K1-DS160-Interview-probleem!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door sundaysue »

Zolang je niets heb ingevuld gaan ze niets zoeken om je ergens op te pakken bijvoorbeeld. Je hebt het ingevuld, klaar. Ze stellen die vragen niet eens tijdens het K-1 interview.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Olivier94
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Olivier94 »

Oké duidelijk, ik hoop het en zal het ondervinden. Een van de topics die ik heb doorgelezen is onderstaande.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=63031
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door M Kactus »

Daar staat zelfs in dat zwaardere vergrijpen met aanhouding niet in te kijken zijn door de Amerikaanse ambassade.
Het is moeilijk in zulke gevallen, maar je moet proberen om die dingen objectief en zakelijk te bekijken. Dat doen zij ook. De letterlijke bewoordingen bekijken. Een HALT = hetzelfde strafblad als iemand die niets heeft mis gedaan. Dus daar hoef je ook niks over te vertellen.

Je gaat die ambtenaar toch ook niet vertellen dat je ooit wel eens gedacht hebt aan een joint roken, of dat je weleens oversteekt door het rood?
Olivier94
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Olivier94 »

Bedankt voor de bijdrage van iedereen tot zover.

Op die manier zou je het inderdaad kunnen bekijken Kactus, in principe zou het ook zo moeten zijn.
Even offtopic wel apart dat je dan nog wel problemen hebt met betrekking tot solliciteren bij de Politie, Marechaussee
en beveiligingsorganisaties. Staat letterlijk zo ook op de Halt website beschreven, toch wel merkwaardig ik vindt dit ook niet echt kunnen.

Back on Topic:
Een tijd geleden heeft mijn vriendin een mail naar Halt gestuurd met betrekking tot de informatie op hun website.
De Engelse versie: http://www.halt.nl/en/halt-programme/registration/
De Nederlandse versie: http://www.halt.nl/halt-straf/gevolgen- ... alt-straf/

Zien jullie ook het verschil er worden twee verschillende dingen vermeldt, erg merkwaardig.
Dus vervolgens heeft mijn vriendin een mail gestuurd in het Engels danwel, maar dit zou niet moeten uitmaken.
We kregen de volgende reactie per mail terug....

"Dear .....

A Halt programma that has been successfully completed will not be entered in the criminal records system and consequently, juvenilles will have no 'criminal record'. participation in the Halt programme as well as refusal to participate in the program will be entered in the Police records.
As a rule, the police keeps these data for seven years or until the juvenile is 21 years of age."

Niet de gehele tekst de rest is niet van doen maar toch wel merkwaardig dat er verschillende dingen worden gezegd, wil er ook voor zorgen dat dit dan rechtgezet wordt op de website van Halt, hier gaan we ook achteraan voor eventuele volgende generaties die met hetzelfde probleem kampen.

Wat is jullie mening?
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Erwin74 »

Mijn zoon heeft een HALT moeten ondergaan. Niets wordt geregistreerd mits je de HALT straf voltooid. Daarna vervalt de aanklacht. Wij zijn de US binnen gekomen en er wordt geen vraag over gesteld. Je leven heeft ook na een HALT straf absoluut nog zin :wink:
Olivier94
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Olivier94 »

Bedankt voor je reactie Erwin, leuk om te horen. Ook een leuke blog om te bekijken
trouwens!

Ik heb er inderdaad vertrouwen in dat het niks uitmaakt een Halt straf en dat je die niet zou hoeven te vermelden ongeacht het feit, en dat ze hier ook niks over te weten kunnen komen dat ik gearesteerd ben geweest en een Halt traject moest doorlopen. Het is alleen die onzekerheid en toch die spanning die je bij elke interview meemaakt het blijft knagen. Dat het op de Halt website tevens incorrecte informatie staat helpt ook niet mee :x
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door sundaysue »

Geloof me, laat het gaan. Jouw naam komt niet tevoorschijn in rechtbank systemen dus ALS ze zouden zoeken naar je, kunnen ze niet eens iets vinden. Geniet van Amerika, vlieg terug, maak jezelf klaar voor een simpel interview. Mocht je daar nog vragen over hebben, mag je altijd vragen! Succes!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Dakloze »

Olivier94 schreef: Ik ben inderdaad meegenomen, maar ik heb even de definitie van een aanhouding opgezocht nu even een Wiki linkje https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhouding ik voldoe wel aan alle punten voor een aanhouding, mijn vrijheid is namelijk ontnomen door de Politie bij een heterdaad overigens.
De Nederlandse definitie van "aanhouden" is niet hetzelfde als de Amerikaanse definitie van "arrest". In de VS kan een agent een persoon "detainen", en die zelfs meenemen naar het politiebureau zonder iemand formeel te arresteren.

In Nederland kent men het verschil tussen staande houden en aanhouden, maar dat is verschillende van detain en arrest in de VS.

De reden hiervoor is dat in je in Nederland weliswaar kan worden aangehouden en meegenomen naar een politiebureau, maar dat betekent nog niet dat je langere tijd op het bureau mag worden vastgehouden. Daarvoor met je eerst worden voorgeleid aan een (hulp) officier van justitie. Pas op dat moment begint de termijn van 6 (15 als je 's avonds bent aangehouden) uren te lopen.

Aangezien je zaak is afgehandeld in een niet-strafrechtelijk traject -en- je bent niet voorgeleid, is er wat mij betreft geen sprake van een arrest of criminal conviction voor wat betreft Amerikaans immigratie-recht.
--
I route, therefore you are.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Dutchess »

Bovendien ben je al 21, en zowel de Engelse als de Nederlandse versies zeggen dat zelfs de politie die HALT gegevens na je 21ste niet meer bewaart.

Probeer nou maar uit te kijken naar het moment dat jij en je verloofde samen verder kunnen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Olivier94
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Olivier94 »

Ik ga er maar van uit dat het gaat lukken, iets anders kan ik niet meer doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer