Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (HenrikBecker)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (HenrikBecker)
Beste AA'ers,
Afgelopen week werd het definitief: wij gaan met ons gezin naar Florida verhuizen! In eerste instantie voor twee jaar, maar we laten de einddatum nog even open.
Hoe komt het zo?
Ik werk al een tijdje als freelance marketing automation consultant en doe dat veelal online ("remote" zoals dat heet). Deze zomer escaleerde één van mijn Amerikaanse klantrelaties in een gesprek over een vast dienstverband. Er was een directe behoefte aan een marketing director en ze hadden moeite om iemand te vinden met mijn kwalificaties en visie.
Toen zijn we dat gaan onderzoeken en met de hulp van een migration lawyer zijn we tot de conclusie gekomen dat dat moet gaan lukken! In principe is staan alle lichten op groen en moeten we enkel nog de visumaanvraag (H-3 trainingsvisum voor 20 maanden) erdoor krijgen. De migration lawyer was zeer positief over onze kansen.
Mijn gezin bestaat uit mijzelf (31 jaar), mijn vrouw (28 jaar) en onze drie prachtige dochters (5, 3 en 7 maanden). Het bedrijf is virtueel en verspreid door de VS, maar aangezien er een aantal medewerkers in de Ft Myers/Naples regio wonen leek ons dat een mooie bestemming. Natuurlijk ook ons huiswerk gedaan wat betreft belastingen, wonen, het weer, scholen, etc en we zijn nog niet bang geworden. Via m'n nieuwe collega's heb ik ook al hulp met huizen en scholen zoeken, dat helpt enorm.