DV 2018 : Slow chat topic

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Gast »

Ach eigenlijk blijft het altijd een gok of je hem krijgt tot je daadwerkelijk bij de consul op gesprek mag komen.
Dat dus een beetje ja. :wink: Je bent ingeloot om een procedure te starten, je bent niet ingeloot om gelijk recht te hebben op een groen papiertje. :wink:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door SemJes »

Jep, de foute trekking was de DV-2012. 90% van de geselecteerde winnaars bleken zich te hebben aangemeld in de eerste paar dagen, niet random genoeg dus. Het duurde bijna 2 weken voor de resultaten ongeldig werden verklaard. Een paar maanden later werd er opnieuw geloot.

Wij waren een van de initiële winnaars die er bij de tweede loting dus niet meer bij zaten. Ouch!

Ik hoop dat ze wel van hun fouten hebben geleerd, en niks wijst er nu op dat er een bepaald patroon zit in wie er wel of niet gewonnen heeft. Geen zorgen om maken dus :)
Gast

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Gast »

Ik hoop dat ze wel van hun fouten hebben geleerd, en niks wijst er nu op dat er een bepaald patroon zit in wie er wel of niet gewonnen heeft. Geen zorgen om maken dus.
Toch vind ik het opmerkelijk (raar misschien) dat een orgaan wat zo streng is in correctheid van gegevens en zo'n precisie en structuur verwacht van anderen, zelf zo vaak rammelt. Niet dat wij, of wie dan ook, daar ook maar iets over te zeggen hebben (je mag al blij zijn dat je mee mag doen), maar toch... :wink:
Gebruikersavatar
BeyondFaith
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:40
Partner van: Twixman
Locatie: Hoogvliet-RT

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door BeyondFaith »

SemJes schreef:Jep, de foute trekking was de DV-2012. 90% van de geselecteerde winnaars bleken zich te hebben aangemeld in de eerste paar dagen, niet random genoeg dus. Het duurde bijna 2 weken voor de resultaten ongeldig werden verklaard. Een paar maanden later werd er opnieuw geloot.

Wij waren een van de initiële winnaars die er bij de tweede loting dus niet meer bij zaten. Ouch!

Ik hoop dat ze wel van hun fouten hebben geleerd, en niks wijst er nu op dat er een bepaald patroon zit in wie er wel of niet gewonnen heeft. Geen zorgen om maken dus :)
OUCH dat is wel heel erg zuur! :roll: Van blijdschap naar bijna rouwen zou ik zeggen...

En idd Dexstar men verwacht van ons 100% accuracy maar rammelen hun systemen aan alle kanten. Wij checken alles echt tig keer om er zeker van te zijn dat alles correct is ingevuld, je wil gewoon niet om 1 stom tikfoutje uitgesloten worden (wat nog wel eens gebeurd (tikfout) vanwege leuke accenten in mijn 2e naam die niet erkend worden in US, net zoals de spatie in mijn meisjesnaam :lol: )
02 mei 2017 : Status Selected
17 mei 2017 : DS-260 ingestuurd

Been to the US so many times I lost count :D
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door SemJes »

Ach ja, dan raak je alvast gewend aan de niet zo efficiente Amerikaanse overheid/instanties. Die NL-se punctualiteit en efficientie zal je in de VS nog af en toe best gaan missen :D
Gast

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Gast »

Die NL-se punctualiteit en efficientie
Daar kan ik wel enige kanttekeningen bij plaatsen, maar ik laat dat maar voor nu, anders gaan we erg off-topic... :wink:
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door hlwoudsma »

Dit was mijn vierde keer en wederom not selected. Hopen op nummer 5 dan maar!
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door MiniMe »

Ook hier helaas alweer tweemaal "has not been selected"... :(
Memories...
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door bloodymarie »

Hier ook 2x 'n nee. Wij gaan waarschijnlijk niet meer meedoen, we worden te oud :wink:
Afbeelding
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Neil mcauly »

Hier idem. Was wrs. laatste keer dat we ons hebben ingeschreven. Ben het ijdele hopen moe.
En komt erbij dat we hier onze schaapjes op het droge beginnen te hebben (carrièregewijs gezien)!!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Greenhorn »

Kan het zijn dat er nog steeds foutmeldingen foutief gegeven worden? Ik ben vrij zeker dat ik alles juist intyp en krijg The information entered is not valid.

Of is er verschil tussen browser? Ik gebruik Chrome.

EDIT: gelukt en pech, not selected :( aangezien er al zo weinig waren hier had ik toch al iets meer hoop maar bummer.
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door SilverState »

Beste forumleden,

Met het oog op DV-18 en verder, vraag ik mij het volgende af bij DV-17. Kijkend op het volgende visa bulletin:

https://travel.state.gov/content/visas/ ... -2017.html

vraag ik mij af waarom het aantal voor Europa op 22,100 is blijven steken, met in mei Europa op status 'Current'?

Betekent dit dat als je een nummer boven de 22,100 hebt, je niet meer uitgenodigd wordt voor een interview, of betekent dit juist dat alle nummers op current zijn gekomen? Dus ook de nummers hoger dan 22,100 en dat niemand van de 'DV-winaars' in Europa buiten de boot is gevallen?

Vorige jaren liep het nummer veel hoger op, gemiddeld ver boven de 30 duizend. Als het aantal met de DV-2017 is blijven steken op de 22,100, is dat misschien een teken dat Europa minder toebedeeld krijgt ten gunste van de overige regio's?
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door koenkamphuys »

Weer geen prijs in de loterij voor het land van Trump :( Stug doorproberen. De kans om 5000 euro in de staatsloterij te winnen is kleiner, en dat is niet gratis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer