand maar mijn Deductable is met $1000 omlaag gegaan voor ons beide van $3000 naar $2000 en Out of Pocket van $2500 naar $1500 PPO HRA.
vana schreef:Inderdaad als ik op dit forum lees hoeveel Amerikanen betalen voor hun ziektekostenverzekering en hoeveel ze dan evengoed nog bij moeten betalen sla ik steil achterover. :o
Zal ik je nog erger vertellen, wij betalen nog steeds een ziekenhuis bezoek af van bijna 5 jaar geleden. Wij hadden geen goede health insurance, het was zo'n budget ding voor het geval dat. Down side er van je betaalde maar $80 per maand, maar je eigen risico was $6000. Jep je raad het vast al, nadat mijn vrouw met problemen met haar hart had en een week in het ziekenhuis heeft gelegen zitten wij nog onze rekening af te betalen. En het lulligste van alles, als je denkt dat je er bijna klaar mee bent komt er weer een rekening van $1000 binnen van een ander bezoek!

Er is een reden waarom het gemiddelde savings account voor de midden klassen niet meer als $50 heeft. Helaas kan ik daar over mee praten. Het is heel erg angstig!

Om meer ontopic te gaan, zoals Dutchess inderdaad aangaf, verzekeraars hebben mensen kunnen afwijzen voor Obama care. Dit is bij mijn vrouw meerdere malen ook gebeurt voor Obama care kwam. Ikzelf heb mij in den beginnen ook via de affordable healthcare act ingeschreven, maar destijds, de website werkte totaal niet. Na 8 keer de online procedure geprobeerd te hebben gaf ik op. Ben elke dag dankbaar nu dat ik via mijn werkgever healthcare krijg.

Zoals meerdere keren is aangegeven, ga rond shoppen of kijk of er iets te regelen valt met je werkgever.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door ANY »

Die $500 die wij betalen per maand is via een verzekering met bijdrage van de baas, zonder werkgever bijdrage zou het driedubbel zijn. Er zijn idiote verzekeringen, $800 per maand met een $12000 deductible, een voorbeeld van een verzekering in Californie toen mijn zoon op zoek was naar een verzekering. Hoe is dat nog een verzekering? Geen wonder dat mensen ervoor kiezen om de boete te betalen.
Er zijn wel meer redenen aan te geven waarom het zo duur is. De maatschappijen kunnen hun prijzen zetten, for profits, veel te veel onnodige onderzoeken die gedaan worden (defensive medicine), te weining primaire zorg.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Rachel. »

Met onder de 400 bedoelde ik er ruim onder, omdat ik het precieze bedrag niet weet :P Volgens mij is het inderdaad rond de 250. En ja, de deductible is hoger, maar mijn loon voor dezelfde functie ook en aangezien de zorg een stuk duurder is hier ben ik blij dat ik als premie niet meer betaal dan in NL. Voor de meeste doktersbezoekjes betaal ik alleen een copay van 25$, de deductible komt pas kijken bij een ziekenhuisopname.

Ik vind mijn tandartsverzekering hier overigens beter dan in NL, 30$ per persoon per maand, drie keer per jaar tandartsbezoek en drie keer mondhygieniste volledig gedekt, evenals vullingen en wortelkanaalbehandelingen. Voor grotere ingrepen 60% gedekt. Ik vraag me af of die 18 rontgenfoto's die ze maken in plaats van de drie in NL helemaal nodig zijn maar goed.

Ik sla wel stijl achterover van de defensieve zorg. Elk jaar een preventief gynacologisch onderzoek inclusief uitstrijkje voor vrouwen vanaf 20 jaar? Daar zit weinig wetenschap achter. Er zijn mechanismes in plaats om ziekenhuizen goedkoper te laten werken, die breiden over de komende paar jaar uit. Hopelijk kan Amerika meer richting Europese kosten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door hemmie »

De bedragen die hier genoemd worden zijn duidelijk met bijdrage van de werkgever, als TS het zelf moet betalen is het inderdaad stukken meer. Wij moeten het allemaal zelf regelen (kleine werkgever) en krijgen gelukkig achteraf een groot deel van de premie terug, maar een verzekering voor ons gezin met 3 kinderen komt al snel op $1500 per maand. Uiteindelijk hebben wik besloten bij onze expatverzekering te blijven, zelfs met het risico op een boete (verzekering geeft aan binnen enkele weken goedkeuring onder de ACA te verwachten, maar je weet het nooit) zijn we dan nog goedkoper uit.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Big_Mo »

@Rachel en Any,

En dan voor de defensieve zorg een rekening naderhand nog krijgen van $150 hier en $300 daar :shock: Mijn vrouw vind het soms echt achterlijk! Het voelt soms meer als geldklopperij aan dan dat het daadwerkelijk goed voor iets is.

@Hemmie,
dit is inderdaad met bijdrage van werkgever gelukkig! Ik zou anders echt niet weten hoe ik de medicatie voor mijn vrouw zou moeten ophoesten ($1500 humira pen) per maand.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door SemJes »

Wij hebben ons net ook weer aangemeld op de Exchange, maar dit jaar hebben we ons beter voorbereid en gaan we voor de subsidies. We krijgen geen verzekering van ons werk dus moeten alles zelf betalen. Dit jaar (2016) betekende dat $450 voor 2 personen met een eigen risico voor het gezin van $12.000. Dit bedrag werd verhoogd voor 2017 naar $560 met een eigen risico van $12.700 ($6,350 per persoon).

Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent maar de subsidies hangen af van je Modified Adjusted Gross Income (MAGI), niet van je inkomen. Dat betekend dat je je inkomen erg kunt verlagen als je geld weg zet in retirement accounts. De vraag is natuurlijk of je van het bedrag wat je overhoudt goed kan leven, dat kan ik niet voor jullie inzien natuurlijk. Een andere mogelijkheid is dat jullie ver boven de grens verdienen en zelfs na het maximale sparen niet in aanmerking kunnen komen. Met hoeveel personen zijn jullie? Je hebt het over je man en jezelf dus ik ga even uit van 2 personen. Verder zeg je dat je teveel verdient voor subsidies, maar ook dat je niet veel per maand overhoudt, dus om even een makkelijk rekensommetje te maken doe ik ongeveer 6 keer de poverty line (iets minder dan 2 keer het gemiddelde household income).

Stel jullie verdienen samen per jaar $100.000. Je kunt allebei $18.000 ($36.000) in 401k accounts inleggen, $5,500 in IRA's ($11.000) en als je een (bijv. bronze) medical insurance plan hebt die HSA eligible is, kun je ook nog eens $3,375 ($6,750) in een HSA account inleggen. Theoretisch zou dat dus uitkomen op:

Pre-tax inkomen: $100.000
401K contributies: -36.000
IRA contributies: -11.000
HSA: -6,750
---------------------------------
MAGI: $46.250

Dan kom je volgens een subsidie calculator uit op tussen de $3000 en $15.000 per jaar aan subsidies, zo'n $250 tot $1,250 per maand (ligt aan je leeftijd en dus hoeveel je per maand aan premies betaalt). Dit kun je direct toe laten passen zodat je per maand minder betaalt aan je verzekeringsmaatschappij, of het als tax return het jaar erop uit laten betalen. Je komt in aanmerking voor een subsidie als je MAGI tot 400% van de federal poverty line (FPL) is. Hoe hoger, hoe minder subsidie natuurlijk.

Is een van jullie ook nog eens een zelfstandig ondernemer (dat is bij ons het geval, misschien bij jullie ook aangezien je geen werkgever hebt die meebetaalt) dan kun je ook nog eens 20% van je winst wegzetten in een SEP IRA, wat je MAGI nog veel lager maakt. Ook je self employment tax mag eraf voor MAGI, wat ook zo weer een paar duizend kan zijn. Als jullie kinderen hebben dan helpt dat ook behoorlijk.

Veel middenklasse verdieners hebben echter teveel vaste lasten elke maand waardoor ze het niet kunnen permitteren om zoveel geld elk jaar te sparen. Dat is natuurlijk het grote nadeel. Verder weten we ook niet wat Trump aan dit alles zal veranderen, maar hoe dan ook zal het in ieder geval nog een tijdje duren.

Edit: Dan hebben we het nog niet eens over Cost Sharing Reduction Subsidies (CSR) gehad (MAGI onder de 250% van de FPL) waar je met een Silver plan een veel lagere eigen risico krijgt.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door LittlePhoenix »

En dit is dus 1 van de redenen dat veel tieners in kleine dorpjes JROTC doen zodat ze makkelijk kunnen doorstromen naar de armed forces zodra ze klaar zijn met high school. Veel jonge mensen blijven lang genoeg in dienst om Tricare te kunnen houden, en stappen daarna over naar een 'normale' baan.
Tricare Prime is nog geen $48 per maand voor 2 volwassenen en 4 kinderen.
Fellow2012

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Fellow2012 »

ANY schreef:Er zijn wel meer redenen aan te geven waarom het zo duur is. De maatschappijen kunnen hun prijzen zetten, for profits, veel te veel onnodige onderzoeken die gedaan worden (defensive medicine), te weining primaire zorg.
You nailed it. Dit is namelijk de kern van de zaak – for profit! De combinatie van vrije markt, feitelijk extreme kapitalisme, en gezondheidszorg leiden naar dit soort taferelen… en dit is bij uitstek een politieke keuze en niet iets onoplosbaar voor een land dat zich een van de rijksten der aarde noemt en met een astronomisch defensiebudget.

Als deregulatie en meer vrijheid & macht aan verzekeringsbedrijven de mantra van de ene politieke partij zijn en blijkbaar kiezen mensen dit soort figuren, dan kan je dit soort verhogingen niet voorkomen. Kijk naar de ongereguleerde pricing van medicijnen en het voorbeeld van het bedrijf dat de prijs van $13.50 per pil naar $750 per pil overnight verhoogde… volkomen legaal. Er zijn medicijnen die in NL niet eens $10 per doosje kosten maar hier het tienvoudige maar dan per pil.

Hoewel mensen, zoals de TS, met een middeninkomen nu de dupe zijn van deze prijsverhogingen echter het totale plaatje van ObamaCare is iets positiever want mensen met een zeer laag inkomen hebben degelijk veel profijt van ACA. Ik ken persoonlijk mensen, via de kerk, met een laag inkomen waarvan de premies niet hoger zijn dan $130 p/m en maximale eigenbijdrage van slechts $700. Neem zo een regio als oost Kentucky als voorbeeld, heel veel mensen hebben er gebruik gemaakt van ObamaCare en hadden voor het eerst in jaren een verzekering en dan toch massaal voor de afschaffing van ObamaCare stemmen! Well, you reap what you sow.

En in Louisiana, de staat waar de TS woont, heeft de voormalige gouverneur zich altijd verzet tegen de uitbreiding van Medicaid (Medicaid expansion als onderdeel van ACA). Maw, de federale overheid zegt tegen LA; er wonen te veel arme mensen in jullie staat en we willen die helpen door Medicaid uit te bereiden, dus haast gratis geld dat in jullie staat vloeit… en LA weigert dat! Ongelofelijk op het eerste gezicht maar de echte redenen zijn te sinister om hier te noemen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Hockey »

Jij woont in de VS, wat kan je met jouw ervaring aan TS aanraden dat ze het beste kan doen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Dutchess »

@nolacat1: hebben jullie met een zgn. "navigator" of andere assistentie gewerkt om een "Obamacare" plan uit te zoeken? Hier meer informatie: In-Person Assistance in the Health Insurance Marketplaces.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Fellow2012

Re: Ziektenkostenverzekering

Bericht door Fellow2012 »

SemJes schreef:Verder weten we ook niet wat Trump aan dit alles zal veranderen, maar hoe dan ook zal het in ieder geval nog een tijdje duren.
Mocht de nieuwe administratie ObamaCare eerder afschaffen dan jullie verwachten kunnen jullie dan het aanzienlijk geld wat jullie in IRA hebben gestopt zonder boetes en belastingen tijdig eruit halen?

Ik ben overigens grotendeels met jou eens dat een afschaffing niet zo snel zal gebeuren vooral omdat de nieuwe administratie 0,0 plannen heeft voorgesteld, geen enkel visie heeft en totaal gebrek aan een tijdschema. Daarom juist erg onvoorspelbaar en zou zo maar een snelle en chaotische afschaffing ingang kunnen zetten.

Overigens, amper anderhalve dag na de winst van T. hebben op 1 dag meer dan 100.000 zich aangemeld voor ObamaCare en dat was een record van het aantal mensen dat zich op 1 dag inschreef sinds de start van ACA. Volgens LA Times, hebben in totaal meer dan 300.000 mensen zich aangemeld tussen 9 en 11 november.

De soep wordt niet zo heet…. I get that! Maar roepen dat het systeem zo verschrikkelijk is dat je het meteen gaat afschaffen en dan tot de realisatie komen dat bijna 20 miljoen mensen afhankelijk zijn van dit systeem voor hun gezondheidszorg, tja…dan wordt de soep wel kouder dan koud.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer