K1-DS160-Interview-probleem!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Olivier94
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 15:49

Beste dames en heren van dit forum,

Nieuw op dit forum maar al enkele maanden intensief aan het lezen op dit fora.
Een aantal maanden geleden hebben ik en mijn verloofde een K1 visum aangevraagd, tot nu toe
verloopt alles goed.

Alleen heb ik nu het DS-160 formulier ingevuld, waarop staat aangegeven of je ooit gearresteerd/veroordeeld en
dergelijke bent. Nu ben ik in het verleden gearresteerd maar heb onbewust al enige tijd geleden "NO" hier op
ingevuld, dit schoot mij recent te binnen. De reden dat ik gearresteerd was, vanwege rijden op een gestolen fiets en hierop ben
ik naar HALT doorverwezen en heb mijn HALT straf vervolgens afgerond. Dit is bijna 5 jaar geleden geweest, en ik kan mij de exacte data
niet meer herinneren. Ik weet dat het het hier tevens om een crime involving moral turpitude gaat, des te meer ik mij zorgen maak.

Nu zit ik momenteel bij mijn verloofde in Amerika maar ga binnenkort terug naar Nederland aangezien ik over 2 weken mijn interview
heb op het Amerikaanse consulaat. Mijn VOG heb ik al binnen en hier staat niks op vermeld.

Nu mijn vraag van mensen die wellicht meer kennis hebben met betrekking tot deze kwesties. Kan het Amerikaanse consulaat politiegegevens inzien en te weten komen dat ik gearresteerd ben in het verleden? Sorry voor een vervelende topic als dit.. zal niet de enigste zijn. Ik heb zelf al veel research gedaan maar kom er maar niet uit.

Graag jullie advies zit momenteel in een dilemma...

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: K1-DS160-Interview-probleem!

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2016, 16:36

Daar gaat ie weer.....

"Rijden op een gestolen fiets" ???? Ofwel ontbreekt er iets of ik les niet goed. Maw: heb je de fiets ook gestolen of was je gewoon aan het rijden op een fiets die gestolen bleek te zijn ?

Verder: hoe werd de fiets dan ontvreemd, maw is er wel sprake van moral Turpitude.

"Gearresteerd": je bent denk ik opgepakt en meegenomen voor een verhoor. Dat is niet hetzelfde als gearresteerd. gearresteerd ben je pas als er een effectieve "aanhouding" volgens de gerechtelijke termen plaatsvind.

Tot slot geef je dan aan dat het dmv HALT werd afgehandeld. Dwz dat er geen veroordeling is geweest en er ook geen vermeldingen op het strafblad terecht komen. Maw officieel is er verder niets gebeurd.

Ik zie het DILEMMA niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 16:46

De fiets werd ontvreemd door een vriend en mij, was een wrak fiets die overigens niet op slot stond, sorry als dit onduidelijk was.

Niet dat dit het goed praat uiteraard, Politie heeft ons meegenomen naar het bureau (zonder handboeien) voor verhoor waar we hebben
toegegeven dat de fiets niet van ons was, en ze hebben ons vervolgens naar HALT doorverwezen. We zijn gepakt op camera beelden.
Ik meen me wel te herinneren dat er werd gezegd dat we aangehouden werden, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Het Dilemma is dat ik in principe het DS-160 formulier niet naar waarheid heb ingevuld, en ben bang dat ze hier dus achter komen.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2016, 17:48

Lees het dan nog eens.

1. je bent meegenomen voor verhoor en niet gearresteerd
2. je bent doorverwezen naar HALT en niet aangehouden (dat is nu net de bedoeling van HALT)
3. aangezien het met HALT werd opgelost is er niets op je strafblad terecht gekomen

Los van het feit dat je volgens mij nog altijd "NO" mag antwoorden is er ook geen enkele wijze waarop dit zichtbaar kan zijn. Het is opgelost met een werkstraf o.d. net om het daarbij te laten.

PS: er is ook nog het verschil tussen zeggen van "je bent aangehouden" en de juridische "aanhouding" welke niet op basis van woorden maar documenten zijn. In België moet bvb een onderzoeksrechter een "aanhoudingsbevel" opstellen en ondertekenen. Een politieagent kan misschien wel zeggen van we gaan je aanhouden, maar die bevoegdheid heeft die in principe niet in de strikt juridische term (tenzij hij reeds een aanhoudingsbevel op zak heeft).

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 18:19

Bedankt voor je tweede reactie,

Ik ben inderdaad meegenomen, maar ik heb even de definitie van een aanhouding opgezocht nu even een Wiki linkje https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhouding ik voldoe wel aan alle punten voor een aanhouding, mijn vrijheid is namelijk ontnomen door de Politie bij een heterdaad overigens.

Het gaat mij in principe alleen om het feit dat ze er achter kunnen komen dat ik heb gelogen op een document. Ik heb de wet politiegegevens/wet op inlichtingen en veiligheidsdiensten doorgelezen maar wordt hier ook niet veel wijzer van.

Ik zit er echt helemaal doorheen instanties en dergelijke weten ook helemaal niks belachelijk gewoon. Ik ga er maar alvast van uit dat mijn K1 niet toegewezen wordt, en dat ik verder geen reden meer heb om echt verder te gaan met me leven.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 23 okt 2016, 18:34

Olivier94 schreef:.... was een wrak fiets die overigens niet op slot stond.....
Les 1: Niet gaan bagatelliseren, zeker niet in je interview. De VS is behoorlijk zwart/wit wat dit betreft.
Olivier94 schreef:mijn vrijheid is namelijk ontnomen door de Politie bij een heterdaad overigens.
Meegenomen worden naar het bureau is nog geen ontnemen van de vrijheid. Dan zal je echt opgesloten moeten worden in de cel.
Olivier94 schreef:Ik ga er maar alvast van uit dat mijn K1 niet toegewezen wordt, en dat ik verder geen reden meer heb om echt verder te gaan met me leven.
Iets minder dramatisch mag wel. Ga in de VS, nu je er nog bent, direct naar een immigratieadvocaat toe. Vraag om advies.

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 23 okt 2016, 18:40

Nou, nou, geen reden om verder door te gaan met je leven is wel erg radikaal. De VS gaat je echt niet tegen houden omdat je 'wildgefietst' hebt. Het is niet alsof je iemand doodgereden, of zelfs maar beschadigd, hebt.

Je hebt terecht 'nee' gezegd op de vraag of je een 'misdadiger' bent. En er is niets in je gedocumenteerde leven te zien. Dat moet genoeg zijn. Anders zouden ze hier iedereen kunnen weren die wel eens een straat is overgestoken zonder helemaal naar het zebrapad te lopen. Of op de fiets wel eens door rood licht gereden is. Of 's avonds zonder licht gefietst heeft.

Ik zou het alles maar afdoen als een jeugdzonde (wat het was - vandaar die tik op de vingers van HALT) die geen nadelige gevolgen nagelaten heeft. Nooit meer doen natuurlijk en vrolijk (!) verder leven. En natuurlijk je trouwplannen gewoon doorvoeren.

Alvast welkom in de VS.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 19:11

meegenomen worden naar het bureau is nog geen ontnemen van de vrijheid. Dan zal je echt opgesloten moeten worden in de cel.
Ik ben wel in een cel geplaatst voor een half uur, en ben toen verhoord waarna ze besloten mij door te verwijzen naar HALT.
Iets minder dramatisch mag wel. Ga in de VS, nu je er nog bent, direct naar een immigratieadvocaat toe. Vraag om advies.
Zijn we van plan, we zijn alleen bang dat dergelijke kennis met betrekking tot het Nederlands rechtssysteem en instanties hun niet bekend zijn.

De vraag die werd gesteld was niet of ik een misdadiger was de vraag luidt als volgt "Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty or other similair action" dit is dus de inmiddels bekende vraag waar het om gaat. Hier heb ik dus NEE op geantwoord terwijl dit volgens mij JA moet zijn.

Dat ik het nooit meer zal doen, dat heeft het HALT programma mij destijds wel geleerd uiteraard. Maar ik leef nu in enorme onzekerheid.

sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue » 23 okt 2016, 19:14

Niets aan de hand zolang ook je VOG is toegewezen dat je geen direct gevaar bent en niets op je kerfstok hebt, oid. Halt is geen strafrechtelijk iets. Mocht je boven de 18 zijn geweest en voor een rechter zijn verschenen, dan pas moet je bijvoorbeeld documenten van de rechtbank bijvoegen.

Iemand die ik ken van Visajourney uit Nederland had wel in de DS-160 toegevoegd dat hij ooit was aangehouden door politie en Halt toen hij 16 was. Hij heeft uiteindelijk nog papieren moeten bijvoegen maar zijn visum was er na gewoon goed gekeurd. Aangezien jij dit niet hebt gedaan, zal er zeer-waarschijnlijk niets gebeuren.

Niet te dramatisch, joh. Als -in het ergste geval- je K-1 niet goed gekeurd zou worden kan je altijd nog voor de CR-1/IR-1 route gaan. (Trouwen -> I-130 petitie). Ik ga er niet van uit dat je wordt afgewezen.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 23 okt 2016, 19:17

Plus, het is maar een fiets. :lol: Daar gaat de Amerikaanse overheid niet al te moeilijk over doen in tegenstelling tot als je ingebroken hebt in een huis. Er vallen gelukkig weinig fietsen te stelen in Amerika, dus ik zou me er echt niet druk om maken. Bij je interview vragen ze deze dingen niet eens als je niets hebt ingevuld! Je krijgt de standaard vragen: "How did you meet?" "Did you meet her parents?" "What does her family think of you?" type of questions.

Desalnietemin, veel succes gewenst met je visa journey en toi toi toi voor je interview en je nieuwe leven in Amerika!
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 19:27

Me VOG is inderdaad toegewezen, hier staat uiteraard niks op het gaat hier alleen om een positief advies verder niks.
Destijds was ik begin 16 jaar oud, ben nu 21 jaar oud en over een aantal maanden 22 jaar oud, dus al een redelijke tijd geleden.

Was dit een topic dat de betreffende persoon had aangemaakt, misschien kan ik dit nog terug lezen want het gaat natuurlijk
ook om het delict voor de US Moral turpitude of niet, het gaat immers om diefstal niet om het afsteken van een rotje
een uur voordat het toegestaan is, hier wordt je tegenwoordig ook voor naar HALT gestuurd.

Het gaat me meer om het liegen, en of ze op een of andere manier achter kunnen komen dat ik destijds aangehouden ben
door de Politie wat me dan hoogstwaarschijnlijk een ban van de VS gaat opleveren. Als ik weet dat ze hier niet achter komen
stelt me dit al compleet gerust, helaas is dat me nergens duidelijk.

En de vragen waren me niet bekend, ik dacht dat ze hier ten alle tijden om zullen vragen bij het interview.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2016, 19:38

Wel, als je er nu over begint, dan ben je strikt genomen "aan het liegen geweest".

Dat lijkt me dan op zich ernstiger dan de inhoud van die leugen.

Hou het gewoon bij die "NO" en zwijg er verder over. Je bent niet veroordeeld, je hebt geen strafblad en strikt genomen ben je niet eens aangehouden geweest. Ook zo een heterdaad dient uiteindelijk nog wel hard gemaakt op papier hoor !

Nu dit alles oprakelen is nergens goed voor. Godsamme, je hebt even op een fiets gereden die niet van jou was......

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 23 okt 2016, 19:45

Tja, dan had je eerlijk je DS-160 in moeten vullen en bewijzen moeten aanleveren van Halt dat je eventjes in de cel hebt gezeten maar er na bent vrijgelaten. Je hebt nu niets ingevuld dus ze gaan er ook niet naar vragen dus rakel het ook niet op. Ik ben het eens met wat Marcopstal eerder zei. Je bent niet officieel aangehouden geweest anders had je niet zo je VOG gehad.
het gaat immers om diefstal niet om het afsteken van een rotje
Het is een (wrak)fiets, geen auto. Het is geen woninginbraak en zeker geen drugs incident dus je zit goed.

Wees de volgende keren eerlijk! Je hebt nog 5 jaar te dealen met immigratie/USCIS.

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 23 okt 2016, 19:50

Interview stelt niets voor. Je gaat naar de eerste raam; levert alle documenten aan die gevraagd worden. O.A, Affidavit of Support, je geboorte certificaat, VOG etc. Je mag weer terug zitten tot je nummer wordt geroepen. Daarna mag je naar het laatste raampje en daar wordt je interview gehouden. Men vraagt simpele dingen en verlangt de waarheid. Dingen die gevraagd kunnen worden:

"How did you meet?"
"Where did you meet (for the first time)?"
"Did you propose, and how?"
"Has she/he ever visited you?"
"How many times have you visit her?"
"What will you do in the United States?"
"How long have you been in a relationship for?"
etc etc etc.

Elk interview is anders en iedereen krijgt andere vragen maar hier heb je ongeveer een overzicht.

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 20:06

Daarom dat idée had ik ook, ik denk dat ik er uit ben en gewoon de waarheid ga vertellen. Ik weet namelijk niet wat hun
allemaal weten over mij en wat ze kunnen inzien. Hoe lullig het ook is.

Ik heb overigens niet bewust "NO' ingevuld het schoot me later pas te binnen met betrekking tot dit.
De vragen had ik inderdaad al opgezocht dit zal allemaal geen probleem zijn, ik ga er van uit dat ik niet
mijn visum ga krijgen de eerste keer wellicht bij het tweede interview nog.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2016, 20:15

Man toch :evil: :evil:

Wat wil je nu eigenlijk ??? Ik begin te geloven dat je graag afgewezen wil worden. Iedereen doet hier moeite om je duidelijk te maken dat er eigenlijk geen probleem is en je bij je eerdere antwoord moet blijven.

Als je het jezelf echt moeilijk wil gaan maken dan moet je nu over een "aanhouding" beginnen en gaan zeggen dat je eigenlijk fout hebt ingevuld.....

Het is voorbij. PUNT.

Als je er nu al vanuit gaat dat je je visum niet krijgt, blijf dan gewoon thuis misschien ?????

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 20:28

Nee ik wil absoluut niet afgewezen worden, ik heb alleen dingen gelezen waar ik niet vrolijk van wordt.
Bijvoorbeeld dat ze het politieregister en dergelijke kunnen inzien, vandaar mijn lichte paniek.

Ik ben allemaal heel blij met jullie reacties, adviezen en mening, ik maak me gewoon zorgen
niet kwaad bedoelt of iets!

Sorry...

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2016, 20:32

ER STAAT NIETS OP JE STRAFBLAD DUS IS ER OOK NIETS TE ZIEN !!!!!!

Laat je niet bang maken. Ga naar het interview en zwijg hierover, het is de moeite niet om over te beginnen en strikt genomen is er zelfs niets om over te beginnen.

Met een hoop onzekerheid en angst naar een interview gaan is ten zeerste af te raden !!!!!!! Kom eerlijk en zelfzeker over, antwoord op de vragen die je krijgt.

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 23 okt 2016, 20:42

En neem absoluut niet zelf het initiatief om ergens over te beginnen. Ze stellen je een aantal vragen en die beantwoordt je. Klaar. Zoals al vaak gezegd: geen slapende honden wakker maken, zelfs geen tekkeltjes.

En dat je een fiets "geleend" hebt: ik vermoed dat een Amerikaan je eerder zal vragen 'wat is een fiets?' dan dat ze het gaan hebben over of je al dan niet terecht op een fiets hebt gezeten.

Het verbaast me overigens dat je als je iets met een fiets misdaan hebt op een Nederlands politiebureau moet verschijnen. Alleen de Nederlandse pers op het internet lezend heb ik de indruk dat ze bij de politie wel belangrijker dingen te behandelen hebben!
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

Olivier94
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivier94 » 23 okt 2016, 21:10

Dat er niks op het strafblad staat is mij ook helemaal duidelijk. Het ging me alleen om het politieregister dat is alles, maar
hier hoef ik me dus geen zorgen over te maken. Ik heb me inderdaad voornamelijk bang laten maken door het internet en
door forums te lezen.

Geen slapende honden wakker maken..

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer