Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (HenrikBecker)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Emigreren naar Florida - op zoek naar advies! (HenrikBecker)
Beste AA'ers,
Afgelopen week werd het definitief: wij gaan met ons gezin naar Florida verhuizen! In eerste instantie voor twee jaar, maar we laten de einddatum nog even open.
Hoe komt het zo?
Ik werk al een tijdje als freelance marketing automation consultant en doe dat veelal online ("remote" zoals dat heet). Deze zomer escaleerde één van mijn Amerikaanse klantrelaties in een gesprek over een vast dienstverband. Er was een directe behoefte aan een marketing director en ze hadden moeite om iemand te vinden met mijn kwalificaties en visie.
Toen zijn we dat gaan onderzoeken en met de hulp van een migration lawyer zijn we tot de conclusie gekomen dat dat moet gaan lukken! In principe is staan alle lichten op groen en moeten we enkel nog de visumaanvraag (H-3 trainingsvisum voor 20 maanden) erdoor krijgen. De migration lawyer was zeer positief over onze kansen.
Mijn gezin bestaat uit mijzelf (31 jaar), mijn vrouw (28 jaar) en onze drie prachtige dochters (5, 3 en 7 maanden). Het bedrijf is virtueel en verspreid door de VS, maar aangezien er een aantal medewerkers in de Ft Myers/Naples regio wonen leek ons dat een mooie bestemming. Natuurlijk ook ons huiswerk gedaan wat betreft belastingen, wonen, het weer, scholen, etc en we zijn nog niet bang geworden. Via m'n nieuwe collega's heb ik ook al hulp met huizen en scholen zoeken, dat helpt enorm.
Maar natuurlijk ben ik wel benieuwd: wie heeft er tips voor een jong gezin dat naar de VS gaat? Waar moeten we aan denken? Welke dingen gaan we tegenkomen?
Ontzettend bedankt alvast voor jullie antwoorden en vraag vooral even door als iets niet duidelijk is.
Groet!
Henrik
Afgelopen week werd het definitief: wij gaan met ons gezin naar Florida verhuizen! In eerste instantie voor twee jaar, maar we laten de einddatum nog even open.
Hoe komt het zo?
Ik werk al een tijdje als freelance marketing automation consultant en doe dat veelal online ("remote" zoals dat heet). Deze zomer escaleerde één van mijn Amerikaanse klantrelaties in een gesprek over een vast dienstverband. Er was een directe behoefte aan een marketing director en ze hadden moeite om iemand te vinden met mijn kwalificaties en visie.
Toen zijn we dat gaan onderzoeken en met de hulp van een migration lawyer zijn we tot de conclusie gekomen dat dat moet gaan lukken! In principe is staan alle lichten op groen en moeten we enkel nog de visumaanvraag (H-3 trainingsvisum voor 20 maanden) erdoor krijgen. De migration lawyer was zeer positief over onze kansen.
Mijn gezin bestaat uit mijzelf (31 jaar), mijn vrouw (28 jaar) en onze drie prachtige dochters (5, 3 en 7 maanden). Het bedrijf is virtueel en verspreid door de VS, maar aangezien er een aantal medewerkers in de Ft Myers/Naples regio wonen leek ons dat een mooie bestemming. Natuurlijk ook ons huiswerk gedaan wat betreft belastingen, wonen, het weer, scholen, etc en we zijn nog niet bang geworden. Via m'n nieuwe collega's heb ik ook al hulp met huizen en scholen zoeken, dat helpt enorm.
Maar natuurlijk ben ik wel benieuwd: wie heeft er tips voor een jong gezin dat naar de VS gaat? Waar moeten we aan denken? Welke dingen gaan we tegenkomen?
Ontzettend bedankt alvast voor jullie antwoorden en vraag vooral even door als iets niet duidelijk is.
Groet!
Henrik
Re: Emigreren naar Florida - op zoek naar advies!
H3 voor een regulier dienstverband is oneigenlijk gebruik van de vergunning. Ik ben echter geen jurist.
https://www.uscis.gov/working-united-st ... ge-visitor
Veel plezier in ieder geval!
Veel plezier in ieder geval!

Ja, ik ben toch ook wel nieuwsgierig op welke basis je voor een H-3 zou gaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
En na die 20 maanden? Terug naar NL?
Hier een aantal zaken waaraan je moet denken:
- scholen voor de kids, de schoolkeuze hangt af van waar je woont, check op greatschools.com hoe de school scoort. Dit geld voor public schools, heb je geld genoeg dan kun je voor private school gaan en maakt waar je woont minder uit.
- met kleine kinderen is het goed om wijk te kiezen met zwembad en speeltoestellen. kijk ook of er andere kinderen in de wijk wonen. Via Zillow of andere real estate site kun je zien wat de demografie van de wijk is.
- zou zelf letten op voorzieningen in de buurt als supermarket, dokter, tandarts, ziekenhuis, restaurants etc.
- weet niet wat jullie budget is maar als je in Florida woont zou ik dicht bij de kust willen zitten, zeker deze kant van Florida heeft prachtige zonsondergangen en helder wit zand.
Have Fun
- scholen voor de kids, de schoolkeuze hangt af van waar je woont, check op greatschools.com hoe de school scoort. Dit geld voor public schools, heb je geld genoeg dan kun je voor private school gaan en maakt waar je woont minder uit.
- met kleine kinderen is het goed om wijk te kiezen met zwembad en speeltoestellen. kijk ook of er andere kinderen in de wijk wonen. Via Zillow of andere real estate site kun je zien wat de demografie van de wijk is.
- zou zelf letten op voorzieningen in de buurt als supermarket, dokter, tandarts, ziekenhuis, restaurants etc.
- weet niet wat jullie budget is maar als je in Florida woont zou ik dicht bij de kust willen zitten, zeker deze kant van Florida heeft prachtige zonsondergangen en helder wit zand.
Have Fun
Ik moet zeggen dat ik ook erg verbaasd zou zijn als TS een H3 visum krijgt voor de werkzaamheden die hij hierboven noemt.Veritas schreef:H3 voor een regulier dienstverband is oneigenlijk gebruik van de vergunning. Ik ben echter geen jurist.
Als ik TS was zou ik proberen om voor een L1-A in aanmerking te komen op basis van de bestaande werkrelatie (mits die al een jaar duurde). Er vanuitgaande dat TS als freelancer bij de KVK stond ingeschreven, kan de nieuwe werkgever de eenmanszaak (of BV, whatever), van TS opkomen. De nieuwe werkgever heeft nu een "legal right of possession with full power and authority to control." en dan zou TS als L1A over moeten kunnen komen.
Zie ook hier: https://www.uscis.gov/ilink/docView/AFM ... #0-0-0-537
--
I route, therefore you are.
-
- Amerika-newbie
Dank voor jullie reacties.
Uiteraard ga ik niet precies doen wat de H-3 voorschrijft. Maar we gaan een plan maken waarin we uitleggen wat ik - in theorie - ga doen. Volgens de advocaat zal de praktijk er niet toe doen.
Ik heb het idee van de L1-A even voorgelegd aan haar.
En ja, na 20 maanden terug naar NL - maar in de tussentijd gaan we voor of een Green Card, of een H-1B visum.
Uiteraard ga ik niet precies doen wat de H-3 voorschrijft. Maar we gaan een plan maken waarin we uitleggen wat ik - in theorie - ga doen. Volgens de advocaat zal de praktijk er niet toe doen.
Ik heb het idee van de L1-A even voorgelegd aan haar.
En ja, na 20 maanden terug naar NL - maar in de tussentijd gaan we voor of een Green Card, of een H-1B visum.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel ervaring heeft jouw advocaat met deze constructie, en wat is de succesrate? (waarmee ik niet alleen bedoel dat het initieel goedgekeurd wordt, maar ook dat er een green card uit volgt op korte termijn).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wazig verhaal. Hoe dan ook: succes er mee!
Ik zou er dan wel rekening mee houden dat als je ooit in de problemen komt omdat je het visum oneigenlijk gebruikt jij degene bent die op de blaren zit, niet de immigration lawyer.
Daarnaast, een greencard krijgen vanuit een H1 is volgens mij meestal niet binnen 20 maanden geregeld, geen idee hoe het met een H3 zit, maar waarschijnlijk zeker niet sneller, en dan hangt het er ook nog vanaf of de werkgever het proces wel echt direct start. Een H1 kan maar 1x per jaar worden aangevraagd en dan moet er geloot worden, binnen die 20 maanden heb je dus maar 1 of 2 kansen, en kan ook dat best misgaan. Allemaal heel onzeker dus.
Daarnaast, een greencard krijgen vanuit een H1 is volgens mij meestal niet binnen 20 maanden geregeld, geen idee hoe het met een H3 zit, maar waarschijnlijk zeker niet sneller, en dan hangt het er ook nog vanaf of de werkgever het proces wel echt direct start. Een H1 kan maar 1x per jaar worden aangevraagd en dan moet er geloot worden, binnen die 20 maanden heb je dus maar 1 of 2 kansen, en kan ook dat best misgaan. Allemaal heel onzeker dus.
Terug in Texas!
HenrikBecker schreef: Uiteraard ga ik niet precies doen wat de H-3 voorschrijft.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Topicstarter is toch van het marketingbedrijf Van klik tot klant/from click to client?
Juist. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden. Vergeet ook niet dat het trickle effect van toepassing is. Als je het land binnenkomt op een frauduleus verkregen visum, en je krijgt vervolgens een greencard en evt citizenship, kan alles met terugwerkende kracht ingetrokken worden omdat de onderliggende gegevens onjuist zijn. Zie ook hier: https://www.uscis.gov/policymanual/HTML ... pter2.htmlhemmie schreef:Ik zou er dan wel rekening mee houden dat als je ooit in de problemen komt omdat je het visum oneigenlijk gebruikt jij degene bent die op de blaren zit, niet de immigration lawyer.
--
Mijn nummer een advies: probeer geen regels te omzeilen of andere shortcuts uit te vinden voor Amerika. Men houdt hier van regels en alles precies doen zoals het geschreven staat. Waar ik in Nederland in drammodus dingen regelmatig sneller of beter voor elkaar kon krijgen wordt dat hier absoluut niet gewaardeerd en gaat men onverstoorbaar verder met de checklist.
Qua cost of living is Florida relatief goedkoop, en we hebben alleen een federal tax, geen state tax, wat je fors zal schelen in je inkomsten. Ik ben zelf recent verhuisd en heb van mijn bedrijf een aantal documenten toegestuurd gekregen met leeftips ed (vooral voor Tampa en als je je goed ingelezen hebt een boel open deuren, maar je kunt er allicht iets uit halen voor andere locaties in Florida). Mocht je geinteresseerd zijn stuur me een PB en ik doe je de documenten toekomen.
Qua cost of living is Florida relatief goedkoop, en we hebben alleen een federal tax, geen state tax, wat je fors zal schelen in je inkomsten. Ik ben zelf recent verhuisd en heb van mijn bedrijf een aantal documenten toegestuurd gekregen met leeftips ed (vooral voor Tampa en als je je goed ingelezen hebt een boel open deuren, maar je kunt er allicht iets uit halen voor andere locaties in Florida). Mocht je geinteresseerd zijn stuur me een PB en ik doe je de documenten toekomen.
-
- Amerika-newbie
Waarom vraag je dat?mtl schreef:Topicstarter is toch van het marketingbedrijf Van klik tot klant/from click to client?

Ik sluit me aan bij de andere waarschuwingen. 'Uiteraard' is het namelijk verstandig om je aan de regels die bij een visum horen te houden. Ermee sjoemelen is *not done*. Als de advocaat dat aanraadt is mijn aanbeveling een advocaat te zoeken die die materie wel serieus neemt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ala het allemaal doorgaat kan ik je iig helpen aangezien ik in Cape Coral woon wat direct aan FM grenst.
Ik heb ook 2 jongens van 5 en 8 en we wonen hier nu meer dan 3 jaar met zeer veel plezier en we weten al best veel over de div gebieden.
Hou wel in de gaten dat Naples met zijn huizenprijzen 2/3 duurder is als hier en het vooral ouderen zijn ivm hogere prijsrange en veel gated iit Cape Coral wat heel jong is en goede scholen heeft minste crminaliteit,zeer vriendelijke mensen enz enz.
Ik heb ook 2 jongens van 5 en 8 en we wonen hier nu meer dan 3 jaar met zeer veel plezier en we weten al best veel over de div gebieden.
Hou wel in de gaten dat Naples met zijn huizenprijzen 2/3 duurder is als hier en het vooral ouderen zijn ivm hogere prijsrange en veel gated iit Cape Coral wat heel jong is en goede scholen heeft minste crminaliteit,zeer vriendelijke mensen enz enz.
@HenrikBecker, puik plan. Bij je visumaanvraag al willens en wetens de zaak belazeren en dan hopen op een green card daarna.
Advies: Zoek een goede advocaat die niet zo'n slecht advies geeft. American Immigration Lawyer Association.
Advies: Zoek een goede advocaat die niet zo'n slecht advies geeft. American Immigration Lawyer Association.
Laatst gewijzigd door Hockey op 23 sep 2016, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
Als ik mijn huiswerk zo doe is het volkomen legaal binnen te komen op een H-3 en vervolgens te switchen naar een H-1B of green card. Daarmee mogen ook de daadwerkelijke werkzaamheden veranderen.
De enige reden dat we beginnen met een H-3, is omdat de L1 alleen kan als het bedrijf een Nederlandse tak heeft, de H-1B alleen in april open gaat en de green card lang duurt.
Afijn, ik waardeer de feedback en ik neem het ook zeker mee.
Ik ben verder veel meer geïnteresseerd in daadwerkelijke tips over huizen, scholen, dagelijkse gang van zaken, dingen waar jullie tegenaan lopen, dat soort dingen.
De enige reden dat we beginnen met een H-3, is omdat de L1 alleen kan als het bedrijf een Nederlandse tak heeft, de H-1B alleen in april open gaat en de green card lang duurt.
Afijn, ik waardeer de feedback en ik neem het ook zeker mee.
Ik ben verder veel meer geïnteresseerd in daadwerkelijke tips over huizen, scholen, dagelijkse gang van zaken, dingen waar jullie tegenaan lopen, dat soort dingen.
Vriendelijk gezegd, jij hebt nog een hoop te leren. Bij een visumaanvraag gaan ze onderzoek doen. Jij bent nogal makkelijk vindbaar en als ze jouw naam googlen zal een trainingsvisumaanvraag geen schijn van kans maken.HenrikBecker schreef:Waarom vraag je dat?mtl schreef:Topicstarter is toch van het marketingbedrijf Van klik tot klant/from click to client?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1384 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 4 Reacties