DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kpeet
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 6

DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kpeet »

Goedendag lezers,

Kort door de bocht, na 7 jaar deel te nemen aan de DV lottery zijn wij nu uitgeloot en zijn we zelfs in een stadia beland waarbij wij nu een interview op de ambassade moeten afleggen. Na dit interview krijg je direct te horen of je de Greencard krijgt of niet.

Jaren geleden zijn wij hieraan begonnen (ik en mijn partner - getrouwd) alleen in de loop der jaren is de gehele situatie veranderd.

Wij zijn beide 31, 5 jaar getrouwd, 2 kinderen waarvan één 3 jaar en de ander bijna 2 jaar. Vorige jaar een nieuwbouw huis gekocht en wellicht volgende week een nieuwe baan als marketing manager... (alleen nog akkoord geven).
Al met al vrij weinig om ons zorgen over te maken in het leventje in Nederland.

Nu wij vorige week te horen kregen dat wij uit zijn genodigd voor een interview (we wisten enkele maanden geleden al dat we uitgeloot waren met een zeer hoog DV lottery nummer - dus veel kans maken) beginnen onze gedachten te rommelen.
Daarnaast zijn er nog aantal belangrijke zaken waarover wij o.a. twijfelen, nu de presidentschap wordt bepaald tussen 2, na mijn idee, slechte presidenten… hoe gaat het straks met het land.
En nog het belangrijkst: ons gezin is gemengd, blanke man en donkere vrouw en halfbloedkindjes. Zo zie je dus met regelmaat hoe politie optreedt.
We begonnen eraan als avontuur, jong jeugdig en je wil wat proberen. Tevens hebben wij vrienden (familie) in GA Atlanta. En zijn natuurlijk al een keer of 6 daar geweest “real life meemaken”.

Graag zou ik jullie ideeën tips trucs en ervaringen willen vernemen. Zelf ook zo’n stap ondernomen?
En stel we zeggen nu af (vanwege het huidige klimaat (president) ) en willen bijvoorbeeld volgende DV lottery meedoen, maak je dan zelfde percentage kans of kom je dan op de black list ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door hemmie »

De kans om te winnen is klein, als je er nu van af ziet, zul je deze kans waarschijnlijk nooit meer krijgen. Ik zou dus goed gaan bedenken hoeveel spijt je krijgt als je nu niet gaat.
Dat neemt niet weg dat een hele stap is, en waarschijnlijk hangt je 'succes' in de VS grotendeels van jullie kans op werk af. Wat voor werk doen jullie nu, is daar in de VS makkelijk werk in te krijgen, en hoe betaalt dat? In welke regio is er werk te vinden, wil je daar ook wonen? En grote kans dat je dan een baan met weinig vrije dagen hebt (vergeleken met Europa), vind je dat een probleem?
Wij hebben hier in de VS een goed leven. Ik werk niet, maar het inkomen van mijn man is (hier in Houston) voldoende om goed van te leven. Hij heeft ook een Europese hoeveelheid vakantiedagen, dus dat is erg fijn.
Over de huidskeur van je vrouw en kinderen zou ik me niet meteen al te druk om maken, ik denk dat het er ook wel van af hangt waar je precies gaat wonen. Wij wonen in een heel erg diverse omgeving, de kinderen hier in de wijk op school hebben alle tinten, maar blank en blond komt relatief maar weinig voor. Ik kan er als blanke natuurlijk moeilijk over oordelen, maar in het dagelijks leven lijkt het toch niet echt een rol te spelen. Maar wij wonen in een suburb van een grote diverse stad, in een kleinere plaats of de binnenstad van sommige grote steden zal het wellicht anders liggen
Terug in Texas!
kpeet
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kpeet »

Bedankt Hemmie voor uw reactie.

Ik werk nu al Sr. Marketeer bij een werkgever (van Amerikaanse moedermaatschappij Unitec Technologies).
Het is nu wel zo dat ik wellicht vanaf volgende maand een andere werkgever heb en functie als marketing manager krijg.

Naast Fulltime bij werkgever heb ik ook ervaring met eigen onderneming (freelance) waarbij ik ook dezelfde werkzaamheden verricht alleen wat 'simpeler' als hobby: websites maken, brochures en ander materiaal.
Zoals ik heb kunnen zien is er aardige vraag naar dit soort personeel (algemeen). Afhankelijk van de staat weet ik het niet.

Momenteel alleenverdiener (vanwege kosten kids als zij naar opvang gaan) dus mams blijft nog heel even thuis voor de kids zorgen.

Inderdaad het "nu de kans misschien nooit meer" bestaat en dat is dus ook wat het zo moeilijk maakt. Net alles mooi op de rit hier en dan gebeurd er dit :P
Zelf zit ik te denken aan Georgia, Florida of vergelijkbaar in Zuid Oost van VS.
Poetry
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:39

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Poetry »

kpeet schreef: En nog het belangrijkst: ons gezin is gemengd, blanke man en donkere vrouw en halfbloedkindjes. Zo zie je dus met regelmaat hoe politie optreedt.
Laat je niet te veel leiden door de berichtgevingen over de politie. Ja, iemand van kleur zal sneller worden gestopt door de politie, de truc is te doen wat de politie zegt. Tegenwerken is vragen om problemen, voor een ieder, ongeacht kleur. In Nederland zijn ook racisten. Heeft je vrouw er last van? Niet alle blanken in de VS zijn racisten.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Dude »

Ik denk dat enkel jullie die beslissing kunnen nemen. Wij kunnen met zen allen wel zeggen, gewoon doen ! Of omgekeerd, maar uiteindelijk moet je je gevoel volgen.
Wij hebben die stap wel genomen, twee jaar geleden en voorlopig lukt het ons hier wel aardig goed.
Voor ons waren er geen kinderen in het spel, maar ik denk dat die eerder aangepast zullen zijn dan jullie ;) Dat lees ik hier toch vaak van andere geëmigreerden met kinderen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door bedeve »

Mijn zoon had afgelopen jaar hetzelfde dilemma.
Voor de eerste keer meegedaan.
Met het idee dat de eerste keer wel niet succesvol zou zijn.
Net zo als er vanuit dezelfde gedachte heel veel kindertjes zijn geboren was er nu ook een onverwachte conceptie.
Op het verkeerde moment ,eigen werk volop in beweging en een babytje op komst.
Hij woont in belgie en had in Brussel met de US Ambassade te maken.
Die werken nogal anders dan het US Consulaat in Adam.
Als hij een vraag had kwam daar dezelde dag reactie op, het hele proces van tijdrekken heeft hij geleerd van de medewerkster van de ambassade
Alles gaat om tijd.
Jij hebt je interview, je krijgt je visa , die moet je valideren en dan volgt je green card.
Dat proces kun je qua tijdsduur beinvloeden.
Alles zo laat mogelijk laten gebeuren.
Zo heeft mijn zoon vorige maand op de voorlaatste dag de visa gevalideerd..
Dat geeft tijdwinst.

Als je je visa hebt gevalideerd en je green card via een US adres hebt moet je binnen een bepaalde tijd opnieuw de USA binnenkomen .
Daar is een afwijking voor mogelijk via de re entry permit.
Google maar even.
Ons forum lid USInsider heeft een app waarin alle noodzakelijke stappen in die proces staan omschreven.
Stuur haar eens een PB voor meer info
of kijk hier eens

DV-2018 ENTRY Guide weg, voor niets, in de Apple App Store en on Google Play. Yep, er wordt gedownload !
Verder is er onze website immigrationinto.us die regelmatig herzien moet worden.
Plus we hebben een Fb page facebook.com/Immigration.into.US waar we nogal wat vragen krijgen.



Tijdwinst geeft rust ;haalt de druk van de ketel .
Ik hoorde vorige week vann mijn zoon dat 3 weken gedeeltelijk vakantie vieren en tegelijkertijd met mensen in gesprek zijn over werkmogelijkheden eerdere twijfels liet verdwijnen.
We leven om ons eigen leven te creeren.
Alle wijsheid daarin toegewenst
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kaap koraal »

Als marketing manager moet je toch weten dat de president van de USA ook maar een puppet is van de grote jongens banken/farma/NRA/verzekeringsjongens/Rothschilds/Soros en dat het dat niks zal uit maken wie er voor de klas staat.
Zwart wit gemixed vind ik niet zo'n groot probleem hier het is allemaal hoe je jezelf presenteerd toch ? Dat zou je als marketing manager ook moet weten :lol: :lol:
Ik ben onder een ander topic eens over begonnen maar werd me niet echt in dank afgenomen maarrrr imo is the States een veeeel betere keuze als de gehele EU zeker met 2 jonge kids en als ik de ontwikkelingen/strafmaat/vervolging in NL ed zie zou ik heeel snel die papieren invullen en een vliegtuig boeken. :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Essiej »

Mijn man is zwart, en er is echt niks engs aan. Je moet natuurlijk niet gaan wonen een afstandse wijk met een hoge criminaliteit en lage arbeidskansen. Maar dat zal ook niet gebeuren.

En die 2 presidenten, joh, er zit nog een heel congress achter. Ze roepen nu vooral dingen.

Ik zou gewoon gaan, als het jullie droom is.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
kpeet
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kpeet »

Kijk heel fijn veel reacties. Bedankt hiervoor.
Misschien wat knullige vraag maar ik heb het 123 niet meer op mijn netvlies.
2 vragen:

1)
Zijn er kosten verbonden aan het interview. Ik heb in gedachten een kleune 400,- per persoon? Dus 1600,- voor ons gezin + alle relevante documenten in Engels laten vertalen?

2)
Daarnaast als wij het interview afnemen en uiteindelijk de green card ontvangen dan MOETEN wij voor een bepaalde datum officieel verhuizen maar USA? Of kun je de greencard ophalen, twee jaartjes sparen en voorbereiden voor de reis en dan pas gaan?

Bedankt allemaal ik lees de reacties nog eens rustig door...
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Hockey »

Vraag 2, je moet verhuizen. Het is geen in- en uitreisvisum.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kastelke »

Als je nu nog moet beginnen sparen en je neemt kinderen mee in je avontuur, dan hoop ik dat je een job kan vinden vooraleer je gaat verhuizen.

Gestart geraken kost handenvol geld. Waarborg van een paar maanden voor de huur van een woning. Want je hebt geen credit score/history. Cash betalen voor de auto's. Want je hebt geen job en/of geen credit score/history. Waarborg betalen voor utilities en/of telefoons, wat je hebt geen credit scorre/history. Etc...

Processing fees voor visa = $330/persoon. Tel daar dan nog bij dat je een medische keuring moet ondergaan en mogelijk ook nog vaccinaties moet krijgen. Eventuele documenten die je nodig hebt voor de visumprocedure (of voor sollicitaties). Eventuele kosten voor WES educational credential assessment (afhankelijk van je job. En het behalen van je lokale rijbewijs nog een paar honderd $$.

Wil je spullen verschepen, dan komen daar ook nog kosten bij. Reken op 6.000 euro of meer voor een kleine container.
Zo niet, moet je rekenen dat je ginder alle meubels/kledij/speelgoed/huisraad nog moet aanschaffen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door hemmie »

Een lokaal rijbewijs kost in Texas maar $25, dus dat doet het hem niet, maar verder sluit ik me helemaal aan bij Kastelke. In ons geval werd de verhuizing e.d. door de werkgever betaalt, maar dan nog blijf je geld uitgeven in de eerste maanden. Auto's, dure autoverzekering, borg voor huurwoning en elektra e.d., het is echt een enorm bedrag wat je achter de hand moet hebben.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door kastelke »

Nog vergeten: pasfoto's, vliegtuigtickets en geldige Nederlandse/Belgische paspoorten voor alle gezinsleden (vooral die laatste 2 hakken er ook leuk in).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Dude »

Essiej schreef:Mijn man is zwart
:shock: :shock: Is dat zo ?? helemaal niks van gemerkt :wink:
Moeten nog eens dringend afspreken trouwens :oops:


Sorry, :offtopic:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Essiej »

:D Ik noem hem altijd mijn kaaskop.

Moeten we inderdaad doen ! Stuur even een berichtje wanneer jullie wat tijd hebben, wordt nu weer lekker weer. Dus kunnen we nog wat buiten gaan doen of iets dergelijks. :clap:

:offtopic: sorrryyyy
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: DV Lottery uitgeloot, emigreren nu wel zo verstandig?

Bericht door Erwin74 »

Ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties. Je hebt minimaal een $10000,- nodig om te starten en dan ga ik er gemakshalve van uit dat je na de eerste maand direct inkomsten hebt. Je moet zo verschrikkelijk veel borg betalen aan de energiemaatschappijen, telefoonaanbieder, TV en dan heb ik het nog niet over zorgverzekering en zoals Kastelke goed aangeeft. Het proces voordat je in het vliegtuig naar de US zit kost al een klein vermogen. Neemt niet weg dat het absoluut goed mogelijk is maar een financiële plaatje zal je moeten maken als ook de afweging of je bereid bent de eerst komende periode wellicht een stapje terug te doen om een droom na te jagen en een nieuwe toekomst te bouwen. Ik wens jullie veel succes en wijsheid bij het maken van een beslissing.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer