DV 2018 : Slow chat topic

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Dude »

Hier kan je terecht met alle vragen en opmerking omtrent de DV 2018 lottery.
In dit topic kan je je gegevens plaatsen en zo opgenomen te worden in het AA-DV lijstje


Heel veel succes aan alle deelnemers !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sabrina
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 aug 2006, 23:48

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door sabrina »

Kan iemand mij vertellden vanaf hoelaat nederlandse tijd het vanaf morgen 4 oktober mogelijk is om mee te doen met de DV 2018
vosdor
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2013, 08:05
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Heverlee

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door vosdor »

Als ik me niet vergis, is dat 18:00 savonds.
2014: NY - Miami - Orlando
2014: LV-LV
2015: Seattle
2016: Westkust (aug), Florida (dec)
2017: Eclipse oostkust
2018: Las Vegas + ??
Dedeleko
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2016, 15:12

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Dedeleko »

Ik heb me net ook ingeschreven, alleen als ik op submit druk, kom ik weer naar part1 met al mijn ingevulde gegevens. Ik kan daarna niet meer naar stap 2. Doe ik iets fout?

Edit- Heb hem nog een keer ingevuld, dacht iets gehoord te hebben over dat je niet 2x jezelf mag inschrijven maar goed. Het is nu wel gelukt dus afwachten maar.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door dickdale »

Had ik ook. Terwijl mijn vriendin wel meteen doorging. Daarna ben ik opnieuw begonnen en toen ging het in een keer goed... had ook te lang gewacht ivm het aanpassen van de foto...
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Dedeleko
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2016, 15:12

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Dedeleko »

Ah dat zal het geweest zijn. Daar heb ik ook lang mee lopen hannessen.
Kevinkleijn
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016, 10:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Kevinkleijn »

Even een korte vraag.

Is het zo dat als je je meteen bij opening inschrijft de kans groter is dat je wordt uitgeloot?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door kastelke »

Nee. Het gaat uiteindelijk allemaal op 1 hoop.
(mogelijk 2 als er, net zoals dit jaar, een 2de loting komt omdat een groot deel van de mensen uiteindelijk toch niet de green card willen, of mogelijk afgekeurd worden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sabrina
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 aug 2006, 23:48

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door sabrina »

Ik heb mij aangemeld voor de DV2018

De eerste keer lukte het ook niet.
Deed er te lang over.
Maar de 2de keer wel gelukt.
En nu maar wachten tot mei 2017.
Kevinkleijn
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016, 10:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Kevinkleijn »

kastelke schreef:Nee. Het gaat uiteindelijk allemaal op 1 hoop.
(mogelijk 2 als er, net zoals dit jaar, een 2de loting komt omdat een groot deel van de mensen uiteindelijk toch niet de green card willen, of mogelijk afgekeurd worden)
Goed om te horen. Bedankt voor je antwoord. Dan kunnen ik en mijn vriendin rustig te tijd nemen.
Er schiet me nu een andere vraag te binnen.

Ik en mijn vriendin zijn nu niet getrouwd. We gaan ons allebei aanmelden. We vullen dan in unmarried want zo is het.
Mocht 1 van ons nu uitgeloot worden. Is het dan mogelijk om voor het einde van totale proces alsnog tussendoor te trouwens zodat de partner ook makkelijk een green card krijgt? Of is het dan al te laat en moet het via de lange procedure?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door kastelke »

Het makkelijkste is dat je trouwt vooraleer je je formulier terugstuurt. Dan is alles correct verwerkt tegen de tijd dat je het interview hebt en krijg je beiden een green card. (Tenzij men denkt dat je trouwt omwille van die green card want je hebt bijvoorbeeld mog maar 2 maanden een relatie)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kevinkleijn
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2016, 10:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Kevinkleijn »

Oke duidelijk. En met voordat je het formulier terug stuurt bedoel je denk ik gewoon de eerste kosteloze aanmelding toch?
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Amerikanist »

Ik denk dat ik wel weer meedoe, maar het was fijn geweest als de verkiezingen voor het einde van de inschrijfperiode waren geweest :roll:
LovesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 okt 2013, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door LovesUSA »

goede middag :)

Ik wil me wederom inschrijven voor de DV lottery maar nu las ik laatst ergens als je iets verkeerd invult kom je daar niet achter.. nu wou ik zoals elders gelezen de app downloaden maar hij komt niet naar voren bij mij in de app store.. de vraag waar ik over twijfel is die van opleiding. Ik heb al meerdere topics gelezen maar kom er toch niet helemaal uit.. ik heb uiteraard de basisschool doorlopen toen 4 jaar havo helaas toen gestopt daarna MBO 4 behaald met werken en leren dit duurde ongeveer 2,5 jaar. Hier ook een aantal jaren in gewerkt. momenteel start ik het laatste jaar van mijn HBO, propedeuse behaald en ga nu stage lopen en dan meteen afstuderen dus tegen de tijd van de loting diploma hopelijk op zak, maar goed nu dus nog niet behaald. Wat vul ik dan in kwa opleiding? Blijf dit een lastig punt vinden en zou zonde zijn als ik daarop afgewezen word.

alvast bedankt :) groetjes melissa
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door kastelke »

Over het Nederlandse onderwijs ga ik me niet uitspreken, daar zullen anderen wel iets over zeggen.

Wat de app betreft: geef in de App Store het volgende in als zoekterm:
DV 2018 entry guide

Als dat niet werkt, kan je de developer bereiken via Facebook (Immigration into US).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Amerikanist »

melissa3684 schreef:goede middag :)

Ik wil me wederom inschrijven voor de DV lottery maar nu las ik laatst ergens als je iets verkeerd invult kom je daar niet achter.. nu wou ik zoals elders gelezen de app downloaden maar hij komt niet naar voren bij mij in de app store.. de vraag waar ik over twijfel is die van opleiding. Ik heb al meerdere topics gelezen maar kom er toch niet helemaal uit.. ik heb uiteraard de basisschool doorlopen toen 4 jaar havo helaas toen gestopt daarna MBO 4 behaald met werken en leren dit duurde ongeveer 2,5 jaar. Hier ook een aantal jaren in gewerkt. momenteel start ik het laatste jaar van mijn HBO, propedeuse behaald en ga nu stage lopen en dan meteen afstuderen dus tegen de tijd van de loting diploma hopelijk op zak, maar goed nu dus nog niet behaald. Wat vul ik dan in kwa opleiding? Blijf dit een lastig punt vinden en zou zonde zijn als ik daarop afgewezen word.

alvast bedankt :) groetjes melissa
Als ik het goed heb gaat het er bij de DV alleen om dat je minimaal een middelbare school diploma of iets gelijkwaardigs hebt. Met MBO4 is daaraan wel voldaan lijkt me. Officieel heeft je opleidingsniveau verder geen invloed op je winkans, dus daarop zal je niet afgewezen worden. Ik zou dus nog niet iets invullen dat je nog niet hebt.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Queste »

Ik zat vanochtend ineens te denken... Als ik het goed heb begrepen, stel dat ik uitgeloot wordt in de dv lottery, is het vanaf dat moment niet meer toegestaan op een esta naar de US te reizen maar is een B2 nodig omdat er een visum aanvraag onderweg is.
Nu wil het geval dat ik mijn volgende vakantie al geboekt had voordat ik me bewust was van de data van de lottery. En ik zit dus in de states als de uitslag bekend wordt. Zou ik hier mee in de problemen komen?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
vosdor
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2013, 08:05
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Heverlee

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door vosdor »

Ik was me dat ook aant afvragen, we gaan volgend jaar in aug terug naar Amerika. Indien je als winnaar uit de bus komt in mei, mag je dan op ESTA naar USA?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Queste »

Voor zover ik begrepen heb zodra er een visumaanvraag in behandeling is, wat dus zo is als je de lottery wint, mag je niet meer op een esta en moet je een B2 aanvragen. Maar als je in mei wint heb je nog voldoende tijd om dat te regelen voor augustus (wel duur).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door MDeckers »

Er is technisch gezien nog helemaal geen visum aanvraag bezig als je uitgeloot wordt, zolang je de documenten niet terugstuurt.

Er zal zeker een manier zijn om het alsnog te doen. Bovendien, op zich zou een B visum niet al te moeilijk moeten zijn (als het al nodig is), aangezien je kunt aantonen dat je effectief de legale weg gebruikt om naar de VS te gaan, ik denk dat je de consul wel kunt overtuigen van het feit dat je nog zoekt terug te komen als je al maanden op voorhand je tickets heb geboekt (inclusief retour), en nog niet meteen je job hebt opgezegd, huis hebt verkocht etc.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer