Huurhuizen LA enkele vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DonvanNuys
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016, 06:21

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door DonvanNuys »

Max Kool schreef:Toch nog even doorgaan op dit onderwerp. Ik werk bij een game studio in West LA . Er werken bij ons veel jonge mensen die een appartement samen huren. Typisch met zijn 2 of 3'en. Dit lijkt voor twintigers in deze regio haast wel de standaard manier om in eerste instantie op jezelf te wonen. En dan ligt de huur rond de 1000-1250 Dollar. Dat zou een optie kunnen zijn. Zoek dan niet appartement of studio, maar op "room". Craigslist is je vriend, maar er zijn vast meer websites met vraag en aanbod.

Voor dat geld zou je dan wellicht wel een kamer met eigen toilet kunnen vinden in West LA. En dat is niet al te ver van Hollywood.
DonvanNuys schreef:[...]

Ik heb via apartments.com ook appartementen in Van Nuys, Northridge en Panorama city gevonden.
Zet dit maar uit je hoofd (sorry). Dan zit je dus aan de verkeerde kant van de Valley. Openbaar vervoer is er nauwelijks, en met de auto naar Hollywood is een nachtmerrie. Probeer eerder iets te vinden ten zuid, zuid-west van West Hollywood is mijn advies.


Succes!
Bedankt voor de tips :thumbup: :D , ik ga dan zoeken in het zuiden van W Holl. Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag als PSVWally; zijn er bepaalde wijken daar die je aanraadt?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door Hockey »

@DonvanNuys, wat zijn nu precies je "bepaalde plannen"? Ga je voor een permanente emigratie of een tijdelijke? Hoe heb je die greencard verkregen?

Binnen 30 minuten ergens komen in LA is afhankelijk van teveel factoren om dit even kort te duiden. In Chatsworth (het deel tegen de 118 aan) kan je met 30 minuten in West Hollywood zijn op jet juiste tijdstip. Met de auto, met OV lukt het sowieso niet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door hemmie »

Nou ja, als je nu je greencard hebt moet je sowieso binnen een bepaalde tijd vertrekken. En mij lijkt ook dat je toch wel al flink wat vooronderzoek hebt gedaan voordat je die greencard procedure inzet (ik heb geen idee hoe je die hebt gekregen, loterij?). Want als jij het hele idee van emigreren hebt opgehangen aan wonen op een lokatie die absoluut niet betaalbaar voor je is, dan moet je nu dus opeens al je plannen omgooien, en ga je je misschien wel afvragen of die greencard wel zinvol is. Dus ik snap op zich de opmerking van Rivercola wel, dit lijken mij ook wel dingen die je onderzoekt in het allereerste stadium van plannen, niet als alles eigenlijk al rond is. Tenzij je natuurlijk eigenlijk toch heel flexibel bent, en ook wel in een heel ander deel van de VS wil gaan wonen (ik denk dat LA maar voor weinig nieuwe emigranten een geschikte plek is, tenzij je een goed baanaanbod hebt).
Terug in Texas!
DonvanNuys
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016, 06:21

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door DonvanNuys »

Ik wil op termijn permanent gaan. Voorlopig (het eerste jaar) zal ik enkele maanden daar zijn en enkele maanden hier, hier moet ik namelijk ook nog een en ander regelen. Ik wil als ik daar ben proberen iets stabiels te vinden voor langere tijd (permanent). Voor de mensen die nu met goedbedoeld advies zullen komen: ik kan het me permitteren om zowel daar als hier te wonen en wat ik moet regelen is niet iets dat een grote zorg is.

Airbnb had ik hoe dan ook in gedachten en ik heb al locaties gevonden, maar dat is niet iet wat ik op de langere termijn wil. Ik wil iets voor mezelf, dat is toch prettiger.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door RiverCola »

@Don en mijn opmerking over research doen: ik weet niet hoe je aan je greencard gekomen bent, maar het lijkt me logisch dat je, voordat je zo'n procedure in gang zet, je toch wel weet naar wat voor land/regio je wil emigreren en op z'n minst een inschatting hebt kunnen maken van hoe zaken daar een beetje in elkaar steken. Naast het budget dat je hier noemde heeft bv deze vraag me erg verbaasd :shock:
DonvanNuys schreef: 3) Zijn er sociale huurwoningen in LA (W Hollywood) en zo ja, kan je daar als greencardhouder voor in aanmerking komen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door hemmie »

En dan in combinatie met dit:
DonvanNuys schreef: ik kan het me permitteren om zowel daar als hier te wonen
Lijkt me niet helemaal met elkaar stroken, je denkt dat je het je kunt permitteren, maar je hebt blijkbaar niet echt een idee wat het je daadwerkelijk gaat kosten.
Terug in Texas!
DonvanNuys
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2016, 06:21

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door DonvanNuys »

Ik zal een en ander verduidelijken:

Ik heb al contact met meerdere mensen voor een plek via AirBnB. Ik wilde aanvankelijk pas in LA op zoek naar een 'echte' studio om te huren, want ik ben van mening dat je vanuit NL geen zicht hebt op de studio's daar en de buurt/veiligheid/betrouwbaarheid etc.

Ik ben dus al LANGE tijd bezig om via AirBnB een en ander te regelen en dat is ook gelukt voor ongeveer de prijs die ik in gedachten heb. :thumbup:

Ik kan natuurlijk bij mijn oorspronkelijke plan blijven en in LA pas op zoek gaan naar kleine studio's en die bezichtigen, maar het leek me wel handig om ook een vraag op dit forum te stellen. Het zou natuurlijk superhandig zijn als iemand al ervaring had met kleine studio;s in LA. :geek:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door kastelke »

:lol: :lol: :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door Dutchess »

DonvanNuys, mensen op dit forum willen je gerust helpen hoor, maar vaak helpt het als we wat meer van je omstandigheden weten. Nou is het natuurlijk helemaal aan jou hoeveel informatie je met een stel vreemden op het internet wil delen, en als je geen zin hebt om jezelf wat uitgebreider te introduceren is dat prima, maar dan zal je minder gerichte adviezen krijgen*. Je bent hier iig al een eindje op weg geholpen met een wat realistischer beeld van de huurprijzen in/om West Hollywood.

*en bovendien zijn we gewoon allemaal erg nieuwsgierig :lol:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door Max Kool »

PSVwally schreef:Puur voor mijn visualisatie, waar kom je dan uit Max?
Culver City, Del Ray, Japan Town, Century City, West LA...
LA, LA, LA....
Arrewar
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2016, 00:23
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Huurhuizen LA enkele vragen

Bericht door Arrewar »

DonvanNuys schreef:Ik zal een en ander verduidelijken:

...Het zou natuurlijk superhandig zijn als iemand al ervaring had met kleine studio;s in LA. :geek:
Hallo :) Ik woon en werk nu ruim een jaar in LA en huur een kleine studio in West LA (in de buurt van Sawtelle) maar ben al sinds 2013 bekend met het gebied. Ik dacht me even in deze discussie te mengen.

Een vraag die ik voor je heb (althans, ik denk dat deze nog niet eerder is gesteld); ben je weleens eerder in LA geweest? Ik krijg namelijk de indruk dat je nog niet goed doorhebt hoe groot deze stad is en enigszins onderschat hoe anders LA is in vergelijking met andere grote steden die populair zijn voor buitenstaanders (e.g. San Francisco, NYC etc.). En ook ik ben heel erg nieuwsgierig hoe je dan wel niet die greencard hebt gekregen...

Maar enfin, dat doet er niet toe. Hier is wat constructieve feedback op je vragen;

* Zoals vele andere al hebben gezegd; veel succes met het vinden van een appartement (of zelfs een kamer) voor $1000 in een buurt die ook maar enigszins in de buurt van West Hollywood ligt. Ik huur een studiootje in West LA voor $1500 en heb daarmee (naar mijn mening) echt een goede deal te pakken.

* In mijn ervaring moet je aan de volgende prijzen denken als je in een redelijke en veilige buurt wilt wonen: eigen kamer in gedeeld huis/apartement = $1000-$1300, studio (met eigen badkamer) = $1300-$2000, 1bed+1bath appartement $1800 - $2800. 2bed+1of2bath = $3000+

* Ga wonen in de buurt van je werk. LA traffic is echt een phenomeen an sich, en West Hollywood is een absolute nachtmerrie (gelukkig kom ik er nauwelijks).

* Dat gezegd hebbende, ik ben er vrij zeker van dat je voor $1000 geen eigen apartement in West Hollywood kan vinden. Gedeeld waarschijnlijk wel (hopen dat je graag met huisgenoten woont).

* Met jouw budget en beoogd gebied zou ik inzetten op Koreatown, maar ik zou daar zelf niet graag willen wonen; het kan daar vrij sketchy zijn (maar wel met waanzinnig lekker eten trouwens).

* Ik kan dit niet met zekerheid zeggen, maar ik heb de indruk dat grotere rental companies doorgaans duurder zijn dan particulieren of kleinere bedrijven. Ik zou daar iig niet op selecteren; je moet echt langs gaan en praten met mensen. Websites waar ik goede ervaringen mee heb gehad zijn westsiderentals.com en zillow.com. Craigslist kan ook wel wat opleveren, maar pas op voor scams. Ook zitten er vaak ook veel listings tussen die al verhuurd zijn.

* Ga langs voordat je iets accepteert. Het is vragen om problemen als je dit niet doet.

* Sociale huur in Amerika is niet wat het is in NL. Als je hiervoor in aanmerking komt heb je niks te zoeken in LA, en al helemaal niet in West Hollywood/westside.

* Hou ook rekenining met duur van huurcontract; veel verhuurders verhuren niet voor minder dan een jaar.

* Je moet er snel bij zijn, en vaak on-the-spot een knoop doorhakken, met name voor goedkopere woningen. Listings worden vaak gepost als per direct beschikbaar, en ik heb een paar keer meegemaakt dat ik op een advertentie reageerde die nog geen dag oud was, om vervolgens te horen dat de tent al was verhuurd.

* Al met al is LA geen makkelijke of goedkope stad om te wonen. Het is niet zozeer dat de huur hier belachelijk hoog is (zoals in SF en NYC), maar de gemiddelde lonen liggen vrij laag waardoor de ratio tussen huur en inkomsten heel hoog is (weer, wat ging je ook alweer doen hier?). Er zijn wel betaalbare opties beschikbaar, maar daar moet je a) snel bij zijn, b) mazzel hebben, c) via-via kunnen regelen d) samen willen wonen, of e) significante concessies maken op locatie. -> http://www.latimes.com/business/realest ... story.html

Al met al wens ik je veel succes. Zoals gezegd was ik al een paar jaar bekend met het gebied voordat ik een "permanente" woning ging zoeken en had ik al een vrij goed idee over het hoe en wat en in welke buurt ik wilde zitten, dus ik kon vrij doelgericht zoeken. Ik ben als volgt te werk gegaan; 1. Eerst voet aan de grond krijgen en de eerste paar weken in een AirBnB zitten. 2. In de auto met laptop + hotspot op schoot (drive safely kids) en rondrijden. Direct reageren op online advertenties en gelijk langsgaan, en gelijk (aan)bellen bij woningen met bordjes voor de deur.

Hoop dat dit helpt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer