DV 2018 : Slow chat topic

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Dakloze » 18 okt 2016, 02:10

Daarom staat er ook "Het is een heel klein beetje te vergelijken met".

Hetzelfde is van toepassing wanneer de visa houder gediscrimineerd of anderszins benadeeld wordt. Ook dan zijn er uitzonderingen mogelijk.

De algemene regel is: voldoe je niet langer aan de criteria van je visum, dan moet je ophoepelen. De speciale regel is: in het geval van zo-en-zo mag je (al dan niet tijdelijk) blijven.

Dura lex sed lex.
--
I route, therefore you are.

Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste » 18 okt 2016, 11:42

Als je het zo uitlegt inderdaad, dat ben ik wel met je eens. Maar daaruit blijkt ook des te meer hoe verchillend onze belevingswereld is. Ik wordt vrijwel dagelijks benaderd door recruiters. Het tekort in de US is op dit moment net zo nijpend alleen krijg ik ze (nog) niet warm voor een H1B. Ik ben al jaren niet meer bang om m'n baan te verliezen omdat ik zo weer een nieuwe heb. Zo zit ik er ook in voor H1B. *Als* ik dat ding op zak heb, kan ik overal naartoe. Ik heb al meerdere reacties gekregen "kom maar terug zodra je eligible bent".
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze » 18 okt 2016, 20:19

Queste schreef:Ik ben al jaren niet meer bang om m'n baan te verliezen omdat ik zo weer een nieuwe heb. Zo zit ik er ook in voor H1B. *Als* ik dat ding op zak heb, kan ik overal naartoe.
Zelfde hier. Ik zit in the IT industry en ben destijds verhuisd naar San Jose. Elke week heb ik zeker 3 a 4 recruiters die mail met semi-interessante jobs. Wat daarbij wel helpt is dat ik een semi-exclusieve certificering heb waar momenteel veel vraag naar is.
--
I route, therefore you are.

Dexstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dexstar » 18 okt 2016, 20:25

Elke week heb ik zeker 3 a 4 recruiters die mail met semi-interessante jobs.
Jeetje, wat een enorm verschil met bijvoorbeeld een situatie als mij. Ik heb een tijdje geleden lang naar mogelijkheden gezocht maar kwam nergens binnen. Zo zie je maar hoe situaties en mogelijkheden kunnen verschillen.
Migrated once before. Total DV Lottery entries is currently 5.

Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn » 18 okt 2016, 20:29

Voor de 7e keer meegedaan! Vorig jaar een keertje geskipt maar gistermiddag weer een nieuwe foto laten maken en weer meegedaan.

Lucky number 7? Succes iedereen!
je ne sais quoi...

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 20 okt 2016, 04:20

Queste schreef:
hemmie schreef:
Dat moet je werkgever dan wel voor je willen doen, dat kun je nl. niet zelf doen. Je zou niet de eerste zijn die na het aflopen van de H1 gewoon het land uit moet.
Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen. En eenmaal een H1B op zak, is een transfer naar een andere werkgever redelijk snel geregeld.
Moest hier vandaag weer aan denken toen ik dit in de krant las. Je positie op een tijdelijk werkvisum kan plotseling, zonder dat je daar altijd zelf invloed op hebt, heel wankel worden. Wij hebben zelf hiermee te maken, en hoewel ik er op zich wel vertrouwen in heb dat het voor ons nog wel los loopt, zal ik toch heel erg opgelucht zijn als we een greencard in handen hebben.
Terug in Texas!

Erwin74
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Erwin74 » 20 okt 2016, 18:15

[quote zal ik toch heel erg opgelucht zijn als we een greencard in handen hebben][/quote]

Hemmie, jullie zitten in de GC procedure? Bij ons is alles ook enorm snel gegaan. Direct bij aankomst is de GC procedure opgestart en zijn ook al geweest voor het biometrische paspoort bezoek. Nu enkel nog wachten tot de GC werkelijk in de brievenbus ligt. Kan nog wel een paar maanden duren.

Ook al loopt het niet zo'n vaart. Het geeft zeker meer lucht.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 20 okt 2016, 18:25

Wij liggen ver achter bij jullie (in januari opgestart), maar dat is te verwachten. Klein bedrijfje, visa (in welk land dan ook) duurden bij ons ook altijd langer. Maar goed, we hebben vorige maand een RFE gehad, dus ik heb goede hoop dat er komende maanden meer schot in komt. Heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt, en op zich hebben we geen haast, maar ergens is er nog een knagende angst dat het bedrijf de crisis toch niet gaat doorstaan, en in dat geval zou die greencard toch wel heel fijn zijn.
Terug in Texas!

Dude
Moderator

Bericht door Dude » 21 okt 2016, 03:04

Willemijn schreef:Voor de 7e keer meegedaan! Vorig jaar een keertje geskipt maar gistermiddag weer een nieuwe foto laten maken en weer meegedaan.

Lucky number 7? Succes iedereen!
Om welke reden heb je een jaartje overgeslaan? Het valt me op dat er maar weinig inschrijvingen zijn in ons topic hier op het forum, tenzij er velen zijn die zich wel inschrijven maar niet opgeven natuurlijk.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants

MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MDeckers » 21 okt 2016, 07:23

Misschien heeft dit jaar over heel de wereld maar 10% zoveel mensen meegedaan als vorig jaar, en heeft nu iedereen 10% kans om te winnen ipv <1% :geek2: #wishfulthinking

Maar als ik het juist zie waren er vorig jaar na een tweetal weken ook nog maar 18 inschrijvingen op het forum

Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste » 21 okt 2016, 11:11

Ik heb eigenlijk ook wel een beetje de hoop dat gezien de politieke situatie op dit moment mensen wat terughoudender zijn om op te geven maar dat zal ongetwijfeld wishful thinking zijn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 21 okt 2016, 12:21

Je kan toch gewoon inschrijven en afwachten? Het duurt nog zo lang vooraleer je weet of je daadwerkelijk een kans maakt, en nog veel langer vooraleer je effectief kan vertrekken. Zoveel dingen kunnen gebeuren. In de US politiek, of in je privé leven, waardoor je uiteindelijk je keuze gaat wijzigen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MDeckers » 21 okt 2016, 22:04

Tuurlijk! Zo doe ik het ook. Ik ga er van uit dat ik de dvlottery nooit zal winnen.

Ik hoop het vooralsnog via mijn job te kunnen doen, en schat mijn kansen redelijk goed in. Werk nu als Technology Advisor bij een Big Four, met een master in Software Engineering, zekerheid is er nooit, maar het lijkt me als profiel toch wel goed te zitten.

Als ik het toch win... wel er zijn weinig makkelijkere en goedkopere (als je ook kosten van werkgever meerekent) manieren om in de VS te raken.
En voor hetzelfde geld ben ik binnen 2 jaar getrouwd met mijn nog onbestaande vriendin, heb ik kinderen, en wordt er over de VS niet meer gesproken, dat weet je maar nooit.

Over de verkiezingen maak ik me niet zoveel zorgen, het is 4 jaar, als je ziet wat ze in Belgie gedaan krijgen op 4 jaar zal er ook in de VS niet veel veranderen (al is het natuurlijk veel makkelijker om dingen om zeep te helpen dan ze op te lossen)

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 21 okt 2016, 22:47

Ik weet dat er veel mensen zijn die dat niet waarderen, maar zijn er nog meer mensen die inschrijven onder het mom van 'ik win toch niet en we zien het wel als je wel zou winnen' ?
Want de sluiting van de lottery is al voor de verkiezingen toch? Als Trump wint zou ik er iig nooit willen wonen.

hlwoudsma
Amerika-ontdekker

Bericht door hlwoudsma » 22 okt 2016, 02:42

Bij mij gebeurde iets vreemds bij het versturen. Heb het de vorige twee keren niet meegemaakt en nu werd ik vanaf het submit pagina teruggestuurd naar de pagina waar je je gegevens invult. Dus voor de duidelijkheid normaal zijn dit de webpagina's die je langsgaat: invulformulier -> gegevens check formulier -> en dan klik je op de submit knop en verschijnt je persoonlijke nummer.

Dit keer nadat op submit klikte ging ik terug naar pagina 1 waar je je gegevens invult. Als ik daarna onderaan de pagina opnieuw naar de volgende stap wilde klikken, kon dit niemand omdat hier de volgende melding stond.
"Submission In Progress"

Please do not leave this page until you receive a confirmation number. Your confirmation number is proof that your entry has been successfully submitted. You must retain your confirmation number in order to check your status in May.

If you do not receive a confirmation number, your entry was not successful and you must re-submit your information. Re-submission will not be counted as a duplicate entry if you did not receive a confirmation number.

Your submission is currently in the process of being submitted. To retrieve your confirmation page, please click the "Check Submission" button below.

"Knopje: check submission"
Dus ik heb ik weet niet hoelang gewacht en steeds op de knop check submission geklikt, maar zonder dat er iets verscheen. Vervolgens maar helemaal opnieuw begonnen met een tweede zending en hopen dat deze zin deugt: "If you do not receive a confirmation number, your entry was not successful and you must re-submit your information. Re-submission will not be counted as a duplicate entry if you did not receive a confirmation number." :roll:
De tweede keer ging overigens wel meteen goed en kreeg ik mijn confirmation number meteen na op submit te klikken.

oshh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door oshh » 22 okt 2016, 13:29

Hallo allemaal

Ik lees hier al een paar jaar mee zonder registratie, maar nu heb ik toch een vraag. Wij zouden willen meedoen aan de DVLottery. Bij kinderen wordt er vermeld dat ook de kinderen moeten vermeld worden die niet bij ons wonen. Mijn man heeft twee kinderen uit een vorige relatie, die hij echter al 8 jaar niet meer gezien heeft (ze wonen ook niet in België) Bijgevolg is een recente foto die voldoet aan de vereisten onmogelijk. Hoe pakken we dit het beste aan?

judy
Amerikafan

Bericht door judy » 23 okt 2016, 15:09

Zo....die is weer verstuurd.....toch iedere keer weer spannend. Ook al zijn we nu al te vaak nog niet geselecteerd om al te optimistisch te zijn. Maar hoop blijf ik altijd weer houden. Ik wens iedereen die mee doet heel veel succes, maar degene die al heel vaak meedoen net ietsjes meer succes ;-)

Groetjes Judy

hlwoudsma
Amerika-ontdekker

Bericht door hlwoudsma » 05 nov 2016, 15:33

Ik zie dat er nu 29 forumleden zijn met een inschrijving voor de DV-2018 met nog twee dagen te gaan. Ik ben dan wel een nieuw gezicht op dit forum, maar ik heb de DV topics van de voorgaande jaren ook bekeken en daar lag het aantal inschrijvingen op dit forum meer rond de 55. Ik vraag me af waarom er dit jaar zo weinig meedoen. Als dat voor de hele loterij ook zo geldt kan dat natuurlijk een goed teken zijn haha.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 05 nov 2016, 16:09

Misschien het Trump-effect?
Ik zou iig niet willen leven in een land waar hij aan de macht kan komen.

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 05 nov 2016, 16:23

Als je kijkt naar 5 november vorig jaar, toen hadden 44 forumleden gemeld dat ze zich ingeschreven hadden voor de loterij.
Natuurlijk komen er dan nog altijd een paar bij tijdens de komende maanden, en weer een deel dat zich pas bekend maakt na het checken van de resultaten volgend jaar.
Maar inderdaad, er waren veel meer deelnemers die zich vorig jaar rond deze tijd gemeld hadden.
Ben benieuwd of dit ook zichtbaar is in het totaal aantal deelnemers als ze die cijfers bekend maken. Daar zitten ook wel grote fluctuaties in, van jaar tot jaar.

Voor de aardigheid het totaal aantal deelnemers per fiscaal jaar op een rijtje (dus niet inclusies hun 'aanhangsels', maar gewoon het aantal personen dat zich persoonlijk inschreef).

2015: 9.399.747
2014: 9.374.191
2013: 7.941.332
2012: 14.768.659
2011: 12.001.578
2010: 5.705.640
2009: 9.147.340
2008: 6.455.167
2007: 5.565.568
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer